Jak už psali přede mnou, základ je dobře koupit - servisované auto s jasnou historií a původem. Pak to nebývá past na peníze, ale sehnat takové auto je skoro jako vyhrát loterii. Po dvou naběhnutí na vidle (jednou s rozběhem), jsem svoje 3 poslední auta se zaťatými zuby koupil nová, z čehož mají radost moji kamarádi, kteří číhají, až zase budu upgradovat.
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Bubak - souhlasím a někdy se i přikláním k tomu, zajet pro auto např. do Německa, tam není majitelům zatěžko jezdit do značkového servisu, v řádných intervalech, ne až když si o to auto důrazně řekne samo. Ale i v ČR se dá najít slušné auto/motorka se zaručenou minulostí...
A v inzercích nekoukat po nejlevnějších kusech, to je česká vlastnost seřadit si auta/motorky od nejlevnějších, lidi si z nějakého zvráceného důvodu myslí, že když nekoupí to nejlevnější, budou za hlupáky, protože naletěli nějakému zlatokopovi ("chachá, na hlupáky se musí zchytra, vychcánek si myslí že mu dám 200 když tamhle je hezčí za 180 a má i parkovací senzory". Tuhle metodu jsem opustil a dvě má poslední auta (obě mám a nehodlám se jich zbavit) jsem koupil "po novu". I v ČR se najdou auta koupená v ČR, servisovaná ve Fordu, kam se dá zavolat a vše ověřit. A ano, budou stát víc peněz, ale ve finále budou levná. Kamarád kupoval Mondeo MK3, na doporučení od "skvělého" dovozce, za 115 tisíc, s nájezdem 220 tisíc km. Auto prý po 1. majiteli, servisované ve Fordu. Přiznám se, že mně se nelíbilo a navíc bych už nechtěl auto s 200000 km, koukal jsem tedy zprvu po MK3 s menším nájezdem a opravdu prověřeném kusu. Ty ale byly za 150-180 tisíc a tam už začínaly neprověřené, nejlevnější MK4, které provází mnohem lepší pověst. Tak jsem nakonec připlatil, koupil auto za 240 tisíc, ale jezdím už 70 tisíc km bez problémů, zatímco zmíněného kamaráda stálo jeho MK3 už tolik co moje (turbo, spojka, čerpadlo, vstřiky atd. atd. atd.) a ten cenový rozdíl do něj vrazil během 30 tisíc kilometrů!!
.. mno, nasi domaci "spekulanti" . Nevim kdo furt nemuze pochopit, ze v Reichu auta tehle katergorie proste najedou behem prvnich 3-4 let tech 150 az 180 tisic km uplne snadno - germani (narozdil od nas) najezdi klidne i pres 200 km denne do prace, pac jim to financak vraci zpatky plus dovolene a podobne... ... je to tam uplne normalni. I to pravdlene servisovani, myti a lesteni kazdou nedeli na pumpach a podobne... od roku 2005 tam napul ziju, tak to kolem, kua, vidim.
Upravil Bubak dne 23.01.2015 10:06
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Hranicar: Jojooo, taky jsem se spalil a dostal vynadano. Ale souhlas, tady se ti lidi o ty auta jaksi vic staraji. Navic pokud se bavime o autech ktera jsou relativne nova, tedy ne o pleckach co si koupi nekdo na "dojeti". Pokud je to prvni majitel a auto ma treba prvnich 5 let, tak je spis v hodne dobrem stavu. Myte (coz me prave pripomelo ze musim it do mycky, protoze uz "vypadam" jak prase...) a servisovane.
Dobrý den všem. Fordy jezdím od 95-týho. Kromě starého Oriona 1,4i jsem střídal nové od Focuse po Galaxy. Mondea jsem měl 4. Vždy 100% bez problémů. I kolegové ve firmě a proto s Fordy po strašné zkušenosti se Suberb a Passat pokračujeme vč Transitů. Co se mi však nepovedlo...v červnu jsem pořídil BMW 5 x-Drive Mpacket. Mám najeto 19.500 Km a věhlasná převodovka BMW ZF si začíná žít vlastním životem a je na ni uznaná reklamace. Oprava 3týdny. Dále asi po x-tém vyvážení pneu jsme zjistili, že se auto netřepe od kol ale od "diferáku". Slabý tlak na turbu ani nezmiňuji. Takže si nechej na fóru rozumně poradit. BMW (auto) jou neskutečný sračky...toliko moije zkušenosti.
Jooo a promin. Motor pokud naftu tak záleží, co očekáváš. 1.8 s otazníkem...pokud neblázníš, výkon stačí a je spolehlivej. 2,2 TDCi je letadlo a taky bez problémů. U 140 PS a 163 PS 2,0TDCi je trocu otazkou dvouhmotový setrvačník. Jetřeb jej poslechnout. Filtr pevných částic bych neřešil...v PM vysvětlím
Je taky dobrý se podívat do TP. Po 5ti letech jsem zjistil, že mám ve Fordu žabožrouta od Pežotu????. A tuším, že Mondeo je na tom stejně. Nepříjemné překvápko
Asi pred rokem jsem mel jako nahradni vozidlo za firemni audi prave Mondeo 2010 v nafte a nestacil jsem se divit. Vim ze me tenkrat prekvapilo jak to bylo nekvalitni, plasty, hlucnost, jizdni vlastnosti a ve cca 100tis km vsechno takovy divny. Trh si ceny ojetin vzdy udela sam...viz VW Golf 4 1.9 TDi 84kW kolem roku 2000, za peknyho i kilo neni problem.
Michal21 napsal:
jeste jedna hadanka. Z cehopa to je?
Já vím, já vím, to bude asi z auta Nějakej malej čtyřválec.
Upravil Medik dne 27.01.2015 07:43
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Airspeed napsal:
Forda jsem mel od novoty-Mondeo combi2.0 tdci a uz nikdy vice!!!!Rozepisovat to ani nebudu protoze mi ta kraksna nestoji ani za vzpominku. Tak asi tak.
hehe presne... mal som 2x Mondeo 2.0 TDCI tusim 2004 - 2006
priestranne auto, dokonca GHIA je uz celkom prijemny stupen vybavy ale bol som viac v servise ako na cestach
dal som ho prec a sice nemozem povedat ze s Passatom do servisu cas od casu nezajdem ale ten ma nikde nenechal
live fast, die young be wild, have fun
Tazy - motory od Peugeotu, co se dávají do současných Fordů, jsou náhodou spolehlivé a bezproblémové, je ale vidět, že průměrný Čech slyší v souvislosti s autem "Francouz" a oklepe se odporem.
Mimochodem jsem měl Scénika, koupil jsem ho se 115000 km, najezdil zcela bez problémů dalších 120 tisíc km, přitom jsem na auto totálně kašlal, jen měnil olej, takže se nemohu zlobit, že jednou se zastavilo kromě ucpanému palivovému filtru. Časem se zjistilo, že jsem ho kupoval bourané, opravené a stočené asi o 150 tisíc km, takže když jsem ho prodával, mělo najeto 350-400 tisíc km. Bylo to nekvalitní auto? Já myslím že ne.
V práci máme skříňový Opel Combo, 1,7TD, výměna oleje vždy po předepsaných 50 tis. km, pravidelný, značkový servis, původní skoro všechno kromě baterky, brzd a pár drobností. Nájezd skoro 400 tisíc km, stále spolehlivě jezdí a skoro nežere olej. Je to sr.čka jak se o Opelech tvrdí? Určitě ne. Ale kupovali jsme ho s kamarádem nové a od začátku dostával vzornou péči.
Raptor - to jsi měl ale MK3 a tam to bylo jinak, byla to sice lépe udělaná auta než MK2, ale kvalitou se s MK4 nedala srovnat a celkem spolehlivá byla opravdu při bezvadné péči a kvalitním palivu. A mimochodem, stále zapomínáme, že skoro všichni tu píšeme o ojetinách koupených z druhé ruky a těžko můžeme srovnávat způsob ježdění a péči o vozidlo. Rozdílné zkušenosti nemusí mít nic společného s "kvalitou" auta a česko-slovenská škudlivost a s tím spojená úroveň péče o vozidlo je pověstná, stejně jako tankování nejlevnější nafty, nablýskání, přesvědčivá tvrzení o dokonalé péči a stáčení kilometrů při dalším prodeji...:-).
Zneužiju tohle vlákno když je o Fordech mám velikou prosbu. Najde se tu někdo kdo by zjistil nějaké info o Fordu Tranzit podle vin? Vin je: wfovxxbdfv2p50679
je to chlaďák a údajně by měl mít najeto cca 270 000 km za případné info předem děkuji
Nač stahovat kalhoty když brod je ještě daleko
Jarys napsal:
Zneužiju tohle vlákno když je o Fordech mám velikou prosbu. Najde se tu někdo kdo by zjistil nějaké info o Fordu Tranzit podle vin? Vin je: wfovxxbdfv2p50679
je to chlaďák a údajně by měl mít najeto cca 270 000 km za případné info předem děkuji
Jarys, jestli to kupuješ kvůli nástavbě, tak se zajímej o agregát a stav skříně. To je důležitý. Na tranzita seženeš věci v každý vesnici.
Když je hlad,je i husa dobrá.
Jarys napsal:
Zneužiju tohle vlákno když je o Fordech mám velikou prosbu. Najde se tu někdo kdo by zjistil nějaké info o Fordu Tranzit podle vin? Vin je: wfovxxbdfv2p50679
je to chlaďák a údajně by měl mít najeto cca 270 000 km za případné info předem děkuji
Jarys, jestli to kupuješ kvůli nástavbě, tak se zajímej o agregát a stav skříně. To je důležitý. Na tranzita seženeš věci v každý vesnici.
jo potřebuju chlaďák, budu dělat ty ryby jak sem ti řikal. Na tohodle asi prdím řikal týpek že agregát píše chybu 01 a to je prej málo chladící kapaliny a že jen stačí doplnit tak nevím
Nač stahovat kalhoty když brod je ještě daleko
Měl jste tu někdo Mondeo Mk3 a teďko Mk4 delší dobu, aby se dalo srovnávat? Mk3 mi hodně dobře sedlo do ruky, ale jestli je Mk4 o tolik lepší v kvalitě... ______________
R1150R 2004