Tlaky u R1100RT máte tady, aby jste se "nehádali", kdo má pravdu:
Mušketýr - jestliže máš tlak opravdu na hranici, tak to rozdělej a vyzkoušej těsnost ventilů. Ztráta tlaku bývá u "boxerů" nejčastěji právě přes ventily. Teď jsem zrovna dodělal jeden motor - na jedné straně komprese 0bar (ukáplej ventil) a na druhé straně sice komprese 8,7bar, ale výfukové ventily už netěsnili jak by měli a za pár tisíc km by se stajná situace s podpáleným ventilem opakovala na druhé hlavě, takže jsem to udělal komplet. http://tonda1200....CN4829.jpg http://tonda1200....CN5018.jpg
Samosebou při tvém problému se svíčkama překontroluj veškeré nastavení.
Upravil Tonda dne 18.08.2015 21:52
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tondo : Takže ta komprese nemá vliv na svíčku že je špinavá, jen něco špatně seřízený???
Větší zásahy do motoru budu dělat až po sezoně, co jsem ještě nedělal je vyčištění klapek a vyřešeni vůle na osyčkách a kontrola vsřikovačů.
Dost špatně jdou seřídit podtlaky (synchronizace klapek) měněj se.
Je možny, že by ventily byly poškozeny, když někdo předemnou nastavil malou vůli na výfuku? Má být 0,30 a bylo 0,25 mm .
Upravil Luki-RT dne 19.08.2015 06:51
A to synchro ti de spatne seridit jesi uz ti dost klepe prava klapka a prisava to falesny vzduch...ty serizovaci mosazny srouby si vytahl a vycistil, byvaji dost zajebany a taky to dela neplechu.
Kupredu spatki ni krok...
Kompresní tlak má vliv na svíčku. Když je tlak v pořádku, tak je spalování benzínu OK. Když je tlak nižší, tak je svíčka začouzená. Jak říká Tonda, když je spotřeba oleje výborná (tvůj případ), tak to nemůže být těsnost pístu ve válci, ale jen těsnost ventilů. Ventil se provozem zaklepává a vůle se provozem zmenšuje. Také jak píše servisák si myslím, že 0,25 na výfuku není kritických. Vůle osiček se projeví tak, že směs benzínu je chudší a svíčka je světlejší. Tam bude ještě něco jiného... Chce to rozdělat a prohlédnout. Čím dříve, tím lépe.
Upravil liborGS dne 19.08.2015 14:21
Dobre, na ventily se kouknu.
Zatim zjistuji na co se mam zamerit a az bude klid, tak se do toho pustim.
Klapky maji vuli(maji hrk) dokud nesezenu nekoho kdo mne osycky bud poopravi nebo nevyrobi nove, tak nechci to zbytecne rozdelavat. NEVITE O NEKOM?
Mne podobnu paseku robilo presakujuce pôvodne klingeritove tesnenie pod hlavou, riadne prepečene, jednoducho časť oleja unikala von a časť do spalovaceho priestoru! Nahradil som ho novšim plechovým tesnenim, tak dúfam že už bude na dlho pokoj!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Tak jsem se dnes dostal k rozebírání a na levém válci mám taky problém
Naštěstí je to výfukovej ventil, takže ten úlomek skončil někde v katalyzátoru a nenadělal ještě větší paseku, teda aspoň myslím.
Jak k tomuhle může dojít?
x552 přiložený následující obrázek:
Stalo se to během jízdy, motor zahřátý, někde mezi 5-6tis otáček při akceleraci náhlá ztráta výkonu. Do té doby vše ok, žádné varování, nic co by bylo slyšet.
Ještě přiložím foto svíček. Ta vlevo byla na levém válci, kde je problém. Mají najeto jen pár tisíc. Tmavší je ta druhá, zlvláštní.
x552 přiložený následující obrázek: