LukyGS: a proč to neřešíš? Proč jsme ti nedali jinou přední pružinu? Co je za problém zvednou telefon a vyřešit to? Nevím o tom, že bys měl nějaký problém, tak proč mi nenapíšeš SZ nebo nezavoláš. Jsem tady od toho, abych se o tyhle věci staral. Chci aby byli lidi spokojení a ne aby měli pocit, že mají něco špatně.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
MikeR1: bohužel i renomovaný výrobce tlumičů (teď aktuálně Sachs, dříve Showa) pod tlakem obří zakázky na odběry desítek tisíc kusů přistoupí na kompromis co se týká kvality nebo konstrukce tak, aby vyhověl tlaku na nižší a nižší cenu. WP dostali stejné ultimatum a BMW nevyhověli a tlumiče pro ně přestali dodávat.
Kompromisní konstrukce předního tlumiče se vleče prakticky od modelu 1100 a zrovna na 1150GSA se to projevuje fakt markantně pokud se jezdí po horším povrchu nebo offroad. Na 1200GS to samé s vyjímkou roku 2004 kdy tam byly ty WP. Rozdíl je fakt zásadní. Strávili jsme s motorkou 2004 a 2005 několik víkendů testováním, porovnáváním a jsou to jiné podvozky.
Jinak nastavení odskoku na 1150GSA je tak málo citlivé, že to je neuvěřitelný. Před 1150GSA jsem měl F650GS Dakar a jeho sériový zadní tlumič byl radikálně lepší a šel celkem normálně nastavovat. Zadek 1150GSA bylo pro mě ve srovnání s Dakarem zklamání.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tomáš TT - nemá smysl si kontrovat, své názory nezměníme a není to naší zatvrzelostí, prostě jsme každý jezdili něco jiného, já jezdím na 1100/1150GS/GSA 17 let, motorky bez úprav, žádné expediční speciály, prostě turistika, občas offroadově zaměřená, až na nepředvídatelné vyjímky žádný hardcora. A pro to co jezdím mi originály vyhovují a po 17 letech a čtvrt milionu kilometrů opravdu nemusím vypadat víc adventure.
Píšeš "Nedokážu pochopit, jak můžeš napsat, že originál 1150 je srovnatelný s tlumiči co jsem psal. Opravdu není. Předek je tragický, zadek má jednu fungující polohu pro ježdění offroad a i tak ho druhá díra dostane na doraz". Já nepsal, že je srovnatelný, já napsal, že v něčem bude jistě lepší, v jiném horší. A promiň, opravdu nemyslím, že BMW dalo dopředu "tragický" tlumič, ale neberu Ti to. Já neskáču, nezávodím, jedu turisticky, chci se dostat ve zdraví na druhou stranu pohoří. Musím souhlasit s tím, že zadek mi občas na doraz šel, ale nebylo to často a obvykle tehdy, když jsem podcenil nastavení a když se terén zhoršil, jel jsem dál. Pravda, MarekBMW, místní člen, jednou v RO tuším tlumič poškodil, ale to skočil tuším přes můstek. Uznávám, v takových podmínkách jsou jiné tlumiče lepší. Děkuji, nepotřebuji.
K předchozím příspěvkům - tlumiče TT ani jiné kupovat kvůli testování nebudu. Až mi tlumiče na motorku někdo namontuje, rád s nimi pár měsíců, týdnů nebo třeba jednu větší akci pojedu a budu moci provést aspoň základní srovnání, dalších 250 tisíc km nepotřebuji. Pro mé vlastní ježdění to ale nemá význam.
Upravil Ivan dne 13.08.2015 12:34
varan napsal:
Kamarat kupoval TracTive na 1100GS a po 10 000 km oba tlmice vytečene. Predny Hyperpro po roku funguje horsie ako 15ročny original. Ohlins vie tiez vynimocne vytiect, ale jazdnymi vlastnostami to kazdemu vynahradi, cena +- to iste co TracTive. Tym nechcem hanit TracTive, pokazit sa moze vsetko.
Wilbers ziadna skusenost
Ja mam osobne vzadu repasovany original, od repasu som spravil asi 5000km a je zatial asi tak dobry, ako novy origo tlmic na kamosovej 1200vke. A kto mi povie, ze novy vodnik 1200vka ma v serii zly a nefungujuci podvozok, klame
Repas ma u pana Prochazku bez nutnosti vrtania zavitu stal necelych 3000Kč.
A kto by sa chcel vyhovorit, ze som laik a nepoznam rozdiel medzi dobrym a zlym, tak na CRF450 SM som mal fabricku upravu podvozku Andreani na moju vahu (coz je ta ista firma, ktora pre motogp ladi Ohlinsy), takze po mojom vysperkovanom supermote z EU majstraku, ktory fungoval najlepsie ako to len bolo mozne a len uprava podvozku stala tolko co jazdena 1150ka, dokazem byt dostatocne kriticky aj k dobremu podvozku
Predny by som na GS vsak nerepasoval, tam treba hodit poriadny tlmic. Samozrejme zalezi ako sa motorka vyuziva. Do terenu by som nekupoval Ohlins, na cisto cestne jazdenie by som nekupoval TracTive atd atd
varan: zajímavé, že jsme ještě žádné vyteklé Tractive na 1100GS na servis neměli. Kde to kamarád kupoval? Na slovensku servis nemají, v rakousku taky ne.. Jen pro zajímavost.
Jinak vytéct může jakýkoliv tlumič - i když má dvojité zatěsnění atd. Stačí když se nechá na pístnici zaschnout bláto a vyteče ti WP, Ohlins nebo cokoliv. U "normálního" tlumiče se to rozebere, vyčistí, vymění těsnění, sestaví a naplní a tlumič je jako nový. U nerozebiratelného to je problém, protože už jen takový detail jako že nikdo neví, jaký tam má být olej a jaké má specifikace, na jaký tlak se tlumič tlakuje. "já tam dávám tenhle hustý olej, ono to pak líp tlumí" - to je odpověď jednoho z doporučovaných repasérů..
Ohlinsy jsou docela háklivý na nečistoty na pístnici, celkem snadno vytečou a málokdo (vlastně asi nikdo) v terénu pístnici nečistí.
Wilbers i Hyperpro mají poměrně malé množství oleje a celkem slabou pružinu (= nízká váha) ale aby to tlumilo to, co má, tak jsou planžety nastavený na vyšší tlak a olej dostává záhul - vůbec bych se nedivil, kdyby prostě s jeho způsobem jízdy potřeboval servis po 7-8 tis. km. Pokud využívá zdvih na maximum a má nastavené menší předpětí a větší útlum v oleji, tak to může potřebovat servis klidně po polovině normálního invervalu. Bohužel servis Hyperpro je tuším jen v Holandsku a vyjde na asi 10 tisíc za sadu, takže to lidi nedělají a pak nadávají, že tlumič nefunguje jak by měl. Ale i výměna oleje bez výměny ničeho dalšího by to měla změnit.
Upravil TomasTT dne 13.08.2015 13:09
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ivan: jasně, je to jiný způsob jízdy. Ale na druhou stranu - je to GS a ne R nebo RT. Je to motorka určená na jakýkoliv povrch - zpevněný i nezpevněný. Neříkej mi, že když přejedeš hranu asfaltu, propadlý kanál nebo nějaký šutr na polní cestě, tak ti to nechce vyrvat řídítka z ruky. Ohlins, WP, TT... tu ránu mnohem víc pobere a to i v té nejlevnější verzi od každého z těch výrobců. Neříkej mi, že i když jsi jel turisticky offroad, že podvozek po hodince jízdy nezačal drncat a poskakovat, protože se olej napěnil a tlumiče ztvrdly. Já byl z toho na prvním i druhém Maroku úplně běsnej a jeli jsme cestovatelsky s kufry a plným nákladem na řadu týdnů - žádný sport. Unavuje to, nejede se dobře. Předek považuju za horší než zadek.
Ale jak jsem pak psal - záleží na způsobu jízdy.
Simon Thomas najel na Ohlinsech 450 tisíc (prvních 60 tisíc na sériových), na Tractive od konce roku 2012 65 tisíc km a nikdy by se k sériovému podvozku nevrátil. WP si kupoval, nesponzorovali ho. Tractive resp. Touratech dostal na testování a koupil si ho, nechce mít podvozek zadarmo, protože když se něco stane, tak chce mít možnost o tom napsat a když je to zadarmo, tak to není to samé, jako když si to koupí. Nejedou žádný hardcore ale to, co je podle mě dálkové cestování - všechny typy povrchu, plně naložené motorky.
Já mám třeba i na autě jiný podvozek (jako jedinou off úpravu) - australské tlumiče a péra, protože sériové tlumiče na nissanu byly tragický a to nevozím nic zásadně těžkýho. Stačilo naložit dozadu věci na výstavu a kola zapadly do podběhů. Byla to nejlepší investice, jakou jsem měl udělat dávno. Ale pochopitelně že kdo jezdí prázdný a jen po dálnici, tak to neocení a sériový tlumiče mu budou vyhovovat a naopak tohle by mohl považovat za moc tvrdý.
Takže asi tak...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
já za sebe můžu říct: Mám nový Hyperpra najeto 20 tisíc převážně ve 2 s plnou polní a oproti novým když jsem je koupil tak mi nepřipadají moc horší nebo že by nefungovali. Jasně člověk si postupně zvyká na stávající zhoršující stav, ale k tomu sem se snažil přihlédnout. Rozhodně nejsou ve stavu původních origo 15 let starých tlumičů jak psal Varan. Taky si nemyslím, že potřebují repas po 7-8 tis. km. Na doraz jsem je taky nedostal. Repas bych taky hned nehrotil posíláním do Holandska, protože v drtivé většině se mění jen olej a to se dá zařídit i tady v čr. Zatím je to pořád v pohodě a po 25 tis. to začnu řešit kam to poslat na repas. Na druhou stranu nemůžu Hyperpro 100% doporučit, protože díky progresivním pružinám jsou tvrdší než tlumiče s lineární průžinou. Je to ekonomická varianta při koupi nových tlumičů, ale asi bude stát za zvážení kolik toho člověk najede oproti ceně servisu. Ano na hezkej asvalt stačí vylágrovaný origo tlumiče, ale to stačí i Jawa 350 pro turistický tempo.
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Zdravím, a také přispěji svou troškou vlastních zkušeností. Nejsem milovník zbytečných výdajů, ale mám rád věci, které se dají nastavovat tak, abych si mohl vybrat co preferuji. Ať tlumiče, motor, nebo svoje pracoviště... Své staré originální tlumiče, na 15tileté motorce, kde přední už odskakoval jaký měl čvacht, a zadní v polovině chodu v podstatě netlumil ani při dotažení odskoku, jsem nechal před lety zrepasovat. Repase předního se nepovedla, rozskočila se mi matka na těle tlumiče a ten šel na kulanc na opravu. Po osazení novou matkou fungoval, ale matka už navždy narážela do pružiny a dělala za jízdy pazvuky. Prostě na ní nebylo v úzké pružině místo. Zadní tlumič během 1 sezony ztratil tlak, začal téci a šel opět na repas. Od té doby, zdá se, tlumiče slouží kamarádovi, kterému jsem je předal za dvoutřetinovou cenu samoptné repase a nových pružin. Další postup bylo zakoupení tlumiče Ohlins, a předního Tractivu. Zadní tlumič jsem poškodil (viz vlákno "pro dnešek jsem doohlinsoval", po koupi pružiny, náhradě zlomeného dílce a repasi už nebyl nikdy problém. Na předním Tractivu jsem sezonu laboroval s různými pružinami, a s nastavením útlumu. Během jedné dovolené jsem se na předku i zadku dopracoval k pro mne příjemnému nastavení pro jízdu na šotolině a na asfaltu, v rozsahu 2-3 kliků odskoku pro oba režimy. Přední Tractiv je proti originálnímu tlumiči laděný více do sportovna, má větší pevně nastavený kompresní útlum, takže leckomu může připadat, že je tvrdší a méně pohodlný. Jeho výhody ocení člověk až při svižné jízdě po rozbitém a zvlněném asfaltu, kde má také teprve smysl začít s nastavováním odskoku. Podle mne, kdo jezdí fakt do pohody, nebaví ho nastavovat a hledat mouchy, a už vůbec né jezdit po rozbité cestě opravdu svižně, nemá potřebu řešit věci jako tlumiče, když originální jsou opravdu komfortní. Samozřejmě za předpokladu, že ještě fungují! Mimochodem pro mne byla v přímém porovnání R1150GSA kamaráda Zahryho podvozkově nejkomfortnější motorka, co jsem porovnával se svojí ex11. Má najeto ca 80.000 km na origo tlumičích a při přiměřené cestovní rychlosti byla jízda na šotolině prostě příjemná. Na rychlejší svezení jsem si ale zase rád sedl na svojí pocitově tužší 11tku s velkými GSA zdvihy, která se jentak nerozkmitala, ani když se jela pila a krásně se vedla v letu po rozbitých cestách. Moje shrnutí je jednoznačné, na sportovní jízdu je určitě dobré, nebo spíš nutné mít nastavitelný podvozek, který si člověk přizpůsobí podle svého vnímání ke svojí spokojenosti. To kolik stojí, a co vydrží sem netahám, to je rozhodnutí každého, podle toho na co má motorku, a co od ní žádá. Já jen konstatuji, že jízdně je samozřejmě snadno poznatelné na čem člověk jede, ale poznatelné v okamžiku, kdy se jede po rozbitém a svižně. Kdo tento předpoklad nevyhledává, a bere motorku jako celek tak jak vypadla z fabriky, je spokojený člověk, a tomu také fandím. Co z mojí úvahy plyne? Nevím který tlumič jak dlouho vydrží, vím, že na tlumičích neoriginálních je nutné dělat údržbu, vím že do repase originálních tlumičů už bych u BMW nikdy nešel, a vím že mě nastavování baví, stejně jako svižná jízda v šotolině i na silnici a mám rád když motorka pode mnou funguje. Také vím, že na jedno nastavení nelze jet komfortně a i na mezi rychle. Takhle to nefunguje...
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Asi nemá smysl se hádat a argumentovat.. když je někdo přesvědčený, že jeho tlumič funguje nejlíp, tak se přesvědčit nedá. To je tak strašně subjektivní. Lidi přijedou s motorkou s 90 tisíci a když se vymění tlumiče, tak si stěžují, že to není tak komfortní, protože jim chybí to "houpání" nefungujícího tlumiče..
Nicméně - stojím si za tím, že BMW u všech modelů GS boxerů od 1100 počínaje (ty starší nehodnotím protože je neznám) s jednou vyjímkou (WP první výrobcí série) dává tlumiče, které nejsou dobré a nejsou ekvivalentní ani zaměření těch motorek ani ceně stroje. A že někteří výrobci mohou do série dávat docela kvalitní podvozek je vidět u KTM - nedávají tam špičku ale kvalitativně diametrálně odlišná technika. A to platí i pro vidle a pneumatické tlumiče BMW.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
LukyGS: a proč to neřešíš? Proč jsme ti nedali jinou přední pružinu? Co je za problém zvednou telefon a vyřešit to? Nevím o tom, že bys měl nějaký problém, tak proč mi nenapíšeš SZ nebo nezavoláš. Jsem tady od toho, abych se o tyhle věci staral. Chci aby byli lidi spokojení a ne aby měli pocit, že mají něco špatně.
Tome ja to chtel resit. Dokonce jsem i volal Milanovi. Presmerovalo se to na prodejnu a tam me rekli,ze jste mimo a ze se pak ozvete. Bohuzel se neozval nikdo.
Kazdopadne diky za pobidku,po nedeli se ozvu.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Nevím kdy jsi volal ale ať jsem kdekoliv, stačí poslat SMS a ta mi vždycky přijde, SZ si taky přečtu. Když jsem někde pryč nebo na dovolený, tak mám pak na stole seznam lidí komu mám volat a opravdu těm lidem postupně volám. Tak je mi dost divný, že nemám žádnou zprávy od tebe a proto jsem včera i psal ten příspěvek... *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Asi nemá smysl se hádat a argumentovat.. když je někdo přesvědčený, že jeho tlumič funguje nejlíp, tak se přesvědčit nedá. To je tak strašně subjektivní. Lidi přijedou s motorkou s 90 tisíci a když se vymění tlumiče, tak si stěžují, že to není tak komfortní, protože jim chybí to "houpání" nefungujícího tlumiče..
Tomáši promiň, ale pořád tady píšeš něco o houpání. Funkcí tlumiče je udržet kolo na silnici. Věř mi, že můj starej houpavej originál tlumič na 1150GSA tohle plnil líp než novej Hyperpro. Ano Hyperpro je stavitelný, ale taky má progresivní pružinu a to je pro cestování bez zátěže (kufry, batoh) fakt nekomfortní. A celá pointa je, že u originál BMW tlumiče jsem měl 2 nastavení, pro solo a pro nálož a jelo to vždycky krásně (ano ke konci byla měkká pružina a škrtal sem věčně stojanem), ale vždycky to kolo drželo na asfaltu!
S hyperpro mám pocit, že buď se to nastaví na tvrdo (to je pak ale jako lehna) a to funguje, ale pokud se to člověk snaží nastavit nějak komfortně ... zatím jsem tam za 15tkm nenašel stálý otpimální nastavení.
A abych se vrátil k tomu čím jsem začal ... Hypepro nehoupe, ale to kolo na silnici ne vždycky drží tak jak bych si představoval. A o tom je podle mě funkce tlumiče.
(ano argumenty typu že nemůžu srovnávat tlumiče za 25 s těma za 45 beru, ale srovnávám to s originálem s cca 60 tkm)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
luky,
co si vzpomínám, tak přední tlumič nebyl nový, ale z druhé ruky a již byl osazen nějakou pružinou, jakou to si tedy opravdu nepamatuji, ani nemohu najít fakturu, že bych ti prodával a montoval nějakou jinou, ale je to možné, každopádně jsme ti ji asi neúčtovali.
pružinu jsme ladili podle zatížení až u toho zadního, který byl nový.
Každopádně si nejsem jistý, že bychom ty tlumiče tady u nás montovali a provedli jejich následné přeměření a seřízení.
Jak si to ladíš doma tu nijak nepopisuješ, z čeho usuzuješ, že je předek měkký(chodíš na dorazy? kdy? kontroloval jsi zda využíváš celého zdvihu? jak velký máš negativní zdvih? provedl jsi přeměření? jak je nastavený rebound?, čili nemohu posoudit zda to děláš dobře nebo špatně. ani mi není jasný, jak mohlo dojít k ohnutí šroubováku? to slyším prvně, o kolik mm máš momentálně přepruženou tu přední pružinu?
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
MotoPaja: jasně, když jedeš po dálnici, tak velmi pravděpodobně budeš spokojený. Zkus se s takovou motorkou pojet po rozbitým asfaltu v zatáčce a najednou uvidíš, že to neudržíš ve směru, protože ten "houpavý" tlumič bude odskakovat. Většinou je ideální mít možnost zkusit se projet po něčem náročnějším než po rovném asfaltu na té motorce s "houpavým" podvozkem a správně nastaveným fungujícím tlumičem a najednou zjistíš, že i když kola lítají nahoru a dolů, tak motorku ovládáš a ne že si dělá co chce a musíš se s ní prát. Nevím jak to kvalifikovaně vysvětlit ale starý houpavý (= netlumící) tlumič nemůže držet kolo na silnici tehdy, když ho držet má, protože to je právě funkce tlumiče aby pobral nárazy ale nezačal skákat jako pružina ale co nejrychleji (nejlépe okamžitě) srovnal energii nacpanou do pružiny bez dalšího poskočení. Když jedeš po super rovné silnici, tak můžeš mít i hardtail a bude to OK. Jakmile ale jedeš přes něco, co motorku nakopne (stačí rozbitý asfalt, díra, kámen, hrana, koleje...) tak když tlumič netlumí, tak dojde k tomu, že náraz jde do pružiny, ta se stlačí a vystřelí stejně rychle zpátky a když jí tlumič nebrzdí, tak jakmile vystřelí zpátky, kopne to rámem nahoru a takhle to poskakuje až se to uklidní. Na rozbitém úseku to nebude klidné nikdy a celou tu dobu právě nemáš kolo v trvalém kontaktu ale odskakuje.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
MikeR1: bohužel i renomovaný výrobce tlumičů (teď aktuálně Sachs, dříve Showa) pod tlakem obří zakázky na odběry desítek tisíc kusů přistoupí na kompromis co se týká kvality nebo konstrukce tak, aby vyhověl tlaku na nižší a nižší cenu. WP dostali stejné ultimatum a BMW nevyhověli a tlumiče pro ně přestali dodávat.
Kompromisní konstrukce předního tlumiče se vleče prakticky od modelu 1100 a zrovna na 1150GSA se to projevuje fakt markantně pokud se jezdí po horším povrchu nebo offroad. Na 1200GS to samé s vyjímkou roku 2004 kdy tam byly ty WP. Rozdíl je fakt zásadní. Strávili jsme s motorkou 2004 a 2005 několik víkendů testováním, porovnáváním a jsou to jiné podvozky.
Jinak nastavení odskoku na 1150GSA je tak málo citlivé, že to je neuvěřitelný. Před 1150GSA jsem měl F650GS Dakar a jeho sériový zadní tlumič byl radikálně lepší a šel celkem normálně nastavovat. Zadek 1150GSA bylo pro mě ve srovnání s Dakarem zklamání.
Myslel jsem spíše r1200 než 11..
přední tlumič nebudu komentovat, dle mého nestojí ani za pokus o repasi .-).
Zadní Showu jsem repasoval a po repasi absolutně super. A opravdu jsem v konstrukci tlumiče nic tag tragického neshedal (tada až na plynovou komoru-tam ten ventilek fakt mohl být)
Jinak momentálně vzadu Wilbers a komfort je pryč. Ale pobere při ostré jízdě mnohem více než originál...
1* "unavuje" se pružina, zkracuje se, (předpětí ať u hydraulické nebo matice se tedy pokud to jde, musí po nějaké době upravit). jistě si pamatujete, že když jste měli novou motorku tak bylo předpětí povolené, čím je motorka starší, tím víc to musíte utahovat, až na konci je to na tvrdo utažené a pořád to nestačí ani když jedete sami.
motorka si po nasednutí pěkně sedne, dobře došlápnete na zem :-)
2* stárne olej, houstne, tím pádem hůř protéká mezi planžetami, v první fázi to způsobí, že je tlumení pomalejší - tvrdší, tlumení vůbec nestíhá, na hrbolatém asfaltu v zatáčce vás to vynáší. kolo prostě odskakuje
3* v další fázi dojde k prohnutí planžet a díky tomu může olej mezi nimi mnohem jednodušeji protékat a tlumič přestává tlumit, jak cestou dolu tak i nahoru. motorka se houpe jak na vodě. stačí prudce zmáčknout motorku k zemi. nejvíc se to zas projevuje v zatáčkách, kolo poskakuje kam chce.
4* často také dochází k zareznutí a zanesení dolního šroubu pro štelování rebound, nemůžete tedy ovládat jehlu co upravuje průtoky.
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
milan enduroskola napsal:
luky,
co si vzpomínám, tak přední tlumič nebyl nový, ale z druhé ruky a již byl osazen nějakou pružinou, jakou to si tedy opravdu nepamatuji, ani nemohu najít fakturu, že bych ti prodával a montoval nějakou jinou, ale je to možné, každopádně jsme ti ji asi neúčtovali.
pružinu jsme ladili podle zatížení až u toho zadního, který byl nový.
Každopádně si nejsem jistý, že bychom ty tlumiče tady u nás montovali a provedli jejich následné přeměření a seřízení.
Jak si to ladíš doma tu nijak nepopisuješ, z čeho usuzuješ, že je předek měkký(chodíš na dorazy? kdy? kontroloval jsi zda využíváš celého zdvihu? jak velký máš negativní zdvih? provedl jsi přeměření? jak je nastavený rebound?, čili nemohu posoudit zda to děláš dobře nebo špatně. ani mi není jasný, jak mohlo dojít k ohnutí šroubováku? to slyším prvně, o kolik mm máš momentálně přepruženou tu přední pružinu?
Milane,ten tlumic je jety a po servisu u vas.Pan co jej prodaval tam mel tvrdsi pruzinu a tu jste vymenili za mekci,sam jsi mi to do tel.rikal,kdyz jsme spolu resili nastaveni tlumicu. Nastavoval jsem je presne dle tve instruktaze a musel jsem pruzinu pritahnout snad o 4-5 otacek,nez se mi znicil ten vas sroubovak k tomu urceny. Ted je to tak nejak nejlip nastavene co slo. Kdyby jste tam nechali tu tvrdsi pruzinu se kterou to prodaval,tak verim, ze by to bylo ok.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Luky: ale vyměnit pružinu je otázka na pět minut. Fakt nechápu, proč nezvedneš telefon a nezavoláš. Já opravdu nedostal žádnou zprávu že bys mě sháněl nebo nechával vzkaz. Fakt to není problém přehodit.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tome, v pondělí zavolám a domluvíme se. U mě je problém se k vám dostat a posílat tlumič teď, když nejvíc jezdím je naprd. Jinak jsem jen reagoval na Milana a za to,že vám vázne komunikace ve firmě nemůžu. Volal jsem tenkrát Milanovi, bo když volám tobě,tak mě na něj stejně odkážeš a nebyl tam, prý měl enduroškolu a tel.přesměrovaný na váš obchod. Zvednul to tuším tenkrát nějaký pán a říkal mi to s tím,že se pak ozvete. Víš, je mě blbé se nějak upomínat. V pondělí cinknu.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
TomášTT - píšeš Pájovi "Zkus se s takovou motorkou pojet po rozbitým asfaltu v zatáčce a najednou uvidíš, že to neudržíš ve směru, protože ten "houpavý" tlumič bude odskakovat." To jistě ano, ale když tlumič houpe, tak je nefunkční a to může být i ten nejvytuningovatější tlumič na světě. Pája psal o houpání, což je známka nefunkčnosti a pokud takový tlumič někomu vyhovuje, je to pochopitelně špatně a jezdí buď po dálnicích nebo trpí absencí citu pro chování motorky. Za houpání ale nemůže tlumič obecně ale jeho technický stav. Myslím, že 99% z nás se tady sem tam po rozbitém asfaltu v zatáčce svezeme a víme zo znamená "udržet ve směru"...
LukyGS: skutečně nevím o tom, že by Milan měl enduroškolu v týdnu. Pokud to tady bral nějaký pán, tak to mohl být už jen mechanik a pochopitelně by tě napsal na nějaký termín. Jinak všichni u nás když máme přesměrovaný telefon, říkají volajícím, aby raději zavolali sami znova - protože třeba v sezóně když jsem den v německu, tak mám 70-100 nepřijatých hovorů. Není šance to obvolávat všechno, takže volám jen těm, kdo mi nechali vzkaz ať volám nebo mi poslali SMS apod. Zrovna v případě kdy jde o aktivního člověka na fóru, tak mě překvapuje, že nedáš vzkaz do SZ. To je jedno, vyřešíme to. Nevěděl jsem, že to je tlumič z druhé ruky, včera jsem se tady rozčiloval jak je to možný a řekli mi, že jsi to kupoval od někoho a že ta motorka tady nikdy nebyla, takže netušíme, jak je nastavená. Na dálku to laborovat nemá moc smysl. Na tlumiči bez motorky se dá nastavit leda tak tovární pozice nastavovacích prvků. Standardní pružina na R1200GSA je 50:
Netuším, co tam máš ale ještě nikdy jsme nekupovali 45, takže minimálně tam máš to, co je sériové a s tím jezdí asi tak 50 lidí naprosto OK včetně mojí motorky.
Každopádně pružina (když je vyvěšené kolo) jde utáhnout třeba o 5cm, což je nesmysl. Měl jsi povolený ten červík, co jistí matici předpětí? Nechápu, jak můžeš "strhnout" tu tyčku kterou se maticí otáčí. Není to tak šílený odpor.
Každopádně pracovní rozsah té pružiny je nějak daný a nemůžeš jí předepínat jak tě napadne. Pokud tam máš 50 a je to pro tebe málo, tak asi potřebuješ 55 ale jestli to je starý tlumič od Martina P. (což si myslíme), tak ten tam měl 60 a i s jeho váhou říkal, že je to hodně tvrdý. Tak pochybuju, že bys potřeboval 60.
Každopádně - musíme to mít tady a jsem si 100% jistý, že to nastavíme tak, abys byl byl spokojený.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...