jencekgs napsal:
Teda ty interiéry jsou brutální. Neumím říct, jestli se mi líbí nebo ne:-))
...americké interiéry je "naprostej votřes"...otázka, jestli kvůli zajímavé motorizaci tohle podstoupit
I soudobá obytná auta evropa versus amerika je diametrální rozdíl...evropa je designově někde úplně jinde...amerika jsou prostě kolotočáři.
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Tie interiéry tých amerických áut vyzerajú ako v ****skom bordeli. HUMUS
No zvonka je to auto naozaj pekné ,ale praktické využitie oproti klasickému evropskému obytňáku je oničom.
strive napsal:
Tie interiéry tých amerických áut vyzerajú ako v ****skom bordeli. HUMUS
No zvonka je to auto naozaj pekné ,ale praktické využitie oproti klasickému evropskému obytňáku je oničom.
Tak určitě, interiér Chevyho je směsicí kýče, nevěstince a luxusu. Já bych takový obývák určitě nechtěl, na druhou stranu, v tomto případě mi to nevadí, protože je to opravdu komfortní a pohodlné, sedadla se nedají srovnat s ničím v evropských autech. Nehledě k tomu, že stejně, jako je Chevy uvnitř kýčovitý, jsou evropská auta nudná, fádní, obyčejná, bez nápadu. A v nudném autě jezdím denně:-).
Pravda je, že tenhle kýč je zejména u starších aut, u pozdějších Vanů (1997...) už je interiér postupně umírněnější, pokukuji i po následující verzi. A také musím říci, že evropská obytná auta nejsou vždy nudná, aspoň v obytné části, zejména ta větší, bohužel to je mimo můj velikostní i finanční limit. Běžné dodávky, jako zmíněné VW, Ducato, vypadají (přední část, palubní deska, prostor řidiče a spolujezdce) jako...dodávky. A protože za volantem prosedím dost času a nechci si připadat jako když vezu zboží zákazníkovi, pokukuji po něčem jiném.
Strive - píšeš o nepraktičnosti amerik, nevím, jak to myslíš. Pokud budu srovnávat v Evropě populární, větší obytná auta, tak jistě, ono se dá dělat ve větším prostoru méně kompromisů. Ale pokud budu srovnávat velikostně podobná auta, tj. např. Chevy Van a VW Transporter Westfalia, tak JÁ OSOBNĚ dám přednost Vanu, kde mi interiér obytné části přijde udělaný lépe a praktičtěji (ve dvou Vanech jsem byl, ve VW ne, ale celý bok zatarasený nábytkem a zbylý prostor k protějšímu boku zabraný postelí mi praktické nepřijde). Ale to je subjektivní a stejně počítám s lehkou dostavbou, resp. s vyhozením prostřední řady sedadel a ve vzniklém prostoru bude kuchyňka, skříně, možná i oddělený prostor pro WC. Zadní řada sedadel, rozkládací v postel, zůstane zachována. Máme v hlavě ještě trochu větší úpravu, kdy by se vyhodila i zadní sedadla/postel, resp. použila jinak a vzadu by byly 2 rozkládací "gauče" proti sobě, podél boků auta, mezi nimi sklápěcí stůl. Kuchyňka, skříně, WC atd. by mohly být možná i o něco větší. Ale to se bude řešit až se podaří sehnat vhodné auto, zatím jsme nad půdorysem strávili pár hodin a ujistili se, že to uvnitř udělat půjde.
Za ty peníze bych raději nocoval na dovolené na hotelu, měl snídani zdarma a neřešil úklid - a to po dobu min. 5ti let nonstop.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Za ty peníze bych raději nocoval na dovolené na hotelu, měl snídani zdarma a neřešil úklid - a to po dobu min. 5ti let nonstop.
Lidské povahy a priority jsou různé. Na jiném fóru je foto sestavy jednoho člena. Obytné auto, velké, s "alkovnou" nebo jak se tomu říká. A na přívěsu auto, Mini. Za cenu sestavy by majitel mohl bydlet po hotelích do důchodu. Nebo jsem viděl v Itálii tak luxusní obytná auta, že to až připomínalo jachty na kolech. Za ty peníze by mohli bydlet majitelé i s rodinou v hotelích do smrti. Jedno bylo tak luxusní a velké, že jsem si říkal, že to snad majitel ani sám neřídí, protože to je jako řídit velký náklaďák, má řidiče a hoví si vzadu. Nebo mu to řidič někam doveze a on tam doletí nebo dojede luxusním osobním autem. A pak v tom bydlí v obyčejném kempu na břehu jezera...
Problém odkazu, co dával Lukes, vidím v tom, že např. vloni byly na srazu Moto Emotion vystaveny 2 poměrně luxusní obytná auta, velká, s kuchyní, koupelnou atd. Cena byla kousek nad milionem korun. Ale bylo to větší a komfortnější než MB na odkazu, nové, se zárukou. Ale pro mne, pominu-li finance, to bylo moc velké.
Tak si predstavujem menší obytňák ako dal link LUKES. Len tá cena. Ivan keby si sa zastavil na nejakej SK mototuristickej akcii tam máš hotovú prehliadku tých áut. Jazdí v tom Venco, Ďusi a aj Walter už má karavan.
Ivane, co se týká přiměřeného nepohodlí, tak jsem loni viděl ve Slovinsku v kempu pod Vršičem starší německý pár který cestoval v upraveném Nosanu Patrol - zvýšený podvozek, terénní pneu, ve předu klasicky řidič/spolujezdec a vzadu měli při levé straně (za řidičem) "vestavbu", tzn. pultík s vařičem, dřezem, pod tím skříňky a nad tím též. naproti sklopnou lavici a babča na ní při vaření seděla, příp. při nepřízni počasí se na tom najedli. Venku vyvedená venkovní sprcha, z boku klasická markýza a na střeše klasický spací stan přístupný po žebříku ze zadních křídlových dveří.
Docela se mi to líbilo a vzpomněl jsem si tady na vlákno o Franc. Alpách, že tam by se podobné auto hodilo a vlastně asi docela všude. Na důchod, pokud nespěcháš a chceš cestovat téměř kamkoli, pak jsi téměř neomezen. Jo, taky tam měl naviják a dle vzhledu auta a obou důchodcoturistů to vypadalo, že se toho nebojí, auto užívají a intenzivně cestují.
fotku bohužel nemám, ale líbilo se mi to.
www.jantruhlar.cz
Kluci, v Brně je to ztráta času, doporučuji Drážďany. U nás Vás odradí hned neochota prodejců. Chtěl jsem taky vestavbu, Poessla. Manželka mě přesvědčila na větší polointegrál, že by si v tom dovedla přestavit jezdit i v zimě na lyže. No, v zimě nakonec nejezdíme. I když stále tíhnu k menšímu, musím uznat, že ten prostor se nakonec vyplatil. Jezdíme někdy 4, můžeme v tom vegetovat i za nečasu nebo dlouhých večerů. Ale znám případy, že ve vestavbě byli 4 na lyžích. Když je teplo a hezky, dá se vegetovat venku. Ale jen pro letní dny to kupovat jsou vyhozené peníze. Na lyžích jsme už taky o velikonocích byli, to si nedovede představit, co to je převléct se v tak malém prostoru a rozložit věci na sušení - to aby jeden čekal venku. Doporučuji vyzkoušet. Letos jsme obdivovali podobný mercedes dělaný na zakázku v loděnici v Gdaňsku, vše v elektronice a kůži, víc jak 100t Eur. Pěkné. Ale manželka musela čekat venku, než jsem si to prohlédnul, dva se tam nevlezli!
Ano, levnější je apartmán nebo hotel. Ale já mám rád volnost a nevázanost, a o tom karavaning je.
https://www.zonerama.com/rop1
Tak jsem tomu taky propadl....
Nový přírustek do moto-auto-parku:
LiborJ přiložený následující obrázek:
[124.42Kb]
R 100 GS PD, 1995
R 1200 GSA, 2012
R 1100 GS, 1998
F 650 GS, 2005
XT 600 Z TÉNÉRÉ, 1990
Historie: Africa Twin XRV 650, 1989
Truhla nemá kapsičky a zážitky Ti nikdo nesebere. www.lj-tech.cz
...tomu se propadne šíleně jednoduše......já včera v noci přijel a dnes řeším, kam zase vyrazit...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
...jděte všichni do háje. Tady na to mlsně koukám a kuwa budu muset něco pořídit. jinak to asi nepůjde. to bude zase doma veselo, těch keců na co to jako potřebuju atd. jenže, když už je to doma, pak už náklady nepočítám, to už je prostě doma a to se musí využít ;o)) www.jantruhlar.cz
Ať se snažím najít stejně velké a komfortní obyčejné evropské auto, nedaří se a stále mne to vrací k amerikám Chevy Van, GMC Vandura, popř. Dodge RAM. Provozní náklady po plynofikaci prý nejsou strašné, servisní náklady prý také ne, díly jsou za babku a je to ještě stará dobrá, robustní konstrukce. Interiér mne nepohoršuje, doma bych ten cirkus sice nechtěl, ale jak jsem psal, v nudné konfekci sedím denné, tak proč se občas nepřenést do jiného světa.
Trochu se peru s tím, jestli zvolit starší Chevy Van G20 ve verzi GT a nebo novější Chevy Van, který se dělal tuším od roku 1997. Cenově jsou totiž dost srovnatelné a znamená to, že starší G20 začíná být sběratelsky zajímavý, ale stáje ještě za slušnou cenu (i když hodně udržované kusy jsou hodně mimo můj rozpočet), novější model je cenově dole a tedy je také výhodné ho koupit. Ale pokud je tady nějaký odborník, tak by mne zajímalo srovnání spolehlivosti, poruchovosti, jak který typ koroduje atd. Něco už jsem se dozvěděl, ale těchle informací není nikdy dost.
Tohle je tedy starší:
Ivan přiložený následující obrázek:
Mimochodem Marku, co je na tomhle méně praktické než na Dukátu? Velikost podobná, dozadu naložíš co potřebuješ stejně tak. Teda asi bych nepřevážel kupu cihel, ale to v Ducatu, ve kterém občas bydlím, také ne. A motorka? Zatím jsem ji nikdy nepřevážel a když tak jsou vleky... Já to mám naopak, pokud chci auto na výlety a občasné bydlení, nechci dělat kompromisy a hledat něco, co bude zároveň náklaďák, to fakt raději připojím vlek. Hele, kup to taky a budeme dělat rodinné výlety...
Ivan přiložený následující obrázek: