Nikde není striktně určeno, jaká viskozita se má použít - je to dané okolní teplotou, ve které se motocykl bude nejčastěji používat - a to bude splňovat v pohodě i 15W50.
Ale to je těžké - tyhle debaty jsou tu každý rok
Upravil Tonda dne 04.03.2014 21:06
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Total Quartz 5000 20W-50,mal som aj Motul 3000 20W-50 aj Castrol ActEvo 20W50 a Total najmensia spotreba oleja,za 6000km-7dcl,je trosku hustejsi a je najlacnejsi 3,8€ 1L,a je bez prisad pre spojku a prevodovku,ale asi to je aj tak jedno,co nalejes z tych spominanych olejov...
citim sa fajn..
tantito napsal:
Total Quartz 5000 20W-50,mal som aj Motul 3000 20W-50 aj Castrol ActEvo 20W50 a Total najmensia spotreba oleja,za 6000km-7dcl,je trosku hustejsi a je najlacnejsi 3,8€ 1L,a je bez prisad pre spojku a prevodovku,ale asi to je aj tak jedno,co nalejes z tych spominanych olejov...
mam total v osobnom aute ale do motorky asi dam ten motul3000 20w50
Tonda napsal:
Nikde není striktně určeno, jaká viskozita se má použít - je to dané okolní teplotou, ve které se motocykl bude nejčastěji používat - a to bude splňovat v pohodě i 15W50.
Ale to je těžké - tyhle debaty jsou tu každý rok
Je to fuška aj zaroveń dilema.Človek chce pre svoj stroj to najlepšie
tantito napsal:
Total Quartz 5000 20W-50,mal som aj Motul 3000 20W-50 aj Castrol ActEvo 20W50 a Total najmensia spotreba oleja,za 6000km-7dcl,je trosku hustejsi a je najlacnejsi 3,8€ 1L,a je bez prisad pre spojku a prevodovku,ale asi to je aj tak jedno,co nalejes z tych spominanych olejov...
mam total v osobnom aute ale do motorky asi dam ten motul3000 20w50
nuz to je na tebe uz,ziadnym z tych olejov motoru neublizis,
citim sa fajn..
tantito napsal:
Total Quartz 5000 20W-50,mal som aj Motul 3000 20W-50 aj Castrol ActEvo 20W50 a Total najmensia spotreba oleja,za 6000km-7dcl,je trosku hustejsi a je najlacnejsi 3,8€ 1L,a je bez prisad pre spojku a prevodovku,ale asi to je aj tak jedno,co nalejes z tych spominanych olejov...
mam total v osobnom aute ale do motorky asi dam ten motul3000 20w50
nuz to je na tebe uz,ziadnym z tych olejov motoru neublizis,
tantito napsal:
Total Quartz 5000 20W-50,mal som aj Motul 3000 20W-50 aj Castrol ActEvo 20W50 a Total najmensia spotreba oleja,za 6000km-7dcl,je trosku hustejsi a je najlacnejsi 3,8€ 1L,a je bez prisad pre spojku a prevodovku,ale asi to je aj tak jedno,co nalejes z tych spominanych olejov...
mam total v osobnom aute ale do motorky asi dam ten motul3000 20w50
No a přitom ten Total Quartz 5000 je podle API kvalitnější než ten Motul co tam chceš nalít..
taky jsem nalil letos motul 3000.. loni act evo 124 kč-l.. rozdíl hlučnosti mezi výměnami nového oleje si stejně nepamatuji takže uvidíme kolik ho to za 9000 sežere. jinak každé vlakno o oleji je stejné tak proč...
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.
S těmi oleji je to furt dokola , spíš čekám kdy v televizi ukážou ty borce co pančujou oleje , furt se mluví o metylu a na skvělé repliky známých značek olejů kašlou. Marné oleje nikdo nepije. Když vám někdo nabídne : Zvolte si firmu, druh ,obal a hlavně cenu vstupniho oleje co do toho chcete vložit a oni vám toho rádi třeba kamion dodají. A pak se tady můžeme dohadovat co je lepší.
Prodej náhradních dílů na baworáky bmwmotoparts.cz , servis BMW , výroba doplňků a příslušenství , dovozce doplňků Altrider
Ripper - souhlasím s poznámkou o "kecech" v případě, že chci-li pro motor to nejlepší, tak plná syntetika. V tom jsem žil dlouhá léta, už jsem názor opravil. Nesouhlasím naopak, že 20W50 "tam má být". To, že ho možná používají v BMW servisu (což nevím) neznamená že tam má být, mají a mohou tam být oleje s danou specifikací a viskozitou podle výše uvedené tabulky, která je součástí provozní příručky. BMW možná uzavřela smlouvu s dodavatelem tohoto oleje, protože je dobrý, ale to je víc olejů, a byla pro ně taková dohoda výhodná. 20W50 jako jediná viskozita ale není nikde zmíněna.
Ivan napsal:
Ripper - souhlasím s poznámkou o "kecech" v případě, že chci-li pro motor to nejlepší, tak plná syntetika. V tom jsem žil dlouhá léta, už jsem názor opravil. Nesouhlasím naopak, že 20W50 "tam má být". To, že ho možná používají v BMW servisu (což nevím) neznamená že tam má být, mají a mohou tam být oleje s danou specifikací a viskozitou podle výše uvedené tabulky, která je součástí provozní příručky. BMW možná uzavřela smlouvu s dodavatelem tohoto oleje, protože je dobrý, ale to je víc olejů, a byla pro ně taková dohoda výhodná. 20W50 jako jediná viskozita ale není nikde zmíněna.
myslel sem, že je předepsaná i viskozita, nejenom výkonostní třída
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Zdravím, podělím se s vámi o jednu zkušenost.
Před lety, cca v roce 2005 jsem si koupil u Honzy Gotze v Trutnově svoje první BMW R 1150 GS s najetými cca 30 tkm. Celou dobu mě strašně štvaly zvuky z motoru, na které jsem si chca nechca zvykal. Většinu problémů jsem řešil s kamrádem, který do dnes dělá v Inveltu, tenkrát Autecu. Kdysi jsme absolvovali společně školení na Arilii, když jsem je s kamarádem prodával v Hradci na Kalince. Jarda, zmíněný kamarád, pracuje u BMW cca 10 let a přímo na motorkách. Sám má boxera i Káčko. V té době jsem mu tvrdil, že se mně ozývají z motoru na levé straně zvuky - klepání - cinkání jako od rozvodů. Stále mně říkal ohranou písničku a to jako neposlouchej to, to je normální, čas ubíhal a motorka se chovala stále stejně, při ohřátem motoru, no hrůza, čím teplejší, tím hlučnější.
Když jsem docílil hranici 100tkm, tak mně Jarda volal a povídá, ty jsi měl Ivoši pravdu, představ si, že němec poslal v dílech inovované napínáky rozvodových řetězů. Okamžitě jsem je koupil a namontoval. A světe div se, motorka se chovala kultivovaně, cvak zmizel, a měl jsem pocit, že poslouchám tichý chod jedenáctky, jen šepot květin. Inovovaný šponovák spočívá v tom, že dřív to byl vysoustružený pístek s pružinkou a otvory potažený tvrdochromem a nový je srovnatelný s autovými, zalapované pístky , no prostě přesný výrobek, který se se starým provedením nedalo srovnat.
V době, kdy jsem měl motorku ještě hlučnou, tak jsem řešil různé oleje, viskozní přísady a podobně a docílil jsem pouze to, že se hlučnost , počátek cvakání, posunul o jeden teplotní dílek na teploměru, nic víc.
Co se týká oleje, tak používám taky Castrol 20W 50, ale co mohu doporučit a těším se na vaše názory, pokud to někdo zkusil, já jsem aplikoval, do tehdejší motorky i do mého advenčra 1150 nyní, Prolong, je to přísada do oleje, používám též od stejného výrobce přísadu určenou do benzinu i do benzinu. Zkušenosti jsou takové, že po aplikaci dle návodu při výměně oleje a po najetí několika set kilometrů, se mně zvedl volnoběh po první jízdě, tak jsem ho pomocí budíků a obtokových šroubů snížil,což potvrzuje menší valivý odpor pohyblivých částí a tím mně po čase klesla znatelně i spotřeba, olejový prolong jsem dal v určeném poměru i do převodovky a rozvodovky, snížením valivého odporu se snižuje i teplota a zvyšuje živitnost dílů.
http://www.prolong.cz/stranka-oil-plus-12
Určené dávkování je v návodu. Po aplikaci při každém tankování malé dávky do benzinu - benzinový prolong - jsem zaznamenal absolutní čistotu palivové soustavy, klapek, sacích kanálů - ventilů - slupky na pístu, viditelé otvorem svíčky zmizely, motocykl si jen přede.
Vše je moje zkušenost, kterou nikomu nevnucuji, ale věřte, že přípravek používám mnoho let, do všech svých motorových vozidel, motorových pil a amažu s olejovým prolongem i svoje zbraně.
Stojí to za úvahu, protože si myslím, že tato motorka mně už musí vydržet, tak ji dávám to nejlepší. Díky za pozornost a těším se na vaše názory a zkušenosti.
Upravil bmwivo dne 05.03.2014 12:56
Ivoš.
tomle1 napsal:
Ahoj, taky o něčem takovým přemýšlím. Používáš tenhle 350ml přípravek při každé výměně oleje, tedy co 10000km?
Dík tomle
Tak jak je psáno v návodu na obalu. Poprvé desetinu celkové náplně a na druhé výměně jen udržovací 2 - 3% náplně. Balení je 0.5litru.
10% - to je je 0.4l prolongu + 3.6 l oleje. Zbyde Ti deci a to rozděl do převodovky a rozvodovky. Převodovka třičtvrtě deci a rozvodovka čtvrt deci.
Samozřejmě poměrnou část z převodovky a rozvodovky nutno vysát.
Po první vyjížďce se Ti asi zvedne volnoběh o pár desítek otáček, to se dá seřídit, ( obtokové šrouby - budíky), nevím koho máš v okolí, můžeš přijet i do HK.
bmwivo přiložený následující obrázek:
[5.84Kb]
Upravil bmwivo dne 05.03.2014 14:37
Ivoš.