JENDA HAVEL napsal:
zatím nerozebral......ale uvidíme..nic není nemožné
Tak si dávej pozor, aby jsi ho dokázal zase složit, umí to jen pár lidí v ČR!!
Já to umím
Jinak na hliník používám Milit (snad jsem napsal správná i).
Ale pokud je ten elox vyšisovanej od slunce tak na to fak nic neplatí.
Milit uz nikdy v zivote!!!
Vyzral mi na kazdem rafku flek
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
SEK napsal:
Jednou za čas si vezmu štokrdlátko, sednu si ke kolu, do ruky houbičku na nádobí, teplou vodu se saponátem a tím jde všechna šeď dolu. Jedno kolo tak 30 minut, ale kola a dráty jsou jak nový. Dá to trochu šmidlání, ale výsledek je slušný. Jo, houbičkkou tou zelenou drbací stranou
Co si predstavit pod pojmem saponat?
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
SEK napsal:
Jednou za čas si vezmu štokrdlátko, sednu si ke kolu, do ruky houbičku na nádobí, teplou vodu se saponátem a tím jde všechna šeď dolu. Jedno kolo tak 30 minut, ale kola a dráty jsou jak nový. Dá to trochu šmidlání, ale výsledek je slušný. Jo, houbičkkou tou zelenou drbací stranou
Co si predstavit pod pojmem saponat?
Saponát je širokýýýýýýýýýý pojem....... http://www.bmwgs.cz/images/smiley/tup.gif
Ahoj všici, koukám, že je problém se saponátem, to jsem netušil. Vemte ten, co používá Vaše mamina na nádobí, úplně bude vyhovovat. Pro chemický nadšence doporučuji Dynamic -E. Je určen na čištění od minerálních olejů a podobných minerálních srágor.
Vyrábí ho DOCHEMA v Moravské Třebové http://www.dochema.cz kolonka - průmyslové odmašťovače. Funguje velmi dobře a nezanechává žádný mapy. Drbání houbičkou se však nevyhnete. Kola po umytí řádně opláchnout vodou.
Doporučuji pracovat v rukavicích, stačí ty slabý nitrilový.
Nejhorší smrt je z vyděšení a nejhorší srážka v životě je srážka s blbcem.
JENDA HAVEL napsal:
Tak mi dnes dorazilo to tři v jednom. Tak budu testovat a dám vědět.....
Cekam na info. A eventuelne si to taky koupim
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Přátelé, ať znovu nezakládám další vlákno, řešil jste někdo přelakování zašlých ráfků?
Zkoušel jsem ledacos a ráfky už mám asi po smrti.
Bavil jsem se s Bmw Ivem, že by to snad mělo jít přestříkat nějakým lakem. Určitě tu je nějaký lakýra, který poradí?
Fotku kola jsem použil bez dovolení od Maa, tzn. je ilustrativní, ale takhle kdysi vypadala i moje kola a chtěl bych, aby tak zase vypadala
Kubrt přiložený následující obrázek:
[132.04Kb]
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Podle mě, ať už budeš lakovat nebo znovu eloxovat, tak se to neobejde bez rozpletení a zase vypletení, což je asi celkem velká a hlavně nákladná komplikace. Jinak samozřejmě při opětovném eloxování musíš nechat původní elox chemicky stáhnout nebo přinejhorším otryskat, ráfek vyleštit a zase nechat naeloxovat. Jde jen o to najít ten správný odstín a ten správný elox....je toho hodně druhů. Klidně se to dá naeloxovat i přírodním (bezbarvým) ostínem, protože pro ten původní odstín asi nenajdeš výrobce. Ale to je jen můj názor od stolu, bez bližšího zkoumání. Otázkou jest, jestli ten elox na ráfcích není zároveň i tvrdý. Existuje totiž tvrdoelox (tady se na barevnost většinou nehledí) a pohledový elox (kde je škála výběru barvy větší). Tvrdoelox vytvrzuje totiž povrch dílců a je samozřejmě i odolnější proti otěru. Je potřeba si ale uvědomit, že se jedná o vrstvu max několika málo desítek mikrometrů a tudíž je případné vyleštění nebo mechanická renovace víceméně nemožná. Pár věcí jsem nechával eloxovat většinou pohledovou variantou v černé barvě.
Další otázka je, jestli to za to stojí.... není lepší se na to vyprdnout a ty peníze raději nestrčit do vybavení respektive do krásné dovolené?
i já jsem puntičkář, ale zrovna toto - eloxování, je tak drahá věc že za to pomalu nestojí, pokud nechceš mít moto na výstavce
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Nepůjde to pánové.Jen vypletení a vycentrování kol přijde zhruba na 3000 Kč a to jen v případě,že se vám při rozplétání kol nic neponičí.Sundání elexu z jetých ráfků je problematické a znovu naeloxování dělá problém.Někdy to udělá mapy jek z toho leze zažraná sůl.
Vším tímto jsem si prošel při renovaci kol z 1200 GSA a to byl jen "obyčejný" černý elox.Vše vyřešil kamarád lakýrník a stříkl mi to za 1000 Kč normálním lakem na auta.Dokonce i komaxit na tom očištěném ráfku udělal mapy v místech kde byla asi zažraná sůl.
Nejschůdnější řešení bude koupit kola nepoškozená a ta poškozená prodat za nižší cenu někomu komu to tak moc nevadí a mlátí to někde v terénu.
A nebo, jak jsi Pavle zminil, nalakovat je. I za cenu oblepovani dratu...
Je mi jasny, ze na elox to davat nebudu. Moc penez a moc prace s tim.
Vojto, uz jsem nad tim xkrat mavl rukou a smiril se s tim, ale s.e.r.e me to.
Mao, diky za odpoved.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.