Kubrt: Psalo se o tom mockrát a někde tady jsou i grafy atd...
Nečeká tě nic složitého, pokud to je laděný komplet (t.j. svody a výfuk určený pro provoz bez katu). 99% toho co se prodává v německu je určené na provoz z katem a naladit to dodatečně na svod bez katalyzátoru je teoreticky možné ale prakticky to kluci z rangers, kteří to zkoušeli asi před dvěma roky vzdali. Liší se to nepatrně v rozměrech ale má to obrovský vliv. Když pořídíš laděné svody vyzkoušeného typu a správnou koncovku a vyměníš filtr za K&N. Pak to chce chvíli pojezdit, zkontrolovat synchro a to je všechno. Nic víc není potřeba a ani není co dalšího dělat.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jak se pozná jestli je ta koncovka určená pro katalizátor nebo ne? Dá se tam něco změřit? Objevil jsem jednoho chlapa co montuje scorpiony pro Anglii a prodává je za 4500 kč z nerezu s homologací. Má i několik druhů a materiálů a vypadají dobře. Ale nemá zkušenosti s BMW. On říká, že se nedělají koncovky podle značky motorky, ale podle objemu motoru. Tak nevim jestli to bude fungovat se svodama bez katalizatoru.
tomas mam Y zvod (sebring) a chcem tam dat bud Sebring Twister alebo Remus Revolution
1/ ako sa oznacuju vyfuky ktore su urcetne na pouzitie z Y zvodom?
2/ ked dam tlmic Remus na zvody Sebring stane sa nieco? ja mam za to ze ten Y zvod sa robi na jednom mieste a potom to kazda znacka predava pod svojim menom
PetrPROCH: nevím jak u jiných značek, některé ani verzi pro svody bez katu nedělají ale u Remusu to z výrobku nepoznáme. Ty naše jsou dělané pro ACSchnitzer nebo pro TT jako zakázková výroba a mají stejné číslo. Liší se několika rozměry někde uvnitř ale k tomu se člověk nedostane bez destrukce výfuku. Mám tady zrovna od pána na prodej jeden starší Sebring, tam to poznat jde, protože TT si je od nich nechával jeden čas dělat jako OEM, to znamená že má vyražené jiné logo a údaje a víme, že jde jen na katalyzátor. U 1200 to není tak děsné jako u 1150, tam to skutečně se špatným typem jezdí blbě, propady výkonu jsou opravdu znát. U 1200 je to lepší, koncovka co je určená na provoz bez katu jde celkem v pohodě dát i na sériový svod a není to taková hrůza jako u 1150 ale ideální je prostě koupit to jako vyzkoušenou sadu. Nevěřím že bude fungovat univerzální výfuk "podle objemu", prostě tomu nevěřím. Měli jsme ještě ve staré firmě nějaký laďák ze slovenska, značku už nevím, vypadal jako kopie staršího sebringu na 1150 a nefungoval vůbec s ničím - ani s Y ani s originálem. Akorát ten zvuk, to jo. Na našich motorkách to je celkem věda, protože se nedá prakticky nic nastavovat. Nemáme volby předstihu, nemáme možnost měnit křivku vstřikování a ani nevíme, jak vypadá mapa vzduch/palivo a jak do toho vstupuje zpětný tlak z výfukové soustavy, jak moc to ovlivňuje. Máme výfuky, které 100% fungují s určitými svody a známe výfuky, které sice změní zvuk ale nepřinesou nic pozitivního v průběhu výkonu nebo krouťáku a taky takové, které na otevřených svodech udělají doslova paseku (proto je u nás nenabízíme). 90% západní evropy vůbec takové věci neřeší, protože musí mít povinné testy emisí a lidi nechtějí riskovat problémy kdyby je chytli s německou nebo co já vím belgickou SPZ bez katalyzátoru. Netuším jaké by to mělo následky ale asi by to nebylo levný. Takže oni mají možnost dát si tam takové výfuky a takové svody jen když jedou na nějakou zahraniční akci (třeba výlet do Maroka) ale víme, že hned po návratu to přehazují zpátky na kat apod. Takže asi proto ti výrobci řeší především koncovky určené na provoz se sériovými svody nebo dělají jiné svody ale s katalyzátorem apod. Jinak já mám celkem bohatou zkušenost s laděním dvouválců velkého objemu (naopak nevím nic o ladění výkonných jednoválců) a nevěřím, že někdo může navrhnout dobrou koncovku jen tak odhadem. Víme jak velký vliv má i tvar svodu, že se liší jestli tam je zaškrcení o 20% nebo není, jestli vnitřní trubka do expanze je delší nebo kratší apod. Proto nevěřím, že to má nějaký efekt. Každopádně za 4.500Kč si tam můžeš dát cokoliv a riskuješ jen ty peníze. Během 1000km uvidíš sám, jestli to je jen hluk nebo jestli to jezdí líp. Bohužel některé věci se poznají až na brzdě nebo v situaci, kdy je to nepříjemný. Když jedeš třeba 3 a chceš v určitých otáčkách předjet nějaké auto a vezmeš za plyn aby ses vešel do nějaké mezerky a ono to úplně spadne jako kdybys ubral a vteřinku to nezabírá, tak to může být i nebezpečný. Takový propady nejsou na 1150 typicky nic vyjímečného. Propad u 4000 mají všechny a některé výfuky to zvýrazní tak, že je tam pokles třeba o 40%. To je děsný. Výfuk, který zvedne o 10hp výkon někde nad 6000ot/m je nanic. Nebo je nanic pro většinu lidí. Nejezdíme závody na okruhu ne?
raptor:
1. zrovna jsem to psal. Nejde to poznat a od některých dodavatelů to ani nejde objednat pro ne-katalyzátorové svody. Prostě to musíš objednat od někoho, kdo si ty výfuky nechává dělat resp. nakupuje bezkatalyzátorové verze. Pokud vím, dělá to jak TT tak WUND ale máme vyzkoušené, že dealeři co dělají Remus je objednat nemůžou, protože nejsou běžně v katalogu. Pak tvrdí že to jedno a apodobný nesmysly. Pokud máš Y tak si vybere který se ti líbí a kup to od někoho, kdo fakt tu verzi dodává.
2. Ne, je to jedno. Prakticky je to jedna fabrika takže je to fakt jedno. Já mám Sebring a kolega Remus ale ty dva výfuky se navzájem liší - zvukem i charakteristikou. Zkoušeli jsme různé kombinace, já jsem spíš chtěl ten Remus a on Sebring ale já mám na Sebring vyříznuté kufry a Remus s delším krčkem se tam nedal napasovat tak proto jsem si ho nechal. Jinak bych radši titan kvůli údržbě. Sebring když se vyleští je taky hezkej (jako každý jiný hliníkový výfuk) ale stačí pár pádů do bahna a zapeče se to a nevypadá to moc vábně a některým lidem to vadí. Takže - je to jedno, vyber si co se ti líbí ale nech si to přivézt od někoho, kdo fakt garantuje že to je verze určená na Y bez katu. Když už to máš v ruce a nevíš kdo to prodal a na faktuře není přímo napsané že to je speciální verze pro provoz bez katu, tak to už pak nepoznáš - resp. poznáš to jen podle toho, že to pojede nějak divně.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
tomasTT dakujem pekne za odpoved...
ja drazim z Ebay a tam len zriedkakedy byva napisane ci je to na Y zvod alebo na klasicky kat
ale ak by mi to z Y zvodom nejazdilo tak nemam najmensi problem tam dat KAT a vyskusat to s katom a potom sa rozhodnem ze co a ako
p.s. za ten starsi sebring chce kolko ten pan?
p.s.2 trocha offtopic .. mas skusenosti s rozsirenym nasavakom co ide do airboxu? jeden pan od vas z ciech ho ma na svojej zltej klasickej 1150 a hovori ze je to cele zivsie a lepsie to taha vo vyssich otackach... ale to je to co ja nechcem aby to tahalo az hore lepsie.. lebo len vynimocne tocim viac ako 5tisic
tuho premyslam nad kadejakymi vecickami od cipu cez rozsirene priruby veduce z airboxu do valcov (pisali sme si mail onehda) ostre vacky atd atd ... chybaju mi trocha kone
točíš vyjímečně nad 5000 ot.? ...fíha.....já jezdím cestovně kolem 3500-4000 (kochačka), ale když se chceme svézt, jezdíme okolo 5-6000.....i když pořád to není nic oproti mé litrové Yamaze, tam v klidu člověk nejde pod 6000, když jede svižně nejde pod 8000, a když bouchají saze, tak je to kolem 10000, ale to už je vážně divočina......ale je tam taky o polovinu víc výkonu, než na GS....
raptor: pán za to chce 5000Kč a určitě by šel ještě na nějakou menší slevu kdyby to bylo rychle..
ty příruby jinak mám na prodej, to víš. Zkoušel jsem je ale nezdá se mi to nějak lepší pro offroad ježdění - přidá to asi něco nahoře ale ubere dole. Neměřil jsem to, prostě k tomu nemám důvěru. Jsou jednou použité.