DM3555 napsal:
Ono proč jsem se do tohoto tématu vůbec zapojil...dnes jsem po Pardubicích sháněl imbusy do spojky s tou podpůrnou inegrovanou podložko..kutil, speciálky na spoj.materiál, autobenex, elit a další......všude na mě koukali jak na blázna co to po nich chci a na co. Takže ono je shánět a shánět, nenapadlo by mě, že to budu muset objednat origo, blbejch 6 šroubů.
kdyby jsi se ozval mam tech sroubu asi 20 a mimo to jsem dnes jel pres Pce
... servis a diagnostika BMW Motorrad
TGS1150 napsal:
Zdravím všechny potřebuji sehnat někde šrouby do řidítek?? podařilo se mi tam "ožvejkat" imbus a potřeboval bych to někde koupit nové a vyměnit ten "ožvejkaný" šroub. Kdo poradí kde koupit?? Dík.
Nezlob se na mě prosím, bez urážky, ale když si odmyslím člověka kterej dokáže ožvejkat čtyři šrouby ze čtyřech co jsou v řídítkách, tak mi nějak nejde do mysli že tentýž člověk nedokáže najít železářství ve svým městě a koupit v něm čtyři úplně obyčejný imbusy...
Co to je za dotaz? Je to to jen recese, nebo to myslíš vážně? Ještě jednou tě prosím aby ses neurazil, ale nechceš svý pokusy nechat na někom kdo má dvě ruce pravý a umí to a svůj um dát do toho čemu třeba rozumíš?
No sorry hoši, ale ne každej je prodejce spojovacího materiálu, servisák a už asi ne vůbec takovej chlapák, že se s čistým svědomím nazývá GAGARIN....chodíme si sem pro rady, protože tomu tolik nerozumíme a chceme tomu začít rozumět, jinak by jsme trávili víc času v servisech než na silnici.
Nééé, ani náhodou bych tě nechtěl urazit. To opravdu ne. Ale uznávám že první dojem byl takovej že mě rozesmála banalita tvý otázky. Ale fakt: nic ve zlým. Spíš smajlík na konci
Jen tak mimochodem já nejsem ten co to ožvejkal, já jsem se do toho zapojil nezávisle......prostě jsem se měl chuť někoho zastat
Mzzí mě jestli ses urazil. To jsem nechtěl Opravdu cokoli jsem napsal bylo ze srandy, ber to prosím s nadsázkou. Já zase nerozumím počítačům a podobně. Tam jsem taky za blbce
DM3555 napsal:
Ono proč jsem se do tohoto tématu vůbec zapojil...dnes jsem po Pardubicích sháněl imbusy do spojky s tou podpůrnou inegrovanou podložko..kutil, speciálky na spoj.materiál, autobenex, elit a další......všude na mě koukali jak na blázna co to po nich chci a na co. Takže ono je shánět a shánět, nenapadlo by mě, že to budu muset objednat origo, blbejch 6 šroubů.
kdyby jsi se ozval mam tech sroubu asi 20 a mimo to jsem dnes jel pres Pce
Dík za nabídku.....jsem ale přesně ten typ, co se nejdříve snaží si poradit sám, pak až když vyčerpám 90% svých možností tak si nechám poradit nebo se obracím někam jinam...život mě tak naučil, objednal jsem pak u ježka
servisak napsal:
Neverim ze imbus bez oznaceni bude bahno bude urco ve tride 8.8 a s oznacenim na hlave 10.9. A ta m8 bude i v 10.9 stat max 15kc
Nevěř ..tak vem origo a 10,9 bouchačkou ....a uvidíš
Ani 8.8 ani 10,9 není označení pevnosti šroubu .....pouze povrchová uprava
Bezpovrchovka normál šroub se značí uplně jinak
servisak napsal:
Neverim ze imbus bez oznaceni bude bahno bude urco ve tride 8.8 a s oznacenim na hlave 10.9. A ta m8 bude i v 10.9 stat max 15kc
Nevěř ..tak vem origo a 10,9 bouchačkou ....a uvidíš
Ani 8.8 ani 10,9 není označení pevnosti šroubu .....pouze povrchová uprava
Bezpovrchovka normál šroub se značí uplně jinak
No ty voééé, pak se v tom má prase vyznat, dneska mi prodavač v kutilovi tvrdil, že ty čísla jsou právě označení pevnosti. Pak si má člověk něco kupovat a věřit, že ten co vám to prodává ví co prodává....už vidím jak tady někdo napíše, ŽE SI MÁME KUPOVAT JEN ORIGO A ve finále bude mít možná i pravdu
servisak napsal:
Neverim ze imbus bez oznaceni bude bahno bude urco ve tride 8.8 a s oznacenim na hlave 10.9. A ta m8 bude i v 10.9 stat max 15kc
Nevěř ..tak vem origo a 10,9 bouchačkou ....a uvidíš
Ani 8.8 ani 10,9 není označení pevnosti šroubu .....pouze povrchová uprava
Bezpovrchovka normál šroub se značí uplně jinak
tyvole ja zil v tom ze to je prave oznaceni pevnosti..
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Neverim ze imbus bez oznaceni bude bahno bude urco ve tride 8.8 a s oznacenim na hlave 10.9. A ta m8 bude i v 10.9 stat max 15kc
Nevěř ..tak vem origo a 10,9 bouchačkou ....a uvidíš
Ani 8.8 ani 10,9 není označení pevnosti šroubu .....pouze povrchová uprava
Bezpovrchovka normál šroub se značí uplně jinak
No ty voééé, pak se v tom má prase vyznat, dneska mi prodavač v kutilovi tvrdil, že ty čísla jsou právě označení pevnosti. Pak si má člověk něco kupovat a věřit, že ten co vám to prodává ví co prodává....už vidím jak tady někdo napíše, ŽE SI MÁME KUPOVAT JEN ORIGO A ve finále bude mít možná i pravdu
To se mi nějak nezdá. Číslo na šroubu je pevnostní třída 5.8; 8.8; 10.9 apod. A pak je taky označení materiálu F1-F5; A1-A5 atd...
F 650 GS (00)
No prostě nebudu se tady hádat. Jáí vím co vím je to jednoduchý ....zkuste 8mm šroub na povolení vzít bouchačkou ...(obzvláště imbus nebo torx)
Origo je origo .....
U vysokopevnostních šroubu je značení pokud vím M..a něco.
TGS1150 napsal:
Zdravím všechny potřebuji sehnat někde šrouby do řidítek?? podařilo se mi tam "ožvejkat" imbus a potřeboval bych to někde koupit nové a vyměnit ten "ožvejkaný" šroub. Kdo poradí kde koupit?? Dík.
Nezlob se na mě prosím, bez urážky, ale když si odmyslím člověka kterej dokáže ožvejkat čtyři šrouby ze čtyřech co jsou v řídítkách, tak mi nějak nejde do mysli že tentýž člověk nedokáže najít železářství ve svým městě a koupit v něm čtyři úplně obyčejný imbusy...
Co to je za dotaz? Je to to jen recese, nebo to myslíš vážně? Ještě jednou tě prosím aby ses neurazil, ale nechceš svý pokusy nechat na někom kdo má dvě ruce pravý a umí to a svůj um dát do toho čemu třeba rozumíš?
Psal jsem že jsem "ožvejkal" imbus né imbusy takže pouze JEDE KUS!!! Než začneš kritizovat tak si pořádně přečti článek!!!!
Jezdím tak rychle, jak lítá můj Anděl strážný!!!
Díky všem za vyčerpávající info , ale i kritiku některých jedinců, ale nikdo učenej z nebe nespadl!! A toto vlákno je založeno aby jsme se poučili a né jeden druhýho kritizovali že je " levoruký trotl". Šroub (jeden kus) se mi podařilo ožvýkat při povolování, pak jsem ho prostříknul olejem a šlo to lépe,jelikož se mi ten "ožvýkaný" šroub nelíbí, tak ho chci vyměnit za ten samý, ale "neožvýkaný" tak asi tak. Čtyři kusy jsem fakt "neožvýkal" tak zase levej nejsem.
Jezdím tak rychle, jak lítá můj Anděl strážný!!!
Jak může někdo tvrdit, že pevnostní třída není pevnostní třída???
Samozřejmě, že to tak je
X.Y
X označuje mezní pevnost ve stovkách MPa
Y označuje dle jistého přepočtu mez kluzu
Takže je to jak říká Tonda a každý SCHOPNÝ prodavač ve spojovacích materiálech.
Jinak když se jedná opravdu o 4 kousky šroubů (ať je máš všechny krásně stejný) tak bych asi opravdu koupil ten originál za pár desetikorun a ušetřil si to vše co je zde napsáno :-)
Upravil HonzaGS-SV dne 12.01.2014 10:00
- Smažák pochopitelně nemá pravdu, 8.8 je pevnostní třída, první číslice je setina min.pevnosti v tahu v N/qmm, v tomto případě jde tedy o 800 N/qmm, čili cca 80 kilogramů na čtverečný milimetr zatížené plochy.
- už jsem 30 let ze školy, tak si už nepamatuji, zda šrouby imbus jsou i s menší pevností než 80 kilo, myslím že snad ani ne ale nemohu se hádat. Mimochodem správně je i inbus, vychází to z německého "Innen...." čili "Vnitřní..." a to kvůli tomu, že jde o "šroub s válcovou hlavou a vnitřním šestihranem"
- osobně bych se na řídítkávh nebál ani méně pevného šroubu, nejsou nijak extrémně namáhány. Pro zajímavost, na rogalle jsem měl imbus M6 pro uchycení bočních lanek křídla, ten jediný lim bránil ve "vzpažení", síly tam byly, zejména v turbulenci, obrovské a přesto jsem 2 km nad zemí netrpěl depresí. Na řídítkách jde mj. i o estetiku, válcová hlava zapuštěná a popř. s krytkou je pochopitelně hezčí, všimli jste si třeba, že stejné šrouby dává Givi do všech svých plexiskel do plastových částí? Jasně, i řídítka jsou za jistých okolností namáhána ale nebojte se použít 4 ks těchto šroubů z běžného železářství.