A máš laděný svody? zkoušel jsi někdy ten rozdíl? on tam opravdu je, věř mu. A na jeho obranu musim říct, že jeho téma se nejmenuje výsledky po instalaci sportovního výfuku, ale "Tak jsem ji poladil". Tím pádem sem to hned bral, jako nasdílení pozitivního pocitu a ne fundovaného hodnocení.
Ale co nechme toho, venku je krásně a konec pracovní doby se blíží
Nežiju proto abych byl, ale proto abych žil!!
no já taky docela čuměl co se může skrývat za "jsem ji poladil" ale co já mám laděný svody sotva pár tejdnů a jsem taky nadšenej
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Já měl tuhle kombinaci už několikrát, Remusy, Akrapoviče i třeba Raas. Dokonce na 1150 prý funguje super kombinace svody bez katu + sériová BMW koncovka, taková ta škaredá .
Nicméně, výraz poladěné či odladěné neboli laděné svody je takový nejasný. Tyto svody jsou ve 100% bez katalyzátoru, tedy obyčejné trubky správného průřezu a pochybuji, že by je někdo ladil např. na brzdě. Dneska je vyrábi kdekdo, možná Akrapovič ve své ceně cca 20 litrů je nějak "ladí".
Prostě ten dým spolu s nespálenými částicemi benzínu proletí svodama bez jakýchkoli zadržovadel ve formě katalyzátoru rychleji. Toliko ke svodů. Koncovky - to je jiná věc, přůřezy, vata, atd. je už trochu alchymie.
Přeju spoustu zábavy s vejfuckem. Já se bavím každou vyjížďku (origo svody s katem + RP koncovka, bylo na brzdě, ale mám to na jiné motorce teda no )
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Mr GS napsal:
Tomu říkám zhodnocení:jede to jak prase,nikde žádná díra,ale na brzdě jsi nebyl ...asi na takový věci nevěříš,že?
Možná by bylo lepší referovat,aspoň až po výměně svíček.
Takhle to má váhu keců z motorkari.cz,jako o 100 oktanovým benzínu
tak to nemusíš číst,ani o tvoje závěry či příspěvky sem nestojím....nicméně toto nebylo založeno s úmyslem opravdového odladění motorky,ale nýbrž radost z takové změny,věc další je ta jak dlouho to vydrží,nežli dojde na svíce atd.,ale od toho jsou peníze aby se to tohodle koníčku investovaly....pokud jsem ti znepříjemnil den,tak se ti hluboce omlouvám :-)
dělej,nebo udělej místo....
Nechci nikomu kazit nadšení, rozhodně sám pro laděné svody jsem (jsou-li kvalitní), ale pro jistotu bych si nechal kdekoli na brzdě sjet hodnoty Lambdy pro plný plyn a podle výsledku se teprve rozhodoval, jestli si nenechat udělat korekci v ŘJ (u 1200GS je to možné), nebo zda je to trvale sjízdné bez zásahu. Lambdu vám sjedou jako nejlevnější položku měření na každé motorové brzdě. Kdybych narazil na hodnoty AFR nad 15,0, určitě bych nejezdil schválně na chudou směs, která prostě má vyšší teplotu hoření. Někdo už to zmínil, zbytečné přehřívání výfukových ventilů i pístů životnosti asi fakt neprospěje. Korekce palivové mapy si dělám osobně sám bez brzdy na PowerCommanderu PC III USB na své R1130GS, pomocí SW v notebooku, který umí číst signály ze širokopásmové Lambdy, a kterým za jízdy snímám data z Lambdy, TPS a otáčky. Stejně tak mam vedle otáčkoměru trvale Lambdametr pro okamžitou kontrolu a věřte nebo ne, každý zásah na sání i výfuku je znát v průběhu AFR poměrně, ehm, dost. Logikou věci je, že při osazení motoru průchodnějším komponentem urychlím výplach a někde motor dýchá volněji. Pak korekcí doladím délku vstřiku, abych dorovnal křivku Lambdy na požadovanou hodnotu. Pro stav origo motoru na AFR 14,7, pro max výkon až kolem 12,X. Problém nemá být u výfuků Slip-On, kde dojde jen k malému zvýšení průchodu, ale u svodů bez KATu a koncovky je pravděpodobnost chudých oblastí solidní. Na druhou stranu, spousta lidí neřeší a jezdí, pásmům s dírami ve vyšších točkách se vyhýbá a jede se dál )), Že by někdo propálil píst jsem ještě neslyšel, a že to někomu hulí po oleji se přisuzuje věku. Mimochodem, co to je vlastně za svod?? na Ebayi je teď na 1200GS k mání krásný svod od SR-Racing za 380 Ojr.. tam bych moc neváhal a šel do něj.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Melizoy napsal:
Nechci nikomu kazit nadšení, rozhodně sám pro laděné svody jsem (jsou-li kvalitní), ale pro jistotu bych si nechal kdekoli na brzdě sjet hodnoty Lambdy pro plný plyn a podle výsledku se teprve rozhodoval, jestli si nenechat udělat korekci v ŘJ (u 1200GS je to možné), nebo zda je to trvale sjízdné bez zásahu. Lambdu vám sjedou jako nejlevnější položku měření na každé motorové brzdě. Kdybych narazil na hodnoty AFR nad 15,0, určitě bych nejezdil schválně na chudou směs, která prostě má vyšší teplotu hoření. Někdo už to zmínil, zbytečné přehřívání výfukových ventilů i pístů životnosti asi fakt neprospěje. Korekce palivové mapy si dělám osobně sám bez brzdy na PowerCommanderu PC III USB na své R1130GS, pomocí SW v notebooku, který umí číst signály ze širokopásmové Lambdy, a kterým za jízdy snímám data z Lambdy, TPS a otáčky. Stejně tak mam vedle otáčkoměru trvale Lambdametr pro okamžitou kontrolu a věřte nebo ne, každý zásah na sání i výfuku je znát v průběhu AFR poměrně, ehm, dost. Logikou věci je, že při osazení motoru průchodnějším komponentem urychlím výplach a někde motor dýchá volněji. Pak korekcí doladím délku vstřiku, abych dorovnal křivku Lambdy na požadovanou hodnotu. Pro stav origo motoru na AFR 14,7, pro max výkon až kolem 12,X. Problém nemá být u výfuků Slip-On, kde dojde jen k malému zvýšení průchodu, ale u svodů bez KATu a koncovky je pravděpodobnost chudých oblastí solidní. Na druhou stranu, spousta lidí neřeší a jezdí, pásmům s dírami ve vyšších točkách se vyhýbá a jede se dál )), Že by někdo propálil píst jsem ještě neslyšel, a že to někomu hulí po oleji se přisuzuje věku. Mimochodem, co to je vlastně za svod?? na Ebayi je teď na 1200GS k mání krásný svod od SR-Racing za 380 Ojr.. tam bych moc neváhal a šel do něj.
díky moc za příspěvek,pokud by se něco dělo,nebo kdybych měl příležitost té brzdy,tak to tam jistě dám,minimálně na ty lambdy..diky
dělej,nebo udělej místo....