Přijde mi že 6 motorek je na takovou výpravu až moc. Ideální počet je 3-4. Poprvý nás tam bylo taky 6 a nedá se rozumně domluvit kam se pojede a co se bude dělat (jeden by chtěl navštívit nějaké město, jeden do hor, další do pouště, jeden zůstat den odpočívat...) a pro 6 motorek se třeba hůř hledá zaparkování ve městech (nechat to přes noc na ulici ovšem nemyslím), ubytování, místo na jídlo atd. Šest motorek už je taky docela roztažená kolona a při přesunech kde se v docela hustým provozu předjíždí šílený náklaďáky, koně, osli... je to prostě komplikace. Při čtyřech všechno výrazně snadnější. To jen jako doporučení.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
A ještě jedna věc - kdo jste tam byli v poslední době - duben je KOSA. Fakt se tím připravíte o to nejlepší z hor, protože tam bude jednak šíleně vody a možná ještě sníh. Atlas je fakt vysoko a když jsme tam byli koncem dubna, měli jsme teploty během dne k nule. To není ježdění ale utrpení.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
low: tak už mlčím. Předloni fakt sníh, hnus, zima... - přelom duben/květen. Záleží určitě na tom, jak hustá je ten rok zima. V Mideltu byla nula, v tom se nedá jezdit.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
low napsal:
TT ono to zalezi na momentalni situcai tak jako vzdy a vsude
TT ma pravdu,mam stim uz zkusenosti ze ten chce to a ten zas to a ze by vsichni meli uplne stejny nazor tak tomu neverim... Ja osobne davam prednost spani ve stanu a hory a poust.... no a pamatky.
Ve třech nebo čtyřech se obvykle sejdou naprosto různé názory a dá se to buď řešit losem nebo jeden den podle toho a druhý podle jiného ale při šesti stačí aby tam byla dvojice, která "hlasuje" stejně a v případě střetu zájmů prosadí svoje a dokáže to naprosto rozložit náladu a ostatní se jen "vezou".
Ideální je jet v partě, kde je rovnou jasné, o co půjde. Problém je, že i tak se můžete hádat jestli spát ve stanu nebo v hotelu a jestli se podívat do Fésu do mediny nebo radši uhánět do španělska atd. Prostě je nejlepší, když jedou lidi, kteří vyznávají stejný styl cestování, mají podobné nároky na spaní, hygienu, zájmy a styl jízdy a trošku se znají.. Stačí fakt aby jeden v partě měl potřebu používat denně teplou sprchu a už může být problém jet na pár dnů přes hory. To samý když někdo nechce jíst místní jídla, protože se bojí infekce a nebo někdo nerad vaří atd atd atd. My jsme to obvykle řešili hlasováním ale za pár týdnů se skoro každá parta dostane do ponorky.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ahoj,koukám tady na to forum,už nějaku dobu...do Maroka bych chtěl taky,ale je fakt že šest mašin je moc...co se domluvit a vytvořit tady dvě menší party?
Proto říkám - a speciálně po dvou zkušenostech z Maroka - parta 3-4 lidi je optimální i z pohledu hledání ubytování.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
I pět už je docela dost,když má taková kolona něco předjet,málo kdy to vyjde všem....Ale jde i o ubytování,jsem zvyklý spát pod stanem a sprcha mi taky stačí jen občas a pochopiteně jde taky o to se domluvit za čím tam ti lidi jedou... chtěl bych něco památek něco hor...prostě tak nějak rozumě to skloubit....
Mám z loňského Maroka zkušenosti z osmičlenou skupinou. Po silnici nebyl vcelku problém. Po vjezdu do písku se ale skupina rozdělila na "asfalkovou" a "pouštní". Podle mne daleko více záleži na tom, jaké jsou představy a očekávání a hlavně jezdecké schopnosti jednotlivých čelnů, než na jejich počtu. Dokážu si představit čtyřčlennou skupinu s nezkutečnými problémy a taky pohodovou osmičkennou složenou z lidí, kteří mají shodná očekávání, schopnosti i představy o cestě.
ideální počet je jet sám, jen kdyby to nebylo tak o hubu... Když jede člověk sám, interakce s okolím je nejvyšší, a člověk zažije občas docela hustý scénky... jen kdyby to nebylo tak nebezpečný...
alternativa jsou 2 max 3. Ve víc bych na dýl než týden nejel.
MiraXRV napsal:
I pět už je docela dost,když má taková kolona něco předjet,málo kdy to vyjde všem....Ale jde i o ubytování,jsem zvyklý spát pod stanem a sprcha mi taky stačí jen občas a pochopiteně jde taky o to se domluvit za čím tam ti lidi jedou... chtěl bych něco památek něco hor...prostě tak nějak rozumě to skloubit....
to MiraXRV
vidim ze mas na cestu do marocca stejne pozadavky jako ja toz to dame dohromady a muzem jet,ne??!!
adventure73-pardal napsal:
pises ze pojedete na 12tkách, co ty kecy ze 12tka ujedu na pisku tak 200km a konci... ?(kardan,rafky... nevim co jsem zde jeste cetl ze se jim tam posralo?)
No ono to s těma GS1200 není zase tak hrozný. Jen je potřeba si dát pozor na pár věcí, které jsou oproti zejména GSA1150 rozdílné:
- Snažit se moc nepadat. Tím, že je téměř vše v plastu tak je to náchylné na utržení (nádobky na brzdové kapaliny na řidítkách,…)
- Jezdit opatrněji a pomaleji přes nerovnosti (plastové díly mají tendenci odpadávat)
- Počítat s rychlejším opotřebením spojky (1150 má výkon posazen do nižších otáček – zejména pokud je y-svod a laďák - a třeba na mé GSA je ještě pomalá jednička)
- Pořádně přitejpovat gumovou manžetu na kardanu (jinak se tam dostává písek a vylomí se kříž)
- Naučit se resetovat elektroniku, když se v poušti přepne do „nouzového režimu“ či jinak odmítne být dobrým prostředníkem mezi jezdcem a motorkou (motorem)
Našel jsem však jednu výhodu 1200 oproti 1150 pro jízdu v poušti. Je asi o pár kilo lehčí.
Upravil Paji dne 24.10.2008 10:15
adventure73-pardal napsal:
pises ze pojedete na 12tkách, co ty kecy ze 12tka ujedu na pisku tak 200km a konci... ?(kardan,rafky... nevim co jsem zde jeste cetl ze se jim tam posralo?)
Nesmysl. Nejméně 2x testováno v Maroku a docela hardcore a je fakt, že 1200 měly problémy a 1150 ne ale to může být náhoda. Ten kříž, brzdič a ráfky byli zrovna naši kamarádi co tam byli s námi ale víme, jak se tam jezdilo, že se motorky nešetřily a hlavně - je to dost o náhodě. My jsme zničili na 1150 pneumatiky (Karoo) tak, že jsme denně x krát opravovali. Kolegové na 1200 měli gumy OK (TKC) ale měli v háji ráfky. Těžko říct, jestli to bylo pneumatikama nebo ne. Každopádně na další výpravě jeli všichni na Karoo a všichni je měli nadranc a ráfky nezničili ale jednomu praskl ten křížák.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
martas napsal:
[quote]MiraXRV napsal:
I pět už je docela dost,když má taková kolona něco předjet,málo kdy to vyjde všem....Ale jde i o ubytování,jsem zvyklý spát pod stanem a sprcha mi taky stačí jen občas a pochopiteně jde taky o to se domluvit za čím tam ti lidi jedou... chtěl bych něco památek něco hor...prostě tak nějak rozumě to skloubit....
to MiraXRV
vidim ze mas na cestu do marocca stejne pozadavky jako ja toz to dame dohromady a muzem jet,ne??!! [/quote
to Martas: To určitě jo mám tě v seznamu icq,tak to můžem probrat...
martas napsal:
[quote]MiraXRV napsal:
I pět už je docela dost,když má taková kolona něco předjet,málo kdy to vyjde všem....Ale jde i o ubytování,jsem zvyklý spát pod stanem a sprcha mi taky stačí jen občas a pochopiteně jde taky o to se domluvit za čím tam ti lidi jedou... chtěl bych něco památek něco hor...prostě tak nějak rozumě to skloubit....
to MiraXRV
vidim ze mas na cestu do marocca stejne pozadavky jako ja toz to dame dohromady a muzem jet,ne??!! [/quote
to Martas: To určitě jo mám tě v seznamu icq,tak to můžem probrat...
sem spis na skypu.... kazdy den rano nebo vecer!!!!
martas napsal:
[quote]MiraXRV napsal:
I pět už je docela dost,když má taková kolona něco předjet,málo kdy to vyjde všem....Ale jde i o ubytování,jsem zvyklý spát pod stanem a sprcha mi taky stačí jen občas a pochopiteně jde taky o to se domluvit za čím tam ti lidi jedou... chtěl bych něco památek něco hor...prostě tak nějak rozumě to skloubit....
to MiraXRV
vidim ze mas na cestu do marocca stejne pozadavky jako ja toz to dame dohromady a muzem jet,ne??!! [/quote
to Martas: To určitě jo mám tě v seznamu icq,tak to můžem probrat...
sem spis na skypu.... kazdy den rano nebo vecer!!!!