kendy napsal:
Typuju to spíš na svíčku Zkusím ještě tohle a pak už jdu jen do diagnostiky
svíčka to podle mě nebude. to by ti to třeba v tahu pocukávalo nebo třeba hůř chytalo, ale aby to dělalo, to co to dělá, si nemyslim.... spíš ten pal filtr a pak diagnostika, zatim jsem nic nevymyslel ted scháním pal fitr vyměním a uvidím. Možná to bude tím. Co jsem koukal tak filtr je pěkně "mastnej" mam tam zatim origo, tak vyměnim.
koupim otestuju a když to bude stejný tak si to necham napíchnout
Svíčky mám nedávno nové (na podzim), tím to asi nebude, dělá to pořád (vlastně ale nevím, jestli to dělalo i se starými svíčkami - moc jsem toho s tím před servisem nenajezdil - kupoval jsem moto v srpnu a někdy v září se měnil olej, filtry, svíčky atd. Jsou tam ale předepsané podle tabulky - tuším že to byly nějaké NGK, tak snad to bude OK). Konzultoval jsem palivový filtr se svým dvorním mechanikem a na ten filtr to moc nevidí - benzín tam tlačí čerpadlo, tak by ho tam mělo být dost (čerpadlo to prý přes ten filtr protlačí). Navíc to dělá nepravidelně, kdyby byl přicpaný filtr, byly by problémy IMHO trvalé.
Tak u nás v Liberci má diagnostiku na BMW Moto Lindner, takže až se vylyžuju a sleze ta bílá peřina, tak tam zajedu a nechám to napíchnout na diagnostiku.
Až to dořeším, napíšu sem výsledek (no jo, ta ale může být taky až v březnu :-( )
Je to naprd Už je tam prostě moc elektroniky Za každou radu budu rád apokud taky na něco přijdu tak to sem dám Na silnici je to ještě v poho ale až mi motor zhasne někde v terénu tak si pěkně rozbiju kokos
Novej napsal:
Já řeším to samý. Někdy jo a někdy ne. Když mám čerstvě nabitou baterku tak v poho ale za dva dny to samý. Když mám zaplý vyhřívaní gripů tak je to horší
To Novej: Na webu Funduro 650 jsi 26.5.2008 psal, že už jsi to vyřešil:
"Tak jsem asi zjistil čím to je. Chcípalo mi to i když jsem čekal pár vteřin až zhasnou kontrolky. Podle mne na to má vliv ještě i chcípák co je u plynu. Když zhasnou všechny kontrolky tak přepnu chcípák do polohy startovat (prostě dolu:-)) je slyšet jak natlačí čerpadlo a třikrát zabliká červená kontrolka vpravo nahoře (tep) a až pak nastartuju. Dnes jsem to zkoušel aspoň desetkrát a v poho. Sláva"
Nahoře citovaný příspěvek z toho fóra je z 29.08.2008, takže předpokládám, že ta startovací procedura nepomohla (byl jsem to hned v garáži zkusit a fakt to po přepnutí chcípáku bliká, po zapnutí klíčkem ale taky).
BTW: bál jsem se, že bude baterka prázdná, ale točila docela dobře a asi na potřetí s malým přidáním plynu motor naskočil - ale musel jsem mu malinko přidat - někde tam jde asi málo benzínu a to by mohlo být i to chcípání.
Upravil buboGS dne 23.01.2009 16:46
BMW GS = stroj na radost
Zde http://www.bmwgs....post_55862 jsem popsal poslední poznatky. Na diagnostiku zatím nejdu, budu chvíli pozorovat, jak se to chová a pak se uvidí.
BMW GS = stroj na radost
Možná že je to bylbost ale... No mě tady na foru ještě přivedli na jednu věc na palivovej filtr Jestli když není palivovej systém pod tlakem - zavřený plyn tak jestli v pal. filtru není nějaký bordel a nepřicpe na volnoběh něco co nemá a potom to chcípne Mění se dle propozic po 20 tisících a já už se k nim blížím Jinak je docela masnej asi 2500,-
Mám GS r.v. 2004 a se starty za studena jsem měl taky potíže. Obvykle motor sice naskočil, ale po několika vteřnách zase zhasl, takže jsem musel startovat tak 4x. Vyřešil jsem to seřízením dorazu klapky na vstřikování. Laicky jsem to seřídil tak, že jsem pomalu zašroubovával ten šroubek dorazu klapky až do okamžiku kdy se začnou mírně zvyšovat volnoběžné otáčky motoru, v tomto bodě jsem ten šroubek vrátil o čtvrt otáčky zpět a je po problému. Teď to chytá vždy normálně napoprvé.
kendy napsal:
Možná že je to bylbost ale... No mě tady na foru ještě přivedli na jednu věc na palivovej filtr Jestli když není palivovej systém pod tlakem - zavřený plyn tak jestli v pal. filtru není nějaký bordel a nepřicpe na volnoběh něco co nemá a potom to chcípne Mění se dle propozic po 20 tisících a já už se k nim blížím Jinak je docela masnej asi 2500,-
No, já¨mám najetách skoro 19 tis a bez problémů.. ale asi je to i o tom,jaký
tak liješ palivo (kvalita atd..)
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
kendy napsal:
Možná že je to bylbost ale... No mě tady na foru ještě přivedli na jednu věc na palivovej filtr Jestli když není palivovej systém pod tlakem - zavřený plyn tak jestli v pal. filtru není nějaký bordel a nepřicpe na volnoběh něco co nemá a potom to chcípne Mění se dle propozic po 20 tisících a já už se k nim blížím Jinak je docela masnej asi 2500,-
Dle mého názoru: palivový systém by měl být pod tlakem vždy, když je zapnuté zapalování - jak otočíš klíčkem, tak zabliká krátce a rychle kontrolka (asi 4x, tuším že to je mazání?) a je slyšet, jak vrčí palivové čerpadlo, které natlakuje benzín v systému - ubrání plynu by na to nemělo mít vliv.
Nastavení dorazu klapky by ale mohlo být to pravé. Ve spojitosti s malým napětím na baterce by to mohlo být ono - malé napětí = slabší jiskra (?), trochu nižší otáčky volnoběhu a po u brání plynu se volnoběh neudrží...
S novou baterkou to je teď lepší, ale studený motor napoprvé nenastartuji - nechám ho asi 3 - 4 vteřiny protočit, pak ho nechám chvilku odpočnout a pak už chytne na cvrnknutí. Řídící jednotka nastaví vyšší otáčky, ale stejně většinou jednou nebo dvakrát zhasne. Když už je ohřátý motor, tak je to OK
BMW GS = stroj na radost
Dave S napsal:
Mám GS r.v. 2004 a se starty za studena jsem měl taky potíže. Obvykle motor sice naskočil, ale po několika vteřnách zase zhasl, takže jsem musel startovat tak 4x. Vyřešil jsem to seřízením dorazu klapky na vstřikování. Laicky jsem to seřídil tak, že jsem pomalu zašroubovával ten šroubek dorazu klapky až do okamžiku kdy se začnou mírně zvyšovat volnoběžné otáčky motoru, v tomto bodě jsem ten šroubek vrátil o čtvrt otáčky zpět a je po problému. Teď to chytá vždy normálně napoprvé.
A kde že je ten kouzelný šroubek? Nebylo by třeba foto?
BMW GS = stroj na radost
Honza ofroudak napsal:
Jak je to popsaný, by to mělo bejt seřizený normalne už z linky
No, seřízený by to asi být mělo, ale třeba udělali soudruzi z NDR někde chybu...
Jojo u mě se to chovalo přesně jak píšeš, po nastartování za studena sice řídící jednotka otáčky přidala, ale stejně to chcíplo a musel jsem startovat několikrát znovu. Tím šroubkem se to ale vyřešilo. Nastavil jsem to do bodu těsně předtím než to začne zvyšovat volnoběžné otáčky. Myslím, že je možné, že se tovární nastavení té klapky za ty roky ježdění prostě časem mírně rozladilo.
Spiš se v tom někdo vrtal. Ten šroubek by měl bejt zakáplej barvou aby se nepovolil. Ted si matně vspomínám, že mi to taky jednou dělalo, když jsem se vyrakvil a šroubek to vyřešil
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
No jo ale u mě není problém se studenýma startama ale z chcípáním při dojezdech na křižovatku po vyřazení kvaltu a třeba s chcípnutím při vymáčknutí spojky při pomalém pojíždění v terénu (to je na rozbití huby)
Seřizovat klapku už jsem zkoušel, baterku kontroloval\proměřoval(kontakty)
Je to divný Volnoběh to má taky dostačující jen to dělá tohle JAko kdyby se to nějak samo přidusilo ASi budu muset skutečně na tu diagnostiku
kendy napsal:
No jo ale u mě není problém se studenýma startama ale z chcípáním při dojezdech na křižovatku po vyřazení kvaltu a třeba s chcípnutím při vymáčknutí spojky při pomalém pojíždění v terénu (to je na rozbití huby)
...
To mi ale dělá (dělalo) taky. Vzhledem k tomu, že se jedná o volnoběh, který se neudrží, předpokládám, že by to mohlo mít oboje stejnou příčinu.
BMW GS = stroj na radost