novalis napsal:
zrovna si zvykám a pravda je, že mě to nějak ,moc nejde ......ale ta myšlenka není úplně špatná, akorát levý palec je nějak moc vytěžovanej
Jak to? To pořád troubíš? Většina začínajících si spíš stěžuje na přetíženej pravej palec.
Musím říct,že jde opravdu jen o zvyk. A navíc když blinkry nevypnete,tak se sami stejně vypnou tak na co si stěžovat?
ach jo a ono je to na soucasne bramore tak pohodlny... a zvykl jsem si na to taky okamzite... kdyz si vzpomenu na TDM jak mi tam v rukavicich po tech titernych cuplicich sjizdely prsty a tak.. na bawu proste jen klepnu do megacudlu a blikááám
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
Zapnuti blikace je fakt pohodlny, ale to vypinani pravym palcem mi dost vadi.
Kdyby tak udelali blikace kde na jedno zmacknuti blika a na druhe zmacknuti prestane.
jazz napsal:
Zapnuti blikace je fakt pohodlny, ale to vypinani pravym palcem mi dost vadi.
Kdyby tak udelali blikace kde na jedno zmacknuti blika a na druhe zmacknuti prestane.
100% souhlas
a taky by to mohlo mít dvě polohy jak BMW-PKW , lehký stisk třikrát bliknout, na důraznější=pořád
nebo teda kdyby bylo alespoň to vypínání vlevo...
Maiali nel Fango!
Když jsem tohle čet v ČMN tak jsem si řekl doslova : "to je hnus velebnosti" - čili jsem rád, že v tom nejsem sám
Bawora mám nedlouho ale to ovládání blinkrů mi přijde ůžasný. Uznávám, že s tím pravým palcem to trochu nevymákli, nicméně u lenocha typu GS to zase až tak nevadí, chudáci lidi na K1200S
K těm čtyřblinkrům teda nevím, páč na 1150 (Alespoň tý mojí) to funguje jinak než na 1100, pochopitelně daleko hůř (inovace BMW = krok zpět a ještě na špatnou stranu)
Jinak myslím, že ano, na japoncích se ten jejich systém osvědčil. Tak proč to nepoužívat? No jim se osvědčil i řetěz, plasty, litý kola, přední teleskopy ... no a nemůžu si pomoct, ale vážně nevidím ani jedinej dobrej důvod proč to používat
Nicméně ten pocit, že příští model už bude mít řetěz mám taky
Pak už by ale bylo lepší kdyby na to místo znaku BMW dali třeba Yamaha nebo Jawa a prodávali to za polovic
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Měl jsem už párkrát možnost svést se na Harley Davidson, který má blikání taktéž na obou stranách, ale má to trochu dotáhlejší do konce, protože se blikny po projetí zatáčky sami vypnou. Bohužel ne vždy!
BMW R 1100 GS k dvacetiletému výročí prodáno
Jawa 250/590 SPORT - na uklidnění
Jawa 350 Californian r.v.2014 na zakázku
Mám bavora dva roky, ale ovládání na každém řidítku jedna strana mě bavit prostě doteď nezačalo. Vadí mi hlavně vypínání pravým palcem. To je hnus hlavně na starších modelech, kdy se musí palec zvedat nahoru. Pokud při tom chci přidávat plyn, čili otáčet rukou dolů tak dostává ergonomie pořádně na frak.*pissed**pissed*
Jen tuším, že to celé vymysleli, aby to fungovala jen s tlačítky, která asi byla ve své době jediná trvanlivá. Jenže ono od té doby překlopné vypínače udělaly pořádný pokrok.
Já jsem jednoznačně pro levé řidítko pro oba blinkry.
Pája
než jsem si Báwo koupil, tak jsem k tomuto řešení velkou důvěru neměl (tzv.japonský syndrom), ale po pár kilometrech jsem si zvyknul a BMW řešení zapnutí/vypnutí blikačů mi přijde naprosto intuitivní a přirozené. Blikám tam kam jedu... navíc se velká tlačítka v rukavicích ovládají velmi dobře
Když je důvod poděkovat řidiči, kterého předjedu (např.mi uhne) dělám to jako TIRáci, bliknu levým, pravým, vypnu. Je to rychlé a nemusím sundavat ruce z řidítek. A je to i slušnost.
Přijel za mnou kámoš co jezdí jen Yamaha a BMW z blízka nikdy neprohlížel. Když viděl ty přepínače jako má traktor, smál se na celé kolo. Ještě víc se smál "obrovským" kontrolkám. Pravda je taková, že když už nevypnu blinkr, což se stává i díky velkým ovladačům opravdu vyjímečně, hned si toho všimnu, protože těch několi cm2 bliká fakt výrazně. Za to kámoš pořád jezdí a bliká se svou Yamaha.
Jedu? Jedu!
R1150GS
Marek napsal :
Pravda je taková, že když už nevypnu blinkr, což se stává i díky velkým ovladačům opravdu vyjímečně, hned si toho všimnu, protože těch několi cm2 bliká fakt výrazně. Za to kámoš pořád jezdí a bliká se svou Yamaha.[/quote]
Je to tak...Nikdy se mi nestalo,že bych blikal jak trotl přes 9 křižovatek...
Upravil Kubrt dne 25.10.2009 09:14
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Jinak já bych taky neměnil.Současný řešení blinkrů na BMW( v mém případě 1150GS) mi přijde naprosto geniální a logické.Byly doby,těsně před koupí Ericha,že jsem si říkal,**** co to je za výmysl(byl jsem zvyklej na blinkry z japonce),ale během chvíle jsem si to osvojil a teď mi to přijde víc logický,než běžný ovládání blinkrů na motorkách.
Nepopírám,taky jsem parkrát při odbočování místo blikání troubil,ale svým způsobem to bylo taky znamení o změně směru jízdy
Tož tak.Ať nechají BMW tím,čím BMW je!
Tento ovládací systém patří k BMW asi jako kardan,telelever,paralever...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Tahle nepříjemnost se mi stává taky... žeby další trotl?
Nene, to jen musím pořádně zatlačit palcem nahoru a ještě zkontrolovat, že se blinkry vyply. Možná je můj vypínač drobet zoxidovaný, ale nechce se mi do něj šťárat. No možná to přece jen rozeberu a vystříkám. Asi to pak bude lepší.
Pája
Pizzy napsal(a):
Měl jsem už párkrát možnost svést se na Harley Davidson, který má blikání taktéž na obou stranách, ale má to trochu dotáhlejší do konce, protože se blikny po projetí zatáčky sami vypnou. Bohužel ne vždy!
Ale to přeci na GS1200 taky. 16x to blikne a pak samo vypne.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Nevím o jakou vyjímečnost se jedná.
Z jednoho pohledu je dobré mít velká tlačítka pro zapínání což na jedné straně udělat nejde.
Z druhého pohledu vypínání stojí opravu za h**no. Obzvlášť při plném pravém rejdu nebo když potřebujete držet plyn bez hnutí.
To že mnoho BMW nebliká přes 9 křižovatek je zásluha automatického vypínání a né super aranžmá vypínače blinkrů.
Kdyby vám někdo do auta vjedbnul podobný systém a blinkry by zapínaly obě páčky to by byl mazec. Ano zvyknout se dá na cokoliv. Jsou motorky co mají řadičku vpravo, je to taky vyjímečné ale jestli je to na vyznamenání toť otázka.
Upravil vlada-adv dne 25.10.2009 12:44
BIGR> pravda ovšem automatické vypínání vlastnil VMAX už v roce 1985 a podle mých zkušeností to vypnulo vždy řešeno bylo elektronicky v závislosti na ujeté vzdálenosti.
Upravil vlada-adv dne 25.10.2009 13:29
povodny system mi pride intuitivny a jednoduchy, nikdy som nemal problem vyhodit blinker alebo vypnut blikanie koli tomu ze pravou rukou treba ovladat aj plyn
a ked si cas od casu sadnem na japonca tak zo zaciatku mam dost velky problem kym si zvyknem
ja si myslim ze to je skoda ale zas svet sa koli tomu nezruti ak sa smerovky na BMW budu vyhadzovat ako na japoncoch
p.s. mozno sa povodny smerovkovy system bude predavat ako vybava za priplatok
já nevím co tu všichni mají s automatickým vypínáním blinkrů to mají možná 12, ale starší modely ne a přesto nikdo nebliká jako idiot 10 km, těch kontrolek si prostě všimneš a navíc já mám ve zvyku když jedu si občas máčknout na vypínání blinkrů - jen tak pro jistotu
jinak souhlasím s pajou1, 1100 má ovládání blinkrů - hlavně vypínač, řešenej opravdu ****ně a na modelu 1100 R, kterej má docela tah je dost problém když při vypnutí blinkrů pohne člověk plynem a ta motorka někam vystřelí, to se na GS nestane ani omylem
pro mě je systém blinkrů na 1150 to největší zlepšení proti 1100 a jsem s ním naprosto spokojen mě přijde že na Hondě třeba si člověk úplně kloubí palec když chce blikat doleva
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?