Ja nez bych ho honil tak ho zahrivam trenim v teplem a vlhkem mistecku presne jak zamyslel vyrobce
Jo a pro ty prehraty je to o dirku vedle, ale ztrati tim zaruku od vyrobce.
Upravil LORD dne 19.12.2015 17:28
Carpe diem
Jara Cimrman napsal:
Než o někom napíšu že je degenerovanej de..il tak se nejdřív podívám do zrcadla.
Slušně jsem se zeptal a dostal jsem slušné odpovědi. Díky. J.C.
Jj..taky mě někdy zaráží jak tady reagují na dotazy zkušení servisáci a motorkáři, ale ber to z rezervou...zima působí na každého jinak...někdo může položit hloupý dotaz a někdo nevhodnou odpověď.....buďte na sebe hodní, jsou vánoce...vyserte se na stres a nebo si ho neventilujte anonymně, neosobně tady na webu.
Krásné a pohodové vánoce přeje DM3555
LORD napsal:
Ja nez bych ho honil tak ho zahrivam trenim v teplem a vlhkem mistecku presne jak zamyslel vyrobce
Jo a pro ty prehraty je to o dirku vedle, ale ztrati tim zaruku od vyrobce.
Správný přístup!
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
kubrt napsal:
Nastartuju, nandam helmu, rukavice a jedu. Kdyz se mi ohreje na 1.dilek, tak shodim "sytic" a dokud se neohreje na 5dilku, tak jedu volnou... Az pak mu dam zrat.
Rozumné, postupuji stejně, akorát nažrat jí nedám už tak je těžká jako hroch.
Jen bych doplnil proč není dobré ohřívat motor na místě.
Z principu jde o to o co nejdříve dosáhnout provozní teploty motoru a hlavně mot. oleje při které olej dosáhne nejlepších mazacích schopností a to než dosáhne motor běžící na volnoběh trvá nepoměrně déle než motor, který jede v přiměřené zátěži.
Takže rozhodně je dobré nastartovat nasadit kyblík na hlavu a v klidu vyrazit.
Dalším aspektem je zvýšená dávka paliva pro chod studeného motoru - nedochází k dokonalému hoření a poměrná část benzínu odchází z válce nespálená a také hlavně ve válci splachuje olejový film. Toto je zejména hodně znát u karburátorových verzí.
No, 18 let, pokud to jde, nastatuju, po chvíli stáhnu sytič do mezilopohy a když se objeví první čárka, vypínám sytič a odjíždím. S teplým olejem ale zbytkem studeným je to pravda, nicméně chci mít aspoň olej, kvůli jeho vlastnostem, lehce zahřátý a nemyslím, že to jsou plně srovnatelné věci. I tak nejedu žádnou palici, celý motor atd. se důkladně prohřeje po několika desítkách km, až pak jsou vůle a tolerance OK, možná i někteří z vás potvrdí, že motorka pak jede lépe.
Nastartování a rozjezd v chytré knížce asi je, ale někdo mi říkal, že v souvislosti s případy, kdy stojící, nastartovaná motorka shořela, což se u BMW opravdu stávalo, zvlášť v parných dnech. Motorka tak musela sice vrčet delší dobu, ale výrobce se prý jistí a menším zlem je pro něj start a hned rozjetí.
strndy napsal:
...a já si to prostě párkrát startnu přes zimu jen tak pro radost. Promazat olejem přeciš nemůže škodit a jestli jo tak to stejně snese
Tak to je pěkná chujovina... Když už mám potřebu to nastartovat, tak se rovnou jedu projet...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Však je to UPLNĚ stejný jako s autem... Nebo ho snad před jízdou taky necháváte dobu vrčet na místě, než se rozjedete? Nebo ho chodíte v zimě jen tak startovat??
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
kubrt napsal:
Však je to UPLNĚ stejný jako s autem... Nebo ho snad před jízdou taky necháváte dobu vrčet na místě, než se rozjedete? Nebo ho chodíte v zimě jen tak startovat??
Možná by ses divil, ale i u nás v práci kde máme cca 20 automechaniků!!! se našlo pár mladých kluků co si koupili svá první TDI a jak to tak bývá chtěli pro miláčka to nejlepší tak ho ráno nastartujou a jdou se oblíkat nebo si dají cigárko a pak jsou mazáci co takhle i odmražujou okna
strndy napsal:
...a já si to prostě párkrát startnu přes zimu jen tak pro radost. Promazat olejem přeciš nemůže škodit a jestli jo tak to stejně snese
Tohle je úplně ideální - čím víc studených stratů po dlouhým stání kdy je olej steklej z mazacích míst tím je ten motor víc happy, podle mě už se tetelí blahem když Tě vidí ve dveřích garáže
Ale jak sám píše on to snese a ty to vyšší opotřebení asi stejně nezaznamenáš v krátkém horizontu.
strndy napsal:
...a já si to prostě párkrát startnu přes zimu jen tak pro radost. Promazat olejem přeciš nemůže škodit a jestli jo tak to stejně snese
To sice snese, ale pokud ho poradne neprohrejes jenom docilis toho, ze v motoru a prevodovce kondenzuje vzdusna vlhkost,ktera zustane v oleji nebo kapky vody zustanou na mistech,kde muzou nadelat neplechu.
Koukni se po par kratkych vyjizdkach u auta pod vicko na hlave motoru,co tam je kapek vody. Taky zustava dost agresivni voda ve vyfuku a zpetne se vlhkost dostava k ventilum, ktere z toho asi nebudou mit uplnou radost.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
...no zahřeji ho na všechny čárky pak pěkně přidržím kolem 2-3 tisíc ještě nechám v klidném režimu poklepat a s klidem na duši si jdu po svém. A dělat to budu dál
strndy napsal:
...a já si to prostě párkrát startnu přes zimu jen tak pro radost. Promazat olejem přeciš nemůže škodit a jestli jo tak to stejně snese
Tohle se tady řeší několikrát ročně...pokaždý,podle počtu normálních příspěvku si říkám,že to už je fakt poslední analfabet,kterej to dělá a nebo je tady novej...a hele registrace 2012 a jedeme znova
...ovšem,když to děláš zcela vědomě s tím,že je to to nejhorší a stejně v tom pokračuješ,tak to je jiná
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Chápu ze to někdo dela a dokonce v te nejlepší vůli, ze děla motoru dobre - proste jen neví souvislosti protoze každej děláme neco a každej rozumíme něčemu...
NECHAPU: VIM ZE TO JE SPATNE ALE STEJNE TO BUDU DĚLAT ????????????????
strndy napsal:
...no zahřeji ho na všechny čárky pak pěkně přidržím kolem 2-3 tisíc ještě nechám v klidném režimu poklepat a s klidem na duši si jdu po svém. A dělat to budu dál
Jen dělej, dělej. Já takhle kdysi zlikvidoval pár svíček, myslím, že je to k ničemu a motoru škodíš víc, než kdyby ses projel nebo raději nejezdil a měl přes zimu baterku na udržovačce, ale každý máme jiné metody a navíc každá motorka je osobnost s duší a třeba to té Tvé chutná víc:-).
Na druhou stranu opravdu TDI v zimě zahřívám. Tak trochu aby zřídla aspoň jedna kapalina a také proto, že vyhřívané přední okno rozpustí led a a já mezitím oškrabu zbytek. Samozřejmě pak jedu, nechcípám motor a neodcházím domů s pocitem dobře odvedené práce. Na rozdíl od GS příkladu nemyslím, že bych motoru škodil, právě naopak. A stejně zahřívám PŘED JÍZDOU i benzínová auta a motorky, dělám to skoro 40 let a nemám důvod s tím přestat. Ale jak jsem psal, každý má vlastní osvědčené postupy.