Dost robi spravne nastelovanie motora, po kupe motorky som rovno menil rozstrapkane plynove lanko, nasledne nastavene “podla ucha“, spotreba cca 6,5, po roku som si kupil budiky na synchron a nastavil popriadne klapky, vzdusniky, podtlaky, TPS (samozrejme po vymene filtra) a cuduj sa, spotreba isla na cca 4,5 pri pri rovnakom jazdeni okolo komina...nie ze by ma to nejak “vytrhlo z biedy“, ale ten motor hlavne lepsie taha, takze kto to neviete vyriesit svojpomocne, doporucujem investovat do servisaka, ktory sa rozumie, tie prachy sa vratia a nemusite riesit velakrat klepanie a podobne problemy, je to len boxer so srobikmi a lankami :-)...teda ten neplastovy :-)
Tak som vyvozil par nadrzi na 98, motorka ide o poznanie lepsie, hladsi volnobeh, krajsi priebeh, no parada. Aj som jej daval dobre za usi, no po natankovani 95 zase to iste chrastenie pri zatazi. Znatelne sa to zlepsilo, ale s 3 kuframi to nad 140 robi stale. Niekde sa tu pisalo, ze rozdiel tlakov o 1.5 moze znamenat upaleny ventil, no ventily sa prakticky po 10 000 vobec nepohnu. Spotreba oleja na 10 000km je jeden cely liter, co mi pride uplne v norme...
Zatial tankujem 98, ale stale si myslim, ze ten motor musi ist pekne aj na 95ku.
Možná by bylo dobré sloučit těch několik vláken na stejné téma do jednoho, jednomu to pod zátěží chrastí, jinému se linou z motoru prapodivné zvuky a hned zakládají nové téma, aniž by hledali, jestli se o tom už nepíše.
Nicméně zopakuji - s tímhle jsem se poprvé setkal v r.2006 na 1150GSA, zcela novém motocyklu, zakoupeném v Holandsku, resp. po pár tisících km, samozřejmě jsem ho nechal zkontrolovat a bylo vše v pořádku, takže to není závada a nevím, jestli jsem v tu dobu už mohl mít zakarbonovaný motor. V každém případě, jak je tu opakováno, pomůže kvalitní vysokooktanový benzín a aspoň po nějakou dobu svižnější jízda, resp. stačí řadit při vyšších otáčkách, aby se motor stíhal "čistit". Paradoxní je že západně od našich hranic stačí obvykle běžná 95-ka, ale paradoxně i v Rumunsku mám s palivem dobrou zkušenost - to je důkaz, jaké patoky se u nás čepují).
Kdysi, když se o tom ještě nemluvilo a než jsem přišel na řešení, mne to omezovalo v akceleraci, říkal jsem tomu tehdy "omezovač zrychlení". Nakonec jsem po dlouhém váhání, maje strach z rozskočení motoru, přišel na to, že v okamžiku, kdy zaznamenám první náznak rachocení a přesto chci dál zrychlovat, pomůže okamžitý plný plyn na stávající rychlostní stupeň, klidně šestku, přes zónu rachocení se to přenese a může se zase ubrat, bylo to účinnější než podřazení, které třeba u šestky muselo být min. o 2 stupně. Ale každému se to může projevovat trochu jinak a je zajímavé, že moje první Kalahárka 1100GS to nikdy nedělala...
"hladka" 1150 ma dlhu sestku a ta toci cca o 1000 otaciek menej pri rovnakej rychlosti ako 1150 GS Adventure
prepodaklam ze aj 1200 GS vs 1200GSA bude rozdiel v koncovom prevode...
na 1200 GSA som mal najnizsiu spotrebu 4.7 ale to sa mi podarilo iba raz ked som sa vyslovene motkal v rakusku s kamosom co sa rad kocha
na 1150 GS som nemal pri normalnej jazde problem jazdit za 5 litrov
na 1150 GSA som sa na 5 litrov nedostal nikdy..
na 1200 GSA mam priemerku 5.8 pri turistickej jazde... ked za to trocha potiahnem na dialnici tak s 3 kuframi spapka v pohode 6.5 litra pri 135km/hm podla GPS
Upravil raptor dne 23.09.2014 10:08
live fast, die young be wild, have fun
Mě to na r 1150 r dělali svíčky a po výměně jsem nevěřil že je to stejný motor. Je pravda že tam byly Brisk, dal jsem NGK a od tý doby maká jak čert. Hledal bych i tady jestli nemelou z posledního. J.C.
sviečky som už menil tento rok, majú cca 10 000km, v mojom prípade na to nemajú vplyv. Tiež NGK
Ivan: tvoju skusenost som tu uz cital a po nej mi asi nic ine nerozstava ako tankovat 98, akurat mi neda spavat, co maju ini ine, ked to nerobi kazdemu a na to by som chcel prist.
varan skratka mas zakarbonovany motor, mozno si na tom jazdil na spotrebu...
daj tam nejaky vysokooktanovy benzin a po zahriati jej daj kakao
ja inak davam do kazdeho tankovania VIF do benzinu... mozes vyskusat aj to, za pokus to stoji a nezruinuje ta to
live fast, die young be wild, have fun
varan napsal:
sviečky som už menil tento rok, majú cca 10 000km, v mojom prípade na to nemajú vplyv. Tiež NGK
Ivan: tvoju skusenost som tu uz cital a po nej mi asi nic ine nerozstava ako tankovat 98, akurat mi neda spavat, co maju ini ine, ked to nerobi kazdemu a na to by som chcel prist.
Mají třeba správně nastavený předstih přesně na úvrať, nebo jim třeba neblbne Lambdasonda, nebo mají také v pořádku obě teplotní čidla (v sání i na oleji)....
To co psal výše Ivan, že přidá a zvonění na chvilku zmizí, je způsobené jedinou věcí, a sice krátkodobým obohacením směsi. V palivové mapě Motronicu je funkce "akcelerační pumpička" která po každém přidání plynu výrazně obohatí směs z Lambda poměru 14,7 až na zhruba 12,X a po ustálení asi za 2-3 sekundy se vrátí bohatost do normálu.
Nebyl bych to já, abych nepoznamenal, že účinně se dá zamezit zvonění použitím palivové mapy od BBPower, kde jsou na čipu na výběr mapy i pod 91 Oktanů. Ale samo chápu, že cíl je nechrastit s originálním stavem motocyklu.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
neviem kolko motoriek odkarbonovali pred tebou, ak by si bol prvy mozno ti to urobia gratis a ak by to cele fungovalo tak ty mas namet na zaujimavy technicky clanok a oni reklamu gratis
live fast, die young be wild, have fun
Už rok mi to nedělá, tankuji vybraný benzín (v Alpách je to fuk, tam je kvalitní všude), upravil jsem styl jízdy - žádná čočka, jen řadím o pár set otáček výš a občas trochu silněji zaakceleruji, stačí to - jinak jezdím stále stejně, se stejnou spotřebou do 5,5 litru. Dělalo mi to vždy s katem, teď mám Y-svod, ale nemyslím, že to časově přestalo s jeho montáží.
Asi to může odstranit jiná palivová mapa, resp. v souvislosti s Y-svody a jinými výfuky se píše o "relátku" pod sedlem, nejde o relé, jen jsou tam překlenuté různé kontakty, jejich změnou se motocykl "ladí" na použití různých výfuků či na provoz s/bez katalyzátoru atd., myslím, že i tato jednoduchá metoda by mohla pomoci.
Stacilo velmi jemne doladit synchronizaciu v otackach pomocou hadice s kvapalinou.
Teraz som schvalne natankoval na Shell (benzin na ktorom to chrastilo najviac) a problem sa neobjavil.
Motor vo vyssich otackach menej vibruje a ide hladsie s plynulejsim priebehom. A to som nemal predtym vobec rozhasene, stacila velmi mala korekcia lanka pravej klapky.
No, pak byly asi i nové GS rozhašené, první ADV mi to dělal od nové motorky. Se starou 1100GS jsem problém nikdy neměl a také nebyla vždy ideálně seřízené, je to zajímavé...
Co mi pan doktor Tonda vycistil spalovacky, nechrastim, trosku jsem upravil jizdni styl.
Pred podpalenim ventilu jsem nemohl pridat ani ctvrt plynu aby to nemlatilo. Karbonu tam bylo mirne receno nadbytek: -))Po oprave muzu kroutit plynem nadoraz a uzivam si to. O serizeni strach nemam kdyz to dela Tonda. Az mi to zacne zvonit, bude to indicie pro prohnani Rablenky na 98.
Splněný sen moje 1100GS