Startovalo se v šest hodin ráno. Na rozdíl od druhé dne, byla obloha jasná a bylo krásně teplo. Dnešní den byl celý o ježdění na šotolině a kamení a jelo se doslova do opuštěných oblastí bez civilizace. Úvodní trasa měřila 55km a celá byla po povrchu, který by řada jezdců nazvala jako "ideální cesta pro GS". Tam na soutěžící čekala první bodovaná zkouška - tahání motorky na kurtě. Jelo se na písečno-skalnaté trati (opuštěná cesta v horách - a do kopce) a tažená motorka měla pochopitelně vypnutý motor. Dva kilometry měřeného úseku. Jakékoliv zaváhání byla ztráta bodů, natož pád nebo zastavení. Jelo se na čas. Nejrychlejší tým mohl vyhrát celodenní bodování. Zní to jako snadná věc ale jen pět týmů z šestnácti se dostali do cíle bez ztráty bodů a vítězný tým (Francie) s minutovým náskokem.
Pokračovalo se dalších 60km fantastickou trasou v horách až do místa, kde jeden z novinářů přepálil zatáčku a poslal motorku dolů do strže. Závodníci dali síly dohromady, pospojovali kurty a vytáhli motorku zpátky na cestu. Motorka i jezdec byli v pořádku a mohli pokračovat.
Další zastávka byla na břehu řeky Water Bear. Bodovanou soutěží byla přeprava motorek na druhou stranu - proud byl poměrně prudký, kameny klouzavé a voda studená. Každý tým měl trošku jinou metodu a strategii a také výběr optimální trasy byl důležitý. Tuto zkoušku vyhrál tým Alpy. Závěrečná jízdní pasáž měla 185km a z toho 115km bylo poměrně náročným offroadem - skutečně mimo cesty, bahno, hlína a kamení. Posledních 20km byl očistec - jelo se lesem, kde byly stromy skutečně na šířku řídítek do strmého kopce po volných kamenech. Pro někoho to byl zážitek, pro jiné utrpení. V závěru se dojíždělo ke krásnému jezeru Christina Lake, kde byla další bodovaná soutěž - pádlování. Týmy pádlovaly kolem vzdálené bóje tam a zpátky. Nebylo to tak snadné, jak se zdá - protože závodníci byli vyčerpaní a zejména ti, kteří měli problémy s předchozí terénní jízdou. Někteří doslova odpadávali únavou. V tomto testu s přehledem vyhrál tým CEEU.
Celkově třetí den vyhrál tým jižní Afriky s pořadím 4-4-2 v dnešních soutěžích. Tím se dostali na "dostřel" od týmu CEEU, který si díky celkovým 98 bodům stále drží náskok před druhou Francií (92) a zmíněným týmem jižní Afriky (89). Naprosto se propadl tým Německa (50 bodů). V závěrečné trojici je překvapivě tým Kanady s 34 body.
Spí se ve vesnici Christina Lake, kde místní komunita připravila jezdcům skvělé přivítání se zábavou a večerním programem. Zítra začíná zcela nová série úkolů, některé z nich před davy diváků..
Dnešní trasa měřila jen 230km a den by mohl vypadat trošku jako odpočinkový. Ale to nebyl ani omylem! Na programu byl motocyklový test "black run" a na závěr ještě "dřevorubecká soutěž".
Start byl posunutý na osmou hodinu, takže se alespoň soutěžící mohli trošku prospat. První část trasy vedla podél původní trati železnice Columbia & Western Railway - asi 75km směrem na Castlegar. Jde o turistickou cestu (offroad) s nádhernými výhledy na jezera a vysoké hory. Bohužel dnes byly časté husté mlhy a úseky s těžkým hlubokým bahnem a kamenitou hlínou, kde několik motorek zapadlo a docházelo k pádům jezdců. Naštěstí bez zranění a jen s lehkým poškozením několika motorek. Po dalších 30km fantastického offroadu přijeli závodníci na místo první zkoušky (Special Stage 10) - Pioneer Bridge. Šlo opět to test týmové spolupráce - soutěžící včetně novináře v týmu museli vytlačit motorku nahoru na strmý skalnatý svah a zase jí dostat zpátky. Měřil se čas a dnes vyhrál tým CEEU s Karlem Řeháčkem!
Trasa pokračovala dalších 45km offroadem, projíždělo se sérií skalních tunelů a výhledy byly doslova strhující. Následoval krátký spojovací úsek po moderní silnici na místo další bodované soutěže - "black run". Úkolem bylo vyšplhat cik-cak poměrně náročným terénem plným hustého křoví na čas na vrchol.
Po této soutěži se pokračovalo do města Nelson, kde byly připravené dřevorubecké soutěže na břehu Lake Kootenay. Je to v Kanadě, takže to byly typicky kanadské úkoly - házení sekerou, řezání koláče ze stromu na čas a válení klád. Tyto soutěže doslova oddělily opravdové chlapy od zbytku závodníků. A celkem nebylo překvapení, že téměř vyhrál kanadský tým. Jenže to by tam nesměl být tým CEEU, který vyhrál celkové vítězství dne a také vyhrál včerejší bodování za nejlepší fotku!
Dřevorubecké soutěže sledovalo hodně diváků z Nelsonu - a mezi nimi přijeli i tři účastníci GS Trophy v Jižní Americe 2012 - dvojice kanadských a americký účastník. Kanaďan Marc-André Octeau byl na GS Trophy dokonce třikrát. Poprvé v roce 2010 vyhrál kvalifikaci ale jeho žena měla rodit právě v době akce, takže účast vzdal. V roce 2012 se kvalifikoval a odjel s týmem do Jižní Ameriky ale jeho účast tam skončila po těžkém pádu v jedné z úvodních motokrosových etap. A teď dostal od BMW povolení přijet na akci a jet s účastníky mimo soutěž závěrečné tři dny.
Dnešní výsledky se vyhlašovaly během večeře v Kootenay Lakeview Lodge a je celkem evidentní, že tým CEEU (střední a východní evropy) si upevnil svojí vedoucí pozici s celkovým ziskem 148 bodů. Druhá jižní Afrika má 120 bodů a na třetí místo se propadla Francie se 117 body, které nepomohlo k vítězství ve fotografické soutěži ani masivní kampaň na sociálních sítích. Fandové z Čech a Polska byli aktivnější a asi lepší fotku francouzského týmu přehlasovali.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Den 5:
Rovnou začnu tím nejdůležitějším - CEEU tým stále vede!
Dneska se poprvné startovalo a dojíždělo ze stejného místa - Kootenay Lakeview Lodge. Okruh měl přibližně 200km a byl to mix toho nejlepšího (na tom se účastníci shodli) co letošní ježdění nabízelo. Fantastické horské traily (45km s nádhernými výhledy na okolní přírodu), jezera a také speciální zkoušku nazvanou "McDonaldova otočka", kde závodníci museli dostat všechny členy týmu na extrémně strmý kopec plný kamení a skal. Byla to zkouška, která prověřila týmy doslova na doraz.
Nebylo moc času na odpočinek, hned následoval další test nazvaný "skluz", kde šlo o sjezd po prudkém svahu s traverzem. Na závěr je čekala hlavní atrakce celého dne - sjez serpentinami ze Sandon Passu, což byla záležitost pro silné žaludky, jak se v praxi ukázalo. Velké poděkování patří italskému týmu, který pomáhal americkým kolegům, kterým se ve výjezdu totálně přehřály motorky. Tyto dva týmy dorazily téměř o hodinu později než ostatní ale ukázaly svělou fair-play spolupráci.
Ostatní si mohli vychutnat horké prameny v resortu Ainsworth Hot Springs cestou zpátky do kempu, což byla skvělá relaxace po těžkém dnu. Nicméně v kempu je ještě čekala další speciální zkouška - trojdílný test výměny kola, trialového ježdění a přenášení těžkého GS přes velkou kládu - to vše za audience diváků včetně VIP hostů.
Večer je všechny čekala zábava ve stylu GS a hlavním hostem a celebritou byla Stephanie Rowe z projektu One World, která se za nimi přijela podívat a hlavně přijela navštívit svého přítele Vincenta, který jede v týmu Francie. Ten vůbec netušil, že Staphanie přiletěla a myslel si, že je tisíce kilometrů daleko v Londýně. Je nutno poznamenat, že pár nečekal na vyhlašování výsledků a někam se v průběhu večera ztratil. Vincent jen prohlásil, že tím že Stephanie přijela, vyhrál on a zmizeli
Hezký den zakončila kapela Frankie McQueena, která přijela z osm hodin vzdáleného Calgary aby zahrála účastníkům akce. Zítra je čeká ještě náročnější trasa horských trailů a celá trophy se přesune směrem k Fort Streele.
Celkové pořadí po pátém dnu:
1. CEEU
2. jižní Afrika
3. Francie
4/5. Argentina
4/5. USA
Dnešní den byl mimořádně dlouhý. Závodníci jeli 400km v provincii Britská Kolumbie, překročili časovou zónu a čekaly je tři speciální zkoušky. Startovalo se z Balfouru a cíl byl ve Fort Steele.
Dnešní testy byly speciálně navržené Tommem Wolfem a Patem Horanem tak, aby byly opravdu "na hranici možností". První test byl nazvaný "kamenná zeď" a úkolem bylo dostat tři týmová BMW R1200GS na vrchol kopce po velkých kamenech - s běžícím motorem. Zkouška šla opravdu na doraz, vyžadovala obrovské síly a perfektní koordinaci a techniku. Ale byla pro účastníky zábavná a byla z "praxe". Přenést motorku přes hřeben plný kamenů... Ale také to bylo nebezpečné, kameny padaly a motorka je odhazovala do dálky, takže si závodníci museli dávat pozor.
Druhá speciální zkouška byla nazvaná "Maryland Trial" a jak název napovídá - byl to výjezd na čas po úzké, zakroucené cestičce plné písku a kamení - občas proložených dírami a popadanými kmeny stromů. Jízda vyžadovala perfektní ovládání motorky a protože se jelo na čas a šlo o hodně, muselo se riskovat.
Třetí test byl "start + stop" - zkouška jak jezdci umí brzdit. Tentokrát se jezdilo na hlíně. Jezdci museli vystartovat a rozjet se tak, rychle, jak jen mohli a pak museli zastavit předním kolem přesně ve vyznačeném čtverci. Sčítaly se tři nejlepší výkony každého týmu.
Po těchto zkouškách je z celkového počtu 20 už splněno 17, takže zbývají tři poslední. Jezdci po dnešních úkolech dojížděli do Fort Steel Resortu, kde byl pro ně připravený bivak a kde mohli ochutnat místní pivo na sluncem vyhřáté terase. Spali pochopitelně ve stanech kolem teepee, které tam postavili místní indiáni z kmene Ktunaxa, kteří jezdce přišli přivítat na svém území. Večer pro ně připravili Pow Wow - bubny, indiánské tance u ohně a všichni účastníci se mohli seznámit s kulturou původních obyvatel Ameriky.
U večeře se opět vyhlašovaly výsledky a jako již tradičně zvítězil polsko-český tým CEEU, který si současně udržel a dokonce podstatně vylepšil celkové pořadí tabulky. Tým jižní Afriky je druhý a Francie třetí. Jak správně poznamenal vedoucí CEEU týmu W. Zambrzycki - někteří z nás mají zkušenosti ze závodů a výsledek se počítá až po dojetí do cíle a náskok a aktuální vedení nám nedává žádnou jistotu. Zítřek bude prostě den jako každý jiný na Trophy - prostě zkusíme soutěžit nejlépe jak umíme a s trochou štěstí vyhrajeme a pak bude oslava veliká.
U večeře se opět vyhlašovaly výsledky a jako již tradičně zvítězil polsko-český tým CEEU, který si současně udržel a dokonce podstatně vylepšil celkové pořadí tabulky. Tým jižní Afriky je druhý a Francie třetí. Jak správně poznamenal vedoucí CEEU týmu W. Zambrzycki - někteří z nás mají zkušenosti ze závodů a výsledek se počítá až po dojetí do cíle a náskok a aktuální vedení nám nedává žádnou jistotu. Zítřek bude prostě den jako každý jiný na Trophy - prostě zkusíme soutěžit nejlépe jak umíme a s trochou štěstí vyhrajeme a pak bude oslava veliká.
Moc bych jim to přál.Je to hodně tvrdá soutěž,jak se zdá.
.
Paráda, hltám každé písmenko! Úžasný fotky, jeden by tam hned vyrazil ;-)
-----------------------------------------------------------------------------
Dříve jsem byl trochu namyšlený, ale teď už nemám chybu!
jsem dneska na vysocí ne az do večera ale az se vrátím napisu preklad dnešního dne a dam fotky. Gratulace CEEU - náskok skoro 50 bodu byl zdrcující...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...