TomVS napsal:
A nějaké info ohledně řady EDGE by nebyla...? Pořád čekám na nástupce dvouletého EDGE 1000 a zátím ticho po pěšině...
My ty cyklonavigace neděláme ale už vloni představili přece Edge Explorer a Edge Touring a Touring Plus...
Pár lidí tady na fóru má určitě Explorer, protože dvěma lidem jsem je dodával, tak třeba napíšou jaké jsou zkušenosti.
Jo jo, o těch samo vím... Ale to je k ničemu, vezmou TOP model, ořežou SW hromadu věcí a dají jiný název... Škoda že je třeba GPSMAP 64st PRO trochu na kolo obří a nešikovný... Chci EDGE 2000, super rozlišení, aku na 15 hodin a smysluplné menu... :-D
Magmar napsal:
Dá se očekávat že cena 590 kelsne po začátku prodeje 595 ? Chystám se ji v dohledné době kupovat tak jesli mám ještě chvíli počkat
Možná někteří prodejci, kteří jí mají skladem a nečekali nový model, tak se budou zbavovat zásob ale nečekám žádnou akci od Garminu, protože nový model bude stát víc.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Zuma 595 dorazí v pátek nebo v pondělí do ČR.
Jinak došlo k rozhodnutí vývojového týmu, že navigace půjde na trh s podporou bezdrátových ventilků pro měření tlaku v pneumatikách (stejně jak to bylo na 590 a 390) a položka byla včera přidaná do firmware ve stejné podobě, jak to bylo na starších navigacích.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Zuma 595 jsou skladem, během odpoledne budou postupně připravená k prodeji. Máme skladem i ventilky ANT+ (sice už ne se slevou 50%), držáky i pouzdra. Držáky jsou samostatně nedostupné z výroby, čekají se až na přelomu dubna a května. My jsme si zajistili už v únoru potřebný počet na zahájení prodejů 595 aby se nestalo, že pak nebudou.
Navigace tedy budou mít předinstalovanou nejnovější aktualizaci CN 2017.10 (standardně jsou dodávané s 2016.30) a našimi úpravami barevných schémat, úpravou menu atd.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
rak: vzhledem k tomu, že to dělá jedna skupina lidí a v 595 je dost nedodělků, tak to vidím tak za půl roku...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Lidi se pořád ptají na ten displej 595, jak moc je to horší než 590...
Tak tady je příklad na srovnání...
Podle mě to pozná jen někdo, kdo měl 590 a je zvyklý na to barevný podání původního displeje.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Měl bych dotaz na plánování trasy. V popisu změn oproti 590 je rovněž uvedeno:
- nový systém výpočtu "dobrodružné" trasy s využitím třech parametrů (zatáčky, převýšení, typ komunikace) v pěti stupních v libovolném vzájemném poměru.
já mám "pouze" 3 stupně nastavení. Mám někde něco špatně nastaveno anebo to v nejnovější verzi SW změnili? Díky.
Upravil Tau dne 03.07.2016 17:09
Tau napsal:
Měl bych dotaz na plánování trasy. V popisu změn oproti 590 je rovněž uvedeno:
- nový systém výpočtu "dobrodružné" trasy s využitím třech parametrů (zatáčky, převýšení, typ komunikace) v pěti stupních v libovolném vzájemném poměru.
já mám "pouze" 3 stupně nastavení. Mám někde něco špatně nastaveno anebo to v nejnovější verzi SW změnili? Díky.
Ten článek byl psaný v době, kdy těch stupňů bylo pět - podobně jako to bylo na 278C.
Protože ale mapy nebudou mít tak jemné členění a údaje o šířce silnice nejsou v téhle vrstvě spojité, aby se to dalo efektivně využít, zjednodušili to na tři, které jsou v datech povinně. Víceméně to nemuseli měnit a mohli tam nechat těch pět ale trasu by to nijak neovlivnilo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jestli máte někdo zájem podívat se na něco nového z toho, co jsem zmiňoval na začátku roku, tak se stavte (a radši zavolejte předem abych tady byl)...
Modří již vědí... a červení tu již dneska byli a viděli
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jak asi víte nebo tušíte, během podzimu Garmin oznámí novou GPS, na kterou jsme čekali odhadem tak 10 let. Zařízení, které nebude určené pro běžné silniční cestování, které bude mít funkce, které jsme měli rádi na GPSMAP 276 a 278 a kvůli kterým jsou tyto navigace stále používané bez adekvátní náhrady. Počínaje špičkovým displejem, přes obrovskou výdrž baterek a konče funkcemi GPS plotru.
Existuje možnost jak TEĎ ovlivnit vývoj software a pochopitelně toho chci využít. Všechny nápady a přání, které jsem za přibližně 13 let ježdění s původními GSMAP a všemi dalšími navigacemi nashromážil, jsem už vývojářům předal ve formě nějakého seznamu "bylo by hezké kdyby" a kupodivu to má solidní odezvu ze strany vedení vývojového týmu. Protože pochopitelně každý jezdíme trošku jinak a máme jiné požadavky, měl bych dotaz nebo spíš nabídku pro lidi, kteří znají GPSMAP, Questy, GPS-V, GPS-III, StreetPiloty a všechny Zuma a další navigace používané pro offroad/adventure cestování a chtěli by přispět svými nápady, ozvěte se. Můžete mi napsat mail na GPSBeta@touratech.cz nebo napište tady nebo pošlete SZ nebo zprávou na facebooku - je to celkem jedno. Stačí váš seznam funkcí, které postrádáte u současných navigací.
Příklad: - Volby při ukládání nového bodu
Při vkládání souřadnic nového bodu by bylo fajn, kdyby šlo rovnou změnit souřadnicový systém ve kterém se budou souřadnice vkládat bez nutnosti chodit někam do menu.
- kombinovaný výpočet trasy
Při sestavování trasy by bylo možné zvolit že úsek od bodu A do bodu B se bude počítat jako nejrychlejší trasa s vyloučením placených silnic, od bodu B do bodu D přes bod C se pojede offroad podle nahrané stopy v souboru "stopa1.gpx" a závěr od bodu D do bodu E se pojede po silnici jako trasa s co nejvíc zatáčkami.
Takhle nějak to stačí.
Můj seznam má aktuálně asi 35 bodů
A opět nabízím - pokud někdo pojedete kolem Modletic, stavte se. Stojí to za to
řekl bych,že nejzásadnější problém všech garminů a důvod,proč jsem tuto značku kompletně zavrhl,je to že u NORMÁLNÍ navigace se přece NESMÍ stát to,že mám zvolenou trasu dle fce kratší čas(žádný omezení kromě offroad) a pokud přejedu odbočku,kterou mi ten krám nutí a posléze trasu přepočítá,tak dojezdový čas se zkrátí např. o 3 min. K čemu ta fce tam je?
Prostě mám pocit,že na fci Kratší čas má neustále poměrně silnej vliv kratší vzdálenost a naopak.Proč se to striktně nedrží toho,jak se to jmenuje(kratší čas/kratší vzdálenost)?
Toto mě neuvěřitelně rozčiluje
Pak bych taky ocenil změnu(která tu mimochodem už byla a nevím,proč to zrušili?),že když plánuji trasu přímo v přístroji a chci vložit průjezdný bod,který je např. poblíž Č.Budějovic,tak musím zvolit- ručně hledat v mapě,"odzůmovat",abych rychlej našel Budějovice,"přizůmovat" a najít bod,kterým chci jet.Proč nemůžu zadat města,napsat Budějovice,s tím,že mě to hodí na centrum,ale přejetím prstem hodím kurzor jinam a zvolím jiný bod?Takto to ještě před pár lety šlo,ale inovace to změnily a teď,když zadám město,tak i přes to,že přejedu kurzorem jinam a dám zvolit bod,tak do trasy se vloží centrum města...nepochopitelný
Další super věc je,že když ztratíš signál v průběhu plánování trasy v přístroji,trasa zmizí...což je naprosto excelentní a věř,že kdybych měl po půl hodině datlování do navigace po ruce toho programátora,co tohle zařídil,tak už vám píšu z Borů.
To samý v případě,že se objeví nápis "trasu nelze vypočítat"...už ti to neumožní průjezdný bod opravit,ale prostě se to celý stornuje...****ita.
Další věc-opět při ručním zadávání trasy není úplně jasný,kdy se vytvoří pouze průjezdní bod a kdy bod zájmu,což je docela podstatný,protože(což jistě víš) do jednoho tě to neustále nutí,ikdyž už tam nechceš a druhej to smaže,jen projedeš v určité blízkosti.
Při ručním zadávání do mapy by toto mělo jít ke každému přidanému bodu určit,abych si sám určil,kam mě to potáhne a kolem čeho jen chci projet.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr.GS: tyhle věci jsou ale relevantní pro Zumo, ne pro GPSMAP a ta navigace bude GPSMAP. Tam se to chová maličko jinak.
K té poslední - kdy se vytvoří waypoint a kdy viapoint - u 590, 395, 595.. kliknutím na ikonu waypointu (vlaječka) se přepne na viabod (modrý puntík) a naopak.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Mr GS napsal:
řekl bych,že nejzásadnější problém všech garminů a důvod,proč jsem tuto značku kompletně zavrhl,je to že u NORMÁLNÍ navigace se přece NESMÍ stát to,že mám zvolenou trasu dle fce kratší čas(žádný omezení kromě offroad) a pokud přejedu odbočku,kterou mi ten krám nutí a posléze trasu přepočítá,tak dojezdový čas se zkrátí např. o 3 min. K čemu ta fce tam je?
Prostě mám pocit,že na fci Kratší čas má neustále poměrně silnej vliv kratší vzdálenost a naopak.Proč se to striktně nedrží toho,jak se to jmenuje(kratší čas/kratší vzdálenost)?
Toto mě neuvěřitelně rozčiluje
.
Mluvíš nejspíš o řadě Zumo, protože GPSMAP měla nastavení kvality výpočtu trasy. Takže šlo ve třech stupních nastavit jak kvalitně se má trasa počítat. Na nejnižší stupeň se prostě spočítá první "dobrá" trasa podle zadaných kritérií a jede se. Na prostřední se počítá víc variant a z nich se vybere a na ten nejvyšší, se počítají všechny varianty a vybere se ta nejlepší. Pochopitelně čím kvalitnější výpočet, tím déle to trvá. Proto u Zuma (a stejně tak u všech autonavigací) používají tu nejrychlejší a nejméně kvalitní metodu výpočtu. 590 a 595 (a 395..) umí na přání spočítat víc variant trasy ale to není úplně to samé, protože se výpočet může lišit o až o 20% zvoleného kritéria kdežto ta volba kvality výpočtu na starých GPSMAP fakt ovlivnila jak dobře se trasa spočítá, jestli zkusí všechny odbočky atd. Já bych byl pro nastavení stupně klidně v systémovém menu a nevadil by mi pomalejší výpočet s kvalitnějším výsledkem ale tenhle požadavek se tuším v roce 2013 nebo 2014 když jsme ho zadávali do seznamu, nedostal přes 10%. To znamená, že 90% lidí z celého světa, kteří žádají o nějaké změny v konkrétních navigacích (většinou to jsou lidi z technické podpory dovozců nebo zastoupení) neměli o tuhle funkci zájem.
Mr GS napsal:
Pak bych taky ocenil změnu(která tu mimochodem už byla a nevím,proč to zrušili?),že když plánuji trasu přímo v přístroji a chci vložit průjezdný bod,který je např. poblíž Č.Budějovic,tak musím zvolit- ručně hledat v mapě,"odzůmovat",abych rychlej našel Budějovice,"přizůmovat" a najít bod,kterým chci jet.Proč nemůžu zadat města,napsat Budějovice,s tím,že mě to hodí na centrum,ale přejetím prstem hodím kurzor jinam a zvolím jiný bod?Takto to ještě před pár lety šlo,ale inovace to změnily a teď,když zadám město,tak i přes to,že přejedu kurzorem jinam a dám zvolit bod,tak do trasy se vloží centrum města...nepochopitelný
Ano, to je užitečná funkce a netuším, proč to zmizelo. Na 595 (395) je to teď trošku jinak, takže to není tak kriticky potřeba - teď máš trasu a stačí šáhnout do mapy a ukáže se ti celá trasa a je tam tlačítko pro ruční úpravu trasy a můžeš prstem vybrat jakýkoliv bod (stačí přibližně) kudy to chceš přesunout a ona se hned přepočítá tím vybraným místem ale ne tak, jak bylo dřív výběr na mapě - když označíš místo v poli, tak to jede rozumně po silnici kolem apod. Nemusíš se trefovat na konkrétní stranu dálnice apod. Nicméně to nové zařízení se chová jako stará GPSMAP, takže jde vybrat město a pak zmenšit mapu a vybrat kurzorem nějakou vesnici vedle města a jak to potvrdíš, vytvoří se bod tam kde byl kurzor.
Mr GS napsal:
Další super věc je,že když ztratíš signál v průběhu plánování trasy v přístroji,trasa zmizí...což je naprosto excelentní a věř,že kdybych měl po půl hodině datlování do navigace po ruce toho programátora,co tohle zařídil,tak už vám píšu z Borů.
To samý v případě,že se objeví nápis "trasu nelze vypočítat"...už ti to neumožní průjezdný bod opravit,ale prostě se to celý stornuje...****ita.
Jakou máš navigaci? Zkoušel jsem to teď s 590 a nic, prostě začnu tvořit trasu venku na signálu, pak jdu dovnitř, oznámí to nejdřív slabý příjem GPS signálu, pak signál úplně vypadne, potvrdím tu hlášku ale jsem pořád v editaci trasy a trasu tam mám pořád.
Trasu nejde vypočítat - ano, to už jsem zažil ale jen pokud nebyla uložená. Já obvykle začínám tím, že zadám start a cíl a nechám to spočítat a uložím to pod názvem (den1, etapa1..) a pak do těch jednotlivých tras vkládám průjezdní nebo via body které mám nahrané z počítače.
Na ten poslední bod jsem ti odpovídal - tady to máš na obrázku. Klikneš na vlaječku a udělá to ten symbol s tečkou. Na 595 je modrý, tahle fotka je z 590
TomasTT přiložený následující obrázek:
TomasTT napsal:
měl bych dotaz nebo spíš nabídku pro lidi, kteří znají GPSMAP, Questy, GPS-V, GPS-III, StreetPiloty a všechny Zuma a další navigace používané pro offroad/adventure cestování a chtěli by přispět svými nápady, ozvěte se.
jo,mám zumo 660,protože výše jsi psal,že se to týká i těchto navigací....
Upravil Mr GS dne 26.08.2016 18:26
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
TomasTT napsal:
měl bych dotaz nebo spíš nabídku pro lidi, kteří znají GPSMAP, Questy, GPS-V, GPS-III, StreetPiloty a všechny Zuma a další navigace používané pro offroad/adventure cestování a chtěli by přispět svými nápady, ozvěte se.
jo,mám zumo 660,protože výše jsi psal,že se to týká i těchto navigací....
Jasně. Asi jsem to nenapsal jasně.
Nová navigace bude z kategorie GPSMAP - nikoliv Zumo (které představili v květnu). Výzva byla pro lidi, kteří znají a používají ty uvedené navigace aby napsali nápady nikoliv na opravy těch jejich starých nebo nových navigací ale na to, co by si představovali za funkce, které by tam měly být. Nápady na nové funkce nebo vylepšení stávajících třeba u GPSMAP 276/278...
Ten tvůj příspěvek by asi víc padnul do diskuze o garminech obecně (dotazy a odpovědi) ale to nevadí. Jednu věc jsem reportoval, protože to nedělají ani ty nejnovější navigace Zumo (myslím ten výběr města a pak ruční posun mapy a výběr bodu okolo toho místa).
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Garmin dnes na veletrhu Intermot v Kolíně nas Rýnem představil veřejnosti nástupce legendárních "offroadových" navigací GPSMAP 276/278C s označením 276 Cx. Jedná se o přístroj pro pokročilé uživatele kteří vědí co od navigace chtějí a jak jim data mají být prezentována - prakticky bez všech "komfortních" funkcí známých třeba z motocyklové řady Zumo. Ovládání a nastavení je náročnější ale navigace neřeší, že je displej přeplněný mapovými detaily apod.
Protože jsme měli možnost spolupracovat na vývoji a testování nové navigace v uplynulých měsících a stále ještě probíhá vývoj první verze se kterou by přístroj mohl jír do prodeje, nemá teď moc smysl zabývat se funkcemi a vlastnostmi sw, které možná ani do finální verze nebudou zahrnuté. Co je ovšem jasné a co se nezmění je technika: nejlepší displej jaký si dovedete představit - jemný rastr, úžasný kontrast a jas i na sluníčku. Stará 278C je priti tomu blikátko. Mikro SD karta namísto starých garmin karet, veškerá konektivita - bluetooth, wifi, ANT+, obrovská kapacita baterie a možnost napájení ze tří AA, držáky kompatibilní s řadou Montana. Glonass, ovládání kamer Virb, barometr/ výškoměr, všechny námořní funkce.. Připojení k aplikaci Garmin Connect pro datové přenosy a mimo jiné počasí včetně radarových dat kdekoliv jsou dostupná včetně ČR. Pořádné ukládáni stop podle dnů a aktivity nejen do GPX ale i FIT souborů, bezdrátové sdílení dat, profily aktivity (pro routing např po turistických cestách), rozšířené možnosti autoroutingu (zatáčkovitá trasa)... ale to už je software a tam je aktuálně každý den něco nového...
Takže? No jo - cena. Holá navigace by se měla vejít do 800EUR bez map a držáků.
A kdy? Reálně si myslíme že použitelný sw pro uživatele bude během listopadu. A... kovový zamykací držák s odpružením již Touratech vyvíjí
P.S. A také podpora rastrových map v kombinaci s vektorovými včetně rotace ve směru jízdy
TomasTT přiložený následující obrázek: