Choseman: Jasne, po dalnici bys pri zajizdeni taky uplne jezdit nemel. Kdyz uz, tak co nejmin a v ramci moznosti pridavat, ubirat, rozjet to a pak dojizdet bez plynu, atd. Ale ideal je proste vyrazit do zatackovityho a kopcovityho terenu a tam tu tisicovku cilene najezdit. A radit, radit, radit. Vzdyt je to s novym strojem radost a da se to zmaknout za prodlouzenej vikend, tak co?!
Upravil morabo dne 20.02.2014 00:25
Maiali nel Fango!
Já zajel gsxr přes sobotu a neděli.Motor jsem jemně vytáčel na 5500, pak nechal klesnout, přeřadit a znovu.Celkem opruz, ale jak je to nové, tak to ani moc nevadí.Hlavně nikdy ne konstantní otáčky.
Adventure Sport&Superbike&Pure Enduro.Make Life a Ride.
chstepan napsal:
... vysvětlete mě prosím pro jsou tak škodlivé konstantní otáčky pro zajíždění motoru ?
Protože při konstatních otáčkách jsou součásti v motoru zahřáty na určitou teplotu a diky teplotní roztažnosti se součástky opotřebovávaj tak že by pak motor ideálně fungoval jenom v určitých otáčkách. Takže je potřeba měnit otáčky aby bylo opotřebení optimální. Stejně dnes už není zajíždění jako takové zas tak důležité protože kvalita výroby povrchů a materiálů je tak vysoká že nějakému opotřebejí by nemělo dojít. Snad jsem to napsal trochu srozumitelně, píšu z mobilu a při práci tak je to napsaný tak jak toje.
Choseman napsal:
A zajizdeni je o EKONOMICKE jízdě s využitím nižších otáček a častějším řazením...nebo ne? Ideální by bylo jezdit ve dvou a do kopců se zatackami, ale tu možnost má asi malokdo...
...tohle je naprostá blbost....ve dvou na nízké otáčky motor podtáčíš a dostává nafrak...
...zajíždět zásadně solo, nedržet konstantní otáčky a hlavně nepodtáčet...to raději vytáčet...
Aha...takže už jsem to zničil...chci novou Nějak mi to teda nepřipadá, ale respektuju názor. Jestli vytáčíš studený motor, tak dobrý..... Jo a když pojedu já a moje žena, tak to je jako když pojede muj soused, ktery váží 140kg. Takže co s tím? Jsou nějaké limity? Nebo se určuje i váha jezdce? Myslím, že je třeba dodržovat ekonomickou jízdu a za tím si stojím. Všimni si, kdy Ti zobrazí doporučení přeřadit... otáčky kolem 3 tis., tedy aspoň mě to tak ukazuje.
chstepan napsal:
... vysvětlete mě prosím pro jsou tak škodlivé konstantní otáčky pro zajíždění motoru ?
Protože při konstatních otáčkách jsou součásti v motoru zahřáty na určitou teplotu a diky teplotní roztažnosti se součástky opotřebovávaj tak že by pak motor ideálně fungoval jenom v určitých otáčkách. Takže je potřeba měnit otáčky aby bylo opotřebení optimální. Stejně dnes už není zajíždění jako takové zas tak důležité protože kvalita výroby povrchů a materiálů je tak vysoká že nějakému opotřebejí by nemělo dojít. Snad jsem to napsal trochu srozumitelně, píšu z mobilu a při práci tak je to napsaný tak jak toje.
...to beru, to zní logicky. Auto jsem zajížděl stylem jako motorku a perfektně táhne od spoda. S motorkou zkušenosti nemám, ale kdo by mohl napsat, že je profesionál v zajíždění motoru
morabo napsal:
Choseman: Jasne, po dalnici bys pri zajizdeni taky uplne jezdit nemel. Kdyz uz, tak co nejmin a v ramci moznosti pridavat, ubirat, rozjet to a pak dojizdet bez plynu, atd. Ale ideal je proste vyrazit do zatackovityho a kopcovityho terenu a tam tu tisicovku cilene najezdit. A radit, radit, radit. Vzdyt je to s novym strojem radost a da se to zmaknout za prodlouzenej vikend, tak co?!
...jo jo, 950km jsem najezdil po dálnici na tempomat. Ne, samozřejmě blbost, ale z Inveltu jet po dálnici 20km musím, protože jinak je to vopruz, pak jsem mohl sjet. Jinak jsem zajizdel v Ceskem Stredohori, ale na rovinkách 2-3km jsem si nastavil tempomat. Jsem zvykly ho pouzivat porad v aute, takze mi to vyhovuje. Příští týden jedu na výměnu po 1tis., tak snad mi vyteče olej a ne ložiska
juro017 napsal:
dnes som musel pri predbiehani potiahnut na 5500 otacok, motor bol samozrejme uz davno zohriaty.
mam cca 500 km, padla mi tym padom zaruka???
Jasne....uz se ani nesnaž s tím někam jezdit nebo to startovat...
Choseman napsal:
A zajizdeni je o EKONOMICKE jízdě s využitím nižších otáček a častějším řazením...nebo ne? Ideální by bylo jezdit ve dvou a do kopců se zatackami, ale tu možnost má asi malokdo...
...tohle je naprostá blbost....ve dvou na nízké otáčky motor podtáčíš a dostává nafrak...
...zajíždět zásadně solo, nedržet konstantní otáčky a hlavně nepodtáčet...to raději vytáčet...
Aha...takže už jsem to zničil...chci novou Nějak mi to teda nepřipadá, ale respektuju názor. Jestli vytáčíš studený motor, tak dobrý..... Jo a když pojedu já a moje žena, tak to je jako když pojede muj soused, ktery váží 140kg. Takže co s tím? Jsou nějaké limity? Nebo se určuje i váha jezdce? Myslím, že je třeba dodržovat ekonomickou jízdu a za tím si stojím. Všimni si, kdy Ti zobrazí doporučení přeřadit... otáčky kolem 3 tis., tedy aspoň mě to tak ukazuje.
Jestli chceš zdechlinu, tak řaď klidně při 2000rpm.
Já tvrdím, že je důležité vytáčet povolené zajížděcí otáčky a nebát se je i mírně překročit tak od 800 km.Na druhou stranu, po výměně oleje jsem ještě vyčkal dalších 500km, než jsem šel do omezovače.Odměnou byla pochvala od racing ladiče, že tak dobře zajeté GSXR v sérii na grafu ještě neviděl.
Adventure Sport&Superbike&Pure Enduro.Make Life a Ride.
morabo napsal:
Choseman: Jasne, po dalnici bys pri zajizdeni taky uplne jezdit nemel. Kdyz uz, tak co nejmin a v ramci moznosti pridavat, ubirat, rozjet to a pak dojizdet bez plynu, atd. Ale ideal je proste vyrazit do zatackovityho a kopcovityho terenu a tam tu tisicovku cilene najezdit. A radit, radit, radit. Vzdyt je to s novym strojem radost a da se to zmaknout za prodlouzenej vikend, tak co?!
...jo jo, 950km jsem najezdil po dálnici na tempomat. Ne, samozřejmě blbost, ale z Inveltu jet po dálnici 20km musím, protože jinak je to vopruz, pak jsem mohl sjet. Jinak jsem zajizdel v Ceskem Stredohori, ale na rovinkách 2-3km jsem si nastavil tempomat. Jsem zvykly ho pouzivat porad v aute, takze mi to vyhovuje. Příští týden jedu na výměnu po 1tis., tak snad mi vyteče olej a ne ložiska
Ja mam taky tempomatovou zavislost, o tom mi vykladat nemusis, ale jen jsem chtel rict, ze to proste neni vono a ze se to da tech par dni vydrzet, to je vsechno
Maiali nel Fango!
Už před 11 lety, kdy jsem si kupoval novou fabku, mě nprodejce a otázku ohledně zajíždění odpověděl, - dneska jsou stroje na výrobu motoru tak přesné, že se může s novým autem jezdit úplně normálně hned. Důležité, neakcelerovat prudce při studeném motoru, nevytáčet do omezovače.
A co staří praktici let dávno minulých? Nejlépe se motor zajede v městském prostředí, ono to neustálé řazení, neustálé měnění otáček motoru při rozjezdech. A nebát se motor točit, nebude líný a spotřeba bude optimální. červenej Elf
barokar napsal:
Už před 11 lety, kdy jsem si kupoval novou fabku, mě nprodejce a otázku ohledně zajíždění odpověděl, - dneska jsou stroje na výrobu motoru tak přesné, že se může s novým autem jezdit úplně normálně hned. Důležité, neakcelerovat prudce při studeném motoru, nevytáčet do omezovače.
bud v klidu... mezi prodejci aut jsou TAKOVI IMBECILOVE, ze to svet nevidel.
pokud vim, je to lepsi nez driv, ale stare pravidlo STRIDAT REZIMY + NEDUSIT + NEPRETACET ze zacatku imho plati porad.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
morabo napsal:
Choseman: Jasne, po dalnici bys pri zajizdeni taky uplne jezdit nemel. Kdyz uz, tak co nejmin a v ramci moznosti pridavat, ubirat, rozjet to a pak dojizdet bez plynu, atd. Ale ideal je proste vyrazit do zatackovityho a kopcovityho terenu a tam tu tisicovku cilene najezdit. A radit, radit, radit. Vzdyt je to s novym strojem radost a da se to zmaknout za prodlouzenej vikend, tak co?!
...jo jo, 950km jsem najezdil po dálnici na tempomat. Ne, samozřejmě blbost, ale z Inveltu jet po dálnici 20km musím, protože jinak je to vopruz, pak jsem mohl sjet. Jinak jsem zajizdel v Ceskem Stredohori, ale na rovinkách 2-3km jsem si nastavil tempomat. Jsem zvykly ho pouzivat porad v aute, takze mi to vyhovuje. Příští týden jedu na výměnu po 1tis., tak snad mi vyteče olej a ne ložiska
okolo Peruce atd je to porad FEST zasoleny...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
patrik333 napsal:
Ahojte, tak od budúcej stredy budem aj ja riešiť tento milý problém so zábehom. už sa neviem dočkať.
toz gratuluju
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vďaka. Myslím, že som tu objavil dobré fórum kde nájdem kopec dobrých rád. A k tomu zábehu, môj názor je prvých cca 500 km s citom a potom normálne jazdiť. dnes sú už naozaj tie motory tak presné, že tu pôjde skôr o usadenie rôznych častí ktoré s motorom možno ani nemajú nič spoločné ( brzdy ) napr. . Takto som zabehol aj Hondu Integru a myslím, že šlape naozaj dobre.
Hlavně se toho neboj. Snaž se to nepodtáčet a nejeď dlouho ve stejných otáčkách. A když budeš potřebovat předjet, neboj se přidat, chvilka ve vyšších otáčkách tomu neuškodí, spíš naopak (samozřejmě tím nemyslím jít do červenejch, řekněme tak 60-70%) a HLAVNĚ si ji pořádně užij
Upravil Paul dne 27.02.2014 21:00