Vikec napsal:
No mě třeba zrovna uchází sada metzelerek tourance exp. Mám tři motorky,na jedné obuto mitas 07 bezdušáky,na druhé mitas 07 s duší continental a na poslední právě zmíněné tourancky. Nestíhám jezdit na všech,takže jednou za měsíc vezmu konpresor a všechny motorky obejdu a dofouknu a světe div se,vždy je na některé ůnik tlaku,i na té s duší. Nikdy se mě ale nestalo,abych došel k motorce a byla uplně prázdná. Ale zároveň se mě nikdy nestalo,abych najaře nafoukal motorku a do podzimu vydržela beze změny a to ani u silničních motorek a bylo vždy jedno,jakej výrobce gum je zrovna nazutej. U 1150ky si dávám extra záležet a pořádně vopucuju ráfek,pěkně namydlím mazlákem a vobuju a rozhodně mě nepřijde jako tragédie dojít k motorce po měsíci a dofouknout to z 2.0 na 2.6
Můj problém byl, jeden den nafoukáš, druhý den prázdná, tlak nula. A to je ten problém. Na tom obrázku, co jsem tam dal vidíš, jak to fučí...
To, co popisuješ Ty, problém samozřejmě NENÍ!
S ucházením MITAS jsem měl problém na E 07. Předek byl tragický Pokud jsem jezdil denně, tak to šlo, ale jakmile motorka stála 3 dny, tak bylo prázdno. Začal jsem s sebou tahat kompresor i na kratší tripy. Letos jsem uvažoval o tom, že vyzkouším E 08 a vy mě tu strašíte, že taky utíkají?!
tracer napsal:
S ucházením MITAS jsem měl problém na E 07. Předek byl tragický Pokud jsem jezdil denně, tak to šlo, ale jakmile motorka stála 3 dny, tak bylo prázdno. Začal jsem s sebou tahat kompresor i na kratší tripy. Letos jsem uvažoval o tom, že vyzkouším E 08 a vy mě tu strašíte, že taky utíkají?!
Před čtrnácti dny jsem to svoje přední kolo s E08 vzal do jiného pneuservisu. Přesto, že jsem zde měl již objednanou duši na osazení do pneumatiky, tak jsem se z důvodu zjištěných rozdílných názorů na vkládání duše do tohoto typu pneumatik, rozhodnul o ještě jeden pokus jako bezdušové provedení. Dohodnul jsem si nové sundání pneumatiky za mé přítomnosti a na práci z jejich osazenstva hocha, který mi dříve dělal kola na auto a výměny oleje atd. a zdál se mi svědomitý. Sundali jsme pneu a zjistili, že ráfek nebyl úplně čistý, ale zase žádná katastrofa. Ráfek jsme znovu důkladně očistili a po té ještě prohlíželi patku pneumatiky. Došel k zajímavému zjištění, že mezi bočnici pneumatiky a ráfek se při první montáži vtáhly takové ty ca 1 - 1,5 cm dlouhé gumové cancourky vyčnívající z boku pneu a na bočnici pneumatiky byly vymáčknuty od ráfku jejich otisky, sice mělké, ale na drobnou netěsnost by to možná stačilo. Tyto jsme všechny odstranili a na očistěný ráfek znovu nasadili pneumatiku. Po čtrnácti dnech stání poklesl tlak ze 2,4 baru na 2,2 a to myslím jenom z důvodu drobného úniku u manometru při opakovaných kontrolních měřeních a nižší teploty v garáži než byla v pneuservisu při nahuštění. Oproti původnímu chování - únik 1,5 baru za 5 dní velké zlepšení. Zatím nejeto. Tolik moje zkušenost jako zakladatele diskuse z posledního období.
tracer napsal:
S ucházením MITAS jsem měl problém na E 07. Předek byl tragický Pokud jsem jezdil denně, tak to šlo, ale jakmile motorka stála 3 dny, tak bylo prázdno. Začal jsem s sebou tahat kompresor i na kratší tripy. Letos jsem uvažoval o tom, že vyzkouším E 08 a vy mě tu strašíte, že taky utíkají?!
Před čtrnácti dny jsem to svoje přední kolo s E08 vzal do jiného pneuservisu. Přesto, že jsem zde měl již objednanou duši na osazení do pneumatiky, tak jsem se z důvodu zjištěných rozdílných názorů na vkládání duše do tohoto typu pneumatik, rozhodnul o ještě jeden pokus jako bezdušové provedení. Dohodnul jsem si nové sundání pneumatiky za mé přítomnosti a na práci z jejich osazenstva hocha, který mi dříve dělal kola na auto a výměny oleje atd. a zdál se mi svědomitý. Sundali jsme pneu a zjistili, že ráfek nebyl úplně čistý, ale zase žádná katastrofa. Ráfek jsme znovu důkladně očistili a po té ještě prohlíželi patku pneumatiky. Došel k zajímavému zjištění, že mezi bočnici pneumatiky a ráfek se při první montáži vtáhly takové ty ca 1 - 1,5 cm dlouhé gumové cancourky vyčnívající z boku pneu a na bočnici pneumatiky byly vymáčknuty od ráfku jejich otisky, sice mělké, ale na drobnou netěsnost by to možná stačilo. Tyto jsme všechny odstranili a na očistěný ráfek znovu nasadili pneumatiku. Po čtrnácti dnech stání poklesl tlak ze 2,4 baru na 2,2 a to myslím jenom z důvodu drobného úniku u manometru při opakovaných kontrolních měřeních a nižší teploty v garáži než byla v pneuservisu při nahuštění. Oproti původnímu chování - únik 1,5 baru za 5 dní velké zlepšení. Zatím nejeto. Tolik moje zkušenost jako zakladatele diskuse z posledního období.
Podobné kejkle jsem dělal taky. Taky jsem čistil a podmazával. Co mě ale přišlo divné, že oproti jiným pneumatikám byla ta O7 v té patce na ráfku dost volná. Nemusel jsem ji ani odmačkávat na zouvačce. Šla rukou. K duši bych se přikláněl opravdu jen v krajní nouzi.
Zdarec,
bohužel musím obnovit toto vlákno. Před letošní dovolenou v Bosně (ale drtivou většinou zcela asfaltovou) jsem potřeboval pořešit nové obutí. Tak jsem to tady poctivě pročetl a došel jsem k názoru, že E-08bude to pravé. Toto vláknio jsem samozřejmě taky četl, a proto jsem se při přezouvání zaměřil jak na čistotu ráfku, tak pneu, tak i na ty miniaturní "fousky" na bocích pneu.
Při cestování mě gumy velmi potěšili, přes Slovensko a část Maďarska pršelo, jinak jsme měli celý týden super sluníčko a sucho, nezaznamenal jsem jediný pocit nejistoty. Jelikož jsem četl toto vlákno, tak jsem si v půlce týdne po cca 1500km přeměřil tlaky v pneu - vše v pohodě. Když jsem dorazil domů, (3000km) nechal jsem moto cca 5 hodin na dvorku, pak jsem ji dotlačil do garáže a ustájil. Potud vše v pohodě a k mojí spokojenosti. Za dva dny jsem měl jet do práce, schodím moto z centrálu a přední guma - bačkora, total prázdná. To jsem měl teda kliku, že jsem chytnul defekt až uplně nakonci dovči, pomyslel jsem si Ale ouha - žádný defekt, pneu utíkala okolo patky na ráfku. Takže nakonec docela zklamání datum výroby 0617, DOT J617
Jízdní vlastnosti super, ale tohle?
Když jedu, tak jedu.
Já mám teď druhé E-07. Oboje trochu utíkaly okolo ráfku, ta první po nějaké chvíli, druhá od začátku. Řeším to tak, že do pneu naleju cca 250 ml přípravku Slime a mám od toho klid. Pravděpodobně mi to za jízdy zabránilo u rychlému úniku vzduchu, což se na 07 prý občas stávalo, protože jsem na pneu po jízdě našel u ráfku znatelný flek, ale tlak v pneu byl v pořádku. Cena je cca 200 Kč navíc, ale je v tom vlastně i prevence na píchnutí. Za mě spokojenost, ale může to být i náhoda
Jo a dělá mi to jen přední, v zadní to nijak neřeším.
.
Upravil Miho dne 22.09.2017 19:08
Jo, tohle řešení mě taky napadlo, jsem rád že to je vyzkoušený a že to teda funguje. i když teda zrovna u toho Slimu píšou, že není určený pro utěsněnní patek a boků. Dík za názor. Jo a je to jak řikáš - vzadu vše ok
Upravil jenca dne 22.09.2017 20:20
Když jedu, tak jedu.
Taky jsem to četl, ale chtěl jsem to zkusit. Nalévám to při vybraném kole, pořádně poválím aby to nateklo všude. Mě to funguje, ale těžko říct, jestli je to 100% řešení.
Ach jo..tak jsem doufal, že se mi to vyhne.
Z nějakého popudu vyzkoušet Mitas 08 TL jsme si je pořídil. Odjel jsem s tím minulý týden 4000 km na Balkáně, hlavně asfalt. Za sucha v pohodě i když jsem měl vzhledem k venkovní teplotě a neznalosti této gumy respekt. Na mokru už jsem jel hodně opatrně, na asfaltu jakžtakž drží, v zatáčkách začíná být neklidná. Při jízdě na trojku ( cca 50 km/h - 1150GS ) ve městě na mokrém bílém pruhu přechodu pro chodce jen plynem protočím zadní kolo Najet na středovou čáru v zatáčce za deště bych nechtěl
Ale hlavně - nedrží tlak a utíká!!! Už jsem to zažil s Heidenau K60. Metzelerky ani Anakee ( tu jsem měl před Mitaskou ) mi neutíkaly. Ty stačilo nafoukat na začátku sezóny a držely.
Upravil tomtom dne 17.10.2017 22:15
Asi dost záleží na pneuservisu. U červenýho v radotíně to vždycky něčim napatlali a nikdy nebyl problém. Teď jsem si nechával přezouvat jinde a předek mi utíká.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Problém s E-08 jsem řešil několikerým důkladným čistěním ráfku, přesto nemohu říci, že by to na 100% odstranilo problém úniku vzduchu, stále je na ní pokles , ale ne již tak dramatický, dříve ušla prakticky za 1-1,5 týdne.
Na nově postavené přední kolo s 21" ráfkem, kde jsem použil Mitas E-10, jsem z důvodu použití staršího jetého ráfku a užší pneumatiky - tj. menší celkový objem vzduch v ní, již pro jistotu při obouvání nechal aplikovat těsnící tmel po obvodu. Černá roztírací hmota, zatím funguje dobře. Zadek byl zatím vždy dobrý...