Wing napsal:
No já Vám soudruzi nevím jak s digitálama, co dělá dobrý fotky a co špatný. Jsem línej se učit cokoliv novýho a hlavně nemám potřebu měnit starý věci, co jsou osvědčený a fungujou, za jiný / stroje, BMW, foťáky i manželku / Mám zrcadlovku Nikon na kinofilm, poslední typ s magneziovým tělem / dle info odborníkú/ a asi se mnou umře. Najeto má se mnou na motorkách +150tkm a nikdy mě nezklamal, bez jedinné poruchy a fotky dělá nádherný. Při vyvolání ve fotolabu si všechny fotky nechám soušasně napálit u nich na CD a pak je mám i v PC. Jsou z nich pak velmi kvalitní fotky na 30x40cm, visí nám zarámovaný na stěnách po celým baráku. Jo jasně, digitál je progres a moderní, ale profík fotograf mi sdělil, že prý z digitálu nikdy není taková foto, jak z filmu. Nevím ,nejsem odborník, možná kecal nebo to už neplatí. Tož tak přátelé, moderní novinky nic pro mě, já radši starou kvalitní mechaniku. Ostatně i Jarda Šíma fotí na starý mechanický Nikouš, jestli mě chabá pamět neklame. Nuže, foťme čím kdo chce, ale hlavně to chce mít foťák pořád sebou... a nabitý baterky a volnou pamět u digitálú
Myslim ze nezasveceny clovek by po precteni tveho prispevku vsadil dost penez na to,ze jsi majitelem 100 gs nebo tak neco.A urcite by se vsadil,ze by jsi nesel do neceho s abs,ews,imobilizerem atd.Ber to trochu jako vtip,ale tvuj nazor na fotaky mi pripomel zdejsi diskuse o tom jestli posledni kvalitni Bmw bylo 1000gs nebo jeste 1150?
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
To téma je už dneska asi out. Přiznejme si to - digitál to vyhrál na celé čáře. To je pravda a nic než pravda. Poslední trosečníci, kteří používají kinofilm nebo nedejbože planfilm (!!!) jsou postupně izolováni stále mizejícími prodejnami s materiálem a postupně zavíranými laborkami.
Jak jsem psal - kvalitu dělá ale především ta optika a až na pár vyjímek, je optika velká a těžká. Ano, existují i velmi kvalitní kompakty a nebo spíš hybridní přístroje (jako kompaktní ultrazoomy) ale aby se dosáhlo takové kvality, jakou vyrobí průměrná 35mm zrcadlovka se slušným objektivem - na to je potřeba hodně vybírat. Momentky bez diskuze - to je jasná volba digitálu. Pokud ale chcete z fotky udělat poster o šířce 2m na plakát třeba na výstavu, najednou zjistíte, že to z digitálu moc dobře nejde a že tam jsou artefakty, které jste na 10x15cm neviděli a přitom z obyčejného diáku to jde jako víno.
Jestli kompakt nebo zrcadlovka - to je těžké ale podle mě jsou tvůrčí možnosti zrcadlovky (resp. foťáků s podobnou konstrukcí a zejména optikou) nesrovnatelné a na druhou stranu je pohotovost kompaktu nevyčíslitelná a proto je nejlepší používat oboje. Ve finále na nějakých důležitějších cestách používám všechno - prakticky nonstop fotím momentky kompaktem, další záběry digitální zrcadlovkou a to, co považuju fakt za hezkou scénu (a kde je šance že bych to mohl potřebovat zvětšovat) na film. Před pár lety jsem v Maroku fotil vybrané scény ještě počtvrté a to na 6x4.5cm a nelituju toho - kvalita je pochopitelně ještě vyšší než u 35mm a líp se to skenuje. Ale ty první dvě volby vidím jako ideál - kompakt kdykoliv pohotově a scény, které by mohly být "důležitější" na zrcadlovku, kde si můžu pohrát s hloubkou ostrosti a z ruky třeba udržím lepší časy než u kompaktu, který nemá tak světelnou optiku. Já teda spíš vždycky bojuju s opačným problémem - příliš světla a příliš zacloněné objektivy, proto vláčím různé ND filtry apod. To je nevýhoda stejně jako problém prakticky všech digitálních čipů - malá tolerance vůči expoziční chybě oproti filmu i když u inverze to tak moc neplatí. Každopádně si zkuste i s dobrým kompaktem s portrétním programem udělat záběr, kde je postava na bezvadně rozostřeném pozadí. Uvidíte že to při osvětlení na plném slunci prakticky nejde. I ta nejobyčejnější zrcadlovka tohle zvládne jako nic.
Na něco je prostě lepší a pohotovější malý foťák a na něco velký objektiv. Nakonec i velikáni fotografie používali pro focení běžných momentek průhledové foťáky, které byly nenápadné a ne obří objektivy na kilových tělech. Nejlepší záběry krajiny se ale dělají pomocí ateliérového přístroje a ti nejlepší krajináři pořád měchové přístroje používají - i když to může být směšné. Díky možnosti kipování se dají dosáhnout skvělé posuny hloubky ostrosti a díky tomu, že u krajinářského foťáku jdou obě standardy strčit skoro k sobě, je pro tyhle fotografy jiná technika nepoužitelná. Totéž architektura. Pokud chcete vyfotit nějakou budovu bez kácejících se linií - musíte buď šiftovat standardy nebo deformovat v počítači. Když to člověk nezná, tak se diví a nebo si myslí, že to je masivně upravené v Photoshopu a přitom to z toho foťáku už takhle vypadne.
To je teorie o ničem, sorry....
Řekl bych že dobré pravidlo je - když fotíš záběry na web, kapesní digitál je ideální. Pokud je cílovým médiem třeba nějaký větší formát (web galerie s vyšším rozlišením, komerčně využitelné záběry apod), volil bych digitální zrcadlovku. Pokud ale počítám s tím, že výsledek "bude na papír", tak buď nejlepší dostupná digitální technika nebo prostě použít film a nechat si udělat slušný sken v nějakém studiu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jo a jen na doplnění - nechte si schválně vygooglovat jméno Joe Cornish. Je to anglický krajinář. 100% najdete jeho web a různé fotky. Pokud se vám někdy dostane do ruky časopis "outdoor photographer" a zaujme vás nějaký extrémně fenomenální záběr dramatické krajiny, skoro na jistotu to bude jeho práce. To je zrovna příklad člověka, který fotí dodnes na dřevěný měchový přístroj značky Ebony a nedá na něj dopustit.
Wing napsal:
No já Vám soudruzi nevím jak s digitálama, co dělá dobrý fotky a co špatný. Jsem línej se učit cokoliv novýho a hlavně nemám potřebu měnit starý věci, co jsou osvědčený a fungujou, za jiný / stroje, BMW, foťáky i manželku / Mám zrcadlovku Nikon na kinofilm, poslední typ s magneziovým tělem / dle info odborníkú/ a asi se mnou umře. Najeto má se mnou na motorkách +150tkm a nikdy mě nezklamal, bez jedinné poruchy a fotky dělá nádherný. Při vyvolání ve fotolabu si všechny fotky nechám soušasně napálit u nich na CD a pak je mám i v PC. Jsou z nich pak velmi kvalitní fotky na 30x40cm, visí nám zarámovaný na stěnách po celým baráku. Jo jasně, digitál je progres a moderní, ale profík fotograf mi sdělil, že prý z digitálu nikdy není taková foto, jak z filmu. Nevím ,nejsem odborník, možná kecal nebo to už neplatí. Tož tak přátelé, moderní novinky nic pro mě, já radši starou kvalitní mechaniku. Ostatně i Jarda Šíma fotí na starý mechanický Nikouš, jestli mě chabá pamět neklame. Nuže, foťme čím kdo chce, ale hlavně to chce mít foťák pořád sebou... a nabitý baterky a volnou pamět u digitálú
nezbyva nez souhlasit ...
a kdyz se tam da treba Provia nebo padesatka velvia ... a nebo treba cerobilej Agfa APX 100 ....
... a jak jiz zminili predrecnici ... klicove je dobre sklo ... a za nim klidne muze byt kinofilmovy telo, ktery je dneska k sehnani za par supu v bazaru (treba Nikon F5 nebo Canon 1V jsou dnesak ve velmi slusnym stavu pod deset tisic .... ) a jede se ... jen je to potreba mit v ruce a hlave, protoze se ty obrazky na ceste ze spulky proste nedostanou aby clovek vedel co vlastne vyfotil ...
NĚKOLIK= fotky od cerv,moje+místní foto. Kdyby jsi se podíval,tak cerv tam má 21 alb,já 4 a na místních stránkách jich je taky dost. Stačí se jen podívat...
A pak kritizovat...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
OK, to je výzva.
Já nemám prakticky nic online ale jednu jo - je to jedna z mých oblíbených, možná kvůli atmosféře..
Foceno Olympus 35mm se záklaďákem a polarizačním filtrem na Fuji Velvia.
A drtivá většina toho, co jsem kde fotil na moto cestách kompakty jako momentky, dost často za jízdy - je na www.ultimad.net
Jak jsem psal - fotil jsem nejvíc na diáky a občas něco někde promítám na akcích ale naskenovaného toho mám relativně málo.. Pár fotek z cest po Asii (SríLanka, Maledivy) a z USA a pak hlavně Maroko a Tunis. Protože to jsou diáky, tak se to blbě prezentuje. Až bude někdy nějaká akce s promítáním, rád vezmu něco z archívu. Přece jen diák na plátně vypadá pořád líp než z data projektoru a čím větší, tím víc je to vidět. Tak to jen omluva že nepublikuju mraky fotek v galeriích.
Upravil TomasTT dne 12.11.2008 01:37
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
bigr: precti si co jsi na psal a co na to odpovidam!!!! nikoho kritizovat neminim, jen jsem si posteskl, ze na to jak tu (v tomto tematu) fsichni machrujou vybavickou je tady malo vysledku
low napsal:
bigr: precti si co jsi na psal a co na to odpovidam!!!! nikoho kritizovat neminim, jen jsem si posteskl, ze na to jak tu (v tomto tematu) fsichni machrujou vybavickou je tady malo vysledku
Dobře já to myslel tak,že si stěžuješ na odkazy a přitom jsi se na ně třeba ani nepodíval. Nevim. Nebo podíval?
Ale máš pravdu,že všichni ukazujou vědomosti a nikdo výsledky.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Vím, že tam nejsou moto (také je samozřejmně fotím)... Ale tenhle link je o focení... a někdo napsal, že tu nejsou žádné foto... tak jsem je sem dal...
Jo a fotím Nikonem D100 + objektivy 18-70, 28-80 macro, 70-300, 80-200
Dále mám analog Prakticu, Nikon F65 a jiné...
A stále tahám kompaktík SONY W120 a nebo PANASONIC LUMIX FZ-7
Fotím co mě baví (pokud to není práce...)
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
Fotim Canon 400D, objektiv Tamron 17-50/2,8 nebo canon 50/1,4
Používám polarizační a přechodové filtry hoya
Nepoužívám stativ, protože mně nebaví vláčet ho s sebou.
Abych nemusel tahat žádné disky a notebooky, mám na cestu 2ks 16GB ultrarychlých karet. Fotim jenom do RAWu.
Pro nabíjení poslouží zásuvka BMW