Já bych si možná rozmyslel jestli tu klec opravdu potřebuješ. Nevím, sám jsem s motorkou ještě pořádně v terénu nebyl, ani nijak neblbnul, při těch několika polňačkách jsem stihnul tak akorát píchnout natož abych jel po břiše.
Nicméně jsem na podzim měnil olej a jestliže tato operace je otázkou půl hodiny, hodiny, sundat ten zatracenej trubkovej krám mi i s pomocí kamaráda zabralo možná dvě hodiny. Za pomocí kladiva a několika nadávek nakonec ten šroub vylezl. Nevím jestli je to zcela normální, ale nečekal bych, že se v rámu může jeden šroub takhle šprajcnout. Ohlý nebyl, jestli si dobře vzpomínám. A jak jsem řekl, nikde jsem se s motorkou neplazil, ani jsem s ní nikde nepraštil.
První olej dělal mechanik. Nevím jestli on nepřiložil ruku k dílu ani nevím jestli měl problémy jako já, no nezmiňoval se o ničem.
Já jen, jestli nebude lepší pořídit pořádnej šusplech a případně padáky kolem motoru.
jen takové polo OT:
při výměně oleje není nutné ten kryt motoru sundávat, aspoň já to nikdy nedělal. pod motorku strčím nějakou krabici, do které jsem vlepil sáček na odpadky. tohle mi zajistí dostatečnou "metráž" na sbírání vypouštěného oleje, který teče všelijak po šusplechu. potom to celé poutírám a není problém.
jednou jsem sundával jak šusplech tak i ten trubkový origo kryt a žádný problém to nebyl = práce na pár minut, žádné vyrážení šroubů a nadávky nebyly zdaleka potřeba.
Zdar
Hele nějakej pořádnej šusplech by to chtělo. Sice je motor dost vysoko, ale v létě jsem ulovil jeden takovej kamínek (náhoda jak blázen), kterej mi původní šusplech roztrhl, naštěstí nebyl až tak š****tej a dlouhej, že by mi zajel do motoru a jak řikam, motor je ještě dost vysoko nad tím. Nějakej rám by tam asi nepomohl, protože mezi ty trubky se kámen a podobné věci vejdou. Ten padací rám je podle mě dobrej tak možná na páky - brzda, řadička, těma už jsem párkrát něco nabral a brzda se mi ohla dozadu, takže z tohohle hlediska bych ten spodní padák možná chtěl, pokud by to dokázal ochránit, ale jinak za mě jen pořádnej šusplech stačí a padáky jen ty horní kolem plastů..
Do it my way...
Lada89 napsal:
jen takové polo OT:
při výměně oleje není nutné ten kryt motoru sundávat, aspoň já to nikdy nedělal. pod motorku strčím nějakou krabici, do které jsem vlepil sáček na odpadky. tohle mi zajistí dostatečnou "metráž" na sbírání vypouštěného oleje, který teče všelijak po šusplechu. potom to celé poutírám a není problém.
jednou jsem sundával jak šusplech tak i ten trubkový origo kryt a žádný problém to nebyl = práce na pár minut, žádné vyrážení šroubů a nadávky nebyly zdaleka potřeba.
Dělám to přesně jako Ty. Nic nedemontuji. Pod motorku dám větší hliníkový pekáč a olej vypustím. Pak šusplech vytřu do sucha . Pohoda
Hahaha, tak jsem se s tím mordoval zbytečně To zaslouží potlesk. No nic, dělal jsem to podle videa ke šusplech taky sundávali. Až to budu zpátky nasazovat, tak se podívám jak moc zbytečný úkon to byl
A ještě jedna věc kamarad ma tu stejnou jen 2005 ale motor taky dvojsvícka. A pri nastartování mu v motoru neco rachtá ale jen když je motor studenej když to poslouchám tak to jde ze zhora valce. Prý to zacalo když znova namontoval svod který měnil nevíte čím by to mohlo být?? mezi svodem a valcem je jen jedno těsnění?? takovej železnej kroužek z plechu nebo tam ma byt jete neco jineho.
mrkni na ostatní vláka o chcípání apod. Něco o rachtání za studena nebo po startu je tam s napínákem rozvodů. Ale nemusí to být ono. Může to být třeba málo utažený svod a tím tam může rachtat ta podložka, než se to zahřeje. Ale těžko radit takhle od stolu
Do it my way...
Taky kdyby nikdo věděl kde koupit tyto samolepky na"nadrž" Na plasty pod kterejma je baterka olej a vzduchove filtr tak napište schaním to už dlouho a stejné nikde nemají http://s1291.photobucket.com/user/droptop92/media/2009%20G650gs/G650GS_low08_zpslwjetxt7.jpg.html
roman650GS napsal:
Taky kdyby nikdo věděl kde koupit tyto samolepky na"nadrž" Na plasty pod kterejma je baterka olej a vzduchove filtr tak napište schaním to už dlouho a stejné nikde nemají http://s1291.photobucket.com/user/droptop92/media/2009%20G650gs/G650GS_low08_zpslwjetxt7.jpg.html
Kamoš mně momentálně dělá všecky nový origo polepy (bílá verze dakar). Má na to mašinu, všecko si přeměřil, sundal si starý pro jistotu a maká na tom. Cena do 1500 Kč (origo 10k )