Dík za reakci.
Včera jsem Hall vyměnil, takto:
a) našrouboval na místo původního podle rysek
sundal záslepku na bloku, abych viděl na setrvačník
c) zapnul zapalování a při otáčení řemenicí po směru hodinových ručiček na ucho sledoval cvaknutí vstřikovače (mám jen obyč. multimetr a ten nic neukázal)
d) podle zvuku vstřikovače jsem nastavil polohu Hall senzoru tak, aby značka OT byla přesně uprostřed toho revizního otvoru
(vyšel jsem z bídného překladu nějakého německého návodu a informace, že impuls pro vstřikovače je stejný, jako pro zapalování - jiskru)
Motorka samozřejmě normálně startuje a jede bez problémů ve všech otáčkách. Otázka zní, jestli je tohle dost přesné nastavení, aby se něco později nepo... a jestli jde Hall nastavit přesně bez diagnostiky?
Upravil Krizus dne 29.05.2017 09:33
Bohumil napsal:
Ta znacka ot je sice fajn ale staci dyz se na ni koukas vys nebo niz a uz je to jinak...
Máš pravdu, ale v návodu na to upozorňují, že je nutné sledovat značku kolmo k otvoru, resp. k ose setrvačníku. Nicméně se s "určitou" přesností dá natáčením Halla nastavit značku OT v docela velkém rozmezí. Otázkou zůstává, jestli to lupnutí od vstřikovače (to je dobře slyšet při otáčení řemenicí/motorem) fakt odpovídá momentu, kdy má přeskočit i jiskra na svíčce.
Moc se to v dnešní době nenosí ale rád poděkoval všem diskutujícím ohledně Hall snímání (napříč všemi vlákny )..
Po pečlivém přečtení diskuzi jsem přesně věděl co se mi odehrálo v motorce, věděl kde součástku najít, kde objednat novou a jak vyměnit. ...
Ještě před dodáním nového dílu jsem starý Hall opravil (provizorně ) a vypadá to že motorka šlape. ..
Po dodání nového dílu si stary díl nechám do přibalu pro strýčka Muphyho..
Takže ještě jednou diky že mám o dvě šediny méně a motorka klokota .-))))
zrovna jsme snímač měnili v polních podmínkách. asi 100m od Grand kaňonu.
Normálně ho tam Kamil přišrouboval a bylo. Žádný rysky, žádný měření, nic, tak nevim. Zajímavé, jak se projevoval, že je špatnej. Když se jawa moc zahřála, tak to přestalo jet. po vychladnutí to normálně jelo. Možná to dělaly ty kabely, jak to někdo psal.
Už jsem to psal několikrát - ono to pojede, ale přesně nastavené to nebude. V nouzi budiž - je potřeba nějak dojet. Ale pak bych si to nechal nastavit přesně
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
norv napsal:
Ahoj, měl bych ještě jeden dotaz.
Nastavujete hall úplně v horní úvrati, nebo trochu před ?
Díky Milan
Řek bych že Hallův snímač má říkat řídící jednotce kdy je klikovka v horní úvrati (TDC) a jednotka si potom vstřikuje a pálí podle mapy ne?
Takže "trochu před" je podle mě nesmysl ale opravte mě jestli se mýlím
Ať čtu jak čtu, tak se tam nepíše o tom, že by Hallův snímač přímo říkal kdy se zapaluje směs.
Tou tabulkou chtěl autor říct,jaký je vztah mezi úhlem natočení kliky a zdvihem pístu. Že když někdo dělá předstih na úchylkoměr, tak změna na úchylkoměru 0,001 mm je vlastně +-0,5° na klice, což je tolerance 1 stupeň.
Už nějakou dobu přemýšlím o tom, že seřízení Hallu přes aretační kolík je možná přesnější než přes úchylkoměr. To že úchylkoměr ukazuje 'když hodně dobrej' tisíciny milimetru neznamená, že Hall je seřízenej na tisíciny přesně.
jen pro upřeslení:-). Dělám zimní údržbu 1150 GSA, kontroloval jsem i řemen náhonu no a když jsem prohlížel řemenici /u Hallu/ zjistil jsem, že je v okolí mastná mapa. Řemenice šla tedy dolů a čučel na mě Hall. Orýsoval jsem ho a šel taky dolů. V BMW jsem včera vyzvednul nové gufero. No narazím gufero a teď hall.:-)
Můžu zvolit tento způsob:
1. Dám zpět hall na rysky
2. Vrátím zpět řemenici dotáhnu na 50 nm
3. Setrvačník nachystám do polohy OT zarazím do něj čep /taková ta ohlá tyčkaco je v
ser. manuálu/.
4. Nachystám si tu krabičku s ledkama a připojím ji do konektoru od hallu
5. Nastavím hall tak dokud se mi nerozsvítí ledka na 180 stupnich
Jak se rozsvítí je tedy dobře nastavené?
Neb si myslím, že má představa je až moc jednoduchá pro to aby to bylo seřízeno na "0"...
Upravil monsery dne 29.12.2020 20:13
Lítám pomalu a nízko..
Ja jsem na radu mistnich fachmanu serizoval hall na cvaknuti rele cerpadla a bylo to jednoduchy a presny.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
monsery> tady je to slíbené vlákno, jak jsem ti říkal do telefonu: https://www.bawor...ost_590991ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Ahoj kluci,
nemá někdo na prodej nový Hall na gs1150?
BMW nemá a letos mít nebude, zbývá tedy bmwmotoparts s tou jejich redukcí z 11ky, případně mojegs...
Chtěl bych se v říjnu podívat do Iráku, tak nechci riskovat Aliexpress nebo domácí opravu toho starého, raději bych měl v motorce nový díl...
Kdybyste někdo měl na prodej, prosím, dejte mi vědět.