V-strom rozhodě není malá a lehká motorka, to je pravda. Tahat jí ze škarpy s nově naplněnou nádrží, je docela makačka.
Jsem rozhodnut, že letos půjde V-Strom (tento model) z domu, už má pár sezon za sebou a "japonec" není tak nesmrtelný.
Stojím před otázkou, jestli opět V-Strom, nebo něco dalšího.
V-strom je vcelku pohodlná a bezproblémová motorka, ale má svoje omezení. Je to hroznej břichoplaz. Občas, když jedeme ve dvou, si škrtnu i o zpomalovací prahy na silnici.
Letos jsem byl na cestách (jen silnicích) v Rakousku, plné postranní kufry, za mnou spolujezdec ... už se motorce nedostávalo dechu, navíc jsem si i v mírných zatáčkách škrtal podkovzkem, jak jsem byl přetížen (nikoliv stupačkama, jak by si člověk při náklonu přál.
Takže bych chtěl něco kapku silnějšího víc do terénu, i Praha je místy tankodrom
Samozřejmě nějkrásnější motorka na světě je 1200GS Adventure, ale to je trošku jiný finanční level.
Nakonec jsem se tak vlastně zamiloval do 1150GS, až na tu prehistorickou přístrojovku je to vcelku elegantní motorka. Jen jsem si nebyl jist, zda li ji se svými cca 171cm uřídím. Navíc v hustém provozu, v kolonách a tak.
Nebyl by někdo ochoten, pokud možno co nejblíže Prahy (ale klidně popojedu) se mnou absolvovat projížďku?
Díky
Pokud chceš, můžeš si o víkendu, nejlépe v sobotu udělat vejlet za Prahu a stavit se. Mám 1100GS. Jen ho mám momentálně na baráku a to je 30 km od Prahy. V Praze ho budu mít až příští týden, ale v týdnu jsem dost časově "nechytatelný". Je to skoro to samé jako 1150. V mém případě je rozdíl pouze v obsahu motoru a jiné kapličce. Předek (vidle) mám z 1150. Jo a nemám 6 kvaltů, ale jen 5. telefon je v profilu.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
jpbmw napsal:
mas stesti, ze jdu prave kolem bracha ma v-stroma 06, ja 1150gs 02, pri projizdkach si je menime a porovnavame, je teda fakt, ze me vyhovuje bmw, takze se bratrovi smeju, ale! strom je opravdu o dost lehci, papirove nevim presne, ale pocitove je to kolobezka oproti bmw, stroma vezmu za zadni nosic a sam ho zvednu ze zeme (pri stani na stojanku), ten samy pokus s mym bmw dopadl malem prasklou pateri a zilama na krku, proste ani prd, dalsi obrovsky plus stroma, skvela spotreba, bratr jezdi do 4 litru v jakemkoliv rezimu, ja 5-6, ale ted minusy stroma, opravdu je dost nizky, na strom foru se to dost resi, prepakovani zadku, nastavce na vidle a jejich vysunuti z bryli, sundavani hl.stojanu atd., dalsi tragedie, i po vymene oleje v predni vidly je strasna, bmw s telelevrem a repasovanejma origo tlumicema je proste mnohem pohodlnejsi, bmw sirsi riditka= snazsi otaceni a ovladatelnost na miste, jo a to nejhorsi na stromu oproti bmw bude asi spolehlivost motoru, bmw je nesmrtelny a jednoduse seriditelny, strom ve 30 tis. nemel na skoro zadnym ventilu vuli, vsude 0 nebo 0,05, proste hruza, uplne mi lezly oci z dulku kdyz jsem to delal, no ale ostatni veci jako pohon zd.kola bude spolehlivejsi u suzuki, bmw je moc narocny, velke mnozstvi dilu co se muze pokazit
Prosím tě, o té spolehlivosti motoru... Máš nějakou vlastní zkušenost? Měl jsem Stroma 650ku, najezdil jsem na něm asi 35tis., teď ho má kamarád s celkovým nájezdem 59tis. A jediná anomálie byla výměna pružinek ve spojkovém koši. Spíš z preventivních důvodů, nepatrně rachtaly... Jinak se na vstrom fóru pohybuju asi 8let a opotřebovaný kleklý motor jsem viděl jen jeden a to z důvodu zanedbání intervalů udržby a celkově špatnému přístupu k moto. Na mojí se za celou dobu hnul jeden výfukový ventil a to byl ještě stále v bezpečné toleranci... Tak to neber tak jednoduše striktně
spojky u suzuki rachotia vsetky na volnobeh.. akonahle ju zmacknes tak cusi
neriesit - jazdit
spolahlivost DL650 je vyborna... preslo mi rukami par desiatok kusov novych aj starsich DL 650, v zasade by som povedal ze co sa tyka motora tak na 99% budes iba menit olej a filtre... (samozrejme obcas treba skontrolovat a pripadne nastavit ventily)
jedna z prvych DL 650 co poznam ma momentalne cez 125tisic km a ide v pohode dalej
dalsia 95tkm a chalan ani len spojku nemenil zatial.. vsetko ide ako ma
tragedia DL650 je podvozok.. na ceste ok ale v seriovom stave pri OFF zacina a konci pri velmi miernej sotoline, nie je ziaden kumst aj v miernom terene dostat tlmice na dorazy
Upravil raptor dne 08.09.2015 15:18
live fast, die young be wild, have fun
jpbmw - píšeš "no ale ostatni veci jako pohon zd.kola bude spolehlivejsi u suzuki, bmw je moc narocny, velke mnozstvi dilu co se muze pokazit". Zajímavé ale je, že se to moc nekazí... Tohle je Tvoje zkušenost nebo domněnka? Já najel na několika GS cca čtvrt milionu kilometrů a s kardany jsem neměl problém. Když zavzpomínám na investice do mých 4 kardanů, tak to byl vždy cca 0,3 l oleje každých 25 tisíc km a 2x jehlové ložisko, náklady za těch 250 tisíc km asi 3500,- a nikdy se nic neporouchalo! Jaké asi budou při tomto nájezdu investice do řetězových sad a mazání ?
Ivan napsal:
jpbmw - píšeš "no ale ostatni veci jako pohon zd.kola bude spolehlivejsi u suzuki, bmw je moc narocny, velke mnozstvi dilu co se muze pokazit". Zajímavé ale je, že se to moc nekazí... Tohle je Tvoje zkušenost nebo domněnka? Já najel na několika GS cca čtvrt milionu kilometrů a s kardany jsem neměl problém. Když zavzpomínám na investice do mých 4 kardanů, tak to byl vždy cca 0,3 l oleje každých 25 tisíc km a 2x jehlové ložisko, náklady za těch 250 tisíc km asi 3500,- a nikdy se nic neporouchalo! Jaké asi budou při tomto nájezdu investice do řetězových sad a mazání ?
250 tisíc kilometrů a vůbec žádná ložiska jsi neměnil??? Vždycky jsi to včas před výměnou prodal??? Jestli je to jak píši, tak chudák ten, co ji od tebe koupil.
Ivan napsal:
jpbmw - píšeš "no ale ostatni veci jako pohon zd.kola bude spolehlivejsi u suzuki, bmw je moc narocny, velke mnozstvi dilu co se muze pokazit". Zajímavé ale je, že se to moc nekazí... Tohle je Tvoje zkušenost nebo domněnka? Já najel na několika GS cca čtvrt milionu kilometrů a s kardany jsem neměl problém. Když zavzpomínám na investice do mých 4 kardanů, tak to byl vždy cca 0,3 l oleje každých 25 tisíc km a 2x jehlové ložisko, náklady za těch 250 tisíc km asi 3500,- a nikdy se nic neporouchalo! Jaké asi budou při tomto nájezdu investice do řetězových sad a mazání ?
250 tisíc kilometrů a vůbec žádná ložiska jsi neměnil??? Vždycky jsi to včas před výměnou prodal??? Jestli je to jak píši, tak chudák ten, co ji od tebe koupil.
Ale já nemyslel jehlová ložiska, ale ložiska do koncového převodu. Ostatně to co psal Ivan vypovídá jen o jeho šikovnosti, či vychytralosti a ne o reálných provozních nákladech. Průkaznou hodnotu by to mělo, kdyby těch 250 tis. km najel s jedním motocyklem, ale to najel se čtyřmi, jestli se nepletu.
Já po koupi svého motocyklu musel už po najetí pouhých 4 tis. kilometrů měnit obě jehlová ložiska (jedno dnes stojí 1477 Kč) + jeden přidřený čep.
Upravil liborGS dne 08.09.2015 17:54
čeče LiboreGS, omluva a nedá mi to
nesuď lidi jen podle toho co píší a nebo píší jen v konkrétním příspěvku
s Ivanem jsem měl co do činění jednou nebo dvakrát a je to typ člověka, zkušeňáka, který dá věcem co potřebují, řeší to originály, v servisu kde to umějí a není to jeden z garážových bastlů, kteří origo nahrazují něčím jiným atd. a myslím, že slova o vychytralosti nepatří k Ivanovi
Myslím, že od něj není problém koupit cokoli, min. Ti nic nezamlčí. Stejně jako od některých jiných, se kterými jsem měl tu čest, tzn. jsou to lidé, kteří se chovají korektně a nemají potřebu s někým vyběhnout.
fakt omluva, že jsem si musel takto odlevit
www.jantruhlar.cz
No tak určitě, najel jsem to na 4 motorkách. Šikovný nejsem a už vůbec ne vychytralý, investice do kardanu jsou tak minimální, že bych nikdy neprodával motorku, když "se k něčemu schyluje". Všichni kupujeme GS i V-Stromy v určitém stavu, jezdíme na nich, investujeme a zase prodáváme. Proto myslím, že mé 4 motocykly mají vypovídací hodnotou, i V-Stroma nekupujeme vždy s novou řetězovkou a ložisky. Pro upřesnění moje motocykly: 1.Koupen nový, mnou najeto 85 tisíc km, pak prodán kamarádovi, měnil jehly, dnes ho má další kamarád, nájezd kolem 130 tisíc, o ničem větším nevím. 2.Koupen nový, mnou najeto 60 tisíc km bez oprav, dál nevím. 3.Koupen na 55000 km, prodán asi na 80 tisíc km, předchozí majitel o opravách nemluvil a já nic nedělal, dál nevím. 4. Koupen se 110 tisíci km, předchozí majitel PREVENTIVNĚ měnil koncové ložisko, historie motorky známá od 6000 km, od té doby až na tu preventivní výměnu nic. Dnes nájezd 157 tisíc km a žádná závada, před 10 tisíci km velký servis, všechny vůle atd. v pořádku.
Takže si opravdu myslím, že když tu někdo hovořil o složitosti a asi vyšších nákladech na servis zadního pohonu oproti V-Stromu, je to jen domněnka a náklady na kardan BMW (aspoň verze 1100/1150) jsou výrazně menší než náklady u pohonu řetězem. I kdybych do kardanu investoval každých 50 tisíc km 5000,-, byl bych na tom stále lépe než když budu mazat řetěz a měnit řetězovky, aspoň pokud si matně pamatuji výdrž a ceny (schválně, kolik vydrží kvalitní řetězovka a kolik vydrží?). Ale třeba se pletu, osobní dlouhodobou zkušenost s řetězovými pohony nemám (mimo moji Gorču, ale to je pitbike, tam to odchází rychleji).
Díky Ivane, za výborný rozklad. Hned je to jasnější a přehlednější. Také záleží, jestli někdo jezdí do terénu, nebo jen po silnici, kde je namáhání všech součástí nižší.
Jen doufám, že se na mne nezlobíš, nic jsem tím nemyslel a už vůbec ne zle. Víš, já s motorkami takové štěstí nemám jako ty. Vždycky koupím ...spravuji jako barevný a pak prodávám s mnoha desítkami tisíc ztráty.
Upravil liborGS dne 08.09.2015 18:50
liborGS - v pohodě, nejsem vztahovačný. A pochopitelně máš pravdu, záleží i na způsobu ježdění, ale ani v terénu to není s GS tak špatné, moje druhá motorka měla za sebou ročně několik rumunských enduro výprav. Ale pravda, pravděpodobnost nutného servisu je u "terénních" kousků vyšší. Ale abychom to uzavřeli - náklady na servis nejsou určitě důvodem zůstávat u V-Stroma.
Řetězovka na 650 V-Strom, D.I.D v nejvyšší kvalitě cca 3500,-, řešil jsem u kámoše před měsícem... výdrž s patřičnou péčí 25-45tis. dle off-neoff s mazáním scottoilerem...
TomVS napsal:
Prosím tě, o té spolehlivosti motoru... Máš nějakou vlastní zkušenost? Měl jsem Stroma 650ku, najezdil jsem na něm asi 35tis., teď ho má kamarád s celkovým nájezdem 59tis. A jediná anomálie byla výměna pružinek ve spojkovém koši. Spíš z preventivních důvodů, nepatrně rachtaly... Jinak se na vstrom fóru pohybuju asi 8let a opotřebovaný kleklý motor jsem viděl jen jeden a to z důvodu zanedbání intervalů udržby a celkově špatnému přístupu k moto. Na mojí se za celou dobu hnul jeden výfukový ventil a to byl ještě stále v bezpečné toleranci... Tak to neber tak jednoduše striktně
ano, mám vlastní zkušenost, vždyť to píšu, prostě mě zarazilo, že motorka s najetými 30 tis. kilometry je naprosto bez vůlí na ventilech, ať už měla nebo neměla pravidelný servis, já u 1150 za 8 let co ji mám seřizoval vůli na ventilu jen dvakrát, jinak jen kontroly a vždy vše v normě, jasné že udělat z toho závěr o spolehlivosti nejde, jen vidím ten rozdíl mezi mým bmw a bráchovym stromem
Ivan napsal:
jpbmw - píšeš "no ale ostatni veci jako pohon zd.kola bude spolehlivejsi u suzuki, bmw je moc narocny, velke mnozstvi dilu co se muze pokazit". Zajímavé ale je, že se to moc nekazí... Tohle je Tvoje zkušenost nebo domněnka? Já najel na několika GS cca čtvrt milionu kilometrů a s kardany jsem neměl problém. Když zavzpomínám na investice do mých 4 kardanů, tak to byl vždy cca 0,3 l oleje každých 25 tisíc km a 2x jehlové ložisko, náklady za těch 250 tisíc km asi 3500,- a nikdy se nic neporouchalo! Jaké asi budou při tomto nájezdu investice do řetězových sad a mazání ?
furt tady pátráte po zkušenostech a když je někdo napíše, tak jsou zase skloňována slova typu domněnka nebo jedna paní povídala, jsem tu od roku 2008 a vždy jsem se snažil přispívat jen k tomu čemu rozumím a co mám z vlastní zkušenosti, takže ano, mám to z vlastní zkušenosti, zatímco motor mi šlape jako hodinky, kardan jsem měl rozebrán 4X, ve 35 tis. praskla klec velkého ložiska,gufero šlo kukat, obě kuželikový ložiska vyměněna, pak dvakrát přetěsnění ani nevím čeho, prostě z toho tekl olej, vše u žlábka, teď před sezonou v 76 tis. pustily olej gufera z převodovky i rozvodovky, z kardanu taky leze nejaka srač.a a pokud se protočí tak vysolim 16K, kuželíky opět kaput, jeden čep taky, prostě mi to trochu začíná vadit, tomuhle neříkám spolehlivost, takže jestli máš štěstí, že tě všechno tohle minulo, tak to zaklepej na dřevo...
Předem sorry za offtopic, ale nedá mi to. Celé je to dohadovani o ho... Odsuzovat nebo naopak nadřazovat některý druh pohonu je nesmysl. Každý má svoje a každý potřebuje svoje. Kdyby byl některý výrazně lepší, tak by ten druhý dávno vytlačil. Ta diskutovaná finanční náročnost je taky zcestná. Je to porovnání neporovnatelnýho. Kardan tě samozřejmě mimo ty náklady na údržbu stojí taky něco pořídit a v neposlední řadě je třeba počítat s nějakou poruchovostí, která se prostě vyskytuje u všech dílů i u řetězu. Díly řetězového pohonu sice vyměníš snáze a levněji (obecně) nicméně jsi odkázán na častou údržbu a relativně častou výměnu opotřebených částí, do čehož rveš pravidelně ty prachy cos ušetřil za kardan a jeho případné opravy. Prostě jablka a hrušky.
puchyyla - máš samozřejmě pravdu, ale ta finanční náročnost byla myšlena jako celá motorka, nejen kardan, který se diskutoval a rozebíral v několika posledních příspěvcích.
Pořád tvrdím a je to jen můj názor, že jestli měl DL 650 a koupí si BMW 1150 , tak ho čeká častý a finančně náročný servis, o kterém doposud neměl ani tušení. Jinak je to jeho volba a snad se rozhodne dobře, či vybere takovou 1150, se kterou bude mít štěstí.
Upravil liborGS dne 09.09.2015 08:00
liborGS napsal:
puchyyla - máš samozřejmě pravdu, ale ta finanční náročnost byla myšlena jako celá motorka, nejen kardan, který se diskutoval a rozebíral v několika posledních příspěvcích.
Pořád tvrdím a je to jen můj názor, že jestli měl SV 650 a koupí si BMW 1150 , tak ho čeká častý a finančně náročný servis, o kterém doposud neměl ani tušení. Jinak je to jeho volba a snad se rozhodne dobře, či vybere takovou 1150, se kterou bude mít štěstí.
1. vstrom je DL650 nie SV650
2. častý a finančne náročný servis GS 1150 oproti DL 650 je úúúplnááááá ale úúúplná ftákovina a kedže si to ty nepodložil nejakými číslami nebudem dokladať ani ja
v-strom sa dá kúpiť v tak isto vo vyhonenom stave a keď budeš meniť rozvodové reťaze alebo regler alebo spojku (ktorá vydrží menej ako na GS a dá sa relatívne ľahšie odfajčit - napr už len zlým olejom) tak tiež zaplačeš
ono je to podla mňa o tom že v akom stave sa k tebe tá motorka dostane a čo s ňou robíš... ak ju derieš na OFF tak je jasné že náklady na servis pôjdu hore.. ak s nou jazdíš dialnice tak meníš prevádzkové kvapaliny a filtre ktore na GS 1150 skrátka patria k tým lacnejším
p.s. stále platí že DL 650 je velice príjemná a podarená motorka
Upravil raptor dne 09.09.2015 07:51
live fast, die young be wild, have fun