Jako pláštěnku (mám jen kalhoty) používám trilaminát převlečník AČR ECWCS. Jezdím v něm asi 5 let a nikdy se mi nestalo, že by promokl. Zip má od spodu až po kolena, takže se lehce obléká. Koupíš ho za max. 3000kč komplet. Dejchá to a nezapaříš se jako v klasický gumopláštěnce... + k tomu hadry Rockway za 6000kč. Další varianta.
Není snad jedno jestli je chráničová košile homologovaná či není? Když se vysekáš jsi rád že aspoň něco máš než sedřenou kůži... Protože pokud vím, zákon něřiká nic o tom že musíš mít homologované chrániče, jen doporučuje dlouhé kalhoty a rukávy. Jediná věc co je nařízená je helma s certifikací - homologací, ochrana zraku a pevná obuv.
Ale rozumím, že jsi to myslel trochu jinak.. jen jsi to nešťastně napsal.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Plus ještě musím poznamenat... Do vlhka či deště nebo zimy, jsem se vždy uměl obléknout tak, aby mi nebyla zima. A jdu cestou nepromoku - viz těžká mokrá bunda je k ničemu když máš sice vložku uvnitř ale jinak jsi zmoklej a prochladneš - na zápal plic jak dělaný - na krátký přesun v lehkém jarním dešti jinak výtečná věc.
Do čeho se teda fakt oblíknout v poslední době neumím je léto a vysoké teploty. To prostě nejde. Když jedu, dá se to ale jakmile třeba někde zastavíme - město, ucpané křižovatky atp.. i kdybych na sobě nic neměl stejně motorka topí tak že je ti to jedno.. co zrovna máš...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Jezdím s oblečením s vyjímatelnou membránou, kterou spíše beru jako neprofuk. Za deště téměř vždy používám nemok, nebo při teplotách pod 3-4°c. V letě lze provzdušnit vyjmutím membrány a po otevření ventilačních otvoru na světlém oblečení je rozdíl hodně znát. Jak tu psali jiní, co v mokrém textilu večer. Navíc oblečení je po vyjmutí membrány snadno pratelné. (byť peru jen jednou ročně na podzim)
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
jasně, světlé oblečení má své pro i proti... světlé je lepší na slunko - nepečeš se v tom, tmavé zas rychleji schne.. a na jaře ti je teplo... jinak se v něm potíš... a to stejné platí pro helmy. Já blb si vzal černou a jev ní teplo... jednou jsem zkusil šedavě stříbrnou a bylo tam o hodně stupňů méně.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Má někdo zkušenosti s výrobcem RICHA?
například RICHA TOURING C-CHANGE nebo RICHA SPIRIT C-CHANGE.
Výrobce uvádí:
- materiál třísložkový Schoeller Dynatec – vysoce odolný
- vysoce prodyšná membrána C-Change
- povrchová úprava Nanosphere®
- síťovaná podšívka
- bunda má vyjímatelnou softshellovou vložku, kterou lze nosit samostatně
- vnější voděodolné kapsy
- krátký zip pro sepnutí kalhoty a bunda
- reflexní prvky
Membrána C-CHANGE
- odolná proti větru a vodě
- reaguje na změny okolních teplot
- udržuje stabilní teplotu těla
- vodní sloupec 10 000mm
- hodnota MVTR (prodyšnost materiálu): 18,000 g/m?/24h
NANOSPHERE technology
- úprava povrchové části, která umožňuje „samočistící“ efekt – nečistoty se na povrchu neudrží, případě jsou snadno odstraněny při jízdě v dešti
- úprava si zachovává svou funkci i při velmi častém čištění oděvu a nemá žádný vliv na pohodlnost a vzhled oděvu
- skvrny jako je například kečup, med, káva nebo červené víno lze, pokud nečistota nezteče sama, snadno odstranit vodou
...mozna je to mimo, ale mate nekdo tip na nepromok (pres obleceni), ktery vydrzi vyssi rychlost a je opravdu velky. jo a nemel by stat nejakej nesmysl
R 1200 GSA 4/2010
Každý má trochu jiné vnímání tepla a zimy a každý má zonu komfortu jinde. Tam kde já se cítím nepříjemně, jiný může říct: „to je motorka, na ní fouká, je zima/horko a prší.“ S tímhle já nesouhlasím a tak jsem hledal a platil a hledal a platil a ...
...no a zatím po třech sezonách konstatuju, že jsem spokojený...
Oblečení č. 1.
Kožená kombinéza PSI: 14.000,-
Promokala po ca. 30ti minutách jízdy v dešti. Na sluníčku v ní bylo horko, ve stínu zima. Když jsem jí po celém dni večer svléknul, byla to úleva.
Dokoupeno: nepromok 1 dílny 1.500,-
Pak nastávaly klasické situace typu: projedu ten déšť nebo mám obléknout nepromok? Déšť skončil, svléknu to nebo začne zase pršet…?
Prodáno po 6-ti sezonách. Přibral jsem a kalhoty škrtily.
Oblečení č. 2.
Textilní bunda Hein-Gericke (9.000,-) s goretexovou vložkou uvnitř (3laminat ještě nebyl) + textilní kalhoty Polo s membranou polotex (4.500,-).
Kalhoty začaly časem protékat v rozkroku. Asi 3. sezona. Membrána plotex v porovnání s goretexem nevětrala. V létě pekelé vedro. I když měla systém větrání. Bylo to málo.
Bunda fantastická! Celodenní déšt bez problémů, na sluníčku do nějakých 28 °C dobrá. Pak už začalo být horko.
Bylo znát, že je to oblečení černé. Když se zastavilo na slunci, pěkně do toho peklo. Stavět v těch kalhotách třeba stan bylo takřka nemožné.
Oblečení č. 3.
Dokoupil jsem letní komplet bez membrány béžové barvy zn. Polo v cene asi 7.000,-. Na sluníčku pohoda. Když začalo pršet, tak ihned durch. Takže dokoupení nepromoku, tentokrát 2-dilneho z duvodu snadnějšího oblékání (ca. 3.000,-)
Později dokoupena chráničová kožile (4.500,-) a dres (1.000,-). Měl jsem ambice jezdit offroad?
Nyní nastával problém: obléknu na dovolenou variantu 2. a bude mi horko, až přijedu k moři do chorvatska, nebo obleknu variantu 3. a až v Alpach zaprší, tak budu honit nepromok, nebo to taky nestihnu a budu durch…? To neexistuje nejaké univerzální oblečení…?!
Toť zkušenost za 44.500,- jestli dobře počítám, za dobu asi 15 let.
Oblečení č. 4.
Všechno jsem prodal a koupil TT companero.
Standardne jezdím bez GTX kalhot od 15 °C. Mam je navrchu v kufru, kdyby mi byla zima, nebo pršelo. Spodní vrstva větrá to jako džíny. Je to pro mě ta nejkomfortnější varianta. Lehké kalhoty a teplejší bunda. Takhle jedu 90 procent sezony.
Při teplotách nad 28 °C sundavám i svrchni GTX bundu a hodím pod síťku. Pak už je to, jako kdybych jel jen v triku.
V tom oblečení klidně postavím stan, večer si sednu k pivu. Když je ošklivo, vezmu jen vrchni GTX bundu a jdu v ní kam je potřeba.
Příprava na jízdu v dešti je otázka pár minut. Hodím na sebe vrchní GTX vrstvu a zapnu se. Když déšť nakonec nepřijde, oblečení slušně větrá, takže jedu to v pohodě v „plné polní“. Tohle je pro mě zatím ideální varianta.
Když jsem to kupoval před třemi lety, tak jsem váhal. Teď uvažuju, že to koupím i manželce. Ten komfort za to stoji. Jezdím jen na asfaltu, převážně v alpách a okolí.
To oblečení je potřeba doplnit i slušnýma botama a rukavicema. To taky není úplně levná záležitost, ale o tom tohle vlákno není a jak jsem psal v úvodu. Každý pociťuje komfort jinak a o jízdě na motorce ma svou vlastní představu.
Upravil paulik78 dne 01.02.2016 21:40
vykys napsal:
...mozna je to mimo, ale mate nekdo tip na nepromok (pres obleceni), ktery vydrzi vyssi rychlost a je opravdu velky. jo a nemel by stat nejakej nesmysl
VojtechPolicky napsal:
Musím reagovat na jendu věc co tu psal Tomáš...
Není snad jedno jestli je chráničová košile homologovaná či není? Když se vysekáš jsi rád že aspoň něco máš než sedřenou kůži... Protože pokud vím, zákon něřiká nic o tom že musíš mít homologované chrániče, jen doporučuje dlouhé kalhoty a rukávy. Jediná věc co je nařízená je helma s certifikací - homologací, ochrana zraku a pevná obuv.
Ale rozumím, že jsi to myslel trochu jinak.. jen jsi to nešťastně napsal.
Já si teď nevybavuju kde jsem psal o homologaci. Na té nezáleží. Psal jsem, že když se zeptáš některých výrobců, kteří dělají chráničové oblečení, tak ti rovnou řeknou, že to na silnici nemají vyzkoušené a nemá se s tím na silnici jezdit.
Pochopitelně že je lepší mít něco, nežli nic ale chtěl jsem říct, že bunda + CE chrániče můžou být při některých pádech lepší než MX chráničová košile a přes ní dres, protože pád na hlíně na trati je trošku něco jiného než pád ve vyšší rychlosti na asfaltu. Předpokládám, že teplota při tření po silnici je mnohem vyšší než se dosáhne na trati nebo v terénu.
Tady nejde o žádné certifikace - ty potřebuješ v případě, když to máš pro výkon povolání a jen v některých zemích. Ale jde o praktickou funkčnost při pádu - prostě jde o tvojí kůži, o nic jiného.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Najde se někdo kdo má zkušenosti s výrobcem motooblečení RICHA a s jejich materiály?
- materiál třísložkový Schoeller Dynatec – vysoce odolný
- vysoce prodyšná membrána C-Change
- povrchová úprava Nanosphere®
Podle mě:
Začal jsem s oblečení Revit Sand.
Bylo to dobré dokud nezačalo pršet a nastala situace mám či nemám obléci nepromok, a opačně mám ho již sundat nebo ne
Poté jsem koupil KLIM Badlands a tím jsem vše vyřešil...
Prší zatáhnu zip a když přestane otevřu ho podle toho jaká je teplota.
Byl jsem v něm od Ukrajiny po Afriku a všude to jde.
Super větrá takže i na poušti to prostě jde když jedeš....
A když nejedeš je vedro ve všem....
Takže teď akorát čekám na parťáky co oblékají a svlékají nepromoky a doufám že dostanou rozum...
Upravil progranit dne 02.02.2016 20:21
moje zkušenost : koupil jsem Rukku s vložkami najel par tis a nebavilo mě to se převlikat oblikat atd pri každy změně. Koupil KLIM Badlands najel nějakých 40-50 tis teploty od tak 0 do mozna 45 a jsem spokojenej. Jak psal Progranit. Ve vedru jedeš a pohoda. a když me to vedro opravdu stvalo sundal jsem bundu a jel ve veste. Zastavíš a je vedro ve vsem.
Chraniče mě u toho sedely OK , osobně sem se to naučil vozit s chránicovou vestou .
______________________________________________
To téma bude stejné jako se vším kolem motorek. Ano jak píše Paulik, někdo bude zkoušet a za x let do toho ty peníze nacpe a když to zpětně sečte, tak se bude divit. Jenže velká část motorkářů nemá prostě na to koupit motorku za 300tis. a k tomu se za dalších 60-100 obléknou. Taky patřím k hledačům, ale i tak jsem spokojený. Myslím, že se prodávají funkční věci za dostupné peníze. Důležité je umět se obléknout od spodního prádla(např. termo ) až po poslední vrstvu. Je to pořád stejné : někdo jezdí ofík častěji než ostatní a nic neřeší, jen to klasicky servisuje, jiný co to jezdí stejně ale už kupuje tlumiče za 40 tis. a pod.
Upravil pepanek1150 dne 02.02.2016 22:38
všude dobře.....doma GSA
Zkusím něco doplnit ze svého pohledu..
Na rozdíl asi od většiny zákazníků, mám možnost vyzkoušet víc věcí v praxi. Za posledních 15 let, jsem jezdil v asi 20 různých textilních kompletech různých výrobců. První goretex jsem měl asi tak v roce 2001 model BMW StreetGuard a shodou okolnosstí to byl trilaminát s kevlarem - prakticky stejný princip, jaký je na polovině oblečení Klim Badlands i dnes. Myslel jsem, že to je to nejgeniálnější oblečení na světě - každopádně tenkrát nikdo nic takového nedělal.
Najezdil jsem v něm cca 50 tisíc km - Anglie, Skotsko, Wales, Francie, Portugalsko, milionkrát Alpy, Itálie apod. Pořád to bylo snesitelný až do okamžiku, kdy jsme s kamarádem jeli poprvé na korsiku v roce 2003. Oni měli ten samý model jen v jiné barvě - my jsme měli černou verzi. Už v Livornu bylo asi +38C a na Korsice jsme měli celou dobu čtyřicítky každý den. Bylo to totální peklo. Projeli jsme v tom oblečení ještě východní pobřeží do Porto Veccio a tam jsem ho vzteky narval do rolky a celou dovolenou jsme jezdili v kraťasech a v tričku. Streetguard I neměl naprosto žádné ventilace - ani jednu jedinou, takže v teplotách přes 35C to bylo jako sedět v sauně. Pot nám tekl do bot tak, že nohy čvachtaly. Nic podobného jsem nezažil. A tahle šíleně se potily i ženský, který obvykle snášejí vysoké teploty líp než chlapi. Zpátky do hadrů jsme se převlíkali někde na italské dálnici před Alpama. Prostě to oblečení v chladnějších podmínkách bylo excelentní a smál jsem se kamarádům, kteří pořád zastavovali a převlíkali se, natahovali nepromoky aby je za pár desítek kilometrů zase sundávali atd. Ale v horku to bylo příšerný.
Pak další trilaminát jsem měl až Rukku Armas a potom R-Star. Chtěl jsem po mnoha letech vyzkoušet, jak se lamináty chovají, co se změnilo. R-Star byl strečový trilaminát. Měl jsem komplet v bílé barvě - po zkušenosti z té Korsiky jsem se zařekl, že černý trilaminát už nikdy nechci. R-Star celkem fungoval ale v teplotách přes 30C byl pořád málo odvětraný. Streč byl pohodlný ale ke komfortu to mělo fakt daleko. No a pak v roce 2012 jsem si pořídil Klim Badlands Pro. Chvíli jsem s tím jezdil po Evropě a střídal ho s dalším oblečením (mezitím jsem měl spoustu různých kompletů cordura + GTX vložka nebo jen enduro cordurové hadry, potom dva modely z AFT cordury zase s GTX vložkama atd. V roce 2013 jsem se rozhodl, že ho vyzkouším pořádně - když mám něco lidem radit, tak že chci mít osobní zkušenost s použitím trilaminátového kompletu v takových podmínkách, jaké jezdíme v Africe. A vzal jsem ho do Maroka na poměrně offroadovou výpravu. Teploty přes 40C, písečná bouře - prostě ideální. Neměl jsem tam vůbec nic jiného kromě chráničové košile Knox, kterou jsem chtěl vyzkoušet jako alternativu integrovaných chráničů. Myslel jsem, že budu jezdit s MX kolenními chrániči a nechal ty integrované D3O z kolen doma. Nakonec to dopadlo tak, že jsem vzal ramenní chrániče a strčil je do kolen, protože jsem zrovna ty MX kolena nesnesl - byl to typ s dvěma klouby a mě začaly v určitém místě dřít do krve a nešlo s tím jezdit. Chvíli jsem jel s tou vestou a pak jsem se vrátil k intergrovaným a jel v tom celou dobu. Denně několik pádů v typicky marockém terénu - písek a kamení. Lidi se mi smáli, že mi v tom bude horko ale bylo to naprosto v pohodě. Potil jsem se míň než v kompletu BMW Rallye II, kde jsem míval tak propocený rukávy v oblasti ventilačních zipů, že tam byly vrstvy krystalizované soli a zipy nešly ani zavřít.
Ventilace v Badlands Pro je naprosto odlišná od všeho, co jsem za těch 15-20 let co jezdím na velkých motorkách měl možnost vyzkoušet. Není to pochopitelně tak komfortní jako oblečení ze 100% Cordury AFT (Maroko 2010 např.) ale je to nejlepší ze všech laminátů. Proud vzduchu se točí kolem těla a s vyjímkou nohavic od kolen dolů a prostřední části dolních zad, fouká na celé tělo tak, že to je dostatečně příjemné. Jakmile je chladněji nebo dokonce prší, zavřou se zipy a je to vyřízené.
Pochopitelně asi záleží na dalších faktorech ale byly tam etapy (třeba z Iriki na Chegagu) kde lidi doslova padali vyčerpáním, usínali okamžitě co spadli z motorky a dokázali vypít šest litrů vody za čtvrt hodiny a nejspíš je okamžitě vypotit. Já jsem tam chodil, převážel s dalšími motorky těch odpadlých, fotil, natáčel a pořád v tom kompletu. Přišlo mi, že když ho nemám, tak je mi větší vedro než s ním a že mnohem víc vypiju. To je určitě subjektivní ale mě v tom bylo fakt dobře. Zrovna tam už jsem jel jen s integrovanými chrániči a měl jsem pod tím jen funkční tričko a takové delší boxerky.
Vloni jsem dostal trošku "čočku" od lidí z evropského zastoupení, se kterými jsem se potkal na jednom srazu, jakto že jezdím ve "starém" modelu když máme propagovat nový, takže jsem Badlands Pro vyměnil za Badlands 2016. Má o dva ventilační otvory víc než Pro ale ty pod rukávama jsou o dost kratší, takže to vyjde prakticky nastejno. Bohužel díky větší ploše kryté Superfabricem to v těch místech dýchá hůř než verze Pro, která tam měla jen Armacor. Je to bezpečnější ale prodyšnost je v těch místech horší. Jinak se to chová prakticky stejně jako Pro, mě osobně víc vyhovují užší nohavice, protože to má jiný střih.
Nicméně dvakrát jsem měl v Africe Companero - v Maroku 2014 a vloni na podzim na cestě do Senegalu. Je to stejné jako s tou Rukkou z AFT před šesti roky - nic komfortnějšího pro horké počasí neznám. Rukka (Měl jsem tři modely - Airvision, Airman a Airoad) byla 100% AFT, Companero má několik panelů z normální cordury v místech, kde je potřeba aby to bylo pevnější. Je to víc zaměřené na offroad. Trilaminátový převlek funguje skvěle ale projevilo se přesně to, co nesnáším - v roce 2014 jsem si převlek pro úsporu místa vůbec nevzal. Jedeme přece do horkého Maroka. Chyba. Ranní teploty první dva dny pod Mellilou -3°C, během dne do +10C. Litoval jsem. Kamarád v Badlands se jen chechtal. A před pár měsíci jsem sice převlek měl, ale když nás chytl nejhorší liják (asi 700km), tak jsme jeli všichni nalehko a auto, kde jsme měli věci do deště, bylo daleko. To považuju za hlavní výhodu trilaminátu - vždycky máte u sebe všechno, co budete potřebovat i do nejhoršího počasí. Nemusíte nic hledat v tašce nebo v kufru. Zavřete zipy a jste ready.
Nám lilo několik tisíc kilometrů. Na západní sahaře jsme jeli asi 300km úsekem, kde byla teplota kolem 9°C a totální mlha s deštěm. Bylo to příšerný. V Mauritánii, kde normálně moc neprší, bouřky a záplavy až těsně k Ataru, 700km dunama do vnitrozemí. Prostě lejt může všude.
Takže mám dva komplety - Badlands a Companero a považuju to za naprosto ideální pro ježdění po Evropě (Badlands) i tam, kde jezdím rád offroad (Companero). Teoreticky bych si uměl namísto trilaminátového převleku u Companera představit lehčí laminát a asi klidně bez Cordury. Nejspíš by na něj ale nedali dlouhou záruku ale byl by skladnější. Možná si pořídím laminátový převlek Klim, určený pro Rallye Air. Ten je podstatně lehčí. Uvidím. Každopádně jak jednou člověk zkusí odvětraný, fakt dobře odvětraný laminát, tak není cesty zpět.
Pochopitelně - prodávám ty věci, tak mi nemusíte nic z toho věřit ale myslím si, že málokdo tady jezdil v tolika hadrech a může to porovnávat, pokud není prodejce a nemá třeba přístup k demo vybavení, novinářským kompletům atd. Kdybych si měl kupovat všechno to, co jsem zkoušel jen na 1150 a 1200GS, tak by to bylo tak za čtvrt milionu nebo i víc. A bohužel některé věci se nedají zjistit jinak než praktickým vyzkoušením na nějaké reálné delší cestě. Kdybych měl věřit jen výrobcům a prospektům, tak bych si měl chrochtat blahem třeba v Rukka Armas - ve kterém jezdí polovina Německa, Holandska, Belgie, Dánska a Finska. A je to příšerný. Naprosto nepoužitelný na náš styl jízdy. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
- TomasTT -
Krásně popsáno a věcné postřehy. Z tohoto už si člověk udělá obrázek. Přesně takové zkušenosti mohou mnohým z nás pomoct s výběrem.
Kamarád právě má BMW StreetGuard 3 a je s tím nadmíru spokojený. Není to GTX ale třísložkový materiál (asi laminát) Schoeller s vysoce prodyšnou membránou C-Change.
Stejný koncept potažmo membránu a trojlaminát používá i výrobce motooblečení RICHA na kterou jsem se dříve ptal. Ale jak to vypadá tak s tímto tady asi moc lidí zkušenosti nemá. Held Caresse2 má zase GTX, ale v ČR má s tímto motooblečením asi málo lidí zkušenosti. Doposud jsem měl černé oblečení a taky černou přilbu, a potvrzuji že v hodně teplých letních dnech a na slunci je to peklo, proto půjdu do něčeho světlého.
Je mi jasné že KLIM bude asi špička na trhu, jen s jinou a vyšší cenovkou.
Takže hledám dobrý kompromis za přijatelnou cenu. Uvidíme u čeho nakonec skončím...
- pepanek1150 -
"Taky patřím k hledačům, ale i tak jsem spokojený."
Jaké oblečení tedy používáš? Popřípadě s jakým motooblečením máš zkušenosti a jaké?