...trochu to tady oživím, protože potřebuji radu, i když asi vím co mám udělat - převážit to, nicméně:
měl jsem původní pneu Bridgestone (typ nevím, ale určo prvomontáž) a jakékoli kmitání řídítek jsem za cca 12tis ujetých km nezaznamenal. co si pamatuji, tak jsem jel naloženej z GaPa po dálnici tak 155 a nic, jela jak na kolejích.
Vyměnil jsem za Metzeler Tourance EXP, odjel ve dvou a v plné zátěži cca 3,2 tis Km pohodové jízdy na dovče a nic jsem nepozoroval.
V pá jsem jel na West Session a při 125 až 130 jsem cítil kmitání řídítek, takže jsem to ani rychleji nezkoušel.
Na radu servisáka jsem cestou zpět dofouknul na 2,5 a 2,9 (předek a zadek) nějak se to drželo. Na pražském okruhu, okolo odbočky na Ořech, jsem se nějak zamyslel, bylo volno, najednou jsem tam měl 150, zkusil jsem jet rychleji a při cca 185 se mi řídítka začala tak kmitat, že jsem měl co dělat abych přibrzdil, uklidnil to a znovu se vrátil na cestovních 130, takže co s tím, jaké rady. Na Metz. aktuálně najeto cca 3600km.
- nechám vyvážit
- budu sledovat tlak v pneu
- nebo je rychlost 180km limitní, ale to si myslím, že nikoli, už jsem tady někde čet, že s tím jezdíte i 200 (tedy takové ambice nemám)
- předpokládám, že boční kufry a top na to vliv nemá a na motorce jsem se nějak zvlášť nevrtěl, seděl jsem klidně/soustředěně/ne křečovitě
Pls tedy nějaké zkušenosti/rady, co by moto/pneu měly vydržet, co se týká rychlosti.
Díky, H
www.jantruhlar.cz
Tohle byl problem na nových LC přední kolo okolo 100km/h při pustění začala kmitat.. řešílo se to centorváním kola a ve finále to dělala jen přední guma. Mě třeba kmytají řidítka taky ale je to už gumou na hranici života.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Tohle byl problem na nových LC přední kolo okolo 100km/h při pustění začala kmitat.. řešílo se to centorváním kola a ve finále to dělala jen přední guma. Mě třeba kmytají řidítka taky ale je to už gumou na hranici života.
Milane ale no taaak.. kmitat s "y"? Zase unavenej?
Nebuď posera a vyzkoušej. Nic se ti nemůže stát. A když se ti rozkmitají řídítka,brzdi zadní brzdou ! Já jezdím tourancky obyčejné, už druhé jsem ohobloval přes 15 tis.km, jezdím do 180km/hod. a nikdy mi řídítka nekmitala. Tož tak.
..tak jsem kouknul do navi a max. rychlost včera dosažená byla 187 km/hod, se divím, že sem z toho neodlít, ještě, že jsem se vzadu zabrzdil od top case
ok, odstrojím to a vyzkouším, tedy boční kufry nevozím, ale sundím i ten horní
sem si taky všim, že na vnitřním víku kufru píšou něco o 180km/hod., ale koukej na to, když jedeš, je to rovný/hladký ;o))
tak všem díky, dám info, jak jsem dopad
tak pohoden všem H
www.jantruhlar.cz
Roman Jakub napsal:
Kolik má ta motorka najeto? Velmi podobně se to kamarádovi chovalo, když měl v háji přední tlumič.
22tis, myslím, že by to mělo být ok. Jezdím jak turista, žádný off.
jak jsem uvedl, nechám vyvážit, seberu odvahu a pokud mě neseberou ze silnice, napíšu jak to dopadlo.
www.jantruhlar.cz
Tome, vím, musím to nejdříve zkusit takto, protože Tvé řešení je určo skvělé - koupě new špičkových tlumičůí od TT, ale za kuwa hodně kaček. Za to potřebuji vyřešit někdy/někde nějakou motku pro synátora ;o)
www.jantruhlar.cz
...ve čtvrtek zkontrolováno vyvážení a tlak v pneu - vše v naprostém pořádku. Tzn. teď vyjet jen na lehko, bez kufrů a top case, dodat si odvahu, zkusit to rozjet a uvidíme, zda-li to bylo bočníma kuframa
www.jantruhlar.cz
Je to naletěná guma (tourance) dělalo mi to taky.. A byla to na 100% ona, přezul jsem a ok! Předem upozornuji že jsem to předtím zkoušel nechat vyvážit..
Upravil lako dne 29.09.2013 22:50
Over than 250k km on BMW GS bikes
lako napsal:
Je to naletěná guma (tourance) dělalo mi to taky.. A byla to na 100% ona, přezul jsem a ok! Předem upozornuji že jsem to předtím zkoušel nechat vyvážit..
Prosím vysvětlit ten výraz "naletěná" . Váhám mezi gumou naraženou např. na pangejt či jinou překážku, nebo snad opačný případ pneumatiky nějak naziměné?
info za mne - uvedl jsem ve svém příspěvku. Vím, že jsem s pneu nevymetl žádnou díru/obrubník a nebo jiný průšvih. Tzn. vyvážením/nahuštěním to není (vše v pořádku), tzn. jak se projedu bez kufrů, budu vědět více. Na pneu je najeto cca 4tis km a je sjetá rovnoměrně.
www.jantruhlar.cz
Honza_BMW_VW napsal:
info za mne - uvedl jsem ve svém příspěvku. Vím, že jsem s pneu nevymetl žádnou díru/obrubník a nebo jiný průšvih. Tzn. vyvážením/nahuštěním to není (vše v pořádku), tzn. jak se projedu bez kufrů, budu vědět více. Na pneu je najeto cca 4tis km a je sjetá rovnoměrně.
Honzo už to vyzkoušej.Rád bych věděl jestli zjistíš,že je to kuframa,nebo ne.
Kuframa by to nemělo být tak jako tak... Že to kmitání můžou kufry zhoršovat, to ano, ale nejsou příčinou. Pokud to tedy nebudou nějaké samodomo nestandartní obrkufry. Na origo ADV kufrech je rych. limit 180km/h. Teď jsem testoval svojí 12ku a ve dvou, kufry a 180+ naprosto stabilní.
TomVS napsal:
Kuframa by to nemělo být tak jako tak... Že to kmitání můžou kufry zhoršovat, to ano, ale nejsou příčinou. Pokud to tedy nebudou nějaké samodomo nestandartní obrkufry. Na origo ADV kufrech je rych. limit 180km/h. Teď jsem testoval svojí 12ku a ve dvou, kufry a 180+ naprosto stabilní.
Na Advíkovi s origo kuframa to mám taky tak.Nic nekmitá.Honza nemá Advíka a má tam myslím Varia.Tak mě zajímá k čemu se dopátral.
...kufry mám hliníkové origo BMW, vyměnil jsem za Varia a nálepky 180 na víku jsem si všim ;o))
když jsem jel z GP ve dvou a plně naloženej, jel jsem po dálnici cca 155km/h a jelo to jak autobus, bez sebemenší známky jakéhokoli zaváhání
www.jantruhlar.cz
Metzeller Tourance, najeto 300 km cca, dneska jsem vyrazil smer Rumunsko, po prekroceni cca 140 km rychlosti riditka obzivla, v Bratislave prevazeni, horsi nez predtim, na madarske dalnici otocka a domu, dovolena v pr... To, kolikrat se v tehle diskusi tyhle gumy objevuji mne moc netesi