Je to všechno dílem gumařské lobby. Zkrátka potřebují prodávat stále více, tak se snaží přes poslance prosadit uzákonění zimních (a do budoucna letních) gum. Jezdím na zimních stále, protože můj roční nájezd je pár tisíc. Na podzim jsem přezul na nové zimáky i když vzorek pořád OK. Důvodem bylo stáří - nevím kolik let, ale hodně. Nepozoruji rozdíl mezi letní a zimní gumou, možná je to tím, že nejsem žádný závodník. Můj závěr: tahání peněz z lidí. Nic jiného v tom není.
PS. Někde jsem slyšel tuším Pechouta, že stará zimní guma je tvrdší a dá se s ní normálně jezdit v létě.
Upravil hobr dne 28.01.2014 21:24
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
hobr napsal:
Je to všechno dílem gumařské lobby. Zkrátka potřebují prodávat stále více, tak se snaží přes poslance prosadit uzákonění zimních (a do budoucna letních) gum. Jezdím na zimních stále, protože můj roční nájezd je pár tisíc. Na podzim jsem přezul na nové zimáky i když vzorek pořád OK. Důvodem bylo stáří - nevím kolik let, ale hodně. Nepozoruji rozdíl mezi letní a zimní gumou, možná je to tím, že nejsem žádný závodník. Můj závěr: tahání peněz z lidí. Nic jiného v tom není.
Ono to bude asi jak pro koho mít smysl. Nerad ale musím souhlasit s MrGS. Zimáky se chovaj v chladném počasí kdy teplota je okolo nuly, o dost lépe než letní pneu. V létě se běžně zimní pneu dojíždějí a není to nebezpečné jako na letních pneu jezdit v zimně. Nebezpečné neznamená jen to že Ty nedostaneš smyk ale i to že třeba v nepředvídané situaci kdy ti třeba v zimě vběhne před auto dítě tak se zimníma dobrzdíš líp a dřív jak s letníma a může to být rozdíl mezi jeho životem a smrtí a tvým neštěstím na zbytek života. Ten kdo jezdí málo tak to neřeší a klidně jezdí i v zimně na letních s tím že si dá pozor ale ti co jezdí fakt dost a né jen ti, tak pořídí zimáky na zimu a letní na léto. Já najezdím ročně autem okolo 40-50tis.km a díky tomu kupuji vždy co dva roky dvě sady pneu na své auto (jedny zimní a jedny letní) bo víc jak dvě sezóny na nich nenajedu. Kamarád co má transpika tak ten jezdí zase jen zimní a pár nových kupuje každej rok, dá vždy na předek a jezdí tak celoročně a docela si to tak pochvaluje. Teď koupil čtyřkolu a ta mu žere gumy rovnoměrně a dokonce víc jak ta předokolka co měl předtím.
Upravil LukyGs dne 28.01.2014 21:35
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
schrek napsal:
Na zimu patri zimni a na leto letni
No možná bejvavalo.. někde jsem zachytil informaci, že se dělají některé zimní pneu jako dvousměsovky tj. když je nová, tak je vzorek měkčí a od výšky cca 4 mm je tvrdší právě pro to, aby se daly dojet v létě. Ale nemám ověřeno.. ale logiku by to mělo.
Můj nájezd je tak 5-8tis. km ročně. Nevidím jediný důvod, proč bych měl mít dvě sady gum. Stejně v zimě jezdím méně a dá se říci jen za slušného počasí. Dříve na letních (Barum OR 34) celoročně a vždy bez problémů. Od té doby co naši "soudruzi zákonodárci" zavedli povinné zimní obutí, jezdím na zimních (celý rok) a nemám opět problém.
Každý by měl mít možnost se rozhodnout, na čem chce jezdit a ne že mu to bude někdo nařizovat. Kolega pracoval pár roků v USA (v Chicagu) a po příjezdu mi sdělil: "Tam se jezdí na gumách třeba sjetých až leze plátno. Policistu to nezajímá. Ale běda, jak způsobíš nehodu. Pak máš velký problém."
Takto bych to viděl i já u nás. Je to o osobní odpovědnosti každého z nás. Bohužel, v tomto "právním" státě toto není možné...
Upravil hobr dne 28.01.2014 22:35
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
hobr napsal:
Můj nájezd je tak 5-8tis. km ročně. Nevidím jediný důvod, proč bych měl mít dvě sady gum. Stejně v zimě jezdím méně a dá se říci jen za slušného počasí. Dříve na letních (Barum OR 34) celoročně a vždy bez problémů. Od té doby co naši "soudruzi zákonodárci" zavedli povinné zimní obutí, jezdím na zimních (celý rok) a nemám opět problém.
Každý by měl mít možnost se rozhodnout, na čem chce jezdit a ne že mu to bude někdo nařizovat. Kolega pracoval pár roků v USA (v Chicagu) a po příjezdu mi sdělil: "Tam se jezdí na gumách třeba sjetých až leze plátno. Policistu to nezajímá. Ale běda, jak způsobíš nehodu. Pak máš velký problém."
Takto bych to viděl i já u nás. Je to o osobní odpovědnosti každého z nás. Bohužel, v tomto "právním" státě toto není možné...
Prepac, ale "Ale běda, jak způsobíš nehodu. Pak máš velký problém", keby si mi zabil dieta na tych platenych plastoch, tak by som ti to dal naspat +50% k tomu. Žiguli malo celorocne pneu ale malo okolo 40 kW a jazdilo max 170 km/h.
HONDA CB 1000R 2009, GILERA Nexus 300 i.e. 2011, BMW R1200 GS 2014
Boze muj ... da se najek bloknout , aby vlakno, kde ocividne stridaj stejna dva druhy komentaru, neobjevovalo v poslednich prispevcich? ... bo to uz se fakt neda cist toto
Kazdej ma mozek, kazdej ma nejaky finance, kazdej ma ridicak a tudiz jako ridic je povinovan dodrzovat urcita narizeni ...
jakakoliv vychylka v rozhodnuti ridice, nemusi byt nutne spatna i kdyz nepodleha nazoru vetsiny, pokud je v mezich techto narizeni. ... nema smysl laborovat a tahat sem fyziku a vykony ziguliku a podobny nesmysly ... osobne si myslim, ze procento nehod, kdy by se dalo rict "vsecko udelal podle predpisu" jen jel na "zimacich " je tak smesne , ze by statistik nadechl k hlasitemu smichu ...
BMW GS 1150 Adventure
Bandit 12OON
a docela mě to překvapilo, s tím stárnutí to není zase tak horké. Na podzim jsem likvidoval letní pneu, měly 6 let...
Na druhou stranu, zimní mívají obsaženu siliku a po tom stárnou rychleji. Dojíždění zimních jsem zkusil jednou taky, ale vydrželo mi to tak do května... V létě prostě brzdí líp letní, zimní se doslova žvýkají. Kvůli ušetřeným pár stovkám za pneu nehodlám rozstřelit auto nebo někoho zmrzačit jen kvůli tomu, že zabrzdím o pár metrů později.
______________
R1150R 2004
Když tady čtu některé, co mají doma Géesa za iks tisíc a dojíždí na autě v létě zimáky a ještě se rozplývají, jaké mají skvělé vlastnosti...hmm, to je divné.
Je to přesně tak jak píše Ficus.
Upravil Kraftrad dne 29.01.2014 05:51
jestli to nebude tím, že v létě jde auto na "druhou kolej" a jezdí se hlavně na motorce. Jak jsem psal, nevidím na dojíždění zimních pneu v létě nic nelogického.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Vše nepodstatné bylo řečeno. Nechal jsem se unést a zapojil do debaty. Slibuji, že tak už nestane (alespoň na delší dobu). Přeji všem hezký den
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Ideální motorista střídá pneumatiky jak ponožky a dá na zaručeně pravdivé reklamní rady, podobně jako ideální rodina z pohledu TV reklam, která žije v novém domku s velkou zahradou a bazénem, vše zatížené výhodnou hypotékou.
V garáži mají rodinný vůz pořízený na leasing, stejně jako mají na splátky vybavenou i celou domácnost.
Členové rodiny jsou čtyři: otec, matka a dvě děti - starší je kluk, mladší dcera. Mají doma psa, pravděpodobně labradora.
Otec pracuje jako ředitel firmy a v pracovní době chodí na tenis. Ještěže má schopnou sekretářku, která mu ochotně podává tenisáky.
Matka je žena v domácnosti, ale už od rána má strašně moc práce. Musí vstávat strašně brzy, aby byla upravená, namalovaná a svěží při servírování bohaté snídaně skládající se ze sušenek a pomerančového džusu.
Po snídani musí doprovodit děti do školy a nikdy nezapomene vzít sebou do kabelky litrovou láhev aviváže, aby mohla lidem v autobuse ukázat, v čem si pere svetr.
Pak jde nakupovat a samozřejmě platí kreditní kartou. Po návratu uvaří oběd ze sáčku, do polévky nesmí zapomenout přidat vejce. Občas jí dokonce přitom asistuje šéfkuchař firmy, která hmotu do pytlíků dodává.
Odpoledne má polední klid, který tráví s přítelkyněmi u bazénu na zahradě, a jejím největším životním snem je láhev minerálky - na rozdíl od kamarádek, které se chtějí vdát nebo rozvést.
Odpoledne se ze školy vracejí děti špinavé od čokolády a syn je zamilovaný do paní učitelky s vědomím, že se musí ještě moc a moc učit. Pak děti dovádějí s kamarády na zahradě, většinou si hrají na indiány nebo s míčem. K svačině jim pak matka nabídne mléko a cereální sušenky, což však parchanty nechává ledově klidnými. Dostane je až jejich náhle se objeviší babička, která ví, co je pro zdravou výživu dětí nejlepší, a proto vytáhne z lednice nějakou sladkou pochoutku s tučňákem.
Otec mezitím při návratu z práce pravidelně způsobuje nějakou tu dopravní nehodu, ale protože má skvělé pojištění, tak nejenže po držce nedostane, ale poškozený řidič je naopak ještě rád, že ho někdo pojištěný naboural a že příští rok zase budou pojišťovny všem zdražovat povinné ručení.
A protože je pořád léto, tak po návratu domů se otec tradičně zabývá natíráním rezavého plotu tou nejlepší barvou na světě, do čehož mu však pokaždé kvedlá tchýně, kterou zase zeťák nevkusně uzemní brblaje si něco pod fousy.
Prostě rodinná idylka ideální rodiny.
Manželka zatím dovádí na zahradě s rodinným psem a nemůže si vynachválit, v jaké je skvělé kondici a jak krásnou srst má díky granulím, kterými ho pořád přežírá.
Dcera si od svého návratu ze školy už asi tři hodiny ohřívá mozek telefonováním se spolužačkama, protože se s nima už strašně dlouho neviděla - s tarifem, který doma mají, se to určitě vyplatí.
Protože je čas večeře, objednávají si přes rozvoz pizzu, která je ta jediná pravá italská. Po večeři manželka vždycky vezme totálně špinavý ubrus, na kterém jsou zbytky jídla a mapy od vína, postříká skvrny zázračným prostředkem a šoupne samotný ubrus do pračky. Do praní bohužel ale nepřidává žádný prostředek doporučený opravářem v čistých montérkách, takže jim pračka brzy odejde.
Když už je v té koupelně, tak na doporučení jedné hygienicky čisté paní doktorky vždycky přetře zase jiným zázračným prostředkem obklady a umyvadlo, na kterých se tímto úkonem udělají menší i větší hvězdičky. Pohledem na špinavý hadr to vypadá, že už se tam neuklízelo minimálně pět let.
Manžel mezitím s kamarády na pivu řeší, že ten výčepní je nějaký divný, a polyká pilulky proti zvětšení prostaty.
Děti šly spát pod peřinami, jejichž povlečení je heboučké, protože je pral hnusně modrý králík Azurit. A budou se jim zdát určitě jen ty nejkrásnější sny!
Manželka si napustí vanu, přidá do ní úchvatnou pěnu, díky které se po vykoupání bude cítit tak skvěle, jako by celý den nebyla v jednom kole, ale hovno dělala.
Pak si značkovýma žiletkama odrbe veškeré ochlupení na celém těle a namaže se několika krémy, čímž odstraní celulitidu, bude mít ploché bříško a vyrostou jí prsa aspoň o dvě čísla. Přitom bude mít taky bronzovou barvu.
Manžel se vrací z hospody, ale protože má opět své dny, jde ještě se sousedem vyžrat flašku něčeho výjimečně hořkého a výjimečně dobrého. Pak do sebe hodí modrou pilulku a přitulí se k manželce. Před tím si samozřejmě vloží do pusy plátek žvýkačky, ale nesmí pak na ženu dýchat moc rychle a moc zblízka, aby mu při sexu díky jeho ledově svěžímu dechu nezmrzla.
Z toho plyne, že v ideální rodině se manžel fláká v práci a po večerech chlastá, manželka řeší s kamarádkami kraviny, parchanti jsou rozmazlení a pořád špinaví a neumí kulturně stolovat. Doma mají všude špínu, ale navenek se tváří, že jsou všichni strašně happy a cool.
Upravil Dovi dne 29.01.2014 13:17
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Tak tu na to koukám že už na vás na všechny asi vlezla zima skočte si radši do garáže přeleštit motorky a nebo se běžte radši rovnou projet už je to tu jak ten babskej koutek
berka napsal:
jestli to nebude tím, že v létě jde auto na "druhou kolej" a jezdí se hlavně na motorce. Jak jsem psal, nevidím na dojíždění zimních pneu v létě nic nelogického.
Já v tomhle dám na odborníky, na testy, na prokazatelné měření, na matematiku. I na té "druhé koleji" někoho můžeš sejmout díky tomu, že šetříš tam, kde bys něměl. http://www.autowe...to-spatne/