Koncovky (výfuky), ich kontrola v Rakusku a Nemecku
Přidané 15.10.2014 19:45
Příspěvků: 1686 Registrace: 07.03.09
Směrnice 78/1015/EHS, k motocyklům, stanoví limity pro povolené hladiny hluku z motocyklů a některé další požadavky na systémy tlumení. Zavádí harmonizovaný zkušební postup, který předchází vydání osvědčení o splnění podmínky nepřekračování povolené hlukové hladiny. Je ustaven volitelný systém k harmonizaci zkoušek, které členské státy mohou provádět. Členské státy nesmí odmítnout udělení typového schválení, ani v tom případě, kdy od svých domácích výrobců dodržování ve směrnici uvedených norem nevyžadují. Limity jsou stanoveny pro tři kategorie motocyklů a jejich hodnota se pohybuje od 75 dB(A) do 80 dB(A). Členské státy jsou žádány, aby vzájemně respektovaly vydaná osvědčení.
Koncovky (výfuky), ich kontrola v Rakusku a Nemecku
Přidané 15.10.2014 20:08
Příspěvků: 1560 Registrace: 11.01.10
3X napsal:
Směrnice 78/1015/EHS, k motocyklům, stanoví limity pro povolené hladiny hluku z motocyklů a některé další požadavky na systémy tlumení. Zavádí harmonizovaný zkušební postup, který předchází vydání osvědčení o splnění podmínky nepřekračování povolené hlukové hladiny. Je ustaven volitelný systém k harmonizaci zkoušek, které členské státy mohou provádět. Členské státy nesmí odmítnout udělení typového schválení, ani v tom případě, kdy od svých domácích výrobců dodržování ve směrnici uvedených norem nevyžadují. Limity jsou stanoveny pro tři kategorie motocyklů a jejich hodnota se pohybuje od 75 dB(A) do 80 dB(A). Členské státy jsou žádány, aby vzájemně respektovaly vydaná osvědčení.
Koncovky (výfuky), ich kontrola v Rakusku a Nemecku
Přidané 15.10.2014 20:13
Příspěvků: 3103 Registrace: 30.12.07
lebi napsal:
vlk napsal:
[quote]lebi napsal:
Mohu pridat akorat svou zkusenost z CH. Pri zastaveni byla prvni cesta k vyfuku a pouze vizualni kontrola, zda-li je nainstalovanej dB-killer. Zadny doklady, homologace - einfach weiter fahren.
Zapomnel jsem dodat - mel jsem na motorce CH SPZku. Mozna, ze k cizincum budou malinko prisnejsi. Ale to uz jsou ty dohady
NEJSOU!!!!! Mám vlastní zkušenost,ze Švícarska. Přejeli jsme hranice,pět zatáček a stojíme. Dva policajti zastavili vše,co jelo. Auta pustili a motorky kontrolovali. Způsobem pneu (vzorek), výfuk,koukli do koncovky,baterka a na stranu. Kámoš měl naprosto stejnou motorku i koncovku jako já a prošel. Já ne. Mám BOSS BOXER koncovku vyráběnou přímo pro GS1200. Nedělá žádnej velkej rámus,jen zvuk je hlubší. DB killer mám vyndanej. A to byl problém. Začalo půlhodinový lustrování motorky i mě. Za stálého ujišťování,že dál nepojedu a motorka zůstane tady. Já přesvědčoval policajty,že je to originál příslušenství a ukazoval TUV certifikát výrobce. Nakonec po ujištění,že jedeme nejkratší cestou z jejich země a už se nebudeme vracet,mě propustili. Hrozila i vysoká pokuta... Nakonec to dobře dopadlo.
Nejzajimavější na tom celém je to,že když mě tam takhle v tom vedru trénovali,kolem jezdili místní čopráci jen s rourama bez náznaku tlumiče,ale to bylo v pořádku.
Podotýkám,že oba policisti moc dobře věděli, na co se dívat a co je originál a co není. Zkrátka policejní komando se zaměřením na motorky. Takže JE TO PRAVDA A KONTROLY JSOU.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Koncovky (výfuky), ich kontrola v Rakusku a Nemecku
Přidané 15.10.2014 23:01
Příspěvků: 189 Registrace: 03.12.13
3X napsal:
Směrnice 78/1015/EHS, k motocyklům, stanoví limity pro povolené hladiny hluku z motocyklů a některé další požadavky na systémy tlumení. Zavádí harmonizovaný zkušební postup, který předchází vydání osvědčení o splnění podmínky nepřekračování povolené hlukové hladiny. Je ustaven volitelný systém k harmonizaci zkoušek, které členské státy mohou provádět. Členské státy nesmí odmítnout udělení typového schválení, ani v tom případě, kdy od svých domácích výrobců dodržování ve směrnici uvedených norem nevyžadují. Limity jsou stanoveny pro tři kategorie motocyklů a jejich hodnota se pohybuje od 75 dB(A) do 80 dB(A). Členské státy jsou žádány, aby vzájemně respektovaly vydaná osvědčení.
stačí?
To co jsem psal není blábol. měřit hluk nelze někde na parkovišti, ale na přesně definovaným a schváleným prostranství. asi jako když musíš mít cejchovaný zařízení pro kontrolu rychlosti co má policie. A navíc: například moje 1150 Adv má v TP limit hluku 86 DB. Z toho vyplývá že to asi nebude 75-80 DB
A mý auto má 82 DB
Upravil Gagarin dne 15.10.2014 23:08
Koncovky (výfuky), ich kontrola v Rakusku a Nemecku
Přidané 15.10.2014 23:53
Příspěvků: 352 Registrace: 01.12.13
to: 3X papír snese všechno jak říkával můj děda, dej de----vy papír a tužku a vymyslí lejstro, už mě ta Merkelová začíná srá-t
Upravil zadanyjan dne 15.10.2014 23:54
Koncovky (výfuky), ich kontrola v Rakusku a Nemecku
Přidané 16.10.2014 07:31
Příspěvků: 3971 Registrace: 04.05.08
BIGR napsal:
NEJSOU!!!!! Mám vlastní zkušenost,ze Švícarska. Přejeli jsme hranice,pět zatáček a stojíme. Dva policajti zastavili vše,co jelo. Auta pustili a motorky kontrolovali. Způsobem pneu (vzorek), výfuk,koukli do koncovky,baterka a na stranu. Kámoš měl naprosto stejnou motorku i koncovku jako já a prošel. Já ne. Mám BOSS BOXER koncovku vyráběnou přímo pro GS1200. Nedělá žádnej velkej rámus,jen zvuk je hlubší. DB killer mám vyndanej. A to byl problém. Začalo půlhodinový lustrování motorky i mě. Za stálého ujišťování,že dál nepojedu a motorka zůstane tady. Já přesvědčoval policajty,že je to originál příslušenství a ukazoval TUV certifikát výrobce. Nakonec po ujištění,že jedeme nejkratší cestou z jejich země a už se nebudeme vracet,mě propustili. Hrozila i vysoká pokuta... Nakonec to dobře dopadlo.
Nejzajimavější na tom celém je to,že když mě tam takhle v tom vedru trénovali,kolem jezdili místní čopráci jen s rourama bez náznaku tlumiče,ale to bylo v pořádku.
Podotýkám,že oba policisti moc dobře věděli, na co se dívat a co je originál a co není. Zkrátka policejní komando se zaměřením na motorky. Takže JE TO PRAVDA A KONTROLY JSOU.
To máš z toho svého cestování "po civilizaci" V Rumunsku ani na Balkáně se na vejfuk nikdo neptá
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Koncovky (výfuky), ich kontrola v Rakusku a Nemecku
Přidané 16.10.2014 08:23
Příspěvků: 42 Registrace: 01.10.09
Tie kontroly sú bežné či už v rakúsku, nemecku, švajčiarsku. Osobne som zažil jednu a raz som ju pozoroval z pumpy. Rakušákovi zakázal jazdu a čakal na odťahovku.
Koncovky (výfuky), ich kontrola v Rakusku a Nemecku
Přidané 16.10.2014 08:38
Příspěvků: 1987 Registrace: 19.06.13
BIGR napsal:
lebi napsal:
vlk napsal:
[quote]lebi napsal:
Mohu pridat akorat svou zkusenost z CH. Pri zastaveni byla prvni cesta k vyfuku a pouze vizualni kontrola, zda-li je nainstalovanej dB-killer. Zadny doklady, homologace - einfach weiter fahren.
Zapomnel jsem dodat - mel jsem na motorce CH SPZku. Mozna, ze k cizincum budou malinko prisnejsi. Ale to uz jsou ty dohady
NEJSOU!!!!! Mám vlastní zkušenost,ze Švícarska. Přejeli jsme hranice,pět zatáček a stojíme. Dva policajti zastavili vše,co jelo. Auta pustili a motorky kontrolovali. Způsobem pneu (vzorek), výfuk,koukli do koncovky,baterka a na stranu. Kámoš měl naprosto stejnou motorku i koncovku jako já a prošel. Já ne. Mám BOSS BOXER koncovku vyráběnou přímo pro GS1200. Nedělá žádnej velkej rámus,jen zvuk je hlubší. DB killer mám vyndanej. A to byl problém. Začalo půlhodinový lustrování motorky i mě. Za stálého ujišťování,že dál nepojedu a motorka zůstane tady. Já přesvědčoval policajty,že je to originál příslušenství a ukazoval TUV certifikát výrobce. Nakonec po ujištění,že jedeme nejkratší cestou z jejich země a už se nebudeme vracet,mě propustili. Hrozila i vysoká pokuta... Nakonec to dobře dopadlo.
Nejzajimavější na tom celém je to,že když mě tam takhle v tom vedru trénovali,kolem jezdili místní čopráci jen s rourama bez náznaku tlumiče,ale to bylo v pořádku.
Podotýkám,že oba policisti moc dobře věděli, na co se dívat a co je originál a co není. Zkrátka policejní komando se zaměřením na motorky. Takže JE TO PRAVDA A KONTROLY JSOU.
to ten moj kamos tolko stastia nemal... švajčára vobec nezaujímali E ani TUV... dokonca mu povedal ze je mu uplne jedno aku koncovku tam ma... odmeral hluk, norma prekrocena a kamos tam nechal takmer mesacnu vyplatu
pre poriadok treba povedat ze ta ZZR naozaj strasne zjapala...
live fast, die young be wild, have fun
Koncovky (výfuky), ich kontrola v Rakusku a Nemecku
Přidané 16.10.2014 08:51
Příspěvků: 1686 Registrace: 07.03.09
Gagarin napsal:
3X napsal:
Směrnice 78/1015/EHS, k motocyklům, stanoví limity pro povolené hladiny hluku z motocyklů a některé další požadavky na systémy tlumení. Zavádí harmonizovaný zkušební postup, který předchází vydání osvědčení o splnění podmínky nepřekračování povolené hlukové hladiny. Je ustaven volitelný systém k harmonizaci zkoušek, které členské státy mohou provádět. Členské státy nesmí odmítnout udělení typového schválení, ani v tom případě, kdy od svých domácích výrobců dodržování ve směrnici uvedených norem nevyžadují. Limity jsou stanoveny pro tři kategorie motocyklů a jejich hodnota se pohybuje od 75 dB(A) do 80 dB(A). Členské státy jsou žádány, aby vzájemně respektovaly vydaná osvědčení.
stačí?
To co jsem psal není blábol. měřit hluk nelze někde na parkovišti, ale na přesně definovaným a schváleným prostranství. asi jako když musíš mít cejchovaný zařízení pro kontrolu rychlosti co má policie. A navíc: například moje 1150 Adv má v TP limit hluku 86 DB. Z toho vyplývá že to asi nebude 75-80 DB
A mý auto má 82 DB
Nikdo ti neříká, že jsi napsal blábol
Vlk chtěl znát hlukové limity, ty jsou dané směrnicí. Kdo, jak a proč to bude měřit je mi ukradené.
Nikdy asi nepochopím, že toto někdo pořád dokola řeší. Koupí si nehomologovaný výfuk nebo svody za 1/3 ceny a potom má strach vyjet do "západní" Evropy. Věci znalého policajta tam ani nebude zajímat vyražená homologační značka, protože ta neudává, že je to schválené pro daný typ motocyklu, ale certifikát. Jsou za to slušné pokuty a není se čemu divit. Časem to dojde i k nám, ale to mě nechává klidným, je to každého boj, nikoho neodsuzuji. Akrapa mám s homologací a db killer vytahuji jen cestou na východ
Koncovky (výfuky), ich kontrola v Rakusku a Nemecku
Přidané 16.10.2014 09:38
Příspěvků: 2043 Registrace: 23.01.10
Já nevím co všichni na těch laďácích vidí.Já mám na všech motorkách originál výfuky,pouze na tenerce mám Laser ProDuro s certifikátem to protože origo shnil a nový stál 2x tolik co Laser.Mohl by mi někdo říct proč jinak kupavat laďák?
Koncovky (výfuky), ich kontrola v Rakusku a Nemecku
Přidané 16.10.2014 09:52
Příspěvků: 2043 Registrace: 23.01.10
No já nevím já bych se mohl jmenovat Vlastimil výletník ale jeden výletník už tu je.Ale nevidím na tom nic příjemného aby mi zejména na delších výletech něco pořád řvalo pod prdelí.Co se týče výkonu tak proč si nekoupit výkonnější motorku?No snad ten desig,ale to je značně diskutabilni.
Koncovky (výfuky), ich kontrola v Rakusku a Nemecku
Přidané 16.10.2014 09:55
Příspěvků: 11113 Registrace: 15.03.07
vlastimil: když se to udělá pořádně a vymění se to celé (to v znamená pořídit nehomologovaný svod bez katalyzátoru a vyměnit vzduchový filtr), tak získáš poměrně velký nárůst krouťáku v nízkých otáčkách. Třeba +25% na prvním 1000ot/min. To je dost velký rozdíl. Ve výjezdu můžeš řadit rovnou dole dvojku a motorka se nebude dusit a nemusíš řadit v kopci apod. Pochopitelně taková soustava přidává i výkon (většinou ve vyšších otáčkách) což nás asi moc nezajímá, jestli je maximum o 10 koní víc nebo ne. Ale ten krouťák dole je fakt super. Jde to skvěle porovnávat když se jezdí v písku - naprosto běžně se rozjíždím na dvojku a okamžitě řadím trojku. Když bys musel rozjíždět na jedničku, tak se to mnohem častěji znova zahrabe ještě než získáš takovou rychlost abys mohl stát ve stupačkách a naložit tomu. Pochopitelně můžeš spojkovat ale když to děláš pár hodin, ze spojky se valí dým a není to asi úplně to, co bys měl pro její životnost dělat.
Další důvod je, když vyhodíš katalyzátor z důvodu používání melange benzínu (směs benzínů a petroleje) nebo rovnou olovnatého benzínu v zemích třetího světa, tak originál koncovka děsně střílí do výfuku. Laděná střelí taky ale třeba jednou za hodinu nebo za dvě, ne každých pár minut.
Pro mě je důležitý ten krouťák. Mám tady měření mé 1200GS na brzdě v DKčku se starším typem Remusu (a pochopitelně laděným svodem bez katu s otevřeným airfiltrem) a není k tomu asi co dodat. Jede to dole dost jinak.
Koncovky se prodávají jak s homologací pro danou motorku (a pochopitelně s kopií certifikátu) tak bez homologace. V okamžiku, kdy si člověk vyndá dB killer, tak homologaci ztrácí ale někde v Africe to nikoho nezajímá. Vtipný je, že měření na dynu ukázalo, že je naprosto jedno, jestli tam ta trubka je nebo není. Na krouťák/výkon to nemá naprosto žádný vliv. Jakmile tam je ale odstraněný kat, tak můžeš mít klidně homologovanou koncovku ale na silnici to legálně nesmí a když narazíš na policajta, který věci rozumí, tak to uvidí na první pohled. Papír od koncovky se dá vozit pod sedlem, není to takový problém a pokud se tam nechá ta zanýtovaná trubka (mluvím o Remusu resp. starším Sebringu), tak to projde i tím testem hluku a není co řešit.
Koncovky (výfuky), ich kontrola v Rakusku a Nemecku
Přidané 16.10.2014 10:26
Příspěvků: 2043 Registrace: 23.01.10
TomasTT napsal:
vlastimil: když se to udělá pořádně a vymění se to celé (to v znamená pořídit nehomologovaný svod bez katalyzátoru a vyměnit vzduchový filtr), tak získáš poměrně velký nárůst krouťáku v nízkých otáčkách. Třeba +25% na prvním 1000ot/min. To je dost velký rozdíl. Ve výjezdu můžeš řadit rovnou dole dvojku a motorka se nebude dusit a nemusíš řadit v kopci apod. Pochopitelně taková soustava přidává i výkon (většinou ve vyšších otáčkách) což nás asi moc nezajímá, jestli je maximum o 10 koní víc nebo ne. Ale ten krouťák dole je fakt super. Jde to skvěle porovnávat když se jezdí v písku - naprosto běžně se rozjíždím na dvojku a okamžitě řadím trojku. Když bys musel rozjíždět na jedničku, tak se to mnohem častěji znova zahrabe ještě než získáš takovou rychlost abys mohl stát ve stupačkách a naložit tomu. Pochopitelně můžeš spojkovat ale když to děláš pár hodin, ze spojky se valí dým a není to asi úplně to, co bys měl pro její životnost dělat.
Další důvod je, když vyhodíš katalyzátor z důvodu používání melange benzínu (směs benzínů a petroleje) nebo rovnou olovnatého benzínu v zemích třetího světa, tak originál koncovka děsně střílí do výfuku. Laděná střelí taky ale třeba jednou za hodinu nebo za dvě, ne každých pár minut.
Pro mě je důležitý ten krouťák. Mám tady měření mé 1200GS na brzdě v DKčku se starším typem Remusu (a pochopitelně laděným svodem bez katu s otevřeným airfiltrem) a není k tomu asi co dodat. Jede to dole dost jinak.
Koncovky se prodávají jak s homologací pro danou motorku (a pochopitelně s kopií certifikátu) tak bez homologace. V okamžiku, kdy si člověk vyndá dB killer, tak homologaci ztrácí ale někde v Africe to nikoho nezajímá. Vtipný je, že měření na dynu ukázalo, že je naprosto jedno, jestli tam ta trubka je nebo není. Na krouťák/výkon to nemá naprosto žádný vliv. Jakmile tam je ale odstraněný kat, tak můžeš mít klidně homologovanou koncovku ale na silnici to legálně nesmí a když narazíš na policajta, který věci rozumí, tak to uvidí na první pohled. Papír od koncovky se dá vozit pod sedlem, není to takový problém a pokud se tam nechá ta zanýtovaná trubka (mluvím o Remusu resp. starším Sebringu), tak to projde i tím testem hluku a není co řešit.
Jiný důvod
Takhle dlouhý příspěvek bych nenapsal ani kdybych se snažil.Každopádně Ti věřím že ten krouťák je jiný a občas se to dejme tomu využije.Jenže laďák si kupuje kdejaký trouba jen pro ten zvuk a pak se bojí vyrazit za hranice a nebo nejezdí skoro vůbec.
Koncovky (výfuky), ich kontrola v Rakusku a Nemecku
Přidané 16.10.2014 10:33
Příspěvků: 1686 Registrace: 07.03.09
vlastimil napsal:
Takhle dlouhý příspěvek bych nenapsal ani kdybych se snažil.Každopádně Ti věřím že ten krouťák je jiný a občas se to dejme tomu využije.Jenže laďák si kupuje kdejaký trouba jen pro ten zvuk a pak se bojí vyrazit za hranice a nebo nejezdí skoro vůbec.
přesně tak mě to připadá
ještě bych doplnil Tomáše, když to všechno vyměníš, je zajímavá i úspora hmotnosti
Koncovky (výfuky), ich kontrola v Rakusku a Nemecku
Přidané 16.10.2014 10:48
Příspěvků: 1987 Registrace: 19.06.13
TomasTT napsal:
Vtipný je, že měření na dynu ukázalo, že je naprosto jedno, jestli tam ta trubka je nebo není. Na krouťák/výkon to nemá naprosto žádný vliv.
Jiný důvod
suhlas, na mojej poslednej R 1150GSA som v poslednom stadiu jazdil s so seriovymi zvodmi s KATom a uplne bez vyfuku, hlucnost rovnaka (dokonca s porovnani s ladakom sa mi zdala mensia) a "baj d oko" som nepostrehol vobec ziaden rozdiel vo vykone ci rozhadzanie vykonvej krivky
raptor přiložený následující obrázek:
[212.18Kb]
Upravil raptor dne 16.10.2014 10:49
live fast, die young be wild, have fun
Koncovky (výfuky), ich kontrola v Rakusku a Nemecku
Přidané 16.10.2014 11:07
Příspěvků: 1987 Registrace: 19.06.13
na zaciatku som bol zvedavy ako sa motorka bude spravat pri jazde bez vyfuku... ziaden rozdiel som nezbadal, tak som to tak nechal koli uspore hmotnosti (original tlmic je docela tazky)
live fast, die young be wild, have fun