Chtěl jsem taktéž, nicméně to naráží na 3 věci -
1/ čas - pokud nestrávíš na lodi měsíc ročně, a to já prostě nedám, je to jen o tom, že máš plachetnici
2/ doprava - na loď musíš mít auto s cca 3t závěsem - u Tvých parametrů Jeep(sračka) lépe Nissan double Cab s korbičkou, Ford apod. Vybavená plachetnice má s vlekem cca 2,3 -3 t. Předpokládám, že chceš i na moře. Korbička proto, že u některých plachetnic je kvůli váze líp část věcí naložit na auto kvůli vážení.
3/ Místo pod střechou, loď venku dost trpí, u starší lodě je dobré mít místo na opravy
Chorvati zdražili maríny, musíš počítat tak s 1000Kč denně + 1000 Kč jeřáb do vody a stejně zpátky. Pokud chceš plachtit - dá se to, je plachetnice o jiných nákladech. Papíry - stačí vůdce malého plavidla s rozšířením na moře, popř. chorvatské papíry, prakticky nikdo to nezkoumá, pokud je loď Tvoje. Jiná situace je když půjčuješ. Znám člověka co objel svět na své plachetnici a žádné papíry nemá ale jsou tam i jiná rizika. Jo a pokud je loď širší jak 2,5 m je to s dopravou po EU horší, v rajchu měřili šířku lodi kamarádovi s olovničkami, samozřejmě i vážili.
Já měl vyhlídnutou Bavárii 707, nicméně ani novější Balaton ze švýcar není špatný. Pamatuj že pokud loď koupíš, přidej cca 50000 na opravy a přípravu na sezónu. Záleží na tom, kde chceš jezdit, pokud chceš na moře, popř. na oceán, chce to minimálně jedno rezervní oplachtění, a další věci. Vzhledem k tomu, že lidi hodně jezdí na motor, počítej s jeho revizí. Pokud chceš často přijíždět ke břehu, je dobré mít zvedací ploutev, má to výhody i nevýhody - zase záleží na způsobu používání. Nebral bych lodě z půjčovny - mají většinou koženkové polstrování, a i když jsou připravené na prodej, mají toho hodně za sebou, radši bych si připlatil za loď od jednoho, dvou majitelů. Laminát nejstarší tak kolem roku 90 skelet z fabriky - Pokud budeš kupovat, vem sebou někoho, kdo tomu rozumí, nabízeli mi loď s osmózou - nově natřenou. Pozor na dřevolaminát,do něj bych já bez hodně podrobné prohlídky nešel. Pochodil jsem toho dost, sháním stodolu na uložení. Strávil jsem 12 let na moři, rád bych se vrátil a pořád zvažuju - jestli vlastní nebo chartrovanou loď.
Atd atd.
P.S. než jsem to vysmolil přibyly příspěvky - pokud je loď nad 2,5m není problém jen musíš zařídit průjezdy - povolenou trasu zeměmi kterými projíždíš, a Ečko je samozřejmé u každé lodi kdy je celková váha nad 750 kg
Upravil bobGS dne 24.11.2013 18:42
bobGS. JJ, právě k vůli tomu že jsem byl měsíc na moři a pak loď stála před domem, sice pod plachtou ale to je skoro nic tak nakonec jsem ji prodal a když potřebuju nebo chci tak si ji půjčím na ten měsíc od toho kamaráda z PL. Má jich před domem 5 motoráků včetně Jeanneau Cap Camarat, 7.5 se 350HP Yamahou. Když jsem si počítal kolik mě stálo jen tu loď dovézt do HR se všemi poplatky okolo tak než sem vyjel je vždy 20tis. v prd.eli. Jinak záleží kde chceš kotvit, ani v HR není problém marína za pár kaček na den. Já to vždy ukecám na 1000kn za třy tejdny až měsíc a de to, je to ale o lokalitě.
A k vůli kontrolám v Raichu právě lidi dost často jezdí přes Maďary a tam sem kontrolu za 10let ještě nezažil a to jezdím k moři s lodí i dvakrát ročně.
Ve všem ostatním jsi to napsal báječně
PS: Letos Chorvati ty papíry u Makarské celkem kontrolovali, takže bych s papírama vůdce malého plavidla a jen s rozšířením na moře moc neriskoval. 0,75NM není zas takl moc aby jsi si s klidným svědomím líznul plout někam dál na protější ostrov nebo třeba z Makarské na Korčulu nebo Vis(ten stojí za to navštívit). Stačí jen aby ses někomu otřell o loď a když bude **** a ty na protějším ostrově tak tě ještě skásnou za ty papíry. No a jen jsi zapoměl napsat že před používáním lodě třeba v HR než ti prodaj Vinjetu tak musíš mít loď pojištěnou a to taky není zadarmo. Takže jen pojistka třeba na měsíc a vinjeta vyjdou na 5tis.
Upravil LukyGs dne 24.11.2013 18:51
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
bobGS napsal:
Chtěl jsem taktéž, nicméně to naráží na 3 věci -
1/ čas - pokud nestrávíš na lodi měsíc ročně, a to já prostě nedám, je to jen o tom, že máš plachetnici
2/ doprava - na loď musíš mít auto s cca 3t závěsem - u Tvých parametrů Jeep(sračka) lépe Nissan double Cab s korbičkou, Ford apod. Vybavená plachetnice má s vlekem cca 2,3 -3 t. Předpokládám, že chceš i na moře. Korbička proto, že u některých plachetnic je kvůli váze líp část věcí naložit na auto kvůli vážení.
3/ Místo pod střechou, loď venku dost trpí, u starší lodě je dobré mít místo na opravy
Chorvati zdražili maríny, musíš počítat tak s 1000Kč denně + 1000 Kč jeřáb do vody a stejně zpátky. Pokud chceš plachtit - dá se to, je plachetnice o jiných nákladech. Papíry - stačí vůdce malého plavidla s rozšířením na moře, popř. chorvatské papíry, prakticky nikdo to nezkoumá, pokud je loď Tvoje. Jiná situace je když půjčuješ. Znám člověka co objel svět na své plachetnici a žádné papíry nemá ale jsou tam i jiná rizika. Jo a pokud je loď širší jak 2,5 m je to s dopravou po EU horší, v rajchu měřili šířku lodi kamarádovi s olovničkami, samozřejmě i vážili.
Já měl vyhlídnutou Bavárii 707, nicméně ani novější Balaton ze švýcar není špatný. Pamatuj že pokud loď koupíš, přidej cca 50000 na opravy a přípravu na sezónu. Záleží na tom, kde chceš jezdit, pokud chceš na moře, popř. na oceán, chce to minimálně jedno rezervní oplachtění, a další věci. Vzhledem k tomu, že lidi hodně jezdí na motor, počítej s jeho revizí. Pokud chceš často přijíždět ke břehu, je dobré mít zvedací ploutev, má to výhody i nevýhody - zase záleží na způsobu používání. Nebral bych lodě z půjčovny - mají většinou koženkové polstrování, a i když jsou připravené na prodej, mají toho hodně za sebou, radši bych si připlatil za loď od jednoho, dvou majitelů. Laminát nejstarší tak kolem roku 90 skelet z fabriky - Pokud budeš kupovat, vem sebou někoho, kdo tomu rozumí, nabízeli mi loď s osmózou - nově natřenou. Pozor na dřevolaminát,do něj bych já bez hodně podrobné prohlídky nešel. Pochodil jsem toho dost, sháním stodolu na uložení. Strávil jsem 12 let na moři, rád bych se vrátil a pořád zvažuju - jestli vlastní nebo chartrovanou loď.
Atd atd.
P.S. než jsem to vysmolil přibyly příspěvky - pokud je loď nad 2,5m není problém jen musíš zařídit průjezdy - povolenou trasu zeměmi kterými projíždíš, a Ečko je samozřejmé u každé lodi kdy je celková váha nad 750 kg
1/ čas si najdu, to už jsem si vnitřně probral
2/ na kouli mám ofiko bohužel jen 2t - ačkoliv je to LandRover
3/ místo pod střechou mám
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
S plachetnicí za autem jsem strávil posledních 10 let. Byla to česká loď DEREK 26 (7,8m) s pevným kýlem a 14koňovým dieselem. Vyráběné jsou v česku pod polskou licencí. Musím říct, že loď je to pohodlná a stabilní s poměrně dobrou stoupavostí. 2x jsem s ní dal Itálii(Elba a Korsika) a další léta jsem ji už jen provozoval na Lipně. Řekl bych, že takto malé lodě jsou úplně ideální právě pro vnitrozemí, právě kvůli komfortu, místu k životu, apod.
Zásadní konsktrukční rozdíl mezi těmito typy lodí vidím v tom, jestli mají pevný či zasouvací kýl. Lodě z Polska mají vesměs zasouvací a to z důvodu malých hloubek, např. na Mazurech. Výhodou je např. možnost zajetí blíže k pobřeží, či pláže, transportní výška a nižší těžiště při přepravě, výhodou je také jednodušší složení lodě do vody a naopak, nevýhodou je významně menší stabilita při jízdě na plachty.
Při transportu jsem nikdy žádný problém neměl i s šířkou 2,65 metru. O žádné povolení jsem nikdy nežádal, ani mě nikdy nestavěli. Pro tahání soupravy kolem 3 tun jsem používal offroady min. 3.0 Tdi, nic slabšího nemá cenu. Čím slabší auto, tím méně bezpečná jízda.
Lipno se za posledních pár let hodně zlepšilo ve službách a zázemí, Já jsem kotvil ve Frymburku a ve spojení s wellnessem v hotelu, hospodách ve městě a dalších aktivitách úplná pohoda.
D.
LukyGs napsal:
Jinak ještě, osobně bych bral nějakýho jetýho MACGREGORA 26M. Je to taková poloplachetnice a polomotorák. Můžeš na to dát motor tuším až 60-90HP a tím pádem když vypustíš balasty tak letíš s gregorem jako s motorákem a když chceš plachtit tak zase balasty naplníš vodou (samo že je to o zmáčknutí knoflíku a nikde nic neleješ kýblem) a pluješ si spokojeně s plachtama. Rozměr má 7,8M tuším.
Ale jak už sem psal chce to vyzkoušet a každopádně se připravit na to že případné investice do lodě jsou o dost větší jak do motorky a to několikanásobně a času zvlášť plachetnice zežere taky hodně. Dneska existují i půjčovny na lodě kdy to bývá krásná dovolená třeba s přáteli na moři a stojí to jako apartmán.
kolik tohle stoji cca?
jinak ja myslel, ze lod stoji cca 750 litru a vys.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Záleží co si kdo představí pod pojmem loď, u mě je to minimum 5,5m délka a 2,4m šířka. Těch 350tis. co na to má je na jetou lodku. Nová bude okolo 600 a vejš dle typu a výrobce lodě a taky bude záležet jestli motorák nebo plachetnice.
Třeba ta Jeanneau Cap Camarat, 7.5 se 350HP se hejbe jetá okolo 600tis.kaček když se zadaří levně koupit
Ten McGregor se hejbe jetej kolem 500-600tis. samo s vlekem a novej bude někde k mega. Jen přívěs pro loď koštuje bržděnej od 70tis až třeba do 190tis.
pak tam máš motor kterej pokud je to motorák a třeba Mercury 200-300 Verado tak jen ten motor je jetej okolo 250tis. a pak máš teprve vlastní loď
Ten motorák na fotce vyšel s vlekem a motorem+nějakýma prkotinama jako sprcha a GPS+dřevěná paluba na nějakých 500tis. a to sem to měl hodně levný od kamaráda z polska. Loď fungl z výroby a motor rok starej Mercury 115Efi
KAŽDOPÁDNĚ JE TEĎ DOST NAHOVNO TO, ŽE PADLA KORUNA A I TA SAMÁ LOĎ Z POLSKA VYJDE O TŘEBA 30-50TIS. DRÁŽ NEŽ PŘED DVĚMA MĚSÍCI.
LukyGs přiložený následující obrázek:
A pro představu jak sou velký motory Ta honda už byla na tu loď moc těžká na zadek 150HP VTEC tak sem ji dal pryč a vzal Mercuráčka
LukyGs přiložený následující obrázek:
A opravdu potřebuješ tu loď vlastnit? Pokud nejsi fanda broušení, tak jedinou výhodu v tom mít u nás malou přívěsovku vidím s malými dětmi. Pokud tě ale baví plachtění jako takové, stejně skončíš na moři a tam to na kouli nepotáhneš :-) Já bych těch 350k radši prochartroval. Na motorku když nemáš čas, tak se i tak můžeš občas na 2 hoďky utrhnout, ale s lodí na suchu pod plachtou...
Lada11 napsal:
A opravdu potřebuješ tu loď vlastnit? Pokud nejsi fanda broušení, tak jedinou výhodu v tom mít u nás malou přívěsovku vidím s malými dětmi. Pokud tě ale baví plachtění jako takové, stejně skončíš na moři a tam to na kouli nepotáhneš :-) Já bych těch 350k radši prochartroval. Na motorku když nemáš čas, tak se i tak můžeš občas na 2 hoďky utrhnout, ale s lodí na suchu pod plachtou...
....naprostý souhlas....vlastnit loď je jedna z nejhorších možných investic...pokud na ní člověk netráví každý víkend, nemá to smysl...ale pokud člověk neví co s penězi, proč ne
....loď pod plachtami v náklonu je úžasná věc, cítit vítr opírající se do plachet, tah na kormidlu, je to prostě nádhera (řidičák na lodě mám leta, ale z vlastní lodě jsem dávno vyléčen)
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
JardaFGS napsal:
Luky co je to za loď, to je nějaká Galia, nebo co ?
Ta loď je od toho mýho kamaráda z Polska a ten má kamarády kteří měli firmu Odeon ale jak už to bývá když sou dva majitelé tak šli od sebe a vyrábějí oba identickou loď a jeden pod názvem Odeon 540 a druhý pod názvem WP540C Doctor byla tenkrát pro mě jako kamaráda za 200tis. ale holátko. Měl jsem ji jako předáděčku.
Toho odeona najdeš i na netu v Polsku a je to prakticky Galie ale líp udělané.
Upravil LukyGs dne 24.11.2013 23:15
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
stenlybmw napsal:
Luky, obdivuju tě, máš perfektní vědomosti . Já jezdím jen na " fajrbolu"( takový vratký necky), jen tak pro radost.
I ty "necky" když udělaj radost tak proč ne
Já si s loděma při renovacích užil své a jednu menší jsem dělal prakticky komplet včetně přelaminování a výměny zrcadla a to bylo sado http://luky2.rajc...e_lodicky/
Pak podlaha do jedné lodky http://luky2.rajc...nasi_lodi/
Pak do druhé ale tam byla špatná várka dřeva takže se nakonec to Ipé Lapacho trhalo ven a dělalo se to z Merbau bo z Teaku by to byl financ masakr a i tak každá ta podlaha vyšla na nějakých 15-20tis. za matroš a práce na tom bylo jak sviňa a sám takže naštěstí zadara http://luky2.rajc...E_LAPACHO/
Upravil LukyGs dne 25.11.2013 12:10
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Lada11 napsal:
A opravdu potřebuješ tu loď vlastnit? Pokud nejsi fanda broušení, tak jedinou výhodu v tom mít u nás malou přívěsovku vidím s malými dětmi. Pokud tě ale baví plachtění jako takové, stejně skončíš na moři a tam to na kouli nepotáhneš :-) Já bych těch 350k radši prochartroval. Na motorku když nemáš čas, tak se i tak můžeš občas na 2 hoďky utrhnout, ale s lodí na suchu pod plachtou...
....naprostý souhlas....vlastnit loď je jedna z nejhorších možných investic...pokud na ní člověk netráví kažý dvíkend, nemá to smysl...ale pokud člověk neví co s penězi, proč ne
....loď pod plachtami v náklonu je úžasná věc, cítit vítr opírající se do plachet, tah na kormidlu, je to prostě nádhera (řidičák na lodě mám leta, ale z vlastní lodě jsem dávno vyléčen)
Potřebuju jí vlastnit, a to jen z důvodu mýho dobrýho pocitu )
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Lada11 napsal:
Luky, čéče neklouže to když je to takhle zalakovaný?
To není lak ale pouze natřené Teakovým olejem. Ten vsákne do toho dřeva a dělá mu ochranu. Navíc se po těch podlahách chodí bosky, jen barbaři choděj na loď v teniskách
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
To LukyGs - papíry - no jo, už jsou v EU
Tom_P - 2t stačí třeba na Sasanku, ale ta je dobrá, pro 4 stačí, je dobré koupit s badeplatem a vestavěným motorem, v každém případě bych volil ovládání z kokpitu. Z vlastní zkušenosti - pokud budeš sestavovat posádku pro delší plavby - kdo to neabsolvoval, může být velmi zklamán, ne každý snáší tak těsné soužití delší dobu - záleží jak chceš loď používat a k čemu. Ty prostory Ti závidím, kdybych tu možnost měl, asi neváhám Tvému pocitu rozumím
bobGS napsal:
To LukyGs - papíry - no jo, už jsou v EU
Tom_P - 2t stačí třeba na Sasanku, ale ta je dobrá, pro 4 stačí, je dobré koupit s badeplatem a vestavěným motorem, v každém případě bych volil ovládání z kokpitu. Z vlastní zkušenosti - pokud budeš sestavovat posádku pro delší plavby - kdo to neabsolvoval, může být velmi zklamán, ne každý snáší tak těsné soužití delší dobu - záleží jak chceš loď používat a k čemu. Ty prostory Ti závidím, kdybych tu možnost měl, asi neváhám Tvému pocitu rozumím
Co je badeplat a co je ovládání z kokpitu? Sasanku myslíš 660? Ta je malá - chci trochu prostoru.
No na kouli mám bohužel jen 2t .... i když utáhnout by to mělo všechno, ale papíry jsou papíry.
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i