LukyGs napsal:
Máro a já bych s tebou v bodě 2 nesouhlasil. Přijde mi třeba logické, že tam kde není třeba až tak vysoceodolná vata (koncovky za kat), tak že ji výrobce dává levnější na menší odolnost. Při počtu několika stovek tisíc kusů výfukových koncovek ti levnější vata udělá pěknej balík a to ale neznamená, že by ta vata nebyla kvalitní....jen je prostě mín odolná teplotně, jelikož to není třeba aby odolávala stejně jako vata do koncovky bez katu.
Jasně...například akrapovic v ceně 1000E a výš,jenom za koncovku,bude řešit kvalitu vaty za 5 nebo 6 E a bude tím riskovat svoji reputaci
To radši jednoduše zdraží koncovku o 50E a nikdo si toho ani nevšimne a stejně to každej,kdo chce,koupí
Upravil Mr GS dne 28.03.2014 19:59
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Luky, já nevím, prostě se mi nezdá, že by rozdíl v tom jestli je koncovka za KAT nebo Y tvořila pouze kvalita vyvatování. Už s ohledem na pravděpodobný rozdíl ceny výplně při ceně koncovky, jak píše Mr. GS, což má logiku.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Kluci ja v pondeli zavolam do RP tuningu, oni to budou vedet, s majitelem se lehce zname a on urcite poradi. Ja taky jenom tipoval a ted me to zaclo zajimat a nic se neda na netu najit (kloudnyho) to je vyzva.
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
mara napsal:
Luky, já nevím, prostě se mi nezdá, že by rozdíl v tom jestli je koncovka za KAT nebo Y tvořila pouze kvalita vyvatování. Už s ohledem na pravděpodobný rozdíl ceny výplně při ceně koncovky, jak píše Mr. GS, což má logiku.
Máro, já psal o ceně vaty a né, že to automaticky znamená že levnější vata určuje to jestli je výfuk za kat nebo na Y svod.
Bavíte se o Akrapu...budiž. Já spíš bral levnější koncovky jako Remus, kdy jsou rozšířenější a prodá se jich víc jak top laufů za 1000Eur. Jako příklad může být i přirovnání k třeba mě známým sprchovým koutům. Tam je jeden rozměr a jeden profil u koutů určité řady výrobce Anima, ale třeba tenčí sklo u toho levnějšího a nebo i jiné "horší" pojezdy u toho s tím tenčím sklem. Asi to nebude pravé ořechové srovnání, ale už dávno platí, že halíře dělaj talíře.
Upravil LukyGs dne 28.03.2014 21:41
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Zdar chlapi,
tak ve zkratce jsem se dozvěděl že pro zadní tlumič výfuku a jeho funkčnost jsou důležitý všechny jeho parametry:
Dýlka tlumiče, šířka tlumiče, vnitřní průměr, použitá výplň a její množství + použité materiály ze kterých jsou veškeré komponenty vyrobeny - včetně držáků (kvůli teplotě, váze atd).
Výplně vyrábí různí výrobci s různou kvalitou a vybírá se dle určení provozních podmínek (sportovní, cestovní, supersportovní, enduro atd). Způsob používání motorky taky prý určuje servisní intervali koncovek, protože ten kdo jezdí "normálně" mění výplň každých 10tis a ten kdo "agresivně" tak i po 5ti tis ujetých kilometrech (jinak se snižuje výkon a tlumič se ničí).
Můj názor prej nebyl uplně tak blbej a opravdu se můžou lišit tlumiče v množství a nebo kvalitě výplně kvůli jeho odporu, který je ve svodech s KAT a bez KAT jiný.
Pan Pokorný mi nebyl taky schopen 100%tně odpovědět v čem se ty Remus koncovky liší (taky se lišit opravdu nemusí).
No a pan Akrapovič tam opravdu může ládovat tu nej výplň co se dá pořídit nebo vlastní. Jeho cenu určují vývoj, použité materiály (co nejvíc výkonu a odolnosti s co nejmenší vahou komponenty), tak způsob výroby (+ značka a marketing asi taky něco stojí).
Nedalo mě to, zeptal sem se a tak nějak sem to sem přenes :-), mějte se fajn, M
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
Že nedokáže jistě říct v čem se liší,mě přijde divný a ještě divnější,proč ti teda rovnou neřekl aspoň to,v čem se liší ty jeho?
...takže zase nevíme nic novýho...
Jen bych teda vyzdvihl to o měnění vaty podle km a stylu jízdy,protože je tady spousta takových,co prodávají po 5 letech a 50tis km koncovku nebo celou soustavu za 3/4 a víc ceny,protože je vlastně nová ...jmenovat snad nemusím ...byl by to dlouhej seznam
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
No u tech jeho mi rekl, ze vyfuk napr. na GS se u nej s KAT a bez KAT nelisi v nicem, ale mel bych pocitat s tim, ze budu vatu menit casteji, jelikoz by se vypalovala rychleji. Na vykonu by se to prej poznalo prave az pri znehodnoceny vyplni. Zaroven by mohlo dochazet k vypalovani plaste a poniceni uchytu, kterej je z tvrzenyho plastu. Proste by se vic ohral a byl znatelne hlucnejsi.
Edit: domluvil sem se s nim, ze mu poslu cca za 14dni svoji koncovku na servis, tak nasdilim co to stalo a jestli se neco zmenilo atd.
Upravil Macek01 dne 01.04.2014 17:32
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
Tak názor číslo 2 od kluka co staví choppery a dělá atipický vejfuky:
Ty dva tlumiče by se mohly lišit hlavně vnitřní přepážkou (pro výfuk s kat by měla být otevřenější než bez KAT kvůli zpětnýmu odporu) a pokud se neliší žádnym jinym rozměrem tak je to divný.
Ano vatu dělají různí výrobci a rozdíl mezi obyčejnou a například vatou od firmu Supertrapp je v její struktuře (je nadýchanější), má lepší zvukový efekt a je lehčí. Opotřebování je prej taky trochu menší. Mnoho výrobců - těch bohatých si dělaj vlastní a maj s toho taky slušný prachy.
No tak sem vyčerpal koho sem znal :-)
PS: oba řekli, že kdo neservisuje koncovku, tak je jeho "laďák" vlastně uplně k ničemu, ale výměnou výplně se to dá napravit.
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
Tím končim, už víc nezjistim a divim se jak blázen, co kdo o tom ví a neví, teda spíš neví... nebo holt vejfuky sou děsně jednoduchá věc, kterou si můžem vlastně dělat doma a to je výzva třeba pro Buba - vejfuky Bubrámus - to neni rejpání jen lagrace a nebo námět na nový sortiment.
Že by měli cenu rešit opravdu jen svody a laďáky sou jen nafouknutá bublina a prostě stačí jenom otevřená koncovka za pár korun? no nevim a kašlu na to
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
V tom případě mě z toho logicky i ekonomicky(a to jak finančně,tak časově) vychází varianta,kterou udělal Mařa...prostě otevřený svody a origo výfuk,kterej nemusí repasovat 3x do roka.Na těch svodech bez katu se něco krouťáku od spodu získá a přitom origo výfuk má přpážek habaděj,aby to mělo pořád dostatečnej odpor ve srovnání s otevřenou koncovkou a to jakoukoliv.
Takže pokud někdo rozumnej od fochu nepříjde s nějakou převratnou myšlenkou,tak pro mě je výsledek jasnej-vyměnit svody a ulehčit si od katu,kterej hádám po 135tis už stejně nebude to pravý ořechový Takže díky Macku za info
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
No tak pár laďáků už jsem měl, tak přispěji svojí troškou.
Ad 1 slip-on je koncovka, která se jednoduše napojí na origo svody. Tato je vždy homologovaná, bývá označená taky street legal. Pak si můžeš koupit race sadu svody+koncovku, kde koncovka je stále homo, ale díky otevřeným svodům je to nad hranicí hlučnosti, kterou udává homologace. Zvuk totiž víceméně netlumí koncovka, nýbrž katalyzátor. Hlavně teda u BMW ten katalyzátor bere hrozně zvuku.
Race sady jsou obecně hlučnější a je u nich jasně napsáno, že nejsou na silniční použití.
K té vatě, nejen RP, ale i Remus nebo Akrap, u všech by se měla měnit vata, jinak to bude rezonovat, drnčet a hrozí propálení a zničení. Že na to tady asi každý sere, je věc druhá, prodávají se koncovky s 15 tisíci a jako nové!!! já se řídím výrobcem a měnil jsem vatu po 10 tisících za 700 Kč a další výměna je po 20t.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Asi tak, zkusil bych to jak rikas a uvidite. Nicmene jeste chvilku a vim o vejfukach vsechno. Co me prekvapilo, jak malo krome marketingovych kecu je o tom napsano a zavolat nejakymu vyhradnimu dovozci dany znacky a dockat se odpovedi = absolutne nemozny. Tak peknej vecer ;-)
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
Bohužel nemůžu najít jeden článek týkající se konstrukce výfuků
Ale zjednodušeně řečeno, zas tak jednoduchá záležitost to není
Podle mě pokud to někdo myslí vážně, je potřeba řešit to jako celek. Sací potrubí, mapy v ŘJ, svody a výfuk nejlépe od firmy, která to má odzkoušené a odlaďěné na brzdě. Jinak to je jen o zvuku.
Mr GS napsal:
V tom případě mě z toho logicky i ekonomicky(a to jak finančně,tak časově) vychází varianta,kterou udělal Mařa...prostě otevřený svody a origo výfuk,kterej nemusí repasovat 3x do roka.Na těch svodech bez katu se něco krouťáku od spodu získá a přitom origo výfuk má přpážek habaděj,aby to mělo pořád dostatečnej odpor ve srovnání s otevřenou koncovkou a to jakoukoliv.
Takže pokud někdo rozumnej od fochu nepříjde s nějakou převratnou myšlenkou,tak pro mě je výsledek jasnej-vyměnit svody a ulehčit si od katu,kterej hádám po 135tis už stejně nebude to pravý ořechový Takže díky Macku za info
Ano správné řešení a navíc, kdyby byl problém třeba v cizině, dívají se na koncovku, nikoli na svody. A ta bude zcela v oukeji.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Díky za příspěvky kluci.
Kejdo, jak jsi napsal o Slip-On, že to znamená čistě provedení koncovky za KAT. Všimni si schválně někde o stránku dřív, je tam odkaz na katalog Remus a tam mají provedení Slip-On za KAT i za potrubí bez KATU. Pak se v tom vyznejte.
To by mě strašně zajímalo, jestli všichni majitelé koncovek převatovávají každých cca 10000 km.
Tak co, majitelé Remusů, Akrapovičů či LeoVincků, ujedete za rok 15000 ? Tak to už máte loni převatováno a na letošek nakoupenou vatu, nýtky?
To je pro mě naprosto nepředstavitelný. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Mr GS napsal:
V tom případě mě z toho logicky i ekonomicky(a to jak finančně,tak časově) vychází varianta,kterou udělal Mařa...prostě otevřený svody a origo výfuk,kterej nemusí repasovat 3x do roka.Na těch svodech bez katu se něco krouťáku od spodu získá a přitom origo výfuk má přpážek habaděj,aby to mělo pořád dostatečnej odpor ve srovnání s otevřenou koncovkou a to jakoukoliv.
Přesně tak Jsem rád,že se dokopu ke třem servisům,dvěma přezutím pneu,jedné repasi tlumičů a ještě,abych dělal 3x za rok výfuk
Upravil Mr GS dne 01.04.2014 21:24
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jako koupit si Remus novej za osmičku a po půlce sezony mu odvrtat nejtky... to je opravdu dobrej nákup, takovej tuner-srdcař nejsem.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra