V časáku Motocykl 9/2014 je článek "V plné polní", kde je srovnání:
BMW R 1200 GS
KTM 1190 Adventure R
Triumph Tiger Explorer XC SE
Yamaha XT 1200 ZE Super Ténéré Worlcrosseer
Řeší tam v podstatě užitečnost nadstandardních výbav advíků, srovnání mezi svými menšími modely a mezi sebou navzájem. Také odhadují směrování jednotlivých modelů a zdůrazňují výrobní rozdíly u důležitých komponentů typu ABS, geometrie, elektronika atp. Nejsou to úplně ty dvě motorky, které tě zajímají nejvíc ale je to zajímavě napsané a napovídá to o charakteru typové řady, jejich přednostech a myslím, že některé informace budou platit i pro ty konkrétní "menší sourozence".
GSA = skutečná radost z jedné stopy!
Nazdar , jak uz jsem ti rikal na Slezine, ja se rozhodoval mezi Tigrem 800XC a F800GS. Obe motorky jsem mel projety behem dvou dnu, abych mel cerstvy zazitky hned po sobe. Servis sem asi moc neresil jelikoz BMW je vsude dostupny a Triumph mam primo v Olomouci a kluky znam. Co mi na Tigrovi vadilo je slozitost prepakovani zadniho (jestli se nepletu je tam 3-4 kloubu nebo jak to napsat) tlumice a taky nizko polozena hrana tech kostic, bych mel o to v terenu strach je to hned na rane viz fotka, na ni to jde videt jak je to jeste i pod hranou krytu , ktery to vůbec nechrani, treba ted na slezine bych to urazil o ten sutrak, na kterym sem zustal sedet.
Vypinani nebo zapinani ABS jsme vubec neresil, jelikoz i ted na neho zapominam ho vypiat v terenu a nic se nedeje. Dale mi vadilo ze nejsou dostupne origo hlinikovy kufry jen plastaky, ale to jde doladit druhovyrobou , ale zas to neni tak kompaktni jak origo. A v neposledni rade to byla spotreba ktera se muze vyhoupnout i na 7 litru a to i kdyz F800GS delam co chcu tak zatim sem mel vzdy mezi 4,1 - 5,6 nektery viz MatyB dokazou s F800GS delat i 3,7 viz. nase dovolena na Slovensku loni. A to se bojim toho ,ze kdyby na Tigra sedl vetsi rizek jak je Bawko (ten ma i s helmou a hadrama cca 50kg) tak ta spotreba jeste poleti.
Jinak co bylo super bylo stelovatelny sedlo vyskove stejne jak je na 1150 dve polohy vysoka a nizka. A to ze nema u podsedloky zbytecne plastu a ten zadek je uzkej.
Vojto je to opravdu vzdy na jezdci a jeho srdci , muzem ti tu napsat sposuty pro a proti, ale jak na to sednes a zamilujes si to nebo ono budes prehlizet i celkem podstatny nedostatky a proste to koupis.
Upravil schrek dne 09.09.2014 20:53
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
vojta napsal:
ABS se pry da vypnout v menu pocitace na pristrojovce jsem se docetl. Jo a ta rychlost, resp. prevod jednicky me zajima, mam 1150 s dlouhou jednickou a obcas musim dost spojkovat, pocitam te Tiger na tom bude obdobne, neli hur.
Kolik ma na tom kamos najety? Nejaky zasadni problem?
Jeste k te spotrebe, na ADV rideru psali ze kdyz to drzis do 5tis RPM (cca 10km/h) tak se da jet s az o litr mensi spotrebou nez kdyz to drzis lehce nad 110km/h a 6tis. RPM. Zajimavy.
...kamarád už tam lehčí převod dával vloni před cestou a i s ním to bylo na trialové pasáže (pro mě) příliš dlouhé. Pamatuji si kvílení wartburgu při každém rozjezdu v kopci, ale to je asi jediné, co mě na tom vysloveně nesedí pro šotolinové použití. Nájezd má tuším kolem 40k, ale nechci si vymýšlet. Problémy technické žádné, spolehlivé to rozhodně je. Padáky a dekly má poměrně všude, kombinace SW Motech a TT, plexi vario, kufry od Bystři, a řekl bych, že to sneslo dost dobře už pár lehčích pádů, a zrcátka, plasty, nebo gripy z toho neodlítaly, a řídítka jsou rovně, takže myslím si, že špatné to v porovnání s osmikoulí opravdu není a bude to spíš o vkusu. Proti R11X0GS je to hlavně na sypkém podkladu a na bahýnku samozřejmě (stejně jako osmikilo) úplně jinde. Rozdíl váhy 30kg na papíru absolutně neřekne, jak moc získáš rezervy na ovladatelnosti a stabilitě v přímém směru. Fakt vyzkoušet obě motyky, jinak nezjistíš nic. Spotřeba s bagáží roste s rychlostí snad u všeho logaritmicky nahoru.. PS: trochu odbočim mimo...Nejlepší pro R1150GS mě vychází převodovka s "E" dlouhou šestkou, a k tomu namontovat lehčí koncový převod. Dělal jsem pokusy na své motorce, a přestavěli jsme takhle Pejšmenovo 1150. Místo 31:11 jsme dali 33:11 (je to o 6% katší) a rozjezdy jsou prostě boží, a dlouhá šestka se zkrátí, a je pořád ještě při stovce na 3350 namísto 3670 (resp původních 3150 otáček E) ...
Wer später bremst, fährt länger schnell.
oboje jsou to dobry motorky - triumf ma lepsi motor ale ta vana je fakt desne hluboka - pokud si malej a musel by si nedejboze snižovat tak by ta svetla vyska byla uplne v cudu - pokud je pro tebe svetla vyska dulezita (v terenu samozrejme) tak vyber GS pokdu radsi silnejsi a prijemnejsi motor tak triumfa
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Takhle, ja se nerozhoduju mezi Tigerem a 800GS, nevim proc, ale ta osmikoule ve me nejak nevzbuzuje duveru, neberte to spatne, rozhodne to neni spatna motorka, ale jen muj pocit. Tiger me pripadl jako zajimava alternativa pokud slevim z naroku na znacku a objem. Zatim se se vsema nedostatkama co se tu zminili - spotreba, topeni, vypinani ABS bych se uplne naprosto vyrovnal.
Ac to nerad priznavam, tak stejne nikde nebahnim protoze jsem podelanej a nezkusenej a vsechny moje dosavadni vylety at to mozna tak nevypada byly vycemene po silnici s castecnou porci sotoliny.
Co me osobne vadi, ale nevidim to jako neresitelnou prekazku je velikost, mozna ergonomie pro moji vysku, spojka na bowden a dlouha jednicka.
Samozrejmosti bude vyzkouseni osobne, at uz u dealera, nebo u nejake dobre duse jel jsem kolem koule www.jedemkolem.cz
milanek napsal:
oboje jsou to dobry motorky - triumf ma lepsi motor ale ta vana je fakt desne hluboka - pokud si malej a musel by si nedejboze snižovat tak by ta svetla vyska byla uplne v cudu - pokud je pro tebe svetla vyska dulezita (v terenu samozrejme) tak vyber GS pokdu radsi silnejsi a prijemnejsi motor tak triumfa
Ted mam 1150 a sedlo je zvednuty o 6cm a riditka o 4cm
Svetla vyska neni nikde zminena a nemyslim ze by byla nejak moc jina nez u 800GS.
jel jsem kolem koule www.jedemkolem.cz
je kurevsky jina :-) - ovšem pokud nejsi prcek tak te to trapit nebude - ovšem proti 1150 je to spis hracka :-)
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
pro stejne vysokého clovicka je rozdil přinejmenším 5cm ale spis ještě vic - ten motor ma opravdu hlubokou vanu vzdyt je to na fotkak krasne videt
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Byl s náma kluk na tigrovi rok starém v Rumunsku. Z kroměříže, kontakt ti když tak dám. A asi takto. Po x kilometrech mu upadl kryt řetězu za jizdy, po dalších x kilometrech mu upadl blinkr za jízdy v terénu. Projeli jsme kaluží ani ne brod přestal mu jít volnoběh....a tak to bylo celé Rumunsko. Možná to je shoda okolností ale na mě dobrý dojem neudělala a to se mi před odjezdem fakt líbila
http://czunici.ra...
Ja jsem jen chvilku zkousel Radimova Triumpha na Schrekoakci ale pouze kousek, takze nedokazu objektivne posoudit vsechny klady a zapory, navic jsem vlastne netostoval nikdy F800. Ale z meho pohledu ( jezdim 1150 ), negativum je dost maly rejd. Pozitivum:motor jede jak splasenj. Provedeni se mi libi, vzhled je proste jiny, ale 11xx ve sve dobe byla taky zvlastni. Ovladatelotnost Tigeru dobry, cestovni verze o poznani tvrdsi na podvozku, ale Radim jel lehci off vyjizdku jako vsichni ostatni,takze to bezny teren zvlada bez problemu. Pocitove i polohou jsem si pripadal jako na sportovnim streetu s soft off podvozkem
Upravil milanosor dne 10.09.2014 08:10
I pád na hubu je pohyb kupředu
Shrek tu jiz napsal - prepakovani asi nebude opravdu idealni, na druhou stranu zatim nikdo z majitelu si nestezoval, takze kdo vi.
Proc resit spotrebu, kdyz se jezdi pro poteseni?
XCeko je libivejsi, motor je lepsi nez u BMW a to topeni se da vyresit nakupem plastu za par korun. U me rozhodl naprosto hrozny pristup dealera v Praze ze nemam XCecko. V Olomouci jsou profici, kteri poradi a hlavne jsou vstricni.
Par drobnych svolavacich oprav bylo, ale jsou to jen prkotiny jako na kazde motorce.
TomasTT napsal:
Jak může vypadat. Třeba ti to pomůže při rozhodování....
Mě se nelíbí to nekryté uchycení spodku tlumiče. To mi přijde hodně na ráně.
Jinak úprava TT je fakt dobrá.
---
Trošku od tématu:
Nejhezčí úprava motocyklu od TT byla asi tato 11tka. Nad tou jsem se už něco naslintal a dodnes neztratila nic ze svého kouzla ani mezi moderními stroji.
Upravil Hrabe_X dne 10.09.2014 09:52
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
no to je hodne na rane, ale vadit to muze jen kdyz clovek prejizdi sutry o velikosti melounu...
Na tech kostech vzadu by se to dalo i docela snadno zvednout ne? Kratsi kosti a je to. To stejne vepredu, videl jsem zatky na vidle ktere meli to vicko delsi a posunulo se to v brylych.
Ta TT uprava je pekna, me se dost libi od twisted throttle http://www.twiste...-bike.htmljel jsem kolem koule www.jedemkolem.cz
Zdar, letos v Gruzii byl s nami kamarad co XC kupoval letos. Co se se tyce spotreby tak pri presunu na tankonani bral asi tak 1,5-2L vice benzinu. V terenu, respektive sotoliny vis o cem mluvim o 50% vetsi spotreba nez 800GS (radil nejet to na jednicku). Pri jizde do Omala res. az za Dartlo a zpet to bylo limitujici.
Asi po 5 dnech v Gruzii prestal drzet volnobeh a nenastartoval jsi jinak nez pridat plyn a v terenu nebo provozu dost pakarna. Po ceste zpet se natavilo predni plexi na refletoru pred zarovkama. Na teplo od motoru si stezoval celkem dost.
Dalsi problem je meka podsedlovka. Koupil drzaky od Givi kufry Big Husky a nad cca 130km/h se motorka dost neprijemne rozvlni a musi ubrat. Kdyz zatlacis na kufr je videt jak se krouti sedlo.
Jinak ten vysavac co se line z motoru je strasnej zvuk ale to je otazka co se komu libi. Moto ma najeto nejakych 9500km
Podle mne co je tam opravdu na rane je spinac bocniho stojanu. To prepakovani pujde az po spinaci a navic je blizko zadniho kola tak to zas tak strasne nebude.
Jinak behem cesty zadne jizdni limity.
Upravil machcomp dne 10.09.2014 11:09
BMW F800GS Adventure
vojta napsal:
no to je hodne na rane, ale vadit to muze jen kdyz clovek prejizdi sutry o velikosti melounu...
Na tech kostech vzadu by se to dalo i docela snadno zvednout ne? Kratsi kosti a je to. To stejne vepredu, videl jsem zatky na vidle ktere meli to vicko delsi a posunulo se to v brylych.
Ta TT uprava je pekna, me se dost libi od twisted throttle http://www.twiste...-bike.html
Malý šusplech, navigace na 20cm tyčce uchycené na kloubu. Zkoušel to někdo v praxi? Nepoužitelné. Výkmit tak, že na navigaci není nic vidět. Originál sedlo, stupačky. nízká řídítka. Nevidím pochopitelně jestli udělali něco s vidlema ale my tam máme vzadu jiný tlumič a vpředu progresivní pružiny.
Takže ano, mají to moc hezky nalakovaný nebo polepený.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...