TomasTT napsal:
michal115: některé věci bohužel asi nejdou vysvětlit v diskuzi na fóru. Na první pohled na fotkách vypadají skoro všechny padáky nádherně a teprve v provozu poznáš, kde mají problém.
Jinak nevím o žádných jiných nerezových v kategorii do 7 tisíc, takže nevím, proč by měly být tak předražené jak píšeš. Je to kvalitní nerez, jsou fakt dobře navržené a zvládnou i poměrně těžké pády a motorku ochrání. Nerez v téhle povrchové úpravě (takový satén) vypadá skvěle.
Nicméně - když se podívám na tu fotku co jsi dával, tak vidím vzadu za válcem trubku. Míval jsem 2x něco podobného na 1150GSA (tam mimochodem origo BMW nerez padáky vyšly na aso 9 tisíc k motorce a 20 tisíc když se kupovaly samostatně) a věř mi, že bych to už nikdy vživotě nechtěl. Poprvé jsem jí měl přesně ve stejném místě (padák Grave) a podruhé trošku výš u horní hrany hlavy (BMW). Přibrzdíš, prudce dáš nohy dolů abys zastavil a - rána do nohy o tu příčnou trubku.
Jo a ještě jeden postřeh - měl jsem na 1150GSA zmíněné padáky Grave. Všechno OK, dobrá domluva - jen se tam musela nechat motorka asi na týden protože to bylo pasované "na míru"... No v létě jeden rok jsem měl poměrně velkou bouračku a zrušil jsem jednu stranu padáku totálně. Koncem září jsem měl jet do Maroka na měsíc na dovolenou. A v Grave mi Tomáš Padevít bohužel řekl, že ty padáky jsou co kus to originál, takže abych mohl vyměnit pravou polovinu, musí jí vyrobit úplně znova podle té levé na mé motorce a vzhledem k tomu, že dostal zakázku na nějaké ploty (?), tak se k tomu dostane nejdřív na podzim. To je nevýhoda těch malosériových výrob - ušetříš třeba tisícovku ale pak když člověk potřebuje fakt akutně, tak není šance sehnat na to nic, protože výrobce je na dovolené, dělá něco jiného, nemá čas apod. Může se to stát i u továrny ale pravděpodobnost je o dost menší. Takže jsem funkční polovinu padáku vyhodil a koupil ten origo BMW, který jde kupovat v případě potřeby po kouskách (což jsem taky několikrát potřeboval) za těch zmíněných 20 tisíc. Dneska to bude asi stát míň ale určitě to nebude za 7 tisíc, to ani náhodou.
I v padácích existují určité kategorie a jde fakt asi těžko porovnávat továrně zpracovanou nerez z obyčejnou lakovanou trubkou. U staré motorky je asi fuk, jestli ten či onen typ je "schválený" výrobcem motorky ale u motorky v záruce to je ještě další rozhodovací faktor.
no to máš pravdu že ta zadní trubka by asi dost překážela nohám.
michal115 napsal:
no to máš pravdu že ta zadní trubka by asi dost překážela nohám.
Věř mi, že to bylo peklo. Trefoval jsem se obvykle přesně do holeně do místa, které nechránil kolenní chránič a které nekryl ani přední chránič na botě.
Jinak někdy mi přijde, že někteří výrobci u toho ani moc nemyslí - natož aby ty věci testovali v reálném provozu.
Vloni (resp. už teď předloni) jsme řešili třeba nepříjemnou vlastnost padáku na fotce:
Tovární výrobek jedné firmy. Je tam taková trubka, která má ochránit hlavu válce. Vpředu jí na padáku drží objímka, vzadu je konzole. Banální pád do kamení v relativně malé rychlosti (do 50km/h). Přední objímka praskla resp. se z ní ta zpoštělá trubka vytrhla a zadní část (ta konzole co vidíš na fotce) se tím koncem, kde je do ní napojená trubka, probořila do převodovky a dírou, která je na fotce vidět, z toho začal chcát olej. Zalepili jsme to tekutým kovem a majitel s tím v pohodě dojel - i když asi dole v převodovce nějaké kousky kovu musely být, protože se to probořilo tím odlitkem. Ale je to nepříjemný a kdyby nebylo čím to opravit, tak je to docela problém. Tohle se stalo doslova na alžírský hranici asi půl dne jízdy od "civilizace". Kdyby to bylo ve vyšší rychlosti a proletělo to dovnitř víc a poškodil převodovku a nebyl tam support (my jsme měli auto), tak odtah by ho vyšel pěkně draho. Jak říkám - některé věci nejsou na první pohled vidět ale jsou důležitý. A hlavně - některé výrobky jsou fakt osvědčený a nemá smysl na tomhle zrovna šetřit 800Kč apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Mě by celkem zajímalo, proč si někdo dá na motorku obří nápis Touratech a nemá tam od Touratechu fakt ale ani šroubek
Padáky, kufry, sedlo.. nikde nic.
Nevím, Tome, našel jsem to pro inspiraci na bazaru motorkari.cz
Mě to jen překvapilo. Možná, že to byla nějaká nastrojená motorka třeba z Německa a někdo jí prodal odstrojenou ale nápis tam zůstal. To by bylo vysvětlení. Jinak to nechápu Ale jsou lidi, co si dají na Octavii samolepku M3, tak proč ne asi
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Vasco: ale jo, je tam palubka se zásuvkama, asi i mřížka na světlo a krytka TPS
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
to šroubování padáků rovnou do motoru je prd, při blbý ráně budeš měnit karter
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
Tak přesně tento horní padák jsem chtěl taky po Tomášovi (Bartusovi)udělat,dělal mi padáky na V-Stroma i nosiče na kufry a spokojenost, ale s padáky na BMW mě poslal do pr..le prý je jich všude dost právě že tento typ padáků se mi zdá celkem jednoduchý ???
Tak kdyby jste je ještě chtěli,jsem další odběratel !!!
Jo a mám to taky na GS r.v. 05 !
Vasco napsal:
Ahoj Michale, dlohodobě řeším totéž, co Ty a letos do března to chci mít hotové. Profi je dělá i RDmoto (mrkni na we, jen mají bohužel takový netradiční tvar, který již nelze měnit (mají takovou formu) - cena dobrá - komplet 6.200,-.
Dále dělá perfektní doplnky pan Bartusek, i na zakázku, bohužel jednokusová série u něj vychází DRÁŽ než SW Motech. Zde si dovolím citovat zrovna jeho včerejší mail:
"Dobrý den.
Tento typ rámu je na výrobu poměrně složitý, cenou se dostanete na to co stojí originál.
Při výrobě 1 kusu se Vám to nevyplatí.
Zkuste se podívat na nabídku SW motech, dají se sehnat za přijatelné peníze. "
Poptával jsem u něj předevčírem tyto na fotce.
Tak jedině, že bychom zadali u něj dva kusy... Zkusíme?:-) Třeba by se zde ještě někdo chtěl přidat...
V.
Tak přesně tento horní padák jsem chtěl taky po Tomášovi (Bartusovi)udělat,dělal mi padáky na V-Stroma i nosiče na kufry a spokojenost, ale s padáky na BMW mě poslal do pr..le prý je jich všude dost právě že tento typ padáků se mi zdá celkem jednoduchý ???
Tak kdyby jste je ještě chtěli,jsem další odběratel !!!
Jo a mám to taky na GS r.v. 05 !
Vasco napsal:
Ahoj Michale, dlohodobě řeším totéž, co Ty a letos do března to chci mít hotové. Profi je dělá i RDmoto (mrkni na we, jen mají bohužel takový netradiční tvar, který již nelze měnit (mají takovou formu) - cena dobrá - komplet 6.200,-.
Dále dělá perfektní doplnky pan Bartusek, i na zakázku, bohužel jednokusová série u něj vychází DRÁŽ než SW Motech. Zde si dovolím citovat zrovna jeho včerejší mail:
"Dobrý den.
Tento typ rámu je na výrobu poměrně složitý, cenou se dostanete na to co stojí originál.
Při výrobě 1 kusu se Vám to nevyplatí.
Zkuste se podívat na nabídku SW motech, dají se sehnat za přijatelné peníze. "
Poptával jsem u něj předevčírem tyto na fotce.
Tak jedině, že bychom zadali u něj dva kusy... Zkusíme?:-) Třeba by se zde ještě někdo chtěl přidat...
V.