Vencar1150r napsal:
Když to tak čtu tak nevím zda mám jen vyměnit kapalinu nebo i přetěsnit váleček či udělat rovnou komplet spojku.Teď mám na R 1150 R 93 000km.
Pokud to vše chodí jak má, asi bych to neřešil.
U mě to bylo přesně jak psal Tonda. Povolil jsem pracovní válec a hned se na mě usmála brzdová sračka. Musel ven a repase. No začal jsem litovat, že jsem to nedal někomu opravit. Chce to zkušenost a znalosti, člověk si ušetří práci a starosti.
Váleček a ložisko vypadalo dobře, tak jsem vyměnil gumičku. Nový válec je cca 3 - 4tKč, tak tomu dám šanci, pokud zazlobí, tak budu shánět nový.
Jak se říká, když ji miluješ, tak není co řešit
Ivoš.
Zdravím, chystám se preventivně kouknout na pracovní válec spojky na r1150 gs a objevil jsem na BMW fórech, zejména teda amerických, že se z důvodu snížení možnosti poškození simeringu převodovky brzdovkou (a následného mixu s převodovým olejem) resp. průchodu brzdovky přes ovládací tyčku do prostoru spojky doporučuje prostřihnout těsnění, udělat drážku do příruby resp. přímo provrtat díru do prostoru, v němž je pracovní válec přišroubován např. zde http://mhayes.us/BMWr1150rt/Pictures/P1000826.jpg (na google lze více informaci dohledat např. pod bmw r1150 clutch weep hole) Výhodou tohoto řešení má být to, ze v případě selhání gufera spojkového válce má brzdovka snahu vytéct dírou ven a nestihne poškodit výše uvedené. Tak jsem se chtěl zeptat, jestli to někdo už dělal resp. jaké na to máte názory. Díky Honza
Nojo a nebude se tam tou dirkou dostavat prach a bordel a voda...a stejne dyz se pak ta kapalina smicha s vazelinou z loziska tak se to ucpe a nepoznas esli to kape takze mala dirka asi nema cenu a velka nebude dobra zas kvuli necistotam.takze jestli mas fobii z kapaliny tak si kup 1100.
Upravil Bohumil dne 22.03.2017 11:49
Kupredu spatki ni krok...
...s tou vyvrtanou dírou jsem si taky říkal, že voda a bordel z cesty se nebude líbit ložisku... maximálně jsem uvažoval o tom prostřihlém těsnění, že by se mohl případný proval kapaliny snáz okem detekovat a řešit, než to nadělá vetší škody... Ono
Ahoj chlapi,
Z ničeho nic mi přestala jít páčka spojky, úplně bez odporu. Kapalina pryč, včera jsem vymontoval pracovní válec spojky. Pěkně špinavej, všude jakejsi sajrajt, brzdovka, vazelína a asi i voda. Dá se nějak vyzkoušet, že funguje a je ok? Jde mi o to, zda koupit jen těsnící manžetu, nebo rovnou objednat celý válec, který není ani skladem, pouze na objednávku. Vevnitř jsou vidět 2 drážky, možná by to šlo rozleštit, ale ať se s tím zbytečně nepářu a nakonec zjistím, že je to k ničemu. Motorka má najeto cca 68 tkm. Dle toho, co jsem pročetl, tak je to celkem běžné. Nebo existuje nějaká sada na repas, nebo náhrada? Našel jsem to jen v celku. Co mě ještě zaujalo, je připojení hadic na průtokový šroub u spojkového válce, není tam ani žádná spona. Dle katalogu tam nic nepatří, ale moc tomu nevěřím a pokusím se tam nějakou vhodnou sponu dát. Díky, Honza
Tak jestli máš vyzrany valec,jak vrchní tak spodní tak ti nová gumička nepomůže...je to důsledek staré brzdove kapaliny...sponka tam nikde není,možná tě mate ta gumová hadica co je tam navlikla a akorát se v ní drží voda a to banjo u spodního válce je pak pěkně schnily...
Kupredu spatki ni krok...
yjedli napsal:
Ahoj chlapi,
Z ničeho nic mi přestala jít páčka spojky, úplně bez odporu. Kapalina pryč, včera jsem vymontoval pracovní válec spojky. Pěkně špinavej, všude jakejsi sajrajt, brzdovka, vazelína a asi i voda. Dá se nějak vyzkoušet, že funguje a je ok? Jde mi o to, zda koupit jen těsnící manžetu, nebo rovnou objednat celý válec, který není ani skladem, pouze na objednávku. Vevnitř jsou vidět 2 drážky, možná by to šlo rozleštit, ale ať se s tím zbytečně nepářu a nakonec zjistím, že je to k ničemu. Motorka má najeto cca 68 tkm. Dle toho, co jsem pročetl, tak je to celkem běžné. Nebo existuje nějaká sada na repas, nebo náhrada? Našel jsem to jen v celku. Co mě ještě zaujalo, je připojení hadic na průtokový šroub u spojkového válce, není tam ani žádná spona. Dle katalogu tam nic nepatří, ale moc tomu nevěřím a pokusím se tam nějakou vhodnou sponu dát. Díky, Honza
Jestli máš páčku bez odporu, tak ti s největší pravděpodobností odešla pumpa páčky spojky. Jsou tam dvě gumičky s břitem a jedna začala propouštět. Ale jestli máš pracovní válec ve stavu jaký popisuješ, tak jistota bude vyměnit obě součástky.
BMW R 1150 GS Adventure 25. Jahre
Ahoj, ano. Na motorce jsem nejel posledni 2 roky....kapalinu jsem neměnil, jen jsem doléval. Pak odešla ta páčka, absolutně bez odporu, nikde ale žádná loužička nebyla vidět. Také se bojím, že když vyměním pracovní válec, tak pak budu měnit ještě pumpu na páčce. Kde se to dá sehnat? Našel jsem pracovní válec a sadu na repas pumpy na ww.bmwmotoparts.cz, z Německa to vyjde o něco levněji včetně poštovného. Díky.
yjedli - budeš mít vadný ten spodní (pracovní) válec. Kup nový - ušetříš si zbytečné starosti s výměnou gumičky (manžetky), která ve většině případů za čas zase "propustí" - mnohokrát vyzkoušeno. Číslo dílu 21522335061 - stojí cca 4000,-
Zároveň si vyměň gufero v převodovce (pod válečkem). Brzdová kapalina ze systému spojky se s guferem nemá ráda, a za čas ti gufero propustí olej mezi gufero a váleček. A těsnění válečku zase nekamarádí s olejem z převodovky. Takže je lepší to udělat. Jinak hrozí koloběh událostí.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ahoj Tondo, muzes mi prosim poslat cislo dilu toho gufera pod valeckem v prevodovce? Jde to vymenit bez demontaze dalsich dilu? Diky za rady, pomohlo, vse objednam. Jeste jsem zjistil, ze mam cvaknute o-krouzky na sani 13541341797, zaujala me cena origo dilu cca 87 Kc. Nevite, je to material NBR? 52 x 2 dle katalogu.
Jestli máš páčku bez odporu, tak ti s největší pravděpodobností odešla pumpa páčky spojky. Jsou tam dvě gumičky s břitem a jedna začala propouštět. Ale jestli máš pracovní válec ve stavu jaký popisuješ, tak jistota bude vyměnit obě součástky.
Omlouvám se, ale nějak jsem přehlédl, že ti zmizela kapalina. Když se mi stalo to samé co tobě, tak mi kapalina v nádobce zůstala, proto ta pumpa. V tvém případě to je, jak popisuje Bohumil a Tonda.
BMW R 1150 GS Adventure 25. Jahre
yjedli napsal:
Ahoj Tondo, muzes mi prosim poslat cislo dilu toho gufera pod valeckem v prevodovce? Jde to vymenit bez demontaze dalsich dilu? Diky za rady, pomohlo, vse objednam. Jeste jsem zjistil, ze mam cvaknute o-krouzky na sani 13541341797, zaujala me cena origo dilu cca 87 Kc. Nevite, je to material NBR? 52 x 2 dle katalogu.
Gufero - 23127705085
Jde vyměnit bez demontáže. Opatrně do něj vyvrtáš dírku (používám vrták 1,5mm - u R1150 je lepší mít prodloužený) a našroubuješ do něj invertní kladivo a "vycukáš" ho ven. Potom osadíš nové gufero.
O-kroužek na sací hrdla je obyčejný (NBR) - klidně kup neoriginální za "pět korun".
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ahoj, moc diky za info, borcus z vrtani asi padne nekam dovnitr, ale to asi neva, protoze je tam stejne prach od lamely...
To Gufero musim koupit origo, nebo muzu tez v Agrozetu?
Ale maji tam 3 ruzne matrose:
https://www.agrozet.cz/e-shop/gufero-17x28x7-g-d54691.html
https://www.agrozet.cz/e-shop/gufero-17x28x7-gp-d21923.html
https://www.agrozet.cz/e-shop/gufero-17x28x7-si-gp-d19881.html
Měním gufero "na prasáka", díru nevrtám, naťuknu kladívkem a pak došroubuju dva š****té vruty, za které kleštěmi gufero vytáhnu ven. Výhoda: nejsou špony z vrtání :-)
Edit: zahvězdičkovalo to výraz vruty "s ostrým hrotem", asi si domyslíte, co s ludolfovým číslem s krátkým "i" tam mělo být :-D
Upravil Francis dne 23.01.2023 20:54
Francis - té převodovce je naprosto jedno, jestli tam padne nějaká špona z milimetrové dírky. Uvnitř je magnet na který se to okamžitě "přilepí". Běžně je na něm po vyšroubování z obalu takový nános špon (jen z otěru kol), že nějaká částečka z vrtání se v tom naprosto ztratí. Nehledě na to, že vrtáček ty špony "vyhazuje" ven - za gufero se skoro nic nedostane. Jinak je to asi jedno, jestli to vycukneš invertním kladivem nebo vytáhneš vrutem - důležité je hlavně nepoškodit nějakým tím nástrojem hřídel nebo obal. A s tím se při opravách již opravovaných převodovek setkávám docela často (úplně jedno u jakého modelu). Lidi do toho totiž "lezou" všelijak.
yjedli - gufero dej originál ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ahoj Tondo, ok, objednam original. Jen jeste jeden dotaz, tycka spojky asi musi ven pred vyndanim gufera? Jak pak odhadnu jeji serizeni? Odmerit kolik ted vyleza ven a pak ji tam natocit do cca stejne polohy a odzkouset? Diky, Honza