mates31 napsal:
Zdar taky přispěju
1100 GS koupena při 84000 km
85000....spojková lamela
86000....indukční cívka
90000....ložisko v hrušce
95000....levá vačka byla na s****
100000..přední kotouče
101000..spojkové lanko
110000..kulový čep
115000..ložiska alternátor
zatím asi tak
ta musel byt hodně nalestena. Tak snad už jen jezdit.
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017
moja MY94 kupena z IT (cize bez lambdy a katu) s 60000km, teraz 141000km, menil som v 70k predne gufera, 80k spojkove lanko (rovno preventivne aj plynove), 110k vystrelilo kontrolne okienko oleja (stvrdnute gufero ulozenia), 125k kardan, ale ten skapal koli roztrhnutej prachovke, 135k loziska na klapkach a teraz zacalo slzit olejove cidlo. Samozrejme bezny spotrebak ako klinak, kotuce, platnicky, sviecky, oleje, repas tlmicov....stale povodna spojka aj lozisko koncoveho prevodu, obe kontrolovane OK...podla mna dost zalezi na tom ako ta moto jazdi a ako sa o nu majitel stara
mates31 napsal:
Zdar taky přispěju
1100 GS koupena při 84000 km
85000....spojková lamela
86000....indukční cívka
90000....ložisko v hrušce
95000....levá vačka byla na s****
100000..přední kotouče
101000..spojkové lanko
110000..kulový čep
115000..ložiska alternátor
zatím asi tak
ta musel byt hodně nalestena. Tak snad už jen jezdit.
jo pak jsem ještě zjistil že byla plesklá na předek
takže jedna trubka a přední rameno jinak samá zábava
Z celého tohoto tématu plyne jedno: Pravidelně měnit oleje a filtry, občas překontrolovat vůle a odtrhy, celkový stav motorky, kde se co začíná kvedlat a praskat, vyměnit to v zárodku problému a jezdit a jezdit. Je to prostě stroj, jen pár šroubů pohromadě a podělat se může vždycky cokoli. Na to snad ani není třeba nějakých dlouhých debat a diskutací :-D
Upravil Potok dne 02.09.2015 22:41
Potok napsal:
Z celého tohoto tématu plyne jedno: Pravidelně měnit oleje a filtry, občas překontrolovat vůle a odtrhy, celkový stav motorky, kde se co začíná kvedlat a praskat, vyměnit to v zárodku problému a jezdit a jezdit. Je to prostě stroj, jen pár šroubů pohromadě a podělat se může vždycky cokoli. Na to snad ani není třeba nějakých dlouhých debat a diskutací :-D
a o čem se chceš tady na tomto fóru teda bavit?
Upravil Mardock dne 02.09.2015 23:47
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Potok napsal:
Z celého tohoto tématu plyne jedno: Pravidelně měnit oleje a filtry, občas překontrolovat vůle a odtrhy, celkový stav motorky, kde se co začíná kvedlat a praskat, vyměnit to v zárodku problému a jezdit a jezdit. Je to prostě stroj, jen pár šroubů pohromadě a podělat se může vždycky cokoli. Na to snad ani není třeba nějakých dlouhých debat a diskutací :-D
ale tak by to melo byt u kazdyho stroje, auto, motorka, vrtacka...ale jak rika kolega, o cem byzme tu pak diskutovali dyby bylo fsecko tiptop...
Kupredu spatki ni krok...
R1150GSA, r.v. 2003, koupena 2010 s 16,5tis. km, nyní cca 58tis. km
- v cca 50tis. km odešlo palivové čerpadlo a žárovka v předním světle, kromě toho preventivní rozborka startéru, prevít mi vybíjel baterku, holt častá jízda v průtrži mračen se projevila, poté již bez problému...
- jinak pouze pravidelný předepsaný servis...
Upravil plesm dne 26.09.2015 21:12
Nepoznam žiadnu automobilovu značku kde by sa bežne po 50tkm rozsypavali take banálne veci ktoré by mali vydržať aspon tých 150-200tkm. Pišem to preto lebo BMW motorad ma viac spoločneho a bližšie k automobilu ako k motorke takže preto take to porovnanie. Ved veci ako sú napriklad ABS jednotky, spojkove valčeky, palivove čerpadla, spojkove lamely, škrtiace klapky, o tlmičoch ani nehovorim by nemali zo zasady tak rychlo končiť, obzvlašť ked sa jedna o premium class. Jasne že sú aj pripady ked si majiteľ vykoleduje zlym zaobchadzanim a zanedbanym servisom ale to asi nebude vačšina pripadov.
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
JRM66 - píšeš "...napriklad ABS jednotky, spojkove valčeky, palivove čerpadla, spojkove lamely, škrtiace klapky, o tlmičoch ani nehovorim by nemali zo zasady tak rychlo končiť...". Přiznám se, že nerozumím, kde jsi došel k tomuhle seznamu, na 1100/1150GS tyhle věci rozhodně běžně neodcházejí. A nesrovnával bych to s autem, motorky např. padají a i při pádu na místě se může např. poškodit palivové čerpadlo, jehož vnitřek je plastový a závada se může projevit až za dlouho. Za mnoho závad mohou majitelé a způsob jízdy - spojka může vydržet na rozdíl od jiných motocyklů i stovky tisíc km, ale je to enduro a pokud je provozováno v terénu, poušti atd. nebo majitel jezdí jako ho..ado, může odejít dříve. Když se nemění min.každé 2 roky brzdová kapalina, může dojít k poruše ABS či integrálu. Atd. Ano, 1100/1150 byly prémiové motocykly v prémiové kvalitě, ale dnes už jsou 10-16 let staré. A mnozí čeští majitelé se k nim chovají jako k tomu poslednímu póvlu, mění olej a pak klasicky až když si motocykl sám řekne. A kromě toho jsme v Čechách, kde se před prodejem stáčí kilometry...
To, co tu psal Mates, je jen ukázka toho, co se může stát, když koupím vybydlenou, bouranou pastoušku po majiteli bl.ci, o GS to obecně nic nevypovídá. Kulový čep odchází téměř výhradně po havárii na předej, i Mates potvrzuje, že se ukázalo, že motorky byla bouraná.
Upravil Ivan dne 29.09.2015 09:02
No Ivan čiastočne s tebou aj suhlasim v tom že z časti za niektoré veci si možu sami aj majitelia bud to zanedbanym servisom a inou bezohľadnou genocidou! Prikladom može byť aj moj motorrad ktory bol importovany zo Swissu a človek to aj vizuálne videl, ale boli tam podľa mna dvakrat odflaknute servisne prehliadky, a to bud lakomosťou majiteľa alebo pohodlnosťou servisu, tažko to teraz posudiť. Priklad č.1 originalny palivovy filter z datumom vyroby skoro zhodnym z datumom vyroby motocykla kde servisne je interval na vymenu hadam okolo 30tkm a predpokladal som že bude aspon 2x meneny ked malo moto pri dovoze 95tkm. Takých to na oko nepodstatných blboviniek može byť aj viac a človek to hned na začiatku zvlašť ked je to motorka kupovana po dlhšom čase ani nejako si nevšima, ale v mojom pripade mi priupchany a neskôr aj roztrhnuty filter sposobil extremne namahanie palivoveho čerpadla ktore sa už pýta na vymenu pre svoju hlučnosť.
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.