Je to možná víc problémů najednou - podle svíček je chudá směs na obou - ale je to podle fotek.
K tomu, že je chudá směs - nevím jak jsi došel - dá se měřením spalin, koukací svíčkou, pro tenhle průměr nemám. A pak měřením lambdy - popř záměnou za jinou lambdu a srovnáním. Musí být jasné, zda je opravdu chudá, nebo je to jen Tvůj závěr z nějakých příznaků.
Trysky - dělal jsem to u aut, ale postup by měl být stejný - přemostíš relé palivového čerpadla, na trysku přivedeš napětí a měříš kolik z trysky nateče třeba za minutu - zvážíš, nebo odměrným válcem (to jsem nevymyslel to bylo v manuálu tuším u Opla, který měl stejný typ vstřikování). musí to být stejné množství. Přivedeš rychlý sled impulzů na trysku- tryska musí držet nesmí uchcávat. Pokud tryska uchcává - vyměnit - čištěním uschopníš tak 1 - 2 z 10.
Takhle na dálku těžko říct. Základem je zjistit spaliny - emise a lambdu. Pokud se hřeje jeden svod víc než druhý nemusí to být jen chudou směsí v jednom válci. Předpokladem jsou rozvody a zapalování OK.
Zmes som vydedukoval len podla farby sviecok. Vyskusam vymenit trysky medzi sebou, potom ich vyskusat ako si napisal a uvidime co dalej. Napinaky vymenim preventivne ked uz mam zhodene zvody a mam pristup aj k pravemu.
V akom rozmedzi by sa mala pohybovat lambda ak je ok?
Nazdar Varan,podle té fotky svíček bych řekl že ta bělejší je proto že ti ten válec bere víc oleje,sou na ní škvarky karbonu ze spálenýho oleje,ty sou furt žhavé a proto to ten hluk v otáčkách,vzniká tam detonační spalování.Moje zkušenost..
Takze je mozne ze zmes ani neni chudobna, len to prehrieva olej, ktoreho je tam viac ako ma byt? To by davalo logiku aj s tym zvukom
Ako pridem na to, kade ten olej ide? Ak cez kruzky, nemal by valec slabsi tlak? Ak cez sacie ventily, ako to spoznam? Ak cez vyfukove, asi by sa to nedostalo do spalovacky?
Olej přes kroužky - může jít a válec kompresi má, ale to asi nebude Tvůj případ. Povídání bez měření je k ničemu, jen rozvíjíme domněnky. Vyměň svíčky, Tvoje jsou o ničem - doporučuji Brisk pro boxera, mám s nimi dobrou zkušenost a vyměň gufera na ventilech. Pak uvidíš. Pokud to bude stejné, změř trysky, zkontroluj zapalování a postupuj krok po kroku, ale je potřeba měřit. Bez toho to nejde, jen bys tápal metodou pokus omyl.
Mám 1150 2003/8 najeto necelých 90000 a svíčky sem jezdil Bosch,Brisk,NGK vždy obyč řadu a nepozoroval sem žádný rozdíl. Varan máš od oleje i sac.vent?
servisak napsal:
Tak tam dej NGK ten **** Brisk ani nekupuj.
Hloupí Němci, http://www.boxer-...mp;pID=727
mám je třetí sezonu, najeto 25000 a bez problémů, volnoběh se oproti NGK vyhladil.
Upravil bobGS dne 10.01.2015 15:20
Tak jsi asi jedinej komu fungují. vždy když přijede nějaká motrka a blbě beží nebo neaká jak má je to svíčkama BRISK.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Já mám Rockster 1150 dvousvíci a na svíčky Brisk jsem si myslel že nad 4000 otáček mám vysypanej motor jak to rachotilo. Milan mi řekl abych tam dal to co tam má být podle výrobce tedy NGK a od ty doby mám novej motor. Už nikdy Brisk. J.C.
Jediný na foru komu funguje dobře Brisk nejsem, a Němci asi neví co doporučují. Má to jednu podmínku -. motor nesmí být vyběhlý - spotřeba oleje. Na tuhle stránku jsem našel odkaz na BMW clubu v DE , no asi je to nějaký agent Brisku, kterému nevadí, že si kazí reputaci :-))) Pokud nepíšete o DOR14LGS , tak tady mlátíme prázdnou slámu.
Upravil bobGS dne 11.01.2015 13:33
Tak som sa trosicku snazil posvietit do sania, aby som videl co najlepsie. Ten pravy valec (ktory hrkoce a prehrieva sa zvod ked motorka stoji), ma na sacich ventiloch cierny nanos (olej?). Nie na celom ventile, na stopke vobec, ta je cista, iba na spodku
Takze je mozne ze olej ide cez gufera sacich ventilov do spalovacky? Mam blbu otazku, niesom mechanik, viem co ako funguje a spravim si zakladny servis, ale gufera sa menia tak, ze ide dole hlava alebo sa to da ,,zvonku"? Len chcem vediet narocnost a nakladnost servisu.
Dakujem vsetkym za prispevky, mozno to nakoniec ozaj budu len tie gufera
Kruci vyměň tu elektriku, civky, nebo jak píšou kluci svíce. Prostě ti to nespaluje a dělá ve válci bordel. Začni od jednodušího, GO můžeš udělat vždy.
Waltr napsal:
Kruci vyměň tu elektriku, civky, nebo jak píšou kluci svíce. Prostě ti to nespaluje a dělá ve válci bordel. Začni od jednodušího, GO můžeš udělat vždy.
potreboval by som poradit ohladom rozoberania, ale postupne:
1150 pri cca 3500ot. nezvycajne hrkoce z pravej strany, uz pri synchronizacii som si vsimol, ze pravy zvod sa viac hreje. Tak som zhodil sviecky a pravy valec ma chudobnu zmes napriek dobrej synchronizacii a podtlakov, takze chcem zhodit hlavu a pozriet v akom stave su ventily
- predpokladam, ze treba nove tesnenie pod hlavu?
- akym momentom pri skladani dotiahnut hlavu?
Ak budu ventily v poriadku, co moze sposobovat slabsi tlak valca? 10.5 vpravo, 12 vlavo) okrem zlych kruzkov? Kruzky nepredpokladam (nedymi, spotreba oleja absolutne v norme)
Nejake rady, postrehy? Dakujem
Zdravím Varan.
Pokud bych na tom byl jako Ty a nebralo by to konce, tak bych to naložil a odvezl k nějakému důvěryhodnému servisákovi, který už za ty leta ví co dělá. ( A ty najdeš hlavně zde ve foru, jsou zde tací, kterým opravdu věřím). Vážně, můžeš si nadělat zbytečné problémy a výdaje.
Jen bych ještě doporučil jednoduchou kontrolu vůle klapek na těch 0.05 mm. Já když jsem koupil moji nynější motorku, ( 1150 ADV - 2005), tak jsem měl sice klapky na správné vůli, ale byly u nich nákružky karbonu, které samozřejmě vše narušily. Po vyčištění a nastavení dané vůle jsem mohl teprve začít s vlastním seřízení, to je potřeba si uvědomit.
Jinak používám do benzinu úspěšně Prolong - benzinový, který se přidává při tankování dle návodu a veškeré usazeniny zmizely a motor je uvnitř palivové soustavy jako nový a nákružky nebyly jen u klapek, ale i okolo ventilů a napečeniny na pístu viditelné otvorem svíčky též zmizely.
Ivoš.