Taky tady nidko nezmínil DR650SE u mě to byl v rozhodování taky dost horkej kandidát. Zásadní handicap na cestování však má ve velikosti nádrže 10l při spotřebe 4,5 je fakt málo. Acerbis na to sice dělá zvětšenou, ale ta je zas dosti obludná. DRek je však bohužel jako šafránu.
mam ted doma freewinda "pro babu" ma to stejnej motor jako to DR - musim vysoce ocenit naprostou sametovost jak chodu motoru tak predovovky je to maly a lehky DR by na tom bylo ještě líp ale jako "expediční" moto je to tak na hrane - je to jeste stara skola ta sametovost neni zadarmo -asi mensi komprese takze ma jen 52Nm celkove je prevodovka kratsi nez u 650GS , tj na prndacky skvely ale to sveta by to bylo hlavne na dalnicich jeste vetsi opruz nez na jinych 1V
Upravil milanek dne 11.12.2013 10:55
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Motor je v tom hlavně geniálně jednoduchej, prakticky se v něm nenajde nic, co by tam nebylo nezbytně nutný, snad jen ten nepříliš vhodně umístěnej chladič oleje a startér, ale ten je zase to, co tu moto posouvá o dost dál v komfortu. V té jednoduchosti vzducháče(olejáku) s karbecem je podle mě velká síla. Sním nad tím vždy, když se hrabu po nějaké závadě v té své přeelektrizované potvoře, kde prostě skoro nic nejde vidět. Dálnici já nemohu soudit, s moto jsem na ní byl pouze v jednotkách případů a celkem i jednotkách km najeto. Obecně dálnice nemám rád a beru je jako nutné zlo, aby se člověk přesunul někam v rozumném čase, stejně jako třeba letadla. Na dovolené většinou nespěchám, takže nemám potřebu dálnic využívat.
puchyyla napsal:
Zkrátka moc nejede, moc nebrzdí, moc nepruží, moc nežere, nemá moc pohodlný sedátko, je děsně těžká, neni do terénu, neni na silnici, neni moc jednoduše řešená, nerozebírá se snadno... Na druhou stranu opravdu nejsem dodnes schopen najít vyváženější stroj, pokud že má mít člověk doma jenom jeden na cestování a na ježdění okolo chalupy, když nerad jezdí po silnicích...
EDIT: zapoměl jsem ještě dodat, že Dakar taky blbě svítí, proti Tenérce značně hůř...
Tak tady jsem se nasmal docela hodne. Ale mas pravdu, pokud se jedna o neco univerzalni, nemuze to v nicem nejak vynikat. Proste to bude ve vsem vyvazene a v nejlepsim prumer
Ale neuchazej se o misto v nejakem casopise, protoze recenze se takhle nepisou
puchyyla napsal:
Zkrátka moc nejede, moc nebrzdí, moc nepruží, moc nežere, nemá moc pohodlný sedátko, je děsně těžká, neni do terénu, neni na silnici, neni moc jednoduše řešená, nerozebírá se snadno... Na druhou stranu opravdu nejsem dodnes schopen najít vyváženější stroj, pokud že má mít člověk doma jenom jeden na cestování a na ježdění okolo chalupy, když nerad jezdí po silnicích...
EDIT: zapoměl jsem ještě dodat, že Dakar taky blbě svítí, proti Tenérce značně hůř...
Tak tady jsem se nasmal docela hodne. Ale mas pravdu, pokud se jedna o neco univerzalni, nemuze to v nicem nejak vynikat. Proste to bude ve vsem vyvazene a v nejlepsim prumer
Ale neuchazej se o misto v nejakem casopise, protoze recenze se takhle nepisou
Toto je diskusní fórum, ne časopis nebo propagační leták u prodejce, já se snažím vyjádřit co nejupřímněji to, jak tu motorku vnímám. Nepotřebuji ji vychvalovat do nebe, abych ji někomu prodal, je mi úplně jedno, jestli si jí někdo koupí nebo si koupí jinou. Netrpím žádnými komplexy, abych si musel "poměřovat přirození" a kupovat si motorku s nej všim, hlavně nejvyšší kubaturou (minimálně 4l jinak se na tom jezdit nedá že jo :-)). Zkrátka jsem vyjádřil proč jsem si ji koupil, a jak to reálně vnímám s odstupem času. Prostě univerzál, kterej už z principu vynikat nemůže ničím, než tou univerzálností. A proto pro lidi co chtěj univerzál, je to skvělá volba. Lidi co maj ty komplexy (a sorry, ale na tomto fóru je jich podle mě dost) ať si to fakt nekupujou, "neuspokojí" je to ;-)
Promin, nechtel jsem kritizovat. Mi se prave naopak libi uprimnost s jakou jsi to napsal. Proste jsi rekl/napsal velice hezky!
To s tema recenzema - no obcas kdyz to ctu v nejakem casaku tak mam pocit ze to uprimnost postrada
Tak si ještě zařaď do výběru suzuki DR800 Big,ten mě zefšech suzučích endur(měl sem fšechny DR od 600-800,některý i víckrát:-) ) bavil nejvíc a dalo se na něm aji ve dvou. Do terenu je vhodnější jak afrika a na silnici nejede vo nic huř. A hlavně je to vzduch/olej a karbec,takže naprostá paráda na udržbu a spolehlivost. Jenže kde ho najít v top stavu...
DRym napsal:
Čaute,tak moje poslední rozhodování R1150GS/A nebo Afrika.Cestovat budu sám,navíc chci mašin hlavně do pole off a blbnutí.Afrika je víc universální.Co myslíte je taky nezničitelná jako BMW?Nebo když BMW proč? díky
No já nevím, jestli to jde porovnat, Africa se vyráběla od 93-03 prakticky jen s drobným faceliftem, no GS v té době už bylo sakra jinde. Srovnáváš starou hajtru, byť spolehlivou, univerzální, Dakarským vítězem atd., ale nudnou, pomalou, s GS.
To je fakt jiná dimenze, tohle se neporovnává, to je jak porovnat jízdní vlastnosti 10 let starýho MB AMG s 18 let starou Lanciou Delta . Taky byla super v terénu...
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Dost mě přesvědčily ty počty 1000 km najedu z toho v tvrdém terénu 30 km což je pravda a GS/AGV je dostačující.Ta motorka se mi odjakživa líbila a srovnávat to s jakoukoliv jinou snad ani nejde.Každopádně můj drobeček MT-01 se může těšit po zimě na bráchu . BMW je prostě top v cestovních endurech a srovnávat 660 Z Terenku ani nejde.Každopádně díky za příspěvky a Vaše názory
nejak nemluvite o teleleveru a 19ce vepredu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
DRym napsal:
Dost mě přesvědčily ty počty 1000 km najedu z toho v tvrdém terénu 30 km což je pravda a GS/AGV je dostačující.Ta motorka se mi odjakživa líbila a srovnávat to s jakoukoliv jinou snad ani nejde.Každopádně můj drobeček MT-01 se může těšit po zimě na bráchu . BMW je prostě top v cestovních endurech a srovnávat 660 Z Terenku ani nejde.Každopádně díky za příspěvky a Vaše názory
V uvidnim prispevku pises, ze chces moto do pole, na off a na cestovani v jednom. Sorry, ale to se pak nediv tem reakcim.
Co se obtiznost terenu tyce, zalezi na jezdci a co si pod tim predstavuje, ale garantuju ti, ze pri dostatecny bahne, nerku-li v mokrym poli, muze bejt setsakra problem jet na standartni (zasadnim zpusobem neupraveny) 1150 i rovne po rovine, po volny plose...
Necit teleleveru, temer nemoznost pouzit slusny gumy, coz se jeste znasobilo ukoncenim vyroby puvodnich Karoocek a ty kila nikdo neokeca... A tim problemem vahy nemyslim horsi zvedani, nebo manevrovani, ale setvacnosti clovek proste neporuci a neco poradnyho vyjet (tim myslim treba prudsi louku ) je taky minimalne kumst. Ale hlavne uz to proste prestava bejt zabava. Ano, muze to prinest uspokojeni z prekonani vyzvy, ale je to pak proste trochu moc. Zjistis to, ze se ti do takovych podminek prestane chtit a o tom by jizda v terenu bejt nemela. "Kluci je mokro, budu sedet doma".
A troufnu si rict, ze o tom neco vim, erzberg, 3x bedna na ruznych rally a spousta dalsich akci, v drtive vetsine prave na 1150. Je fajn bejt za magora, mne se to prihodilo trochu nahodou, ale kdyz si clovek muze vybrat...
Pochopil jsem z vyberu kandidatu, ze nabizet varianty jako hp2, nebo treba hodne upraveny osmikilo bude asi mimo vysec, ale ja bych v takovy situaci a pri touze po dvouvalci asi radsi ladil dvouventila, kvuli kilum spis monolevera... Na japonsky dvouvaly bych se vy....
Jestli jsi to ale s tim hard terenem zase tak vazne nemyslel a hledas proste cestovni enduro co dustojne zvladne vylety mimo asfalt, tak potom beru vse zpet, kup si peknou 1150 a budes happy ever after.
PS: nekdy muze bejt rozhodujicich ani ne tech 30km, ale treba par set metru, nebo i par metru
Upravil morabo dne 12.12.2013 09:56
Maiali nel Fango!
Tahle debata je trochu o ničem, ale proč ne, chvílemi už jsem chtěl navrhnout, ať ji přesunete na server Motorkari. Ale konečně snad autor pochopil, že srovnávat Afriku aj. s 1150 je hloupost, jsou to dva naprosto rozdílné motocykly, byť cestovní endura, o detailech psát nebudu i když jsem jezdil na obou. Někdo psal, že Afrika je univerzálnější, pak jaksi nechápu, proč není Afrika dodnes nejprodávanější enduro na světě, GS je naprosto unikátní právě v univerzálnosti, byť v jednotlivých disciplínách (např. těžší terén) se určitě najdou lepší motorky. GS, i 1150, umí všechno, něco méně, něco víc, máloco mizerně a dost věcí špičkově.
Terra je uplná pecka, ide to podobne ako 690KTM a teraz ju vypredávajú za velmi dobrý peniaz. Prestávajú ju totiž vyrábať. Skušal som ju ako predvádzačku, za tu cenu bezkonkurenčný stroj.