To se sice rika, ale stat by se to nemelo. A kdyz to pri vymene vyplachces cistou vodou tak je to uplne v pohode. Abych sve tvrzeni podporil, zitra dodam fotky dvou GS z r. 2008. Obe dovezene z GB, obe neco zazily a obe si hlavne uzily konzumni styl zivota puvodnich majitelu. V jedne byla do letoska nejspis puvodni modra chladici kapalina (jestli se tomu tak dalo jeste rikat). Ve druhe byla vymenena za G12 (pry po 3 letech provozu).
a 5 let (možná 4 roky) nevyměněnou růžovou kapalinou (zřejmě opravdu klasická auto G12). Obě GS vyrobeny 12/2008.
janrypal přiložený následující obrázek:
Budu měnit chladící kapalinu.Asi se nic nestane když dám MOTUL-MOTOCOOL zelenou namíchanou výrobcem na -25.Nevím jestli je tam původní.Pokud by tam trochu zůstalo původní,můžou se mezi sebou,,poprat´´ jako když jsem kdysi doléval chadičku ve felicii(nevěděl jsem co tam je-byla tak špinavá-jestli modrá nebo červená)?Samozřejmně propláchnu před nalitím vodou.
Upravil Francek dne 03.04.2016 12:28
Kapaliny na bázi ethylenglykolu by se "porvat" neměly. Jestli modrá, červená, zelená, mělo by to být jedno. Když vytáhneš spodní trubku z chladiče oleje, spodní hadici z chladiče vody a vyšroubuješ vypouštěcí šroub na bloku motoru, tak kapalina vyteče komplet. A když to k tomu ještě vypláchneš čistou vodou, tak není vůbec co řešit.
Tak jsem koupil 2litry MOTUl inugel expert -37st. (je modrý jako je v moto teď).Není zbytečně moc hustotý?Ředit nebo neředit?
Upravil Francek dne 08.04.2016 18:13
Pokud nehodláš někde parkovat v -37 °C, tak bych asi trochu naředil, protože to medium, které přenáší teplo, je právě voda a ne ethylenglykol. Na druhou stranu je ale důležitá i co největší koncentrace aditiv, takže bych to říznul tak na -25 °C a bude to značka ideál... A kdyby přecejen bylo v zimě -50 °C, tak bych se toho nebál. Už malé množství ethylenglykolu ve vodě způsobí to, že voda sice zmrzne, nevytvoří se ale pevný led, spíš taková ledová tříšť. Čerpat by to sice nešlo, ale nerozerve to chladič ani blok motoru, maximálně se ti trochu vybulí hadice :-D
Upravil janrypal dne 14.04.2016 00:00
Taky mohu potvrdit velmi pozitivní zkušenost s kapalinou G12 v Dakaru. Nalil jsem jí v roce 2013 po nasazení nového krytu vodní pumpy především proto, že jsem to nějak neřešil, chtěl po namontování co nejdřív vyjet, a G12 bylo v garáži kopec po ruce a zároveň nebyla v rozporu s dílenskou příručkou. Tak jsem jí tam vrzl. Teď, když jsem měl opět rozděláno, tak ten kryt je naprosto netknutý a ostatní vyžrané části se viditelně nezhoršily. Vypuštěná kapalina byla krásně čistá, jen nepatrně ztratila tu jedovatou výraznost, tak nějak vybledla. Zelenou jsem předtím vypouštěl znečištěnou nějakým černým hnusem o dost tmavší, než byla nová. Takže za sebe mohu G12 vřele doporučit a pro mě to byla tentokrát jasná volba.
G11 totiž obsahuje mimo jiné i aditiva, která se spotřebovávají, tzn. chemicky reagují na něco jiného. Takže kapalina všemožně mění všechny možné vlastnosti od barvy, přes zápach až po konzistenci. Všechno od G12 nahoru už by mělo obsahovat jen organické inhibitory, které samy nereagují, takže kapalina by měla zůstat stejná a taky se tím prodlužuje interval výměny. Používám G12+ , do auta ředím 1:0,8 a do moto 1:1,5.
Tak naředím na 1L inugel : 0,5L destilky.Tak to bude akorát.Alespoň nemusím načínat druhý litry inugelu.Uvidim kolik se vejde.Snad to nebude málo.Druhou lahev nechám na příští výměnu.
Pánové malej technickej dotaz. Když po vypuštění vracím spodní hadici do chladiče oleje, jaký je postup vrácení, je tam o kroužek a ten se nasadí na trubku a kam až na trubku, nebo se nechá v díře chladiče, ale nerad bych ho skřípnul. Víte někdo rozměr o kroužku?
Díky za pomoc.
Super, děkuju za odpověď. Ještě dal jsi okroužek před osazení na trubce, nebo až po konec co se už přišroubuje trubka k bloku motoru. Děkuju
Upravil berki dne 24.04.2016 10:50
berki napsal:
Super, děkuju za odpověď. Ještě dal jsi okroužek před osazení na trubce, nebo až po konec co se už přišroubuje trubka k bloku motoru. Děkuju
Tak nějak doprostřed.Ono se to stejně dorazilo na osazení trubky.
Rád bych znal váš názor. Mohu tuto chladící kapalinu použít v motorce ????
https://www.olejgroup.cz/olejgroup/eshop/67-1-Chladici-kapaliny/0/5/1485-Dexoll-Antifreeze-G12-1L
Ahojte
Nechcem zakladať novú tému tak píšem sem.
Pár dní dozadu som naštartoval motorku a keď som ju po cca10min.isiel zhasnúť našiel som pod ľavou stranou chladiča mláku nemrzky ...
Tá bola vymenená pred rokom za nejakú Ipone ,vraj neriedenú do -40 ...aspoň tak mi to vtedy povedali v servise. Motorka zimuje vonku pod plachtou nakoľko ju nemám kde mať ....u nás mohol byť túto zimuMax -15°C
Netušíte čo sa mohlo udiať ??
čo sa mohlo udiať? No nič iné, len že Ti niekde vytiekla kvapalina a Ty musíš nájsť odkiaľ. Ak moto bola na bočnom stojane, únik kludne môže byť aj z pravej strany : zátka či hadica. Ak to tieklo fakt zľava, tak to nemusí byť chladič, ale môže to byť výmenník tepla a jeho hadice.