TomasTT napsal:
Pokud jezdíš jen po Evropě po silnicích tak TomTom
Připojím se s dotazem:
A co když jezdím po Evropě všude tam,kde mě navede CN(takže dost často i off) má Tomtom něco konkurence schopnýho?
Ty jejich mapy jsou plus mínus podobný city navigatoru. Stejná úroveň podrobností. Takže když ti stačí CN, bude ti stačit i TomTom mapa. Horší je, že se to nedá dost dobře nijak vylepšit, něco dohrát... Takže když budeš chtít víc terénní mapu Ukrajiny, tak to je dost smůla. Každopádně v menu je možnost "navigovat pro pěší chůzi" a pár dalších profilů (kolo..) ale ty mapy tam nemají podrobnosti, které by se pro to daly využívat. Ale třeba je někdy budou nabízet. Je to jeden z dotazů, zítra měli přijet lidi z TomTomu na nějaký jednání ale přesunuli to na příští týden, tak to mám v seznamu dotazů.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
naprcccs: osobně neznám nikoho, kdo byl jel do USA s Riderem. Fakt nevím. Mapa se koupit dá - USA pro TomTom vyjde asi na 60EUR roční nebo 50EUR jednorázově nebo tak nějak. Dělá se to online přímo na tomtom.com
Garmin tam funguje naprosto OK, CN USA na kartě vyjde asi na 2000Kč (funguje ve všech navigacích Garmin kam jde strčit SD karta), lidi jezdí se zumem 550, 660, 590 a nevím o nikom, kdo by měl nějaký problém.
Jinak obecně - na silnici můžeme říct, že ty dvě firmy stojí přímo proti sobě. Možná jedna má lepší Argentinu a druhá má třeba mapy Asie apod. Ale je to plus mínus jen o tom, jak se komu víc líbí logika ovládání, nastavení a způsob autoroutingu. Ale do TomTomu Rider sehnat nějakou exotickou mapu je téměř nemožný. Natož "offroad" polo-amatérské mapy vyráběné komunitně apod. V tom je prostě Garmin lepší.
Upravil TomasTT dne 04.05.2015 11:04
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Projel jsem s navigací Tomtom Severní, Sřední a část Jižní Ameriky, Libanon,, Jižní Afriku atd / autem zpevněné a občas nezpevnene cesty/ a ani jednou nezavahala. Garmina / Navigátor V/ co mám na moto musím furt kontrolovat, protože co dokáže někdy spočítat zůstává rozum stát.
TomasTT napsal:
Pokud jezdíš jen po Evropě po silnicích tak TomTom
Připojím se s dotazem:
A co když jezdím po Evropě všude tam,kde mě navede CN(takže dost často i off) má Tomtom něco konkurence schopnýho?
Ty jejich mapy jsou plus mínus podobný city navigatoru. Stejná úroveň podrobností. Takže když ti stačí CN, bude ti stačit i TomTom mapa. Horší je, že se to nedá dost dobře nijak vylepšit, něco dohrát... Takže když budeš chtít víc terénní mapu Ukrajiny, tak to je dost smůla.
No,řekněme si to na rovinu...např. nějaká adriaroute od Garmina,která má být,kdo ví,jak dobrá v terénu na Balkáně je už dneska proti CN úplně marná.CN už má takový pokrytí,že nějaký starší lokální mapy jsou už za zenitem.Málo kdy najdu cestu,která na CN není,takže si v terénu pojezdím na dovolené poměrně dost a vždy si slušně vystačím s CN a neřeším nic jinýho(samo krom papírový mapy,kterou mám vždycky a vždycky mít budu)...Celá Evropa je už hodně slušně pokrytá CN a pokud je tomtom konkurenceschopnej,tak
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
mtucek napsal:
Projel jsem s navigací Tomtom Severní, Sřední a část Jižní Ameriky, Libanon,, Jižní Afriku atd / autem zpevněné a občas nezpevnene cesty/ a ani jednou nezavahala. Garmina / Navigátor V/ co mám na moto musím furt kontrolovat, protože co dokáže někdy spočítat zůstává rozum stát.
Mluvím o nových navigacích Tomtom.. a obecně třeba o zemích jako je Tunisko, Maroko, Albánie... ale třeba i Mongolsko, Kazachstán apod. Zkrátka typické destinace majitelů cestovních endur. Pro TomTom je Maroko docela bílá mapa.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tome mohl by jsi udělat fotku toho zamykatelnýho držáku nebo vysvětlit jak je to tam řešený? Podle fotek to nejde poznat. Jinak jak funguje kombinace Interphone F5/F4 a TomTom + telefon, respektive jak tohle TomTom řeší, je to jako u Garmina, kde telefon připojíte k navigaci a potom spojíte navigace s Interphone nebo musíš každý zvlášť? Díky
TomasTT napsal:
Pokud jezdíš jen po Evropě po silnicích tak TomTom
Připojím se s dotazem:
A co když jezdím po Evropě všude tam,kde mě navede CN(takže dost často i off) má Tomtom něco konkurence schopnýho?
Ty jejich mapy jsou plus mínus podobný city navigatoru. Stejná úroveň podrobností. Takže když ti stačí CN, bude ti stačit i TomTom mapa. Horší je, že se to nedá dost dobře nijak vylepšit, něco dohrát... Takže když budeš chtít víc terénní mapu Ukrajiny, tak to je dost smůla.
No,řekněme si to na rovinu...např. nějaká adriaroute od Garmina,která má být,kdo ví,jak dobrá v terénu na Balkáně je už dneska proti CN úplně marná.CN už má takový pokrytí,že nějaký starší lokální mapy jsou už za zenitem.Málo kdy najdu cestu,která na CN není,takže si v terénu pojezdím na dovolené poměrně dost a vždy si slušně vystačím s CN a neřeším nic jinýho(samo krom papírový mapy,kterou mám vždycky a vždycky mít budu)...Celá Evropa je už hodně slušně pokrytá CN a pokud je tomtom konkurenceschopnej,tak
Adria Route už je řadu let prodávaná pod tímhle jménem ale ve skutečnosti jde o kompilaci z mapových podkladů stejných jako CN. Pro pohyb v terénu ale existuje Adria Topo Pro, která má opravdu asi takový rozdíl v mapových detailech jako rozdíl CN a Topo Pro v ČR. Ale to je normální komerční mapa prodávaná taky Garminem. CN a mapy TomTomu jsou celkem na stejné úrovni ale je pravda, že někdy je autorouting TomTomu lepší. Každopádně mají dneska víc možností výpočtu trasy ale chybí jim třeba některé věci, které se používají u Garminu docela běžně (jízda od bodu k bodu po přímkách nebo přepočet offroad stopy na trasy apod).
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Paul napsal:
Tome mohl by jsi udělat fotku toho zamykatelnýho držáku nebo vysvětlit jak je to tam řešený? Podle fotek to nejde poznat. Jinak jak funguje kombinace Interphone F5/F4 a TomTom + telefon, respektive jak tohle TomTom řeší, je to jako u Garmina, kde telefon připojíte k navigaci a potom spojíte navigace s Interphone nebo musíš každý zvlášť? Díky
My jsme ještě prémiovou sadu neměli. Ale není tam co vymýšlet - bude to stejné jako u Rideru 2013. Na šroub RAM namísto vratidlového šroubu dáš kolečko se zámkem a na držák přišroubuješ takové rozšíření, které strká kovovou závoru do drážky ve které drží navigace, takže nejde vyšoupnout.
TomasTT napsal:
naprcccs: osobně neznám nikoho, kdo byl jel do USA s Riderem. Fakt nevím. Mapa se koupit dá - USA pro TomTom vyjde asi na 60EUR roční nebo 50EUR jednorázově nebo tak nějak. Dělá se to online přímo na tomtom.com
Garmin tam funguje naprosto OK, CN USA na kartě vyjde asi na 2000Kč (funguje ve všech navigacích Garmin kam jde strčit SD karta), lidi jezdí se zumem 550, 660, 590 a nevím o nikom, kdo by měl nějaký problém.
Jinak obecně - na silnici můžeme říct, že ty dvě firmy stojí přímo proti sobě. Možná jedna má lepší Argentinu a druhá má třeba mapy Asie apod. Ale je to plus mínus jen o tom, jak se komu víc líbí logika ovládání, nastavení a způsob autoroutingu. Ale do TomTomu Rider sehnat nějakou exotickou mapu je téměř nemožný. Natož "offroad" polo-amatérské mapy vyráběné komunitně apod. V tom je prostě Garmin lepší.
Ahoj,
asi poslední otázky před rozhodnutím.
1/ Jak se chová TomTom po odpojení od nabíjení? Běží normálně dál, nebo musím něco potvrdit, mačkat, aby běžel dál? Nerad bych, aby se vypnul a po opětovném startu jsem musel zadávat trasu znova. Jde mi o to, jak je lepší ho připojit, zda napřímo, nebo podle zapalování. Moc se mě to přímo na baterku dávat nechce, někdy loni tu byly diskuze o vybíjení baterky, už nevím, zda to bylo u Navigátora, nebo u Garmina.
2/ Jaké je chování při neprojetí průjezdného (nebo tvarovacího) bodu. Snaží se mě navigace stůj co stůj vrátit, nebo ji to po cca 5 km přejde a inteligentně pochopí, že se vracet nechci? Moje stará iGO Primo se mě snaží chvilku vrátit, ale pak ji to přejde. To oceňuji. Ale kvůli tragickému displeji půjde asi do šrotu, nebo do auta.
3/ Dá se odhadnou, kdy asi bude TT držák? Rád bych už s novým TomTomem v držáku od TT jel na plánovanou dovolenou druhý týden v červenci. Ale pár dní budu asi potřebovat na úpravu stávajícího držáku a připojení k elektrice.
4/ Už jste uvažovali, jak by mohla vypadat a co by měla obsahovat TomTom sada s TT držákem?
Rád bych se přijel někdy v první půlce června podívat.
díky
Radek
1. vyzkouším - nenapadlo mě to testovat. Všechny TTR vždycky při zapnutí chtěly zmáčknout tlačítko a při odpojení napájení byl na obrazovce varovací text že se navigace vypne za 5, 4, 3... sekundy a možnost zrušení vypnutí. Tak si myslím, že tady to bude naprosto stejné. Trasa tam pochopitelně zůstane, neviděl jsem ještě motorkovou navigaci, kde by trasa nezůstala načtená. Diskuze o vybíjení byly a budou - u všech navigací, které nejsou napájené přímo 12V ale mají na napájecím kabelu (nebo v držáku) 12/5V regulátor, který pořád běží. Takže např. Garmin Zumo 390 a další.
Doplněno: Když je navigace v držáku a napájená z 12V, tak po odpojení napájení (vypnutí klíčku) zobrazí na 10s varování s možností stisku tlačítka pro přerušení vypnutí a jinak se vypne. Nastavit to nijak nejde - prostě když se nic nezmáčkne, tak se vypne. Naštěstí ne úplně ale do standby. Ale vypne se.
A další informace - držák napájí navigaci 12V. To znamená, že obsahuje regulátor z 12 na 5V. To je špatná zpráva, protože zatím všechny držáky tohoto typu, které jsem viděl, měly nějaký odběr i když v nich nebyla navigace. A dříve nebo později by to ovlivnilo napětí hlavní baterky - viz problémy se Zumem 380/390 kde se držák i na CanBusu nevypíná a pořád to žere baterku. Třeba tady TomTom použil nějakou inteligentní elektroniku, která pozná že je navigace v držáku a pak by pomocí napětí baterie v navigaci aktivoval dobíjení z palubní sítě ale dost o tom pochybuji, protože na nabíjecích ploškách navigace není žádné napětí. Zkusíme změřit klidový proud držáku.
2. Chvilku se snaží vrátit a pak přejde k dalšímu. Jak moc inteligentní to je, to neposoudím, jezdil jsem s tím jen jedno odpoledne zatím.
3. Vyvíjí se. Podle mě to bude do léta.
4. Ne, fakt ne. Ono tam není moc co nabídnout. Nejsou žádné extra mapy, nemáme zatím držák...
Upravil TomasTT dne 12.05.2015 11:04
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Paul napsal:
Tome mohl by jsi vysvětlit jak to tam funguje kombinace Interphone F5/F4 a TomTom + telefon, respektive jak tohle TomTom řeší, je to jako u Garmina, kde telefon připojíte k navigaci a potom spojíte navigace s Interphone nebo musíš každý zvlášť? Díky
Tiež by ma to zaujimalo!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Párování se sluchátky se dělá stejně jako u jiných navigací - z menu v navigaci se vybere párování náhlavní sady a spáruje se s Interphone.
Protože ta navigace nepodporuje vůbec telefonní ani audio profily z připojených zařízení, tak telefonovat prostě přes ní nejde.
Nicméně telefon se využívat dá - ale ne pro telefonování ale pro tethering dat (internetu) do navigace, aby viděla online stav dopravy. Na rozdíl od Garminu se nepoužívá aplikace ale přímo funkce "sdílení internetu" nebo "osobní hotspot", internet tethering apod. Říká se tomu různě ale funkce je to stejná.
Takže se ta funkce zapne v telefonu a pak se vybere párování telefonu zase ze stejného menu v navigaci a spáruje se k tomu telefon pro datové přenosy.
Telefonní hovor do navigace a připojené sluchátkové sady pochopitelně neprojde. Zvoní to jen v telefonu. Naštěstí v Interphone jde spárovat telefon přímo, takže po jednom kanálu se poslouchají hlasové příkazy navigace a po druhém tam jdou telefonní hovory a hudba z telefonu. Nicméně na displeji navigace není vidět kdo volá, nejde volat ani ze seznamu ani na čísla u POI a waypointů atd...
Ahoj, jsou obě verze skladem? Rád bych se přijel v pátek odpoledne podívat. Tedy jestli nebude pršet. Je možné si to zkusit přidělat na můj držák na motorce, odzkoušet, jak na ni došáhnu, odzkoušet na slunci a podobně?
Díky