JirkaHK napsal:
Určitě nejbezpečnější způsob, od baterie si vyvést konektor pro nabíjení, viz obr. a na celé období připojit na CTEK 0,8 , přejde do udržovacího módu, nic to nežere, jen se to mazlí s baterkou přímo bez dalších konektorů v el.instalaci, tím pádem nejpřesnější varianta komunikace nabíječe s aku. CTEK : hodně dobrá značka, používám je leta (druhá 7.0 pro autobat. a já jako letec modelář-elektro nabíjím 2x 135Ah gelovky a přijde mi, že jsou nesmrtelné) Tím jsem chtěl říct, že při použití Cteku své baterii jistě prodloužíš životnost. Praxe je taková, přijedu a připojím, pravidelně byť jen na dva dny nebo na tři měsíce.
Doporučuji CTEK 0,8
CTEK je super řešení, doporučuji používat v kombinaci s přípojkou http://www.conrad...et.k855663. Prostě se jen vrazí do origo zásuvky a dál se člověk nestará. Na adaptéru je zároveň tříbodová indikace stavu baterie.
Stejně "originál" BMW nabíječku nebude vyrábět BMW ale někdo jiný. Jeden čas to pro ně vyráběl německý Fritec, pak už nevím. Já měl "originál" s displejem asi před deseti lety k F650GS Dakar v ceně. Pár let vydržela, dobíjela. Co od toho chtít víc?
Pokud je to nabíječka, která pozná CanBus a tím pádem nechá zásuvku při nabíjení zapnutou, tak je to OK a pak už to je jen o inteligenci toho kterého čipu, jestli pozná různé stavy baterek a správně ukončí nabíjení atd. Podle mě je fuk, jestli "v téhle kategorii" to je CTEK nebo BMW nebo Optimate apod.
Jinak v práci používáme už léta CTEK 7.0 a naprosto spolehlivá věc i na autobaterie. Na motorky to jde ale jen pokud je vytažený kabel přímo od baterky (nebo zásuvka zapojená přímo bez CanBusu), protože tenhle typ CanBus neumí. Nabíječky kolem 1500-3000 jsou myslím všechny na dobré úrovni a nedá se udělat chyba.
Upravil TomasTT dne 02.12.2014 14:59
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Supi napsal:
Vorel preco?
Tiez sa chystam kupit nabijacku, len neviem ci za peniaze co stoji nabijacka obrandovana BMW nekupim o triedu lepsiu Ctek alebo Optimate.
Nejsem zastáncem všeho s vrtuli
Jestli ctek pozná canbus tak v poradku
Já to nevim
říkám si hurikán
Zdravím. Měl jsem asi pět let nabíječku z Lídlu, fungovala dobře ale blbnulo na ni tlačítko Mode ale teď je už úplně kaput. V Lídlu momentálně nejsou a tak se chci zeptat zda se někomu něco podobnýho neválí doma. Koupil bych něco podobnýho a funkčního. Dík. J.C.
Jara Cimrman napsal:
Zdravím. Měl jsem asi pět let nabíječku z Lídlu, fungovala dobře ale blbnulo na ni tlačítko Mode ale teď je už úplně kaput. V Lídlu momentálně nejsou a tak se chci zeptat zda se někomu něco podobnýho neválí doma. Koupil bych něco podobnýho a funkčního. Dík. J.C.
Sice je to pro Tebe informace k ničemu, ale před 3 týdny měli v Lidl nabíječky, které jsou trochu jiné oproti prvnímu typu. Mají display a ukazují, kolik je nabito a voltáž. Byly za 499.
Já vím že by se dalo opravit, ten spínač cvaká jako kdyby fungoval, jestli není ještě chyba jinde, mám kámoše co by to udělal ale to projezdím skoro tolik co stojí nabíječka a proto se ptám jestli se někomu něco podobnýho neválí doma. J.C.
tak dnes jsem to nenakop, stejně mě to nedalo tak šla přes kabely
hodil jsem tam nějakou udržovačku od tchána (taky jezdí používa na 750 Shadow)
tak snad jsem to nepodělal
co to je ten canbus....
Tak jsem se dnes vrtal v nabíječce a zjistil jsem že byl přerušenený tišták, po proletování maká jak za mlada. Po nabití baterky jsem ale naměřil na baterce 13,65 V. Není to málo nebo je to dobrý a stačí to. J.C.
Jara Cimrman napsal:
Tak jsem se dnes vrtal v nabíječce a zjistil jsem že byl přerušenený tišták, po proletování maká jak za mlada. Po nabití baterky jsem ale naměřil na baterce 13,65 V. Není to málo nebo je to dobrý a stačí to. J.C.
Udržovací napětí je 13,6V, takže cajk.
Měřeno na kontaktech baterie s připojenou nabíječkou
CTEK 08 / Měřil jsem svoji a u mě 13,56V. Nabíjecí kabel s konektorem CTEK na přímo, na baterii.
Upravil JirkaHK dne 24.02.2015 15:57
strndy napsal:
tak dnes jsem to nenakop, stejně mě to nedalo tak šla přes kabely
hodil jsem tam nějakou udržovačku od tchána (taky jezdí používa na 750 Shadow)
tak snad jsem to nepodělal
co to je ten canbus....
Znamená to, že nabíječka neváží 30kg, ale 300 g. :-D No podle mě je to zjednodušeně řečeno, že napájení baterie je řízeno softwarově. Představ si to jako nabíječku s palubním počítačem. A snad nevykládám úplné kraviny... :-D
Kdo chce-hledá způsoby, kdo nechce-hledá výmluvy...