Koupil jsem R1200 R 07 a mám úplně stejný problém. NA poslech to není nic závažného, jen takové šustění-ťukání, které se mění dle otáček. Je to slyšet z pravé strany, takže se podívám na vůle a pak se uvidí.
A jak se tady měří ventilová vůle?
Když jsem si protáčel s motorem , tak se ty divné zvuky linuly právě z té bambule , která je mezi ventilem a vahadlem. Na co tam je? Překáží. Nejde mi nahrát fotka, prý špatný soubor, něco se jménem :-( :-(
Tak zítra nafotím jiným aparátem ....
Upravil vichrzhor dne 05.02.2015 22:27
Hele pokud si protáčíš, bude to mít divný zvuk. Nedopíná ti napínák. Potřebuje mít tlak. Vůle se měší tak jako jinde. mezi dříkem ventilu a tím kloboučkem, co na něj tlačí a je na seřizovacím šroubu.
vichrzhor napsal:
A jak se tady měří ventilová vůle?
Když jsem si protáčel s motorem , tak se ty divné zvuky linuly právě z té bambule , která je mezi ventilem a vahadlem. Na co tam je? Překáží. Nejde mi nahrát fotka, prý špatný soubor, něco se jménem :-( :-(
Tak zítra nafotím jiným aparátem ....
Co furt řešíte, tak to odvezte třeba Servisákovi nebo Tondovi apod.Jak říká Antonín,"nejhorší věc je motorka napadená kutilem",(viz mnou)
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
[quote]vichrzhor napsal:
A jak se tady měří ventilová vůle?
Když jsem si protáčel s motorem , tak se ty divné zvuky linuly právě z té bambule , která je mezi ventilem a vahadlem. Na co tam je? Překáží. Nejde mi nahrát fotka, prý špatný soubor, něco se jménem :-( :-(
Tak zítra nafotím jiným aparátem ....[/qPokud myslíš cvakání při otáčení motorem ručně třeba přes zadní kolo a 6tku tak je to normální.To děla řetízek o lištu .
Axialní vule se měří na straně kterou nastavuješ a měří se mezi koníkem ventilu a jejich domečkem, je to staženo předním spodním svorníkem a třema torxama 45.Vule se snaž udělat co nejblíže k 0.05mm.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Dík za info, ještě jsem se k tomu nedokopal . Ale pořád mi není jasná ta ventilová vůle. Měří se , když jsou na druhé straně ventily ve střihu, mezi vahadlem a ventilem, jenže já tam mám ty bambule (je to jako by byl konec vahadla propojen s ventilem) , které mě nenechají zastrčit měrku.
vichrzhor přiložený následující obrázek:
měrku musíš zastrčit právě pod tu "bambuli". Jestli to nejde tak ji přizvedni, někdy bývá přilepená olejem, a nebo máš špatně nastavenou úvrať a nebo nulovou vůli, oboje je špatně. Doufám že jsem to popsal srozumitelně, zkušenější případně opraví.
Upravil namork1 dne 07.02.2015 22:49
vichrzhor napsal:
Dík za info, ještě jsem se k tomu nedokopal . Ale pořád mi není jasná ta ventilová vůle. Měří se , když jsou na druhé straně ventily ve střihu, mezi vahadlem a ventilem, jenže já tam mám ty bambule (je to jako by byl konec vahadla propojen s ventilem) , které mě nenechají zastrčit měrku.
Ventilovou vůli budeš měřit měrkami v místě na obrázku níže. Samozřejmě předpokladem je správně nastavená horní úvrať.
Vždyť jsem ti to psal, mezi dříkem ventilu, a tím kloboučkem který zapadá do seřizovacího šroubu. Co je na to nesrozumitelné? Ty ,,bambule" patří ke šroubu, zapadá do nich.A samozřejmě musíš mít motor natočen ve správné pozici.
Už jsem si vzal brýle a je to nad slunce jasné. Na mě se musí pomalu :-) . Ta axiální vůle tu je skoro milimetr :-o. Hned ji předělám a pak se ukáže jak jsem zdatný kutil.
Tohle spatne skonci tahle akce. Doporucuju se nato vybodnout a sverit to nekomu kdo to viko mel aspon jednou dole.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Dotahuji čtvrt závitu před stržením . Tu vůli jsem nastavil o chlup větší (na sací straně 0,05 mm a na výfukové 0,15mm). Když nastavím výfukovou axiálku akorát , je u sacích ventilů malá a když nejdřív nastavím sací axiálku , je u výkových ventilů velká, no větší. Takže asi tak . Motor vrčí a nelibé zvuky zmizely. Pokud se něco povolí a vznikne další problém , rád a s důvěrou se na vás zase obrátím o radu.
A když už jsme u závad, svítí mi na přístrojovce vykřičník v závorce. Jelikož jsem dával komplet nový předek , musel jsem odvzdušnit brzdy a povedlo se , brzdí to, ale svítí .
vichrzhor přiložený následující obrázek:
Tak tam zkus dolít brzdovku. Tam kam přijde,
Sundej nádrž, odšroubuj plastovou matici s imbudem 8 nebo 10? z modulu ABS A dolí po zalití hran co jsou vevnitř. A než se do takhle zasadních věcí pustíš, něco si o tom raději zjisti,
Jsou si podobné, možná identické. Já ji kupoval v domnění, že je z R1200R. Porovnával jsem ty samolepky ze spodu a neseděl jen datum výroby, jinak byly ty čísla totožné. A to ABS se samo neodvzdušní? Někdo tu už na vláknu zmiňoval, že problém může značit nízkou hladinu brzdovky a mě bylo divné jak, když v nádobě na b.k. není žádné čidlo.
Upravil vichrzhor dne 13.02.2015 13:22