desperado napsal:
nebal bych se ani CZ, mam dobrou zkusenost. daval jsem jej na VFR a cca 6t km bez sahnuti a borec, ktery to VFR koupil na tom jezdi stale.
byl to X-krouzek, max. pevnost, vic uz si nepamatuju.
nepsal zde na foru nahodou nekdo, ze BMW montuje CZ seriove?
trosku toho nacionalizmu panove
ale jo jak jsem psal ČZ se kdysi i celkem trhaly to už je pryč ten X kroužek to je řada SDZ tam je to srovnatelné i s konkurencí jen jen ten povrch 20 tis je pro někoho i 4-5 let a to železo prostě rezne i když to zvenku udržíš tak jak je to narušený tak to dovnitř proleze mám radši ty pokovený . každopádně pokud jde někomu o pevnost tak kouknite na dragstery tam těch ČZ moc nenajdete používají Tsubaki a ještě jednu myslím špaňelskou značku (nemužu si vzpomenout)
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
Mara napsal:
Já jsem zapřísáhlej ČZtista takže ze mě njiná rada nevypadne
Půjčujou zdarma (proti záloze) nýtovačku, pokud chceš.
Zdar http://www.retezy...2C%2BDakar
aktuálně 100€
http://www.louis.de/_4089fbbbc70ab3ef2ee87b7f01c19f5732/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=240&wgr=501&list_total=2&anzeige=0&artnr_gr=100411
nýtovačku nepotřebuješ, mě přišel v celku
Mara> nechci ti kazit iluze ale nejlepčí je např. DID , nedělal bych se svou moto hokus pokusy kdy mi ČZ rupne a vybourá kartery nebo cokoli když dělaly čtyřicet let špatné řetězy tak že se mávnutím proutku najednou něco samo změní.DID je desítky let v prvovýrobě nejen Hondy, v MOTO GP a superbiků a tak ví jak májí řetěz udělat , řetězy čezet jsou dobré že jsou levné a po závodě v enduru či ploché že je vyhodíš
- rachotící Favority a Felicie = ČZ řetěz (ty motory za to nemůžou), na nové Jawě me primár začal šíleně Rachotit už po 3400km v záběhu !!! kdy jsem za ní netahal (mohlo za to špatné zakalení rolen a byly vymačkané) a dal jsem tam řetěz ze zahraničí, nerachotil ani po 25 tisících co jsem jawu prodával a jezdil na ní jak blázen ! Dále překalené rolny u sekundárního řetězu a to tak že byly v krytu po deseti tisících rozlomené půlky těch rolen skoro na půlce řetězu a řetěz jezdil jen po čepech , ne dost ČZ , stejně jako si nekoupíme ted Jawu tak bych na moto řetěz z Jawy nedával
Když jsem ČZ oběvil v motoru 1200GS tak se budu snažit nahradit jiným než mi zničí ozubené kola
Není daleko doba že si nechávaly v ČZ podepisovat papír že dáváš li řetěz ČZ na silnější stroj než je JAWA tak že si byl upozorněn že to nemusí vydržet !
Kdybych prodával ten řetěz někomu co jen cestuje, nejezdí po zadním a netahá za to tak mu ho klidně nabídnu a je to levnější, jemu nevadí že mu bude reznout a bude ho často napínat ale proč když jsou lepší řetězy a nestojej o mnoho více ?
pavel zamy> řetěz je nejlepčí neničit lepidlama jako je Kettenspray a pak se samozřejmě od tohoto lepidla obaleného prachem musí zase čistit a pak zas nastříkat lepidlem co na sebe všechen prach a špínu nalepí - to je opak toho co řetěz potřebuje !!!
Celý svět jezdí Scottoiler a tam nic nemažeš a nečistíš, řetěz furt jak novej a má pravidelnej tenoulinkej film oleje a když jezdíš celej den v blátě či děšti tak si na dávkování přidáš, prach - bláto se nepřilepí a řetěz se sám pročistí když pak vyjedeš na asfalt a projedeš se ca 10km 120km/h a je vyčištěno ! Výrobce toho nejlepšího automatického mazání je Scottoiler z Anglie a půjdeš li koupit nové moto tam tak automaticky na tom bude ať je to Honda či BMW protože tam furt prší a to bys v dešti měl stříkat kettensprayem řetěz např po 20-50 km jízdy *pissed*
V této zemi bohužel zatím všici kupují kettenspraye protože teď dám 250kč a nemusím kupovat SCOTTOILER za 3200kč a nepřemýšlí že kolik keteňáků ho to stojí za rok a že by měl něco čistit a kolik stojí čistící spreje atd.
Moje zkušenost je že jednou dáš 3200kč a půl litru oleje co mají v sadě stačí na dva roky a ca 40 tisíc km a věřím že řetězovka vydržela možná dvakrát déle než když vypotřebuji na 40tisíc km hromadu sprejů po 250kč + čističů nevím za kolik a furt něco stříkám a zas meju a mám celé zadní kolo od lepidla - to mě vadilo nejvíc !!! Čistit ty špínu co udělala ta žvejkačka na drátech ráfku atd . ! *pissed**pissed* Scotoiler u víceválců uvádí zvýšení životnosti řetězu až na 80 tisíc km ale to by musel asi být Jarda Šíma jestli někdo víte jak jezdí tak ten jediný by to asi dokázal ( moc netahá, jen tak šolichá ) Jarda promine
To byl taky jeden z důvodů proč jsem koupil BMW s hřídelí ale na řetěz teď vzpomínám co příkoří mě uštědřil protože jsem dřív nevěděl co vím dnes - kardan není všelék zvlášť u BMW a problémy s ložisky ale Scotoiler je BOMBA !
článek o SCOTTOILERU kterej sice není úplně přesnej protože neznají přednosti celoročního provozu ale taky dobrej - http://www.motork.../?cid=3701
Z toho vyplívá : ty co nemají Scottoiler tak ví že řetěz na moto je a ty co ho mají neví co je řetěz a kde ho na motorce najdou, nic neřeší a jen jezdí
cizak: treba naposled jsem koupil ČZ X kroužkovej na Transalpa (mimochodem D.I.D stál zhruba stejně, takže bych neřek, že ČZ je extralevnej) no a na Alpovi jsem potom najezdil asi 9000 a prodal ho, do té doby jsem ČZ jen kontroloval a mazal a nebylo ho potřeba šponovat.
Druhá věc je, že Transalpí "gumovej" motor a můj styl jízdy řetězu moc zahulit nedá...
Jsem přesvědčenej, že už pár let, jsou řetězy ČZ srovnatelný s konkurencí.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Mara> no sami v Contře což je výhradní distributor řetězů ti na silnější moto doporučují radši tu jejich Tsubaki která je myslím dražší než osvědčený DID (tak proč to zkoušet) tak ani oni nevěří že se vůbec dá ČZ řetězy srovnávat a dávat za ČZ srovnatelnou cenu jako za špičku DID na to se nedá nic odpovědět
Kde jsi získal názor že se dá řetěz kterej 40let dělali pro max pro 20ti koňovou Jawu a ještě velmi špatně !!! srovnávat s světovou špičkou která se používá desítky let v prvovýrobě HONDY,závodech MOTO GP,Superbike a jiných a ještě za toto ůčtovat podobnou cenu
Na plošinu a enduro závody se nepoužívají drahé "o" kroužkové řetězy páč to není třeba a berou zbytečně výkon a tak berou laciné řetězy které často po závodech vyhodí, tam se neřeší že rezne a těch pár minut výkonu mají vyzkoušeno že jim vydrží
Prostě jim spoustu věcí nazapomenu a kamarád co mu v XT rupl ve 120km/h a když mu neutrhl nohu tak mu aspon zničil levej karter a alternátor s víkem
Upravil cizak dne 30.11.2008 20:12
cizak napsal:
Mara> no sami v Contře což je výhradní distributor řetězů ti na silnější moto doporučují radši tu jejich Tsubaki která je myslím dražší než osvědčený DID (tak proč to zkoušet) tak ani oni nevěří že se vůbec dá ČZ řetězy srovnávat a dávat za ČZ srovnatelnou cenu jako za špičku DID na to se nedá nic odpovědět
Kde jsi získal názor že se dá řetěz kterej 40let dělali pro max pro 20ti koňovou Jawu a ještě velmi špatně !!! srovnávat s světovou špičkou která se používá desítky let v prvovýrobě HONDY,závodech MOTO GP,Superbike a jiných a ještě za toto ůčtovat podobnou cenu
Na plošinu a enduro závody se nepoužívají drahé "o" kroužkové řetězy páč to není třeba a berou zbytečně výkon a tak berou laciné řetězy které často po závodech vyhodí, tam se ČZ asi neřeší že rezne a pár minut výkonu mají vyzkoušeno že vydrží
AFAIK novy osmikilo ma v originalu CZ retez... v 10 tisicich to tusim nikomu tady nenapinali, pry vydrzi az 35 tisic...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Na 650gs jsem mel z fabriky CZ retez. V 18tis.km se nepravidelne vytahnul a hnusne mi cukala cela motorka. Zadnej teren, jen cestovani a pravidelna udrzba takze s kvalitou nevim, nevim....
cizak-
je to čiste můj osobní názor na základě dobré zkusenosti, jak jsem předchvílí popsal. Podle mého názoru je kvalita ohodně dál než byla dřív.
Nejsem prodejce ČZ ale rozhodně mám dobrou zkušenost.
Rohodně si ale netroufám tento řetěz hodnotit pro provoz ve sportovních (extrémních) podmínkách to jsi udělal ty a vím, že víš očem mluvíš.
Myslím si, že ČZ řetězy SDZ a ORH jsou schopny fungovat dlouho a bezpečně v "našich" podmínkách na našich F650GS, F800GS, Transalpech, Afrikách, Pegasech atd.
Upravil mara dne 30.11.2008 22:08
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
archibald napsal:
D.I.D. x kroužek
ja ho dal, a ještě jsem na něj nemusel ani šahnout (cca 9 tisic)
To jako nemažeš, nečistíš a nic podobného?
maže Scotoiler, nečistím neb jsem líný
a taky nejezdím, sedim v práci a čumim do PC
Scotoiler - tohle mě zaujalo. Jak to funguje? A co taková sranda stojí? a jak jste s tím spokojeni?
Díky za info, ještě by byl čas nadělit si to pod smrček
Jen pro zajímavost - na přejímkách Dakaru letos co jsem viděl bylo 99% řetězů z japonska. RK a EK. RK mimochodem dodává komponenty řadě dalších firem. Důvod je stejný, jako proč většina lidí jede na rallye ráfky excel - je to nejmenší riziko, že to nevydrží extrémní zátěž a extrémní podmínky.
Moje jediná zkušenost s řetězem DID byla na F650GS Dakar, kde jsem ho měl sériově a byl příšernej. Vytahanej po 9000km tak, že už nešel napnout. Roztržený řetěz za jízdy jsem viděl jen jednou a stačilo mi to - ve francii to položil jeden člověk s H-D, neprorazilo to nic (rána to byla hrozná) ale zapletlo se mu to do kola a šel, takže druhá strana motorky úplně zničená. Typ řetězu nevím ale zažít bych to rozhodně nechtěl. Pochopitelně že neměl žádný kryty rozet ani řetězu a proto to asi vletělo do kola. Byla to stavba, podle mě škoda za statisíce.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
cizak napsal:
Mara> no sami v Contře což je výhradní distributor řetězů ti na silnější moto doporučují radši tu jejich Tsubaki která je myslím dražší než osvědčený DID (tak proč to zkoušet) tak ani oni nevěří že se vůbec dá ČZ řetězy srovnávat a dávat za ČZ srovnatelnou cenu jako za špičku DID na to se nedá nic odpovědět
Kde jsi získal názor že se dá řetěz kterej 40let dělali pro max pro 20ti koňovou Jawu a ještě velmi špatně !!! srovnávat s světovou špičkou která se používá desítky let v prvovýrobě HONDY,závodech MOTO GP,Superbike a jiných a ještě za toto ůčtovat podobnou cenu
Na plošinu a enduro závody se nepoužívají drahé "o" kroužkové řetězy páč to není třeba a berou zbytečně výkon a tak berou laciné řetězy které často po závodech vyhodí, tam se neřeší že rezne a těch pár minut výkonu mají vyzkoušeno že jim vydrží
Prostě jim spoustu věcí nazapomenu a kamarád co mu v XT rupl ve 120km/h a když mu neutrhl nohu tak mu aspon zničil levej karter a alternátor s víkem
Nevím jestli jsi to špatně nepochopil, ale v CONTŘE www.retezy.info máš vždy na výběr mezi řetězy ČZ a TSUBAKI.
Pokud u nás někdo řekne, že by balo lepší použít řetěz TSUBAKI tak je to z toho důvodu, že výrobce moto doporučuje řetěz nejvyšší řady jako je třeba u TSUBAKI SIGMA nebo DID ZVM2 a tady už jsou řetězy ČZ řady SDZ hodně na hraně ( i když vím o případu kdy na Hayabuse vydržel 25 tis. km). S klidným svědomím dám, ale na jakoukoliv moto, kde je doporučován řetěz kvalitou na úrovni TSUBAKI ALPHA nebo DID ZVM řetěz ČZ SDZ a vím že poskytne stejnou službu jen prostě vypadá jinak - a ten vzhled ti ušetří cca 1000,- Kč na řetězu.
Mám takovej pocit, že vidíš prostě jen řetěz jak píšeš 40 let starej a vůbec nepřipouštíš, že ten vývoj jde někam dopředu. Myslím, že kdyby ty řetězy byl opravdu tak špatné jak říkáš tak je BMW a KTM nebude používat v prvovýrobě.
titika : http://www.sensormet.cz/ - scotoiler základní sada mi přišla i s fotkama umístění na F650GS ( v podstatě jediné a nejvhodnější místo ) a postupu montáže, v podstatě se musí jen udělat jedna dírka do té gumové části sání pod vstřikováním
pak se jen natáhnou hadičky a je to.
TomasTT : já stále nemám důvod měnit svůj názor na řetěz DID x kroužek, po 10tis.
od výměny celé sady ( bez spojky- řetěz v celku ) stále bez nutnosti jakéhokoli zásahu. Tak doufám, že ještě chvilku vydrží