Ja šponujem reťaz na hlavnom stojane. Musí mať previs, zhruba v strede pneumatiky taký, aby sa pri malom tlaku odspodu dotkla klzáku na spodnej často kyvnej vidly.
Kvôli nerovnomernému vyťahaniu reťaze (ktoré sa stane bežne) to takto preskúšam zhruba na každých 20 cm reťaze. Nájdem miesto kde je najmenej vyťahaná a tam šponujem. Potom znova prekontrolujem po celom obvode. Takto to robím už dlho, je to jednoduché. Zaberie mi to cca 3 min.
To s tými reťazami je hrôza BMW a CZ. Ja som mal ako novú 08 a pri servise po 10 000 km (asi 4 mesiace) som sa sťažoval na nerovnomerne vyťahanú reťaz. Povedali mi, že som to špatne šponoval a že to je spotrebný materiál, na to sa záruka nevzťahuje. Menil som ju po 17 tis. km ( DID vydržala 32 tis. a prešiel som s ňou aj MNG). To som tam mal od 5 tis. automat. mazanie CLS. A po dvoch rokoch bola na reťaz zvolávačka. Akurát išla DID do "kytek" tak som to zamenil za zvolávačku Reginu, (tá vydržala cca 25 tis. km).
Asi byla ta prvomontáž řetězů nějaká vadná série,ten co dali po svolávačce je hodně OK aspoň u mě .Dával jsem ČZ řetězy na všechny moto co jsem měl a vždy spokojenost ,DID vyzkoušený nemám ale jednu výhodu oproti ČZmá a to měkší konce čepů na sponě -líp se nýtuje
ty kravo ty si mu dal, ja mam informace ze na masiny krom DEMO gum davaji uz i DEMO retezy
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Taky jsem na to koukal jak blazen. Obzvlast kdyz se to stane v Rumunsku na sotoline mimo civilizaci.
Vubec netusim jak se to muze stat.
BMW F800GS Adventure
To je jak kdyby ve fabrice při výrobě nebyl naplněn mazivem a zadřel se (ty rozlámaný desky a vyrajbovaný pouzdra čepů) nebo nějaká brutálně zanedbaná údržba-nešponován,nemazán,jeto imrvere v blátě-kdo ví ale muselo to být slyšet než se rozpadl,ten musel rachotit jako ty co nosí čerti na mikuláša
Upravil kim dne 12.05.2014 19:26
siso napsal:
Ja šponujem reťaz na hlavnom stojane. Musí mať previs, zhruba v strede pneumatiky taký, aby sa pri malom tlaku odspodu dotkla klzáku na spodnej často kyvnej vidly.
Kvôli nerovnomernému vyťahaniu reťaze (ktoré sa stane bežne) to takto preskúšam zhruba na každých 20 cm reťaze. Nájdem miesto kde je najmenej vyťahaná a tam šponujem. Potom znova prekontrolujem po celom obvode. Takto to robím už dlho, je to jednoduché. Zaberie mi to cca 3 min.
pokud já vím, tak řetěz se snad šponuje při záteži ne? a ne když je motka odlehčená
aron napsal:
Teď jsem měnil řetězovku, najeto neuvěřitelných 23000. Byl tam ještě originál Regina a dal jsem ČZ X-ring 525 ECX. Posledních 1500 km jsem musel šponovat po každé vyjížďce. Pokud u stojící motorky uprostřed rozety zatáhneš za řetěz a natáhne se ti asi tak o 1cm nečekej a vyměň. Máš to i v návodu.
ještě jsi tam zapomněl napsat, že to musíš nejdřív zmáčknout proti sobě aby byl řetěz plně obepnutý okolo řetězovky a pak můžeš něco zkoušet s centimentrama, jinak souhlas
zadanyjan napsal:
pokud já vím, tak řetěz se snad šponuje při záteži ne? a ne když je motka odlehčená
To je blbost, přeci na ní nemůžeš sedět a z ní šponovat
to jsem taky neřekl, našponuješ, nasedneš a vyzkoušíš
nemůžeš šponovat řetěz když si pak na to sedneš a je to úplně jinak nebo ty snad na tý motorce nesedíš když na ní jezdíš :-)
zadanyjan napsal:
to jsem taky neřekl, našponuješ, nasedneš a vyzkoušíš
nemůžeš šponovat řetěz když si pak na to sedneš a je to úplně jinak nebo ty snad na tý motorce nesedíš když na ní jezdíš :-)
nevím jistě a do garáže se mi nechce, ale napínám na cca 3cm v největším průvěsu bez zátěže, pak jezdím a mažu a kontroluju.. Mám na to takovou nálepku na kyvce
taky mám nálepku na kyvce u jednobuchu a je tam myslím 35mm až 45mm a když to udělám s motkou naprázdno tak dobrý a jak pak na to sednu a kyvka se pohne tak to mám tak na polovinu a nebo je to dorvaný jak kráva takže to ladím až to vyhovuje jinak souhlas kontroluji v největším průvěsu
Kamos 2x prerval retez a jednou mu placnul do zad. Jelikoz se o moto peclive stara, vzdy kupuje zlaty DID co tam ma byt a i kdyz mel malo najeto, proste to nevydrzel.
Ty wogo to jsou zkazky k neuvěření já neznám nikoho komu by se přetrhl řetěz;to snad je jinej rozměr na kolech nebo totálně špatná údržba či používání jinak si to nedovedu vysvětlit. já mám na řetězu 39 000 a kalibr mě zapadá na první zub a to po celém obvodu -je fakt že to nerasím v terénu