Vevisi, úplně s tebou nesouhlasím, i když jsi jezdil závody. Je mi 40, dva roky už jezdím na fullu Ibis, nejsem sice tak rychlej jako na HT, víc se nadřu do kopce, ale ten komfort bych už neměnil. Najedu i 60 km jenom lesem a nemám ruce vytřepaný jako při dvoudenní onanii...
Souhlas s tebou, že na HT se dá jezdit pekelně, ale musíš mít na to fýzu a dobrý klouby. Za mne teda fulla, ale v ceně 50 litrů to bude asi problém, jenom slušná vidle bude dvacka (Fox) a tlumič taky něco sežere. XT sada přijde tak na 13-18, jak kde, z ebaye se dá sehnat, ale ještě chybí prachy na rám. Možná máš nakonec pravdu, investoval bych 40 do hardtailu s dobrou vidlí a slušnou sadou.
Upravil kejda dne 26.01.2014 20:43
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Vevisi, úplně s tebou nesouhlasím, i když jsi jezdil závody. Je mi 40, dva roky už jezdím na fullu Ibis, nejsem sice tak rychlej jako na HT, víc se nadřu do kopce, ale ten komfort bych už neměnil.Souhlas s tebou, že na HT se dá jezdit pekelně, ale musíš mít na to fýzu a dobrý klouby. Za mne teda fulla, ale v ceně 50 litrů to bude asi problém, jeno slušná vidle bude dvacka (Fox) a tlumič taky něco sežeře. XT sada přijde tak na 13-18, jak kde, z ebaye se dá sehnat, ale ještě chybí prachy na rám. Možn máš nakonec pravdu, investoval bych 40 do hardtailu s dobrou vidlí a slušnou sadou.
Mas pravdu.Me bude 38 a trpim na zada.A vim ze je to pevnym ramem.Jenze pri rozpctu 50000kc je jak pises naivni si myslet,zekoupis dobre celoodpruzne kolo.Pokud jsi hobyk a nevadi ti,ze budesztracet do kopcu a bude to tezke tak ok.Ale jinak to chce investovat tak 70000kc.
Dalsi vec je,ze remus pise,ze bude jezdit silnici a obcaslesni cesty.U nich je to navic sama rovina.Proto mi prijde celoodpruzene kolo zbytecne.Navic karbonovy ram a sedlovka je taky vetsi komfort nez hlinik.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Waltr napsal:
....A kdo napíše, že nemá celoodpružené kolo smysl, nevěřím že na kole někdy jel.
...
....nesmyslný výkřik do tmy....
Bylo tu psáno, že se bude jezdit na šotolinách maximálně, tam kvalitní 29" pevný rám je lepší a sportovnější volbou, než laciný full...
Full má své opodstatnění tam, kde je odpružení potřeba a u toho, kdo má případně zdravotní problémy typu ploténky, kdo chce na kole, ale potřebuje pohodlí a méně rázů...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Remus511 napsal:Pokud pujdu do specialized tak se můžu pohnout k 75 000,- dostanu slevu pro závodníka
Tak jestli chces fakt celoodpruzene,tak 75000kc uz by melo byt ok.Proste celoodpruzene na cross country.Budou tam nejake kompromisy ve vybave,ale bude ti to bohate stacit.Vem to pak nekdy k nam a ukazu ti teren.Uvidis ze ti bude chvili trvat,nez se priblizis limitum toho kola.Ale taky hrozi,ze te teren na kole zacne brat vic,nez teren na motorce.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
zdarec, jezdil jsem pevné kolo, ale posledních cca 10 let mám full a maximální spokojenost. Jsem jak usteřelný kecky, takže 26palců je moje míra + velikost rámu "M". Jezdím Jizerky, nahoru asfaltkou, v Jizerkách panely, trochu perk, nějaké lesní cesty s kameny a kořeny, dolů lesem, ale žádný maso a pravda, dnes mi už nejde o rychlost, ale o hezké a pohodlné svezení. Za sebe bych doporučil full a jak bylo uvedeno, stačí výbava XT (rozumná kvalita/prachy/výdrž). Nechceš počkat na jaro a vyzkoušet více modelů, které Ti sednou. Mám GF a Radim Nyč mě půjčoval Scotta, ale když jsem ho vyzkoušel na "mé" trati, kterou znám velmi dobře a vám jak tam moje kolo jede, nesednul mi. Za sebe bych vyzkoušel cca 3 předvybraná kola na stejné trati a které sedne, to je ono. Já třeba u GF neměnil nic, prostě jen vytáh o něco výš sedlo a jezdím, tzn. geometrie je jak má, žádné prodlužování/zkracování přestavců atd..
www.jantruhlar.cz
Vevisi, úplně s tebou nesouhlasím, i když jsi jezdil závody. Je mi 40, dva roky už jezdím na fullu Ibis, nejsem sice tak rychlej jako na HT, víc se nadřu do kopce, ale ten komfort bych už neměnil.Souhlas s tebou, že na HT se dá jezdit pekelně, ale musíš mít na to fýzu a dobrý klouby. Za mne teda fulla, ale v ceně 50 litrů to bude asi problém, jeno slušná vidle bude dvacka (Fox) a tlumič taky něco sežeře. XT sada přijde tak na 13-18, jak kde, z ebaye se dá sehnat, ale ještě chybí prachy na rám. Možn máš nakonec pravdu, investoval bych 40 do hardtailu s dobrou vidlí a slušnou sadou.
Mas pravdu.Me bude 38 a trpim na zada.A vim ze je to pevnym ramem.Jenze pri rozpctu 50000kc je jak pises naivni si myslet,zekoupis dobre celoodpruzne kolo.Pokud jsi hobyk a nevadi ti,ze budesztracet do kopcu a bude to tezke tak ok.Ale jinak to chce investovat tak 70000kc.
Dalsi vec je,ze remus pise,ze bude jezdit silnici a obcaslesni cesty.U nich je to navic sama rovina.Proto mi prijde celoodpruzene kolo zbytecne.Navic karbonovy ram a sedlovka je taky vetsi komfort nez hlinik.
NAPROSTÝ SOUHLAS. 50 je prostě málo, koupíš za to 14 kg vážící ingot...
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Ještě přihodím, že být tebou, zkusím cyklokrosové kolo. Kámoš koupiljako druhé kolo a jako kolo na cyklostezky a zpevněné cesty bych ho bral rozhodně víc než horáka. Fakt mě to příjemně překvapilo. Jezdil jsem léta krosové kolo s pevnou vidlí a ten cyklokros byl o moc pohodlnější.
Jinak na nezávodní účely pro brouzdání lesy a celo a vícedenní výlety za mě celopéro. Mám na něm najeto prdlajs, ale co jsem zkusil a kde jsem se dřív vyklepaně trápil, tam si to teď užívám.
A Canyon za 55tis (ja za něj dal jeste pred euroskokem 52) mas na XTku, vpredu vzadu stredni kategorii od Foxe, brzdy Avidy 7. Vaha v 19ce s pedály 13,4kg
Vevis o tom to vůbec není a stejně blbě to chápe i Vjetrník. Hoši já když budu chtít, zamknu tlumič a když budu jezdit tak jako jezdím vyjedu ráno a vracím se večer je full prostě k nezaplacení a nepotřebuji vyhřezlé ploténky abych to poznal. I efektivita šlapání je rozporuplná, zase ti tlumič pomáhá udržet kontakt při záběru. Sedět na cestě mezi kořeny? S pevným? No nevím a co ti ušetří síly?
Jezdím jak jezdím o závodění jsem tady nikde nezahlédl zmínku
Ale upřímně šel bych do 29 nebo aspoň 27.
Jojo Sudety.
Mezi rady nehobiku a poloprofiku prihodim svou zkusenost cykloamatera. Loni jsem si poridil RB Bike. Cesky vyrobek, zajedes si do fabriky nebo firemni prodejny v Praze, nadiktujes si co chces (komponenty, odpruzeni, barvu, napisy...) a ja jsem s nim naprosto spokojeny. Nevim, jestli 14kg je na celoodpruzene kolo moc, me to neprijde, moje ma cca 13. A do 50 tycek se vlezes uplne v pohode.
Ale jak jsem psal, jsem jenom amater
David - Brno, 1150 GS.
A Canyon za 55tis (ja za něj dal jeste pred euroskokem 52) mas na XTku, vpredu vzadu stredni kategorii od Foxe, brzdy Avidy 7. Vaha v 19ce s pedály 13,4kg[/quote]
Za ty prachy je to ale hlína, sice špičková, ale...za trochu víc peněz už seženeš carbon. Navíc ty brzdy na tom žádná sláva. Já moc nemusím tady ty přepákovaný systémy, mám radši jednoduchý lágry s přímým vedením. Nic proti Canyonu.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
David_BO napsal:
Mezi rady nehobiku a poloprofiku prihodim svou zkusenost cykloamatera. Loni jsem si poridil RB Bike. Cesky vyrobek, zajedes si do fabriky nebo firemni prodejny v Praze, nadiktujes si co chces (komponenty, odpruzeni, barvu, napisy...) a ja jsem s nim naprosto spokojeny. Nevim, jestli 14kg je na celoodpruzene kolo moc, me to neprijde, moje ma cca 13. A do 50 tycek se vlezes uplne v pohode.
Ale jak jsem psal, jsem jenom amater
14 kg je dobrá váha na enduro, ale na trail bike je to PODLE MNE moc. Odpoledne po 50 kilácích cejtíš každý kilo navíc...
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
stoji asi 90k.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
RB dobrý, hodně slušný, ale přijde mi takový bez chuti. Já chci, aby to kolo mělo trochu šmrnc, srdíčko, historii, aby se jich nedělalo hromada atd. To máš stejný jako BMW, taky ho máš, protože je nějak vyjímečný. Kdyby nebylo, tak bysme za to neutráceli takovej majlant a jezdili na Varanech a Vstromech...
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
David_BO napsal:
Mezi rady nehobiku a poloprofiku prihodim svou zkusenost cykloamatera. Loni jsem si poridil RB Bike. Cesky vyrobek, zajedes si do fabriky nebo firemni prodejny v Praze, nadiktujes si co chces (komponenty, odpruzeni, barvu, napisy...) a ja jsem s nim naprosto spokojeny. Nevim, jestli 14kg je na celoodpruzene kolo moc, me to neprijde, moje ma cca 13. A do 50 tycek se vlezes uplne v pohode.
Ale jak jsem psal, jsem jenom amater
No hele, full od RB stojí rám s tlumičem cca dvacku. Pochybuji, že se vlezeš v pohodě do 50 litrů, vidle obyč + sada 30, kola tak 10, a furt ti chybí spousta ko*kotin. Dostaneš se hravě přes 60.
Možná jsem klikl na něco echt od RB...
Upravil kejda dne 26.01.2014 21:52
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
RB dobrý, hodně slušný, ale přijde mi takový bez chuti. Já chci, aby to kolo mělo trochu šmrnc, srdíčko, historii, aby se jich nedělalo hromada atd. To máš stejný jako BMW, taky ho máš, protože je nějak vyjímečný. Kdyby nebylo, tak bysme za to neutráceli takovej majlant a jezdili na Varanech a Vstromech...
pls zkouknes m toho scotta?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
RB dobrý, hodně slušný, ale přijde mi takový bez chuti. Já chci, aby to kolo mělo trochu šmrnc, srdíčko, historii, aby se jich nedělalo hromada atd. To máš stejný jako BMW, taky ho máš, protože je nějak vyjímečný. Kdyby nebylo, tak bysme za to neutráceli takovej majlant a jezdili na Varanech a Vstromech...
pls zkouknes m toho scotta?
Velice slusny. Rek bych hodne dobra volba. Ale v segmentu tech penez se muzes podivat i na Santa Cruz nebo Yeti a jine. Mam rad americke bajky.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
RB dobrý, hodně slušný, ale přijde mi takový bez chuti. Já chci, aby to kolo mělo trochu šmrnc, srdíčko, historii, aby se jich nedělalo hromada atd. To máš stejný jako BMW, taky ho máš, protože je nějak vyjímečný. Kdyby nebylo, tak bysme za to neutráceli takovej majlant a jezdili na Varanech a Vstromech...
pls zkouknes m toho scotta?
Velice slusny. Rek bych hodne dobra volba. Ale v segmentu tech penez se muzes podivat i na Santa Cruz nebo Yeti a jine. Mam rad americke bajky.
dik. mne ukradli Treka 970 slusne dovybavenyho, co jsem mel 10 let, jeste u.s. made.
no a od ty doby mam pul tuny navic a nou kolo ale uz mi bylo vysvetleno, ze nad cca 85-90 podvozek proste NEfunguje jak by mel a to je zabijackej duvod na hubnuti
-
kouknu na ty znacky, cos rikal, dik. Rad bych se udrzel v XTcku vzadu a zbytek nejakej dustojnej. Jak jsem to mel i na Trekovi.
Upravil hicks dne 26.01.2014 23:30
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2