ADV ONE napsal:
Bud v klidu, i stresni nosice a zahradky maji atest..
a reklamní cedule, cerule pizza, taxiky atd, taky? ja myslím že vyhláška o schvalování tech. způsobilosti mluví jasně, a vozidlo musí být jak v čr tak v zahraničí ve stavu dle schvální státu kde je registrováno pokud se nemýlím - mýlím se?
Upravil petrguss dne 29.12.2013 22:18
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
petrguss napsal:
Jen takové zamyšlení ke kufrům homemade: a co když ty naše hliníkový kufry jsou jen vlastně "obyčejný nosiče zavazadel", tedy totéž co zahrádka na střechu auta, nebo reklamní cedule (hodně nás na tom má samolepky), ty přece do homologace nespadají nebo se mýlim, ano je daný zakřivení takové věci, že nesmí mít ostré hrany, nesmí přesahovat rozměr vozidla, musí odolat brzdné síle atd., atd., ale homologaci mít prostě nemusí, musí splňovat jen náležitosti dané vyhláškou...
Ano jsou kufry, které jsou homologované, protože byly od výrobce motorky součástí /volitelnou/ při schválení tech. způsobilosti, pak stejně jako každý samostatně vyrobený díl mají homologační číslo a třeba rychlost a nosnost (je to stejný jako když si půjde člověk koupit zahrádku na lyže od Škodovky za 10t a nebo od Neumana za 1t a nebo si udělá vlastní příčníky zadarmo se stejnými vlastnostmi - které jsou dané vyhláškou.
- je to tak nebo ne??
Podle mne ne, ale nejsem expert Každopádně nosiče na auto by homologaci mít měli. Co se týče kufrů na moto, mne by ještě zajímalo, jestli je někde daná max.hmotnost (myslím daná výrobce, motocyklu) toho co se dá na moto "pověsit". Někteří výrobci nabízejí doslova "obří" kufry, což je lákavé pro cestu na dovolenou, místa není nikdy dost ale zatraceně to ovlivňuje jízdní vlastnosti a to je právě to, co se dá lehce napadnout při případné nehodě. Živě si dovedu představit, jak právník protistrany řekne, že jsem nehodě prostě zabránit nemohl, protože jsem jel na stroji, jehož jízdní vlastnosti byly výrazně ovlivněny neuměrným (nevhodným) vyvážením stroje (nebo tak nějak podobně)..jak to vlastně je s tou váhou v kufrech ?
GS 1200 R Adventure
celková hmotnost vozidla je daná v TP. a co je to ta homologace nosiče na auto podle Vás??
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
to jako ten nosič namontovali na každé auto které se vyrábí nebo které má hagusi o odborníci každého státu evropy zjištovali, že na každé auto to lze dát, a že když na to daj lyže nebo povezou televizi nebo pračku tak to nikoho okolo toho auta nezabije???
Upravil petrguss dne 29.12.2013 22:29
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
Eman_ napsal:
Je potreba si uvedomit,ze jak policisti,tak i pojistovaci jsou motorkari a pohybuji se na ruznych moto forech,takze je uz tezko opijeme rohlikem,jako tomu bylo donedavna....
A Macek01 jiste potvrdi,kdyz se zepta sveho svagra,ze dnes i pojistovak pri prohlidce vam nemusi uznat na vymenu urcite veci,treba prasklej naraznik,da vam to na opravu a za to mu pojistovna da k vyplate 140kc
Takze i sam likvidator z pojistovny chce sam od sebe hledat jak podezrele veci,tak i veci ktere neuzna nebo da na opravu ci velka amortizace....
A nebojte se,ze neprijde doba,ze pojistovak rekne - mas na moto nehomologovane veci,takze moto nema na silnici co delat a je nezpusobile....
A jestli to bude bystricke nebo touratech nebude nikoho zajimat....
PS: byt likvidatorem nebo policistou, tak v tomto ohledu vuci firme touratech jsem nekompromisni
Prej nejak odmenovani samozrejme sou, ale takhle konkretne pry ne. Spis je to tak, ze pokud se najde jeho pochybeni, ktery vlastne zpusobi pojistovne skodu a to i klidne 1000kc tak bude sankciovan a nebo vyhozen. Nejvic sou prej likvidatori motovovany spis vycurankama co z nich delaj kazdej den blbce. A hlavne, jejich mista nejsou spatny a drzi se tam zuby nehty..
PS: byt likvidatorem nebo policistou, tak v tomto ohledu vuci firme touratech jsem nekompromisni
touratech je jedna z mála firem ktera ma homologaci na převážnou většinu výrobků...
Nezlob se n a mě prosím Tě, ale Touratech nemá v ČR homologaci na NIC!!! Atest a TUV u nás neuhraješ. Rozhoduje homologace a případně zápis v TP. Opravdu
petrguss napsal:
celková hmotnost vozidla je daná v TP. a co je to ta homologace nosiče na auto podle Vás??
Jistě celková hmotnost je jasná, ale spíš se ptám na to jestli výrobce řeší KDE ta hmotnost je. Ono je přeci rozdílm jestli si dalších 50kilo posadím za sebe jako spolujezdce, nebo si to narvu do topase (jasně extrémní přiklad, jen mne to zajímá)
Homologací myslím, že by to mělo mít papír Státní zkušebny nebo obdobu téhož z EU. Stejné jako dětské sedačky.
GS 1200 R Adventure
petrguss napsal:
celková hmotnost vozidla je daná v TP. a co je to ta homologace nosiče na auto podle Vás??
Jistě celková hmotnost je jasná, ale spíš se ptám na to jestli výrobce řeší KDE ta hmotnost je. Ono je přeci rozdílm jestli si dalších 50kilo posadím za sebe jako spolujezdce, nebo si to narvu do topase (jasně extrémní přiklad, jen mne to zajímá)
Homologací myslím, že by to mělo mít papír Státní zkušebny nebo obdobu téhož z EU. Stejné jako dětské sedačky.
Ale v TP se řeší hmotnost na nápravu... To si každý může přečíst když si ten svůj TP otevře
Řeší se tady kufry, nosiče, ale nikdo neřekl půl slova na záměnu velikosti kol, záměnu předních vidlic z jiné motorky, jiné centrály, brzdové kotouče, řidítka atd, to jsou věci přímo související s ovladatelností a jízdními vlastnostmi. Tak mi nějak připadá tady ten topic někam směřující...
Nora napsal:
Řeší se tady kufry, nosiče, ale nikdo neřekl půl slova na záměnu velikosti kol, záměnu předních vidlic z jiné motorky, jiné centrály, brzdové kotouče, řidítka atd, to jsou věci přímo související s ovladatelností a jízdními vlastnostmi. Tak mi nějak připadá tady ten topic někam směřující...
Pokud budu chtit mit jinej rozmer kol tak neni problem nechat si to zapsat do TP. Samozrejme za peknej poplatek. Ale kufry si tam nezapises...
F 650 GS (00)
Tohle tema je o homologace vybavy, predni rafek, tlumic riditka neni vybava vozidla...
Život je krátkej, je potřeba si ho užít naplno! - tak proto BMW GS
No to sem taky zminoval, to jsou hlavni prusery po kterych pojistovny dou, ale vetsinou nejsou na prvni pohled rozeznatelny, pokud to teda nejsou 3 metrovy vidle apod . Vem si, ze by znali kazdou motorku a rozeznali napriklad kotouce. Ano kola a gumy sou pruser, to je jasny. Ale jak rikam, mel sem stavbu, najel na ni asi 30tis po CR i mimo a nikdy nic a staveli me spis aby se podivali i v DE.
MarekHK: ten poplatek neni nikterak zavaznej, me zapis alternativniho pouziti gum a rafku 16 polozek stalo 1560,- , a muzeme byt radi ze mame BMW a je tu firma co ti to vystavi, kdyz jsme shanel zmenu rozmeru pneu na Hondu tak nikdo ti to tady nevystavi
jinak zazil jsem ze pojistovna odmitla vyplatit skodu z duvodu umisteni necertifikovanych padaku (takovy ty vyfrezovany hribky), ze diky nim byla zpusobena vetsi skoda
PS: byt likvidatorem nebo policistou, tak v tomto ohledu vuci firme touratech jsem nekompromisni
touratech je jedna z mála firem ktera ma homologaci na převážnou většinu výrobků...
Nezlob se n a mě prosím Tě, ale Touratech nemá v ČR homologaci na NIC!!! Atest a TUV u nás neuhraješ. Rozhoduje homologace a případně zápis v TP. Opravdu
Takže ta jak píše Tomáš TT cituji "To znamená, že pokud výrobce získá pro své doplňky (nikoliv zmíněné náhradní díly resp. konstrukční části) od homologační autority kteréhokoliv členského státu EU konfirmaci s konkrétní direktivou EU, nemusí zákazníci v kterékoliv členské zemi řešit individuální holomologace, protože ta direktiva je nadřazená. Konkrétně v případě doplňků na motocykly se jedná o direktivu 2002/24/EC." konec citace.. není pravda ? Je tam jasně řešeno, že se jedná o doplňky, které nejsou součástí konstrukce a tudíž se nezapisují do TP, alespoň tak to chápu já, ale klidně mne opravte, pokud se pletu.
GS 1200 R Adventure
PS: byt likvidatorem nebo policistou, tak v tomto ohledu vuci firme touratech jsem nekompromisni
touratech je jedna z mála firem ktera ma homologaci na převážnou většinu výrobků...
Nezlob se n a mě prosím Tě, ale Touratech nemá v ČR homologaci na NIC!!! Atest a TUV u nás neuhraješ. Rozhoduje homologace a případně zápis v TP. Opravdu
Takže ta jak píše Tomáš TT cituji "To znamená, že pokud výrobce získá pro své doplňky (nikoliv zmíněné náhradní díly resp. konstrukční části) od homologační autority kteréhokoliv členského státu EU konfirmaci s konkrétní direktivou EU, nemusí zákazníci v kterékoliv členské zemi řešit individuální holomologace, protože ta direktiva je nadřazená. Konkrétně v případě doplňků na motocykly se jedná o direktivu 2002/24/EC." konec citace.. není pravda ? Je tam jasně řešeno, že se jedná o doplňky, které nejsou součástí konstrukce a tudíž se nezapisují do TP, alespoň tak to chápu já, ale klidně mne opravte, pokud se pletu.
A hledáš odpověď člověka kterej Ti řekne to co chce většina z Vás slyšet a dá Ti za pravdu, nebo hledáš člověka kterej Ti řekne pravdu? Jestli chceš slyšet tak jak o je, tak Ti říkám: TUV a fascikly blábolů který s sebou můžeš vozit jsou k ničemu. Jediný co tu někoho zajímá- STK počínaje a policií, pojišťovnou a soudem konče- je HOMOLOGACE a případný zápis v TP věcí který nejsou homologovaný. Tečka. Náš zákon bohužel nemyslí na nějaký vyjímky v tomhle ohledu!!! Bohužel!!!
Opet a nakonec pouziju svagra , tomu asi zvoni v usich. Mam na motorce TT doplnky jako napr Desierto a pry je to OK presne jak pise Tomas vise, tato atestace je dostacujici, spatna je napriklad mrizka pred svetlo, ale o te TT rovnou pise, ze neni schvalena na provoz po pozemnich komunikacich a v Rakousku ji radsi sundam a hodim do kufru. Dokud zachovate bezmeneny podobe konstrukci a vse odpovida TP, tak je to v klidu (kola, brzdy, motor, svtla atd.). Ale, u ty nehody co sem psal s tema kuframa - nebyly atestovany, nesplnuji tedy bezpecnostni parametry a tim padem pojistovna odmitla plneni, protoze mimo jine znicily ram a tecka. Ja bych se treba v tomhle pripade s nimi dohadoval o ten znicenej valec, kterej znicil obrubnik a ne kufry. Svagrova posledni slova: to vis, zalezi na jakyho cloveka narazis a pokud budes drzej na Rakouskyho policajta, tak uvidis co ti vsechno secte . Vzpominam si na svoji Jawu 350, mel sem tam mosazny stoby do spicky a policajt mi naparil pokutu a nechal me to tlacit 6km domu a sebral mi na miste TP a ty TT neprodava
Upravil Macek01 dne 29.12.2013 23:25
Ahoj vespolek, mám jen povědomí, jak to chodí v německu. Všechno příslušenství na motorce musí mít "ABE" tj. všeobecné schválení k provozu, jinak neprojdete technickou. Příslušenství, které mění technické parametry (i rozměry), musí být zapsané v malém techničáku. Když vyměníte třeba i jen plexi, nebo blinkry z Lujzu, musíte mít papírové ABE. Způsobilost posuzuje jejich technická kontrola, chcete li "TÜV" a sice na základě kopie dokumentu ABE. Dodatečné příslušenství Vám při montáži na motorku nechá zapsat značkový servis (např. u výfuků). Jde se po blinkrech, brzdových hadicích, řídítkách, výfucích a pneumatikách. U těch musíte mít v malém techničáku napsanou konkrétní gumu, kterou jezdíte, nejen rozměr a indexy, ale výrobce a konkrétní typ, fakt že jo, "Continental TKC80..."
U kufrů ale popravdě nevím, zapsané jsem je neviděl, němci jezdí často originální. Je fakt, že plastové kufry mají obvykle nálepku s Éčkem a s max. zatížením a rychlostí. Vzpomínám si, že TopCase na Yamaze FZ6S namontovanej u dovozce má deklarovanou nosnost 5 kg a max 120kmh . Myslím, že neschválené kufry představují především riziko poranění okolních osob v případě nehody. Když si představím, že bych horním rohem, příchytkou na gumicuk svého Husky EVO štrejchnul cyklistu, tak mi není dobře.
Jedno je ale jisté. Odpovědnost za bezpečnost vozidla nese řidič. V každé brožurce k BMW najdete informaci, že máte použít pouze originální náhradní díly a příslušenství. Co se týká odpovědnosti za škodu způsobenou výrobkem, tak jí nese výrobce, případně dovozce po dobu 10 let od uvedení a trh. Problém u nehomologovaných výrobků je ale ten, že u nich neprokážete výrobci návaznost, že je určený pro konkrétní vozidlo, takže odpovědnost za způsobenou škodu bude opět nést provozovatel vozidla, a je jedno, jestli při sbírání pokut ve švajcu, nebo při způsobení újmy.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
kufr není pevnou součástí motocyklu,homologaci nepotřebuje,jinak vše co je pevně přimontováno na motocykl hom.potřebuje.
to,že za vše může řidič,platilo vždy a platit bude,já nemůžu zodpovídat za tvé chování při provozu na pozem.komunikacích
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
ono s tou homologací, je to všelijaký.... zdravý rozum říká, že ten kufr musí vypadat a nemít ostré hrany. To by už muselo být homologovaný všechno. ponožky, bundy trička.. trenky..... to víš všechno má vliv na jízdu... a ono mít zaříznutý trenky není nic příjemné a nehodu to může způsobit taky. A myslím si že takto by se na to mělo pohlížet. Pokud mám svůj výrobek (kufr,padák) dobře udělaný tak není důvod se bát.
žijeme v době kdy je na všechno potřeba povolení a papír.... nevím no.. ale každý normální člověk.... to snad pochopí že jisté věci jsou volovina.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...