lupen: nebo se stav někdy u nás na školení. Čas od času ho dělám i otevřené pro všechny - nejen pro zákazníky. Prostě kdo přijde, ten přijde. Chce to sledovat na našem FB - je to takový bonus pro fanoušky na FB.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Alda napsal:
Mam 660tku uz par let a rozhodne se mi nikdy nestalo, ze bych na slunicku nevidel.
Proste je nova doba, jsou novy, drahy a tak ty stary jsou vlastne absolutni nesmysl. Klasika...
Nicmene na muj vkus, zlatej TomTom. Garmin naviguje jak retard.
Ted jsem si zadal ze chci jet do Jedovnice a Garmin mi nabidl trasu 471km (mam to 300km).
Ano, nastaveny mam vsechno spravne.
Bohužel potvrzuji -rupe tomu v bedně občas- přímý úsek /nic nového/ to bezdůvodně ..obnaviguje" kilometr městem uličkama a zase se vrátí na původní trasu;( nastaveny evropské mapy) nebo i po aktualizaci map, mnohdy jedu ,,polem" i když silnice je tam prokazatelně víc než rok a není to žádná xtá třída-i v německu
Naprosto presny. Proste mas hlavni tah skrz mesto, Garmin ale odboci, jede ulickama vedle a pak se vrati. Je to proste pro ty ultimatni cestovatele, kterym pak nic neunikne
Alda: někteří poskytovatelé dat (ne přímo GIS firmy ale spíš správci komunikací) docela běžně dělají tzv. "traffic shaping" tím, že na určitých úsecích, kde bývá často hustý provoz, nastaví nižší třídu komunikace nebo (dnes už málo ale ve starších mapách velmi často) nastaví nižší úsekovou průměrnou rychlost než je skutečnost. To je zásadní pro výpočet trasy. Takže máš úsek dlouhý 1km, kde máš pro výpočet autoroutingu nastaveno (uměle) že průměrná rychlost je 25km/h. Pak máš alternativní trasu "uličkama" vedle, kde máš nastaveno 50km/h. Je celkem jasné, že navigace spočítá tu trasu těma uličkama jako rychlejší. Kdyby ty úsekové průměrné rychlosti zadali všude - v celém městě, tak by to asi ten účel splnilo ale data jsou od různých firem a od různých správců a výsledkem bylo přesně to, co píšeš - navigace namísto jízdy po jasném hlavním tahu odbočovala, protože to spočítala bočními uličkami jako rychlejší. Ta celá logika měla být tak, že by se navigacím mělo "vyplatit" navigovat úplně mimo to město - třeba i podstatně delším obchvatem nebo prostě se městu vyhnout. To byl jejich cíl. Odlehčit dopravě. S nástupem navigací do určitých měst a čtvrtí začaly jezdit spousty aut, který by tam jinak nepřijely a bránili se tomu třeba i takhle. V Itálii celkem běžně byly úseky dálnic označené jako okreska apod. Něco z toho jsou chyby ale něco jsou chyby úmyslné - od místních GIS nebo navázaných organizací. Postupně to mizí, už někdy při uvedení map 2014 psali, že na většině pokrytého území tenhle nešvar není. Bylo to i v mapách Atlas ČR před pár lety, tam to dokonce tu špatnou rychlost ukazovalo na navigaci - místo 50km/h to ukazovalo 25km/h. To už je očividný. Když je to schovaný v autoroutingové vrstvě, tak to uživatel nevidí a nechápe proč navigace naviguje takhle. Každopádně dneska jsou jiné nástroje, jak tu dopravu podle GPS řídit - hodně navigací má nějaký systém TMC nebo 3D dopravy po internetu a navigace "vidí", že je ta trasa ucpaná a jede to 30km/h místo 90km/h a může se podle toho přepočítat trasa.
Když napíšeš na formulář s hlášením chyb v jakém městě to bylo - odkud kam jsi jel nebo pošleš záznam, tak po tom jdou přímo a 100% to v dalším vydání mapy nebude. To samé dělají i další navigace, které používají Navteq data - nejen Garmin ale i Nissan, Alpine, LandRover, Pioneer, Renault a další. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tom: no to bych nedelal nic jinyho nez psal hlaseni. To co pises dava smysl, ale podle me to nebude jedina zaludnost. Napr. Zkus si zadat napr. trasu Zahrádky - Dubá.
Krome toho, ze to nejede pres Jestrebi, zatoci totiz hned za Zahradkama do lesa.. budiz.. ale pokud neposlechnes a pojedes pres jednoduchou krizovatku v Jestrebi, Garmin neodboci vpravo, ale vlevo, pak se otoci a pak projede krizovatku rovne. Snad jsem to napsal trochu srozumitelne, zkus to.
Alda:
Nevím přesně kudy bys jel když to tam znáš ale tohle mi počítá Zumo 590 s Atlasem 2013 a nastavením kde je povolené všechno kromě pruhů pro autobusy a šotoliny.
Koukni na to a porovnej s tvojí navigací. Já skočím na krám pro 665ku a vyzkouším to v ní na porovnání.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
No tak 660tka s poslednim CN jede pres Borek a Svaby.
Pokud se nenechas zmast a pojedes rovne na tu krizovatku, tak rozhodne takhle neodboci vpravo, ale vlevo, pak otocka a rovne pres krizovatku.
Snad si vzpomenu a doma vyfotim, je to docela vtipny.
Podle me je problem v tom, ze jsem tu navigaci koupil u vas (teda to rikal Emil )
Alda napsal:
No tak 660tka s poslednim CN jede pres Borek a Svaby.
Pokud se nenechas zmast a pojedes rovne na tu krizovatku, tak rozhodne takhle neodboci vpravo, ale vlevo, pak otocka a rovne pres krizovatku.
Snad si vzpomenu a doma vyfotim, je to docela vtipny.
Podle me je problem v tom, ze jsem tu navigaci koupil u vas (teda to rikal Emil )
Je celkem jedno, kde jsi to kupoval ale kdybys mi zavolal, tak bych ti poradil nebo to řešil. Nemůžu vědět, že s tím máš nějaký problémy. Číslo na mě nebo mail snad máš ne?
Té navigaci nic nebude, problém vyřešíš prostým přepnutím na mapu Atlas 2013 nebo 2013.5 a pojede to správně.
Podle CN2015.20 v Zumu 660 má ta nejrychlejší trasa 15km a čas 14.06min v režimu auto. Nejkratší 13km a 13:34min. Podle Zuma 590 a CN2015.20 je nejrychlejší 13km a 19min. Ta trasa co jsem dával screenshot v předchozím příspěvku z 590ky má 15km a čas 15min.
Zumo 660 má naprosto jiný algoritmus než 340/350/390/590 a jiný než měla Zumo 550. Stejný má taky Nuvi 550 a Zumo 220.
Nicméně tady je vidět, jak se ty výpočty liší i vlivem mapy i vlivem navigace. U map 2015 bych nepředpokládal, že tam jsou úmyslně zadané jiné úsekové rychlosti ale u Atlasu jsou téměř jistě, protože díky tomu "tvarovali" provoz na hlavní tahy a nám to vyhovuje víc.
Alda napsal:
Tom: no to bych nedelal nic jinyho nez psal hlaseni. To co pises dava smysl, ale podle me to nebude jedina zaludnost. Napr. Zkus si zadat napr. trasu Zahrádky - Dubá.
Krome toho, ze to nejede pres Jestrebi, zatoci totiz hned za Zahradkama do lesa.. budiz.. ale pokud neposlechnes a pojedes pres jednoduchou krizovatku v Jestrebi, Garmin neodboci vpravo, ale vlevo, pak se otoci a pak projede krizovatku rovne. Snad jsem to napsal trochu srozumitelne, zkus to.
neni to tím že jsi zadal prujezd jestřebí ? a doleva tě to táhne pač je tam prujezdný bod ? když jsem si dal prujezdný bod na silnici 9 před jestřebí tak mě to vedlo normalně doprava..
Vyjel jsem a nevim kdy se vrátím.
Tom: tak tyhle screenshoty jsou nesmysl oba, protoze snad jeste nikdy nikdo nejel jinudy nez pres Jestrebi. Presne tak, jak to vypocitaji mapy.cz, google maps atd.
Jinak ja si nestezuju, vim, ze se muzu stavit a mrknem na to, akorat to nejak neresim. No a hlavne jedinej clovek v tyhle republice, kdo ma jinej nazor, je Mařa. Vsichni ostatni vidi Garmina stejne jako ja. Tak me nenapadlo, ze by existovalo reseni.
Pokud budu resit novou navigaci, skoncim ted stejne jedine u BMW Navigatora. Predevsim proto, ze mam na LC pripravu a na 11tce zase TT drzak na 660tku.
Alda napsal:
Tom: no to bych nedelal nic jinyho nez psal hlaseni. To co pises dava smysl, ale podle me to nebude jedina zaludnost. Napr. Zkus si zadat napr. trasu Zahrádky - Dubá.
Krome toho, ze to nejede pres Jestrebi, zatoci totiz hned za Zahradkama do lesa.. budiz.. ale pokud neposlechnes a pojedes pres jednoduchou krizovatku v Jestrebi, Garmin neodboci vpravo, ale vlevo, pak se otoci a pak projede krizovatku rovne. Snad jsem to napsal trochu srozumitelne, zkus to.
neni to tím že jsi zadal prujezd jestřebí ? a doleva tě to táhne pač je tam prujezdný bod ? když jsem si dal prujezdný bod na silnici 9 před jestřebí tak mě to vedlo normalně doprava..
Alda napsal:
Tom: tak tyhle screenshoty jsou nesmysl oba, protoze snad jeste nikdy nikdo nejel jinudy nez pres Jestrebi. Presne tak, jak to vypocitaji mapy.cz, google maps atd.
Jinak ja si nestezuju, vim, ze se muzu stavit a mrknem na to, akorat to nejak neresim. No a hlavne jedinej clovek v tyhle republice, kdo ma jinej nazor, je Mařa. Vsichni ostatni vidi Garmina stejne jako ja. Tak me nenapadlo, ze by existovalo reseni.
Pokud budu resit novou navigaci, skoncim ted stejne jedine u BMW Navigatora. Predevsim proto, ze mam na LC pripravu a na 11tce zase TT drzak na 660tku.
Lupen: nn, zadny prujezdny bod.
Myslíš ty dva screenshoty ze Zuma 660? Ano, podle mě naviguje ****ně. Jsou oba s mapou CN. V té navigaci nebyla jiná mapa.
Takže jsem dohrál mapu Atlas 2013.5 a spočítal to znova. Jede to pochopitelně stejně jako na Zumu 590 přes to Jestřebí.
Alda napsal:
Pokud budu resit novou navigaci, skoncim ted stejne jedine u BMW Navigatora. Predevsim proto, ze mam na LC pripravu a na 11tce zase TT drzak na 660tku.
Nemám nic proti NavV ale určitě bych nekupoval starý navigator IV, který je převlečený Zumo 660 a nenabízí nic nového.
Bohužel řada vlastností resp. technických možností NavV je poplatná době, kdy ho vyvíjeli - je o rok starší než 590 a má třeba odlišný BT modul, který neumí to samé co 590. Displej nemá smysl rozebírat. Je otázka, jestli to stojí za to i když má člověk držák na motorce zdarma. To si každý musí rozmyslet sám. Některé problémy BMW řešit nechce (musí za to platit) a lidi nadávají - konkrétně třeba přehrávání hudby A2DP, které nefunguje téměř s žádným moderním sluchátkem na trhu (SRC 4.2 v C3PRO, F5MC..) Je to prostě OEM výrobek. Ale na LC je to kolečko a to vidím jako jasný tah - stejně jako ten držák v ceně. Když už to tam je, tak si to koupím - i když ten přístroj není tak dobrý jak by mohl být.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Alda napsal:
Pokud budu resit novou navigaci, skoncim ted stejne jedine u BMW Navigatora. Predevsim proto, ze mam na LC pripravu a na 11tce zase TT drzak na 660tku.
Nemám nic proti NavV ale určitě bych nekupoval starý navigator IV, který je převlečený Zumo 660 a nenabízí nic nového.
Bohužel řada vlastností resp. technických možností NavV je poplatná době, kdy ho vyvíjeli - je o rok starší než 590 a má třeba odlišný BT modul, který neumí to samé co 590. Displej nemá smysl rozebírat. Je otázka, jestli to stojí za to i když má člověk držák na motorce zdarma. To si každý musí rozmyslet sám. Některé problémy BMW řešit nechce (musí za to platit) a lidi nadávají - konkrétně třeba přehrávání hudby A2DP, které nefunguje téměř s žádným moderním sluchátkem na trhu (SRC 4.2 v C3PRO, F5MC..) Je to prostě OEM výrobek. Ale na LC je to kolečko a to vidím jako jasný tah - stejně jako ten držák v ceně. Když už to tam je, tak si to koupím - i když ten přístroj není tak dobrý jak by mohl být.
Garmin má novinku ZUMO 660 s mapaml centrální evropy za 8990,- a jediný rozdíl z porovnání, že neumí - FM dopravní informace - kompatibilita..netušíte někdo co je to zač a zda opravdu je to o tom jediném rozídlu? http://www.garmin...ope20.html
Je to výprodej evropských skladových zásob. Je to identická GPS, nevím nic o tom, že by tam bylo TMC nějak "vypnuté" a na kabelu má TMC vstup taky. Ale ověřím to.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Kamarád má tuto navi a starší model F4. Dokud jsem měl F5, tak mu navi perfektně řídila (odpojovala) naše kecání, když sdělovala pokyny a pak se vrátila F4 k pokecu.
Po výměně mé F5 za F5XT se stává, že po spojení mezi náma se mu F4 od zuma odpojí a pokec si jede vesele dál bez ohladu na pokyny navigace. Pokud se chce opět spojit s navi, tak ji musí vypnout a zapnout.
Setkal jste se s tím někdo a případně na co se zaměřit? Nechce se mi věřit, že F5XT je takový usurpátor . Prosím o radu, zda to mohou dělat písničky v navi nebo jiná blbina v nastavení. Předem díky za odpovědi.