Mardock napsal:
já šel do nových protože, repas na mě nedělal dobrej dojem a taky jsem uvažoval o nových Tractive přední + zadní bez hydroštelu (u 1100 + 1150 GS nesmysl) nebo wilbers, ale nakonec jsem vzal Hyperpra komplet sadu s hydroštelem TELELEVER BOX za cca 26 tis. Nemám možnost srovnání s jinejma značkama kromě mojich starých tlumičů, ale motorka tlumí a to je hlavní :-) Hlavně mají za sebou test v podobě cesty do Gruzie ve dvou lidech a nabalené motorce a kdo tam byl, tak ví, že hodně cest je hotová katastrofa. Měl jsem občas velkou obavu, aby nevytekly, ale po 8700 km jsme doma. Přední progresivní pružina na novým tlumiči Hyperpro je asi tvrdží než lineární od Wilberse nebo Tractive, ale zase jsem při koupi neřešil na jakou váhu, jestli jezdím vic v jednom nebo ve dvou, v terénu nebo silnice apod. Hlavně že to funguje.
Znáte někdo tyhle: http://www.hagon-...no=M60018H?
Prodávají se i u nás http://www.abmoto...dpeti.html
Ale já o nich zatím neslyšel. Má s nima někdo zkušenost? Minimálně ten zadek je o bůra levnější než je standardní cenová hladinka.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Já mám Hagon vzadu, najeto cca 17.000km (šotoliny, šotolinky, horší polňačky i klasické české cesty), spokojenost Výhoda je, že pracuje i s origo hydroštelem.
Teď ještě řeším předek, zatím to mám pořešené Hyperprem, ale chtěl bych toho Wilbersa co má Bohuš a nebo Ohlinsa. Jen je to momentálně mimo moje fin. možnosti
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
Děkuji všem za trpělivost, informace a ochotu. Rozuzlení problému nakonec je "zlatou" střední cestou. Chtěl jsem progresivní pružinu (bo je mám a jsem s nima spokojenej) a tlumiče pokud možno nové a nějaké, co by trochu vydržely a nemusel bych prodat ledvinu, abych na ně měl (ano - utratil jsem za dovolenou a nyní mám co na účtu?).
Nejsem žádný krosař, spíš tatík kochač. A zdrojů má dost tak akorát Špidla, takže byť jsem slintal nad Ohlinsy a Traktivy, namojtuji to co Mardock a Copo - Telelever box BMW R 1100 GS 94-98 Hyperpro SB-BM11-0AA. I tak je to rána do kešeně (letos už pojedu akorát tak na maltu a zlaté písky), ale budou tam tlumiče oba i se "správnejma" pružinama. Jak jsem se dozvěděl od zdejších odborníků - mít tlumiče "sladěné" je mnohem lepší, než co kus to originál. Uvidím. Repasovanou mrtvolu možná nechám ještě jednou poladit, abych měl fukční zálohu a nebo půjdou do světa - mají pružiny zánovní - 1,5 sezóny jeté.
Pro informaci - eres racing v SK má tu sadu za 947,-€
Bikers Crown za 26860,-Kč
geofre napsal:
Já mám Hagon vzadu, najeto cca 17.000km (šotoliny, šotolinky, horší polňačky i klasické české cesty), spokojenost Výhoda je, že pracuje i s origo hydroštelem.
Teď ještě řeším předek, zatím to mám pořešené Hyperprem, ale chtěl bych toho Wilbersa co má Bohuš a nebo Ohlinsa. Jen je to momentálně mimo moje fin. možnosti
Koukal jsem na ně a nenašel jsem žádnou vyloženě pozitivní referenci, tak jsem to vzdal. Na Advrideru o tom bylo pár řádek a nic moc pozitivního. Byl by levnější předek se zadkem, ale nemá to progresivky.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Jak je to s servisem Hyperpro?Ta cena je dobrá a pera jsou vyzkoušená,asi by to mohla být dobrá varianta.
Čas strávený na BMW GS se do života nepočítá!
milan enduroskola napsal:
o servisu hyperpro ti poreferuje asi nejlíp ruda.
cena za repasi obou 12000,-
Hele, to je celkem slušná cena. Myslel jsem, že to bude víc. A Ruda tlumiče zrovna nešetří, i když je podstatně lehčí, než většina místních bikerů tak myslím, že dostávají slušně zabrat.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
tak na to, že tractive servisujeme komplet za 5 a u ohlins je to +- podobný......
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
milan enduroskola napsal:
o servisu hyperpro ti poreferuje asi nejlíp ruda.
cena za repasi obou 12000,-
Hele, to je celkem slušná cena. Myslel jsem, že to bude víc. A Ruda tlumiče zrovna nešetří, i když je podstatně lehčí, než většina místních bikerů tak myslím, že dostávají slušně zabrat.
No nevím jestli bych chtěl každej rok dát 12000 za servis tlumičů. Přijde mi to jako sakra hodně.
No nevím jestli bych chtěl každej rok dát 12000 za servis tlumičů. Přijde mi to jako sakra hodně.
Proč každej rok? Pokud nejezdíš s hrochem "kros" , ale jezdíš stylem "kochač" tak mají před sebou dlouhý život, když se něco nepo...., ale to se může na čemkoliv kdykoliv. Repas původních i s pružinama mě vyšel myslím skoro na 15. No a druhou sezónu mě opustil zadek. Jo, někomu to vydrží dlouho, já měl smůlu. A tak je to se vším.
Takže tiše doufám, že nové tlumiče vydrží déle než repasy. Ale zatím nemám ani potvrzenou objednávku, takže taky můžou být až na svatého Dyndy.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Nechci kecat,ale myslim ze zrovna Rudovi to dlouho nevydrzelo.Myslim,ze mel nejaky problem.Dnes uz mi prijde,ze co se tyce spolehlivosti,tak asi jedine nove ty puvodni tlumice.Ty opravdu vydrzeli i vic jak 100t km.Jak to jednou repasujes,tak je to jak kdy.Ja mam s repasovanyma objetych nekolik krocanu,xl rally atd a v pohode.Ale nekdy se to nepovede.Mam trochu pocit,ze velkou roli hraje to,v jakem stavu byl ten tlumic pred repasi.Kdyz uz to je fakt mrtvola s poskrabanou pistnici atd.,tak je riziko neuspechu asi vyssi.Na druhou stranu co clovek slysi,tak vytece i kazdy druhy zrepasovany ohlins.Takze je to asi o stesti.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
milan enduroskola napsal:
tak na to, že tractive servisujeme komplet za 5 a u ohlins je to +- podobný......
je to asi o prioritách a dle typu použití. Těch 12 tis repas u Hyperpro je ale i s pružinama ne? To asi komplet repas i s pružinama za cca 5 klacků u Tractive a ohlins není. Pokud ano, tak klobouk dolu, ale dost pochybuju
Upravil Mardock dne 11.07.2014 12:51
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Pro zajímavost jsem vyhrabal v emailu rozpis, co mě stál repas zadního Ohlinse se separačním pístkem (DR1S46)
Repase: 2.310
Pružina (Ohlins) 2.490
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Melizoy napsal:
Pro zajímavost jsem vyhrabal v emailu rozpis, co mě stál repas zadního Ohlinse se separačním pístkem (DR1S46)
Repase: 2.310
Pružina (Ohlins) 2.490
Cenu servisu si každý může nastavit jakou asi chce. Jasná je cena materiálu a nějak do toho vstupují i investice do technologií, které jsou k tomu potřeba atd.
Ale ne všichni výrobci tlumičů dělají pružiny tak, že jsou po 15-20tis. km na výměnu. Je potřeba se podívat na průměry toho drátu a je celkem jasný, že pružina na tlumiči s průměrem drátu 6mm bude na výměnu mnohem dřív než u výrobce, který má průměr 14mm.
Jinak nevěřím, že nějaký tlumič je v pořádku po 100 tis. km. Ano, může nějak fungovat, nemusí téct ale jeho charakteristika nebude taková, jako by byla po 10 tis. Nebude to správně fungující tlumič. Prostě to je píst s planžetama, který kompenzuje energii nárazů přepouštěním oleje z jedné strany na druhou a ten olej se po 100 tis. km rozhodně liší vlastnostmi od toho, jak by měl fungovat. Lidi to nepoznají, protože ty změny jsou pomalé ale když se pak svezou na motorce s fungujícím podvozkem, tak se nestačí divit. Ale to je každého věc. Když se někdo chce trápit s nestabilní motorkou v zatáčkách a v terénu a zbytečně měnit oskákaný gumy, tak je to jeho věc. Je to podobný jako dojíždět palivový filtr až bude úplně neprůchodný, dojíždět pneumatiky až na plátno (ono to ještě dneska vydrží) atd.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jen pro info - kompletní servis Touratech Suspension (Tractive) je opravdu za 2500Kč s DPH. V ceně je výměna celého spodního utěsnění, kompletní spodní ucpávka (nejen to gufero), nový olej a naplnění dusíkem.
Samotná pružina na výměnu stojí taky 2500 ale nemusí se měnit ani po 50 tis. Je dimenzovaná na celou životnost toho tlumiče při normálním provozu.
Protože jsme tlumiče Hyperpro na servis posílali, tak víme, že to opravdu stojí 6 tisíc a v ceně rozhodně není nová pružina! Je to jen servis s olejem a plynem bez pružiny. Klidně si to můžete v Bikers Crown ověřit. Prostě to tak mají.
U některých tlumičů je sice super výhodná cena ale lidi už nevidí, že se provoz v celkem krátké době nevyplatí i ve srovnání s mnohem dražšími tlumiči.
TomasTT napsal:
Jen pro info - kompletní servis Touratech Suspension (Tractive) je opravdu za 2500Kč s DPH. V ceně je výměna celého spodního utěsnění, kompletní spodní ucpávka (nejen to gufero), nový olej a naplnění dusíkem.
Samotná pružina na výměnu stojí taky 2500 ale nemusí se měnit ani po 50 tis. Je dimenzovaná na celou životnost toho tlumiče při normálním provozu.
Protože jsme tlumiče Hyperpro na servis posílali, tak víme, že to opravdu stojí 6 tisíc a v ceně rozhodně není nová pružina! Je to jen servis s olejem a plynem bez pružiny. Klidně si to můžete v Bikers Crown ověřit. Prostě to tak mají.
U některých tlumičů je sice super výhodná cena ale lidi už nevidí, že se provoz v celkem krátké době nevyplatí i ve srovnání s mnohem dražšími tlumiči.
já si to ověřoval a cena je 100-150 eur dle toho co bude potřeba udělat (samozřejmě bez pružiny). Každej tvrdí něco jinýho.
Upravil Mardock dne 11.07.2014 13:51
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...