Co rada kompaktu s vymenitelnyma objektivama a čipem aps HD Sony NEX?Kolega foti profi makro a jako mensi fotak do terenu si NEX-3 nemuze vynachvalit.Da se za zajimavy peniz sehnat i NEX-5 ten je zase vyvojem dal...
Jak psal Větrník, tak fotím už pár let na cestách především "kompakty s výměnnými objektivy", protože jsou menší a skladnější než velká zrcadlovka. Teď mám GX7 ale ani tahle nejnovější "bezzrcadlovka" pochopitelně nejde srovnávat s letitým fullframe Canonem 5DmkII a hlavně objektivy, které na něj jsou k dispozici. Přitom ceny objektivů na Panasonic taky nejsou zrovna nízký. Ale tahat se s velkým krámem je pakárna a GX7 má WiFi, takže si můžu vybraný fotky rovnou poslat do počítače nebo do mobilu a třeba vypublikovat na FB ještě během cesty, což mě baví.
Ale je to všechno o těch objektivech - používám pevný objektivy - 14mm, 20mm, 25mm (F1.7) apod. Mám už jen jeden zoom 7-14mm, který je úžasný ale stojí víc než stojí samotné tělo.
GX7 má pár výhod proti těm starším typům - třeba chování čipu při focení v mizerném světle.
Měl jsem na pár měsíců možnost vyzkoušet i NEX, je super ale ty objektivy na něj jsou podle mě horší než Leicy pro Panasonic.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Poslední dobou mi hódně fotografů dává typ na FujiFilm X-E2 nebo 1. Už několik jich prodalo vybavení za 180 tis. a přešlo na něj. Není to plný Full Frame, ale fotí to prý líp jak zrcadlovky. Nevýhodu fotografové spatřují v tom, že přijdou na kšeft (zakázku) a zákazník se na ně dívá blbě, že nemají profi vercajk. A to se nás netýká.
Mohl by to být dobrý typ. Menší a lehčí jak zrcadlovky a pokud nejsou Full Frame, tak je prý podělá. Mluvím o kvalitě snímků.
TAZY napsal:
Poslední dobou mi hódně fotografů dává typ na FujiFilm X-E2 nebo 1. Už několik jich prodalo vybavení za 180 tis. a přešlo na něj. Není to plný Full Frame, ale fotí to prý líp jak zrcadlovky. Nevýhodu fotografové spatřují v tom, že přijdou na kšeft (zakázku) a zákazník se na ně dívá blbě, že nemají profi vercajk. A to se nás netýká.
Mohl by to být dobrý typ. Menší a lehčí jak zrcadlovky a pokud nejsou Full Frame, tak je prý podělá. Mluvím o kvalitě snímků.
Ta Fujina je krásně retro, to se mi moc líbí...
Pink Floyd - Coming Back To Life
Psát o něčem, že to fotí líp než zrcadlovky je dost neříkající (a podle mě spíš zavádějící) informace. Ono i mezi zrcadlovkami jsou rozdíly - hlavně v optice. Souhlasím s tím, že málo kdo "potřebuje" obrazovou kvalitu zrcadlovky a nevyplatí se mu tahat ta váha. I telefonem se dá vyfotit úchvatná fotka s dostatečným rozlišením pro tisk. Někdy. Když je dost světla, když nepotřebuješ malou hloubku ostrosti, když nefotíš něco dynamyckého... Hlavní přínos zrcadlovky alespoň střední třídy je právě ve vyrovnanosti kvality a komfortu focení v různých podmínkách. Zrcadlovka má prostě nejširší pracovní použití. Takže srovnávat profi vybavení za 180 tis s mirrorlessem z pohledu jak to fotí mi přijde dost zcestné. Jiná věc je napsat, že mu došlo, že pro dané focení je to dostatečné.
..mno.. po nekolika horsich i lepsich fotoaparatech jsem ve finale skoncil u mobilu - Samsung Galaxy S3 (8 Mpix). Neni to nic extra, ale mam ho u sebe porad. A kdyz se neco deje, uz mam naucenou sekvenci jednou rukou - zapnout a tahem palce odemknout pres ikonu rovnou fotak. Startuje bleskurychle a okamzite foti....
... fotaky se mi valeji ve skrini a ani moje zena uz je sebou netaha - deti foti na mobil.....
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Lada11 napsal:
Psát o něčem, že to fotí líp než zrcadlovky je dost neříkající (a podle mě spíš zavádějící) informace. Ono i mezi zrcadlovkami jsou rozdíly - hlavně v optice. Souhlasím s tím, že málo kdo "potřebuje" obrazovou kvalitu zrcadlovky a nevyplatí se mu tahat ta váha. I telefonem se dá vyfotit úchvatná fotka s dostatečným rozlišením pro tisk. Někdy. Když je dost světla, když nepotřebuješ malou hloubku ostrosti, když nefotíš něco dynamyckého... Hlavní přínos zrcadlovky alespoň střední třídy je právě ve vyrovnanosti kvality a komfortu focení v různých podmínkách. Zrcadlovka má prostě nejširší pracovní použití. Takže srovnávat profi vybavení za 180 tis s mirrorlessem z pohledu jak to fotí mi přijde dost zcestné. Jiná věc je napsat, že mu došlo, že pro dané focení je to dostatečné.
Nejsem profík, ale zepár lidiček co se tím živí znám. Ti o tom mluví takto. Ne já. Práve že je překvapivá kvalita pořízených fotek. Minimální šum atd. Hádat se nebudu, ale je to foťák který fotí super fotky a není rozměrů a váhy zrcadlovek. Hdně lidí už přešlo.
Nikdy jsem neslyšel o tom, že by někdo, kdo se živí focením:
a ) měl vybavení jen za 180 tisíc
b ) zbavil se objektivů aby si pořídil mirorrless na který si musí koupit všechno znova
Když si vezmeš základní sadu, tak když se živím focením tak bych měl mít ultra širokáč třeba 20mm, nějaký širokáč nebo i širší zoom, třeba 17-55 nebo 16-35mm nebo 24 nebo 35mm pevný sklo. Nějakou tu 50mm nebo 60mm, něco z rozsahu 85-100mm, kvalitní portrétní sklo F2.8 třeba. Pokud se tím živím, tak třeba i F1.2 ale to vyjde na trojnásobek. No a pak nějaký 100mm makro a jedno slušný tele - 70-200/F2.8 a k tomu třeba extender nebo pevnou 200mm apod. To máme jen za objektivy třeba těch 200 tisíc. K tomu tělo, gripy, mraky filtrů... Opravdu nevěřím těm příběhům jak někdo kvůli "nezrcadlovce" tyhle nadčasové objektivy vyhodí a pořídí si foťák, na který je bude shánět znova a logicky ekvivalenty sehnat nemůže, protože v tom formátu neexistují. Nesmysl.
Pokud ovšem "profíkem" není myšlená paní, která fotí děti ve školce na besídce. Asi bych taky vyměnil EOS 100 s nějakými levnými skly vyměnil za FujiFilm bezzrcadlovku. Ale "několik fotografů vyměnilo vybavení za 180 tisíc" za tenhle foťák... no nevím.
Ten nejdražší Fuji je krásná věc, o tom není pochyb ale je to pořád jen APSC čip a nabídka objektivů zase taková nádhera není. Nejširší sklo je 18mm F2.0, srovnávám to se 7mm pro můj Panasonic... V těch delších sklech je to katastrofa, ekvivalent toho 70-200/2.8 Fujinon neexistuje vůbec.
... hodně lidí přešlo.... OK ale z čeho přešli? Z nějakého šuntu v kategorii do 20 tisíc? Souhlasím. EX2 taky stojí skoro 27 tisíc. A s objektivy v podobné ceně za kus to určitě bude skvělá věc. Ale měnit něco z profesionální řady? To nemá logiku.
Upravil TomasTT dne 28.01.2014 13:11
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Nikdy jsem neslyšel o tom, že by někdo, kdo se živí focením:
a ) měl vybavení jen za 180 tisíc
b ) zbavil se objektivů aby si pořídil mirorrless na který si musí koupit všechno znova
Když si vezmeš základní sadu, tak když se živím focením tak bych měl mít ultra širokáč třeba 20mm, nějaký širokáč nebo i širší zoom, třeba 17-55 nebo 16-35mm nebo 24 nebo 35mm pevný sklo. Nějakou tu 50mm nebo 60mm, něco z rozsahu 85-100mm, kvalitní portrétní sklo F2.8 třeba. Pokud se tím živím, tak třeba i F1.2 ale to vyjde na trojnásobek. No a pak nějaký 100mm makro a jedno slušný tele - 70-200/F2.8 a k tomu třeba extender nebo pevnou 200mm apod. To máme jen za objektivy třeba těch 200 tisíc. K tomu tělo, gripy, mraky filtrů... Opravdu nevěřím těm příběhům jak někdo kvůli "nezrcadlovce" tyhle nadčasové objektivy vyhodí a pořídí si foťák, na který je bude shánět znova a logicky ekvivalenty sehnat nemůže, protože v tom formátu neexistují. Nesmysl.
Pokud ovšem "profíkem" není myšlená paní, která fotí děti ve školce na besídce. Asi bych taky vyměnil EOS 100 s nějakými levnými skly vyměnil za FujiFilm bezzrcadlovku. Ale "několik fotografů vyměnilo vybavení za 180 tisíc" za tenhle foťák... no nevím.
Ten nejdražší Fuji je krásná věc, o tom není pochyb ale je to pořád jen APSC čip a nabídka objektivů zase taková nádhera není. Nejširší sklo je 18mm F2.0, srovnávám to se 7mm pro můj Panasonic... V těch delších sklech je to katastrofa, ekvivalent toho 70-200/2.8 Fujinon neexistuje vůbec.
... hodně lidí přešlo.... OK ale z čeho přešli? Z nějakého šuntu v kategorii do 20 tisíc? Souhlasím. EX2 taky stojí skoro 27 tisíc. A s objektivy v podobné ceně za kus to určitě bude skvělá věc. Ale měnit něco z profesionální řady? To nemá logiku.
Jasně. Takže česky správně. Psal jsem, že JÁ nejsem zádný profík. A o lidech co se tím živí a s tím vybavením co měli udělali krásnou práci. Ne o paní ze školky.
Měj si svůj názor. OK kup si vybavení za 360tis. Pokud nebudeš mít ruky, nafotíš míň jak paní ze školky.
Saudek s tím asi opravdu fotit nebude. Ale ti kluci něco nafotili například pro výrobce vybavení pro snowboard, skateboard. Jeden je cestovatel. Asi by jim tu práci nedali, kdyby neměli talent a udělali to nekvalitně.
Nepotřebuji tě přesvědčovat. Kup, nebo používej co chceš. Já jen napsal svoji zkušenost. A ti lidi to takto udělali a ve školce děti nefotí.
Tazy: mě je to absolutně šumák, pokud víš o dvou konkrétních lidech, kteří prostě rozprodali své vybavení a přešli na tyhle foťáky, tak fajn. Cestovatele bych 100% pochopil - taky jsem cestoval s velkou zrcadlovkou. Je to vopruz. Bojíš se o skla, je to objemný a těžký, každý **** v každém větším městě pozná profesionální foto výbavu v batohu nebo fototašce a vidí ty prachy co za ní dostane a bude zkoušet něco nebo všechno ukrást. Nezrcadlovka vypadá nenápadně, líp se schová i při focení v místech, kde se moc fotit nemá nebo kde lidi chtějí hned prachy nebo dělají scény a když se něco stane, tak ty ceny těch objektivů jsou tak o 30% nižší než u velkého přístroje. Takže u cestovatele to 100% chápu. Pochopil bych asi i profesionála co fotí ve studiu, jak říkáš třeba produktový záběry, pokud jeho předchozí technikou byl třeba Fujifilm S2PRO nebo S3PRO apod. Taky jsme měli tyhle těla v práci, stály na tehdejší dobu majlant - třeba náš vyšel před přesně 10 roky na 2000 liber. Měli jsme ještě D1 a ta stála ještě víc. Dneska to jsou nepoužitelný křápy. Takže ta částka za původní techniku by měla být v nějaké časové relaci - třeba že bych šel a vyměnil 5DmkII nebo III pro studiovou práci za jakýkoliv dálkoměrný nebo mirrorless mi přijde jako nereálný a to ani za Leicu.
Jinak já se nehádám o tom, jaký kdo má ruce a oči, Saudek fotí mimochodem Flexaretou. V oblasti profesionální fotografie jsem se pohyboval tak nějak asi 15-20 let. Od počátku devadesátých let. Vím co mají studia za výbavu, vím co stála první, druhá i pátá výměna techniky za digitál, kolik stály středo a velkoformátový skenovací nebo jednošotový stěny atd. Mám ve skladu dnes bezcenné techniky z těch let bez přehánění miliony. Věřím, že dneska někdo fotí snowboardy nebo jakékoliv jiné produktové záběry technikou za 180 tisíc v součtu. Celkem to odpovídá asi stylu posledních let - hlavně aby to bylo levně. Jeden ze zákazníků - jedna soukromá sklárna - mi jednou řekl, že chtěl dělat s nějakým fotografem a když zjistil, že používá amatérskou techniku, tak mu řekl, že si to radši bude fotit sám a dodneška to tak dělá. Proč by měl platit za technickou fotografii někomu, kdo vyprodukuje horší kvalitu než dokáže on sám s pár studiovými generátory, spoustou odrazek a sklíček a černých papírků a tělem v ceně 20-30 záběrů toho "profíka". Dneska jde každému především o cenu, reklamy se natáčí home kamerami nebo telefony a lidi to klidně šoupnou do televize (viz "super" reklama na lyžování v Bulharsku co běží na Eurosportu) - tak proč ne. Ale 180 tisíc je fakt na profesionální vybavení reklamního fotografa málo. Pro někoho je to hodně ale podle mě to je fakt málo.
K tomu dodatku o kamarádce: ale na tom absolutně nezáleží. Jsou lidi, kteří prostě chtějí něco koupit a mají radost z toho že si to koupili a přitom to na nic nutně nepotřebují. Kdo "potřebuje" hodinky za statisíce? Nikdo asi - ale přitom si je lidi kupují. Potřebuje rekreační potápěč fotovýbavu za 250 tisíc? Asi ne ale přitom jsou lidi, kteří jdou a koupí si 10Bar pouzdro na bezzrcadlovku za 120 tisíc a k tomu světla za dalších sto. Neživí je to, jen je to baví a chtějí to nejlepší co existuje. Mám kamaráda, který má skutečně profesionální digitální Hasselblad ale pokud vím, léta ho nevzal do ruky. Je to jejich věc. Lidi si nekupují věci jen proto, že to na něco nutně potřebují nebo že by tomu měla odpovídat kvalita jejich "práce". Jsou lidi, co mají doma téměř profesionální motorovou pilu a přitom to, co s ní za rok nařežou, by zvládnuli nejobyčejnější motorovkou z Mountfielda nebo i ruční pilkou asi. Ale je to baví a mají z toho radost.
Ještě jedna věc na to téma mě napadla - mám v práci Canon 5DmkII. Kromě toho Panasonic GX7 a čím myslíš, že fotím drtivou většinu "pracovních" fotek co potřebujeme během roku - telefonem! A proč? Protože jsem línej. Z telefonu je to hned, za 30s to mám k dispozici na iCloud na sdílení a je to. Když opravdu moc chci, tak beru ten Panasonic. Fullframe jsem fotil naposledy když si mě "najal" jeden politik na reklamní záběr na motorce. A na cestách? V Maroku jsem měl vloni GX1 a iPhone. Výsledek? 7 záběrů z GX1, asi 500 z iPhone. Ale vím, že kdybych tam jel primárně fotit, tak bych si vzal ten fullframe, protože ty záběry jsou kvalitnější, lepší kresba, nižší zrno, výrazně hezčí bookeh u malé hloubky ostrosti atd. Neodvážil bych se nabízet komerčně fotky s šumem, jak to člověk klidně vidí třeba v Německu. Jsou to krásný záběry ale mě vadí, že třeba printy nejsou čistý, že tam vidím šum, který tam být nemá a je mi jedno, jestli to je způsobený tiskárnou nebo už jsou blbě originál fotky.
Upravil TomasTT dne 29.01.2014 01:28
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ten dovětek o kamarádce byl jen proto, že jsem přesvědčen, že kvalitu fotky hodně ovlivňuje fotograf. Né proto, že bych někomu záviděl, nebo nepřál, výbavu za statisíce. Kdo mě zná, ví že jsem pravý opak. Sám mám rád kvalitní věci. A přeji je ostatním. I proto mám GSA a vybavil jsem si ho k obrazu svému. A klidně mi někdo může říkat, že jsem pozér. S.E.R.U. Je to moje věc, která mi dělá radost. Přesně jak píšeš.
Nicméně ti lidé, o kterých jsem psal, jsou právě tím foťákem příjemně překvapeni, co z toho leze. Myslím, že to posoudit dokážou. Já ne. Posuzuji líbí nelíbí. Právěže jsou všichni názoru, že to je foťák, který předce nemůže udělat dobrou fotku. A každý z nich pak řek, že se zmýlili.
Spíš jsem to sem dal proto, že to může být pro někoho dobré doporučení pro foťák na cesty. Není tak velký a fotí to fakt dost dobře. A nevypadá tak draze, jak některé zrcadlovky.
Tož asi tak.
Tazy: všechno co jsi napsal je naprosto OK. Já se snažil argumentovat, že profesionální použití je trošku něco jiného než jsi psal, nejspíš i trošku něco jiného než ti tví známí dělali, protože jinak by narazili na stejný problémy, jaký třeba teď zmiňoval recenzent úplně nového Fuji X-T1 - všechno fenomenální a skvělé ale chybí kabelová spoušť a především PC konektor pro synchronizaci externích blesků pracuje na 1/180s a ne 1/250s jako všechny ostatní foťáky na světě. Proč? To je otázka pro Fuji, protože se tím připravili o fůru potencionálních zákazníků. A ti, kteří nefotí se zábleskovými světly narazí docela určitě na limit nejkratší závěrky 1/4000s. Když vezmeš objektiv F1.7 nebo dokonce F1.2 na světle, tak zjistíš, že s 1/4000s musíš zaclonit tak, že se setře rozdíl mezi objektivem za 1000EUR a 200EUR. Takový foťák je pro pokročilého uživatele nebo dokonce profesionála docela omezení.
Proto jsem docela alergický na ty deklamace "již desítky profesionálů hodili do popelnice své drahé zrcadlovky a fotí s XXXYYYY".
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
kdyz clovek foti dlouho, vzdycky narazi na limit techniky ... jen nechapu, proc by pro profika melo byt u 1,2 skla limitujici 1/4000s, aby byl nucen clonit ?? ...
BMW GS 1150 Adventure
Bandit 12OON
1/4000s je děsně málo. Super světelný objektiv chci kvůli hloubce ostrosti a pěknému rozostření pozadí. Takže ho nechci clonit na 5.6 apod. U většiny nezrcadlovek nejde nastavit nízké ISO (třeba ekvivalent ISO50) a při ISO200 (minimum) mi můj panasonic s objektivem 25mm/F1.4 naměří venku před domem že nestačí ani 1/8000s. Prostě ten objektiv pouští moc světla. Takže musím buď zaclonit nebo použít ND filtr. Silný ND filtr už je pakárna navíc a v hledáčku zatmaví obraz a blbě se přes něj ostří. Jeden z důvodů, proč jsem si kupoval právě ten Panasonic byla závěrka do 1/8000s, což je to samé co mám na 5DmkII. Rozdíl mezi 1/4000 a 1/8000 je zásadní a stejně tak je zásadní rozdíl mezi poloprofesionálním 5DmkII nebo III a opravdu profesionální třídou s rychlostí třeba 1/16000s (a synchronizací externího blesku při 1/500s). Každopádně 1/4000 je málo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
1/4000 nebo 1/8000 vypadá jako nepodstatnej údaj, ale je to skoro podobné, jako objektiv 70-200/F4 nebo 70-200/F2,8, rozdíl v ceně je dvojnásobek, a přitom jenom jedna clona.
Upravil stepan dne 29.01.2014 12:14
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
TT .. .ale to je to, o co mi jde ... rozdil 1EV je to same jako kdyz zaclonis 1,2 na na 1,7 ... proc, tu pises o cloneni na 5,6 ... to je dost zavadejici
a pokud bys mermomoci chtel mit 1,2 clonu tak ND filtr , kterej ti stahne jedno EV ti rozhodne nebude delat potize v ostreni ... ja sam mam 0.3 ND nasazenou skoro porad ...
Stepan: tyhle dve skla jsou drahnou dobu podkladem pro spise akademicky diskuze probirajici cenovy rozdil vs aktualni prinos
Parker: Jenže ono to jde vždycky "jen" něco za něco. Objektivy 1.2, 1.6 nebo 1.7 moc lidi nemají (snad s vyjímkou levného Canonu 50mm/F1.4). Ale vezmu si normální F2.8, to je už běžný sklo. Nemusím být na slunci abych narazil na limit, že při ISO200 nebudu mít expozici při 1/4000s korektní. Pokud fotím HDR vějíř, tak je to téměř vždy za limitem. Na hloubce ostrosti je to znát hodně a ty rychlejší skla mají smysl, i když to není třeba ani o celý clonový číslo. Pochopitelně jsem napsal 5.6 ale měl jsem napsat třeba F2.8 nebo 3.5. Ty rozdíly mezi objektivy jsou docela podstatný a přitom to je "jen" rozdíl ani ne celý clony. Když si vezmu moje nejoblíbenější objektivy na 4/3 - Leica Summilux 25mm/F1.4, Lumix 20mm/F1.7 a Lumix 14mm/F2.5. Je to "jen" rozsah 1.4 - 2.5 ale ty rozdíly v hloubce ostrosti jsou absolutně zásadní. Panasonic prakticky nemá nic s F2.8, buď to jsou F3.5-F4 nebo ty rychlý skla. A používat 14-42 F3.5 když můžu použít 20mm F1.7? Rychlejší objektiv je fajn. A mezi závěrkou 1/4000 a 1/8000s mám ještě 1/5000 a 1/6400 a to mi dává víc možností při focení na slunci. ND 0.3 neřeší skoro nic. Používám ND8 ale u elektronickýho hledáčku je to jedno. Ale mě obecně filtry celkem vadí, zrovna Panasonic s filtry o poznání hůř ostří, zajdeš do stínu a musíš to sundávat, protože to je zase už moc apod. Variabilní ND zase u širších skel dělá neplechu v obloze. Prostě pokud to jde, chci foťák s co největším rozsahem ISO, co nejrychlejší závěrkou a pak nemusím nic kompenzovat. V té cenové kategorii kde jsou ty Fuji, by 1/8000s měla být bez diskuze naprosto standardně. Je to přece jen tělo s cenovkou skoro 30 tisíc.
Tady jsem uzmul něco z někomu aby pro nefotografy bylo vidět, o čem se bavíme.
Tohle je focené objektivem "za pár korun" - Canon 50mm F1.4. Pár korun v tomhle případě znamená že vyjde do deseti tisíc. Je to při ISO100 na 1/4000s. Stačilo by o trošku víc světla a D600 kterým to je focený byl to nezvdádl, protože 1/4000 je jeho strop.
Nebo tady, to je sice zoom ale F2.8:
Prostě malá hloubka ostrosti automaticky navede diváka na to místo, kam fotograf chce aby se dívali a nic z pozadí ho nerozptyluje.
Upravil TomasTT dne 29.01.2014 14:57
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Omlouvám se že se vměšuji do debaty fotocestovatelů profesionálních kvalit, aspoň to tak vypadá. Já si dělám fotky pro sebe a vždycky po dovolené z nich udělá Drákula koláž na zeď. Fotky v papírové a později digitální podobě schovávám od doby co jezdím na GS, tedy od roku 1998, často se k nim vracím a s přáteli na staré dobré časy vzpomínáme. Větší ambice nemám. Fotky z mobilu nicméně nesplňují mé požadavky, vybírám mezi kompakty a už 3 roky mám Nikon AW100, odolný mrňous, který se se mnou potápěl do vltavských jezů, sjížděl sjezdovky, fotil z otevřených dveří ultralehkého letadla, válel v rumunském blátě, za jízdy visí na krku, jinak je v kapse, nepřekáží, neobtěžuje, fotí, filmuje FullHD a to vše ve slušné kompromisní kvalitě. Určitě existují lepší odolné kompakty, určitě horší, já zvolil na doporučení tento a nelituji. A vždy, když se mi zachce něčeho většího, s výměnnými objektivy, apod., vzpomenu si na kamarádova slova: "K čemu je mi foťák, když ho nemám kvůli velikosti kdykoliv u sebe".
PS: Xperia + nacvakávací objektiv se mi nelíbí. Nesouhlasím s názorem, že "lidi chtějí všechno v jedné krabičce", navíc tohle jsou krabičky 2, tedy stejně jako mobil a kompakt, nelze to vytáhnout v dešti, nechat viset za jízdy na krku a než to smontuju, je po ideální situaci pro fotku, navíc pochybuji o kvalitě snímků.
Ivan: vždycky platí a bude platit, že nejlepší fotoaparát je ten, který má člověk právě po ruce.
U mě to je iPhone5, který nefotí zase tak děsně aby se to nedalo promítnout a už i ta relativně malá a skladná "nezrcadlovka" není tak pohotová jako ten telefon, který mám vyndaný a připravený k focení ve vteřině. Dřív jsem na tohle používal kompakt Canon Ixus ale iPhone5 má pár výhod, který ty kompakty nemají - třeba možnost sekvenčního focení rychlostí 20 snímků za vteřinu. U akčních záběrů, kdy se na scéně fakt děje něco rychlého, nemáš s normálním foťákem nebo obyčejnou foto aplikací v telefonu šanci, tohle je geniální pomůcka. Vždycky vybereš jeden snímek, který bude ostrý a v dobré fázi. Fotil jsem s tím třeba šermíře na hradě. Umí to i některé foťáky ale tady to je fakt slušná rychlost v plném rozlišení a hlavně - telefon má člověk vždycky u sebe hned.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...