Tohle vypadalo na nějaký profesionálnější stroj..
Má to minimálně metr krát metr. Podívej se na záběr v 1:55 a porovnej to s výškou lyžaře. To muselo být pěkně těžký. Každopádně na záběru není vidět nic, jen jak to žuchlo přímo dolů. Celkem špatný - určitě se to bude řešit a přijde nějaký omezení používání i televizních koptér na závodech SP i v těch zemích, kde to zatím bylo povolené. Tohle byl zrovna lyžař ze světové špičky... Takže návrat k lanovkám, lineárním dráhám apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jo, koukal jsem, že to byla velká koptéra, ale ani ty nejsou dokonalé, je to jen technika a řídí ji jen člověk. Softwarové omezení klesání není vždy samozřejmé, spoléhá se i na zkušnost pilota, ono je to mj. slyšet když koptéra prostupuje vlastními víry, tedy pokud kolem neřvou stovky lidí. Vlastně z toho ani nepoznám, jestli to mělo 4, 6 nebo 8 vrtulí, profesionální koptéry s drahou technikou mají obvykle min. 6 vrtulí, koptéra při výpadku jednoho motoru nespadne jako šutr.
Máš pravdu, asi se budou měnit pravidla, na druhou stranu, i přes všechna pravidla a předpisy padají i velká letadla v důsledku závad a chyb pilotáže, tohle je stejné. Určitě se to vyšetří...
A ještě jedna možnost - akumulátor. S těmi jsou v zimě problémy a je nutno je plně nabít před letem, i když nejsou zcela "vylétané". Nedávno jsem měl problém, že jsem chtěl dolétat bateru, která měsíc ležela v kufru. Ale telemetrie hlásila 60%, tak jsem odstartoval. Jak jsem se později dozvěděl, % signalizovaná telemetrií vychází z voltú, bohužel praktická kapacita je jiná věc a krátce po startu začala koptéra klesat a blikala signalizace baterky, přestože dál hlásila 50%. Ale i "obyčejný" Phantom na tohle myslí a koptéra jen pomalu klesala, na plný plyn visela, takže jsem ji chytil do ruky, rozhodně nepadala jako kámen. Myslím, že profesionální koptéry by na tohle měly umět myslet také, leda by pilot stav baterky ignoroval...
Taky to mohlo být nějaký rušení ne? Já bych řekl, že to byla chyba pilota, že prostě udělal chybu, vypadá to fakt, že s tím fláknul v plný rychlosti.
Byla na tom ENG kamera, šlo to do režie bezdrátově, tak to musela být celkem dražší legrace...
Tak co jsem našel na netu, tak to byla quadrokoptéra najmutá televizní produkcí, která zajišťovala přenosy v Madonně mimo jiné pro ORF, Eurosport atd. Vysílalo se z ní živě, takže skutečně ENG kamera. Váha celého objektu, který spadnul na svah byla kolem 10kg a prý nekontrolovatelně padal z výšky cca 20m.
A když se tak dívám na tu fotku, tak to vypadá, jako by tam byly koaxiální rotory.
U koaxiálních rotorů snad ani nemůže dojít k výpadku tolika motorů, aby to spadlo. Jestli to bylo v plné rychlosti nevím, není to moc vidět, mně to přijde že to padá shora dolů, ale těžko říct. Tipuji zmíněné rychlé klesání skrz vlastní víry nebo poruchu napájení, možná i rušení, těžko říct, škoda že to někdo nenatočil celé...
Coby leteckého modeláře, který má zkušenosti s modely letadel od několika desítek gramů po 10 kg, by mě celkem zajímalo, jaký má na let těchto poměrně lehkých zařízení vliv vítr a turbulence. Ona všechna ta reklamní videa bývají točena takřka v ideálních podmínkách, ale realita může být někde jinde.
Taky sem letaval, ale posledni roky neni nejak cas, kazdopadne podle meho vitr a turbolence uz v dnesni dobe nejsou zas takovy problem pro tydle drony, vsechno hlida elektronika, gyroskopy atp. Ale stale je to jen stroj a vzydky se neco muze po... Co jsme si hrali s letadly na FPV s comming home apod srandama, kdy se letadlo nekolik km vracelo uplne nezavisle na pilotovi, tak i v hodne narazovem vetru se to vzdy vratilo kam malo.
Miho napsal:
Coby leteckého modeláře, který má zkušenosti s modely letadel od několika desítek gramů po 10 kg, by mě celkem zajímalo, jaký má na let těchto poměrně lehkých zařízení vliv vítr a turbulence. Ona všechna ta reklamní videa bývají točena takřka v ideálních podmínkách, ale realita může být někde jinde.
Vítr a turbulence nejsou problém, jak psal kolega přede mnou, vše hlídají senzory (GPS, kompas, gyro, barometr), pokud je jimi koptéra vybavena. Pokud vypneš podporu GPS (u Phantoma režim ATTI), musíš korigovat snos větrem, pokud přejdeš do plně manuálního režimu, je to jako s každým modelem, pro začátečníka žádná sranda.
Ale proudění vzduchu a turbulenci bych přesto nepodceňoval. Letos na jaře jsem třeba létal v Orlických horách a filmoval kostel na kopci. Foukalo 5-8 m/s, létal jsem na návětrné straně svahu a najednou zjistil, že koptéra stoupá. Dostala se do tak silného vzestupného svahového proudění, že ani automatické snížení otáček, za účelem udržení stálé výšky, což hlídá barometrický senzor, nestačilo. Chvíli jsem na to koukal, ale jako bývalý bezmotorový rogalista jsem se rozhlédl, horizontálně se přesunul o kus dál, kde už svah tolik "nenosil" a tam vyklesal. Stejně tak turbulence, s běžnou, i dost silnou, si koptéra poradí, ale jak jsem psal někde výš, viděl jsem Phantoma visícího ve 3 metrech nad silnicí, kterého sundala turbulence za soutěžním autem, které pod koptérou projíždělo.
ja lietam Q3 bez GPS a iných pomôcok akurát Gyro. bez toho by to bol masaker
uisťujem vás že bez asiistentov to ulieta iba pár ľudí, teda otázka bola akú kopteru ???? :
minimálne s GPS + barometer
znalosti avionky
samozrejme k tomu je treba
zdravý rozum a skúsenosti !!!!!!!!
znalosti terénu
no proste veľa , moc , very,
inak keď chcem točiť len svoju mašinu, mňa a mojich kamošov alebo motorku tak sa :
kuknem či je dobrá viditelnosť
viem že niesú erupcie na slnku
a môžem lietať
PS:
tie magnetické burky na slnku spôsobujú výpadky malých GPS prijímačov
HOWG
Upravil JEFIM dne 23.12.2015 21:47
...BMW GS
A zákaz na sebe nenechal dlouho čekat. Mezinárodní lyžařská asosiace zakázala užívání dronů při závodech.
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
drony zakazujú asi všade, na slovensku v krajine tmárov a big zlodejov,
si nezalietaš ani s muchou na špagáte bez povolenia
Upravil JEFIM dne 23.12.2015 22:11
...BMW GS
No tak ono to skončí u nějakého kompromisu. Blbé si to dělají piloti, létají nad lidmi, zástavbou, daleko od sebe, koukají na displej nebo do brýlí, netuší která bije, docházejí baterky, ztrácejí signál. Koupí si to každý, neví nic o modelech, vysílačkách, vzdušném provozu ani meteorologii. Asi ze mne mluví 30 let v letadle, ale je třeba dodržovat určitá pravidla, nejsou to hračky... A další věc je obava veřejnosti ze šmírování a další, že se koptéry mohou dostávat do konfliktu s většími letadly.
Možná by bylo dobré založit asociaci, která by hájila zájmy pilotů a pomáhala s tvorbou předpisů, podobná, jako LAA ČR sdružující ultralehká letadla, paraglajdy atd., tam se kdysi také schylovalo k problémům a chtěl to vzít do svých rukou stát prostřednictvím Státní letecké inspekce, dnes Úřadu pro civilní letectví a to by byl průšvih, obávám se ale, že o to nebude zájem. ÚCL je typický úřad se socialistickými kořeny, dnes kontroluje komerčně provozované koptéry a pokud začne evidovat i všechny ostatní, začne vymýšlet i pilotní průkazy, zkoušky a to bude teprve problém.
Nejhorší to bude pro modeláře, lítám od mala a opravdu se začínám bát co bude. všechno nám to nezkuseni akorát podelaj, neberou se ohledy na ostatní a není žádná výchova jako dřív.
Modeláři mít problém myslím nebudou. Zodpovědní létají na letištích, ostatní na louce za barákem, většinou ale kousek od sebe aby na model viděli. Jinde ani létat nepotřebují, nefilmují a tak jim stačí nezajímavá, ale relativně bezpečná louka. Koptéry, zejména s kamerou a FPV létání je něco jiného...