schrek: každej je nějakej, někdo je arogatní a nic neprodá, jak píše Paul, někdo má zase češtinu jako konitzek.. každopádně ohánět se právníkem mi přijde jako připitomělost a ztráta času - tvého.
Doplňky a díly na BMW GS:https://mojegs.cz Online ceník BMW dílů:https://mojegs.cz...h-dilu-bmw
takže s pánem jsem mluvil vše vyřešeno snad ke spokojenosti obou...hold to je tak když pustíš ženu ke své firmě proto moje dělá raději jinde a je klid
http://czunici.ra...
ale až druhý telefonát od něho, ten první taky nebyl zrovna moc příjemný
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Asi takhle - je mi to celkem šumák ale taky provozuju webshopy, takže bych k tomu chtěl něco říct (sorry, vkládám kusy rozboru právníka):
- většina webshopů má někde pověšený obchodní podmínky nebo podmínky prodeje nebo něco takového. V těch podmínkách bývá obvykle uvedeno, že se prodávající zavazuje dodat nabízené zboží bez zbytečného prodlení atd... Otázka, jak se řeší situace kdy si zákazník objedná zboží s chybnou cenou (specifikací, rozsahem..) se řešila milionkrát. Obecně platí, že povinnost dodat nějaké zboží plyne z existující a platné kupní smlouvy. Kdy vzniká v případě e-shopu uzavření kupní smlouvy?
Přesně tohle řeší 40/1964 Sb. a občanský zákoník kde se v paragrafu 44 ods.1 říká, že smlouva vzniká účinností přijetí návrhu na uzavření smlouvy. Vystavení zboží na e-shopu s určením ceny a podmínkami prodeje není považované za uzavření smolouvy, protože není určené konkrétnímu kupujícímu ale obecně a taky neobsahuje konkrétní podmínky nutné pro účinnost smlouvy (platba, doprava..). Takže zákazník když vyplní objednávku na e-shopu posílá dodavateli návrh na uzavření smlouvy ale nikoliv smlouvu. Aby smlouva byla uzavřená, musí provozovatel e-shopu (dodavatel) potvrdit podmínky uzavření kupní smlouvy - nikoliv jen povinným potvrzením přijetí objednávky podle 50 odst.5. Potvrzení přijetí objednávky neznamená, že s ní druhá strana souhlasí a musí jí plnit. Pokud smlouva není uzavřená, může se její obsah měnit a to můžou měnit obě strany - tedy i zákazník může po odeslání objednávky zavolat a říct že si to rozmyslel nebo že chce nějakou změnu apod. Od nového roku to ale bude jinak - jestli nový OZ bude platit, tak od 1. 1. 2014 bude zveřejnění zboží s cenou na e-shopu považované za návrh smlouvy. Ale pokud shop má letos (2013) v podmínkách že:
... Termín dodání je závislý na druhu objednaného zboží. V převážné většině případů se pohybuje v rozmezí 2 až 14 pracovních dnů. V případě méně běžného či problematického zboží může dojít k prodloužení dodací lhůty. Provozovatel se zavazuje, dle svých možností a s ohledem na zákazníka, snížit dodací lhůtu na nejmenší možnou dobu. V případě nedostupnosti objednaného zboží zákazníkem má provozovatel právo objednávku zákazníka zrušit. Pokud dodací doba překročí dobu přiměřenou obecné dostupnosti konkrétního druhu zboží na trhu, má zákazník plné právo zrušit svoji objednávku, a to telefonicky, případně formou e-mailu....
A když tam má tam jasně napsané, že kupní smlouva vzniká potvrzením odeslaným provozovatelem e-shopu (nikoliv potvrzením o doručení objednávky - což bývá automaticky generovaný mail který jen podle zákona potvrzuje že objednávku provozovatel e-shopu dostal ale nemusí s ní souhlasit a nemusí jí potvrdit), tak není letos co řešit. Pokud tam taková podmínka není, je to sporné ale většina právníků se kloní k tomu, že smlouva uzavřená bez potvrzení druhou stranou uzavřená nebyla.
Ale jsou shopy, které mají v podmínkách napsané, že je smlouva uzavřená potvrzením objednávky.
Ale pozor - ještě další věc - kdy je kupní smlouva platná.
Smlouva je uzavřená platně, když jsou oběma stranami platně učiněné úkony k jejímu uzavření. Pokud se jedná o chybnou cenu prodávaného zboží, to znamená, že se jedná o cenu za kterou to provozovatel shopu prodat NECHTĚL, tak se jedná o omyl. Pochopitelně když je rozdíl ceny malý, tak zákazník nemusel nutně vědět že jde o chybu. Pokud je cena řádově jiná, tak už se to dá vykládat jednoznačně. Pokud je rozdíl v běžném rozsahu jak se prodává zboží na trhu, tak na to podmínka o omylu nejde použít. To se stává, když se třeba v e-shopu objeví zboží s desetinovou cenou nebo se omylem vystaví zboží ve vícenásobném balení za cenu jednotlivého balení apod. Takových případů se řešily stovky. Omyl v případě chyby v řádu 10-20% není možný, protože zákazník si může myslet že jde o akční nabídku nebo výprodej. Ale 50% nebo dokonce 1/10 cena je něco jiného. Existuje na to paragraf, kde se dokonce i po uzavření smlouvy jde na neplatnost smlouvy dovolat (jedna i druhá strana) ale nedá se na to spoléhat. Ale od smlouvy se dá odstoupit a pokud jsou v obchodních podmínkách uvedené důvody pro případné odstoupení bez sankcí, tak není taky co řešit. Většina e-shopů má v podmínkách klauzuli že po mohou odstoupit od plnění v případě, kdy je zboží dlouhodobě nedostupné, dojde k přerušení dodávek dovozcem, ukončení výroby apod.
Pochopitelně to se netýká shopů, které na vystavování a nabízení zboží "pod cenou" mají postavený celý marketing. Existují shopy, které inzerují zboží za nesmyslné ceny ale když si to člověk pročte, tak zjistí, že se jedná o jeden kus nebo nějaký použitý zboží apod. Jen tím lákají aby se zobrazili na prvních místech v různých seznamech zboží apod. Jinak kdyby někdo používal nízké ceny jen aby nalákal lidi ale nebyl schopný to za ty peníze opravdu dodávat, tak je to klasická nekalá soutěž pdole paragrafu 44 a zákona 513/1991.
Takže shrnutí:
- letos tam můžou mít e-shopy různé podmínky a vystavení zboží na shopu a odeslání objednávky zákazníkem nemusí znamenat uzavření kupní smlouvy!
- vyhrožovat právníkem v případě, kdy evidentně nebyla uzavřená kupní smlouva je směšný a to samé platí v případě, kdy evidentně někdo udělal chybu a nabízí twinpack za cenu singlpacku, což je mimo běžný rozsah obchodních marží a evidentně jde o omyl.
- automaticky generované potvrzení o přijetí objednávky neznamená (letos), že se dá na prodávajícím vymáhat dodání
Je tam jasně popsané jak to je s tím omylem. O tom, že se v tomhle případě jednoznačně jednalo o omyl, není asi sporu, protože obvyklá cena na celém evropském trhu je výrazně vyšší a evidentně došlo k chybě, kterou se někteří pokusili využít a evidentně se jim to podařilo. Co si o tom člověk má myslet?
Vím že mezi motorkáři jsou lidi, kteří klidně koupí kradené díly z motorky i když vědí, komu jí ukradli a od koho to je. Mezi motorkáři jsou lidi, kteří si z e-shopu objednají foťák, používají ho o dovolené a pak ho do 14 dnů vrátí bez udání důvodu (naštěstí nová úprava dovoluje v tomhle případě naúčtovat jim náklady resp. rozdíl ceny tím používáním ale dřív to nešlo). Nedávno v televizi byl případ nějakého e-shopu kde omylem inzerovali žrádlo pro psy za korunu a někdo toho objednal 10 tisíc balení. Vyhrotili to, pozvali tam televizi a jak to dopadlo - provozovatel e-shopu prostě řekl, že to je už vyprodané a nová dodávka nebude - v podmínkách měl, že nemusí dodat zboží které je nedostupné i když v okamžiku objednávky dostupné bylo.
Myslím si, že tady to moc férový chování teda nebylo. Sorry.
Upravil TomasTT dne 21.11.2013 18:23
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
bych teda ferove cekani cekal zrovna u Tebe
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Je tam jasně popsané jak to je s tím omylem. O tom, že se v tomhle případě jednoznačně jednalo o omyl, není asi sporu, protože obvyklá cena na celém evropském trhu je výrazně vyšší a evidentně došlo k chybě, kterou se někteří pokusili využít a evidentně se jim to podařilo. Co si o tom člověk má myslet?
Vím že mezi motorkáři jsou lidi, kteří klidně koupí kradené díly z motorky i když vědí, komu jí ukradli a od koho to je. Mezi motorkáři jsou lidi, kteří si z e-shopu objednají foťák, používají ho o dovolené a pak ho do 14 dnů vrátí bez udání důvodu (naštěstí nová úprava dovoluje v tomhle případě naúčtovat jim náklady resp. rozdíl ceny tím používáním ale dřív to nešlo). Nedávno v televizi byl případ nějakého e-shopu kde omylem inzerovali žrádlo pro psy za korunu a někdo toho objednal 10 tisíc balení. Vyhrotili to, pozvali tam televizi a jak to dopadlo - provozovatel e-shopu prostě řekl, že to je už vyprodané a nová dodávka nebude - v podmínkách měl, že nemusí dodat zboží které je nedostupné i když v okamžiku objednávky dostupné bylo.
Myslím si, že tady to moc férový chování teda nebylo. Sorry.
delaji morave tedy spatnou vizitku.
hnus bledemodrej, ze se nestydej jezdit s F5kou ZA CIZI PENIZE.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
TOLI napsal:
Bohužel se opět projevila typická česká vlastnost - "za každou cenu oj.e.bat všechno a všechny"
ja tam teda cechy nevidim.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mmch ten clovek na tom financne nemusi bejt vubec dobre.. kdybyste vojebali Dalika nebo Langera, tak ani nepipnu.
Ale tyhle motonadsence? HNUS A HNUS.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
czunik napsal:
taky volali, a je pravda že to měli poslat pokud objednávku přijali...a zboží bylo skladem. Vymluvy co kdy a kde je jen jeich problém..v každém připdě neseriozní web.Stačilo říct udělali jsme chybu a da se to pochopit,dělat s lidi blbce se mi nelíbí
a co muzou rikat, kdyz to tam jak kreteni objednavate a jeste tam volate?
chyba znamena, ze to zacaluji ze sveho.
Fuj vam.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hicksi a jak hodnotis lidi,kteri kupuji extra levne letenky i kdyz vi,ze ma spolecnost v te cene chybu.Jsou prej i lide,kteri tyhle letenky primo vyhledavaji.Ted byl o tom clanek.Ale musi doufat,ze jim to letecka spolecnost nezrusi,pripadne let nezkrati atd.Udajne muze,ale obcas to neudela.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!