nForger: myslím že má nějakou starší verzi. Má právě i tu Nazran a ještě jednu co fasovali na Kentoya cup.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
No ja jsem si objednal to MX brneni a asi ho prodam, protoze kdyz jsem to pak na sebe vzdal, tak jsem se citil strasne "nahatej" Navic jsem zvykly, ze chranice me proste sedi primo na telo. Prave ten Acerbis Koerta vypada velice sympaticky, navic ho muzu mit za dobrou cenu.
Jinak co se tyce BMW/KTM neckbracu, tak v nem jezdim celou sezonu. Poridil jsem si ho po blbym padu primo na hlavu, ktery mohl dopadnout blbe. Prvni vyjizdka nebyla nic prijemneho, ale ted jsem s tim jiz absoltune v pohode. Jedine na co si clovek musi zvyknout, ze vypada jako exot... Co slychavam od kamaradu, tak velky pocet z nich si jej koupi, jakmile nebude stat cihlu zlata... BMW R1150GS MY02
to Klasika: rozhodne nesouhlasim, co tu pises...ma-li byt tema chranice na MX, resit chranice pro typ jizdy pytel brambor je zcestne....asi jako v debate na OFFroad pneu zacit mluvit o hladkych slickach na okruh....
mam tu Alpinastarovou kosili, kdyz jsem vybiral, mel jsem na sobe temer cokoliv a tohle sedelo zdaleka nejlepe...bederni pas ma treba vyresen zdaleka nejlepe ze vsech, co jsem zkousel...
jeden pasek na predlokti staci, chranic se nikdy neposunul vice, nez v radech milimetru a to ten popruh po par kolech clovek spis povoluje, jak predlokti lehce po zatezi nabyde...stejne tak s pasky u ramen nikdy problem nebyl....a to tech padu a letu pres riditka a ze strane mam za lonsky rok nepocitane...
takze pokud bych dnes porizoval chranicovy komplet, poridil bych opet ten samy...
dle mych zkusenosti je poradi priorit ochrany takoveto:
1.prilba (hlava), 2.poradne boty(ochrana kotniku), 3. chranic kolen, 4. chranic loktu, 5. chranic patere............6. hrud, 7. krk, 8. ramena.....
kosile chrani 4., 5.,6.,8.
Upravil Vjetrnik dne 02.01.2009 14:31
Vjetrniku, myslim, ze pro vetsinu lidi tady na foru znamena MX pouziti, ze jezdi vetsi offroad, na ktery uz citi, ze nestaci klasicke "offroad" chranice. Myslim, ze Klasika to tak myslela a je jid dekuju za nazor.
Rekni a ty si zkousel tu Koertu od Acerbisu? V cem je bederni pas od Alpinestaru lepsi nez ostatni?
Jo a nebud tak ultimativni, mela by to tady byt zabava
BMW R1150GS MY02
Jen na doplnění - já teda taky nemluvím o MX (t.j. ježdění resp. závodění na MX trati) a ani o enduro (myšleno na ostrém enduru) ale o offroad cestování. Z toho pohledu jsou pak jiné nároky, jiné typy pádů a jiné požadavky na chrániče. Podle mě je podstatné, aby se v tom dalo vydržet týden při celodenním ježdění a ne jen hodinu a pak už se těšit jak to člověk sundá. Mě osobně vadí po pár hodinách i chrániče na kolena, od gumy je člověk dřív nebo později otlačený a později odřený a třeba ty moje chrániče mají upevňovací gumy tři a fakt je to po dni ježdění děsně znát. Takže pak vidím jak si to lidi jen strkají do bot nebo za ponožku, protože mají úplně rozedřenou kůži a taková ochrana je pak nanic. To samý platí o bundě, ve které je takové vedro, že se v ní nedá vydržet, takže dotyčný jezdí s rozepnutou nebo jí má úplně sundanou, košilové vesty kde je k nevydržení kvůli tlaku těch plastových desek (takže někteří prostě jezdí úplně bez prsní části) atd.. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TO Vjetrnik: pokud je toto tema nazvano Krunýř na MX, tak jde již od prvního příspěvku debata špatným směrem - směrem chráničových košil. A to včetně Tebe, neboť jsi jako jeden z prvních reagoval rovněž odpovědí, že jezdíš v chráničové košili Alpinestars, což má do klasického MX krunýře stejně daleko jaky ty slicky do drapáků
Moje poznámka o pytli brambor byla myšlena v žertu, omlouvám se, že můj smysl pro humor byl tak jemný, že jsi ho Vjetrníku odvál
Jestli Tobě sedí Alpinestars nejlépe, pak není co řešit a proč měnit . Mně sedí Acerbis a mám pro to své důvody, které jsem popsala výše. Nikdo Ti přece nebrání rozcupovat mně tady na kousky, porovnat naše dva krunýře a vypsat co má pro Tebe Alpinestars lepší. Ne pro nás dva, my máme jasno, ale třeba pro ty, co ještě jasno nemají...
Věřím, že tahle "vzrušená" debata je pro neznalé a váhající mnohem přínosnější než odpovědi typu já jezdím v tomhle a vypadá to takhle
Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.
TomasTT napsal:
košilové vesty kde je k nevydržení kvůli tlaku těch plastových desek (takže někteří prostě jezdí úplně bez prsní části) atd..
Vy musíte mít ale ukrutné hrudníky, chlape!! Já jsem ženská a o plastových deskách na prsou vůbec nevím.
No, ostatně, s mýma jedničkama...už mlčím.....
Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.
Klasika: já zkoušel ten nový Knox sport shirt pod bundou a je to nepoužitelné. Ta přední část má snad 3cm tloušťku a fakt to je nepříjemný. Podle mě je většina těch typů jako tady píšeme určená pod dres ale ne pod bundu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT: Ano, to rozhodně. Krunýř pod bundu dostanu pouze proto, že jsem si koupila kvůli tomu bundu vel. XL, přestože všechno ostatní mám vel. S.
Jak píšeš, krunýře jsou dělané pod dres, ne pod bundu Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.
Klasika: no jo, jenže třeba ten můj starý Knox jde pod bundu naprosto perfektně, pohyblivost v něm je slušná a ochrana na takové běžné offroad ježdění s velkým endurem je taky dobrá. Určitě to není MX ale na cestování perfektní. Hlavně v tom jde vydržet celý den, týden. Bohužel už se nedělá a ekvivalent jsem ještě nenašel. I ten Fox je docela nafouknutý proti tomu Knoxu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
sám jsem zrovna před koupí nějaké ochrany pod dres do teplých krajin na turistické enduro ježdění a tady jsem se dozvědel pár informací
souhlasím přesně se zařazením ochran podle priorit na těle, jak píšeš hlava, kotníky, lokte atd.
(a mimo soutěž... většina zlomenin není "přímým násilím, přímým úderem", ale "páčením" . Nevím jestli se vyjadřuji v češtině dostatečně srozumitelně, přiblížím to: málokdy jde o zlomeninu např. na předloktí úderem klackem... stejně tak u holenní kosti, málokdy jde o přímý náraz na větev, trám atd. většinou jde o síly torzní nebo axiální a někde nakonec ten materiál povolí. Je to názorné třeba u spirálních zlomenin (z torze) u lyžařů, klasickou torzní zlomeninou je i vnitřní nebo vnější kotník. Naopak jednou z nejčastejších axiálních zlomenin je klíční kost. Málokdy dostaneš klandrem na klíční kost, ale velmi často spadneš na rameno a síla je v podstatě v ose klíčku a někde se zlomí, nejčastěji uprostřed. A to je lépe, než aby klíční kost jako taková vydržela a síla se "uvolnila" tím že "vypadne z pantů"-----> vykloubí se buď u ramene nebo u prsní kosti. Proto je v podstatě hloupé chránit klíční kost dalším materiálem a přitom se to láme pádem na rameno.)
Jde asi o to, jak správně píše TT, jaký je ten správný kompromis, aby to bylo celé použivatelné během několika dnů za sebou po hodně hodin atd., aby to nakonec neodradilo.
jak jsem pochopil, síťované konstukce asi tolik nedrží, ale nepochopil jsem ten druhý styl. Nějaký obrázek Tome, co máš na mysli "dírkovaným spojovacím materiálem mezi hlavními chrániči".
Díky
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
to Tomas: je fakt, ze si moc neumim predstavit v tom enduro kompletu travit dva tydny treba osm hodin denne...i kdyz je fakt, ze po hodine dvou, jej prilis nevnimam...ale treba kolenni chranice po dvou trech hodinach padani do pisku a po poradnem propoceni je clovek vazne rad, az je sunda, protoze pod lemy je lehce odreny (kombinace potu a prachu vykonna sve)
kdyz jedu na delsi cestu turistickeho stylu, kombinuji paterak s oblecenim se vsitymi chranicemi (bezne motoobleceni) ...zde davam prednost pohodli, ale styl jizdy je pote velmi defenzivni...
takze ja osobne bud jizda na hrane (ci za ni) v plné ochrane nebo dalkova s mensi ochranou, ale s odpovidajicim stylem...spojit oboji jde podle mne dosti tezko...
Zdravim pánové,
tak sem tady přelouskal tu Vaši debatu a nedá mi to abych nepřihodil svůj názor.
V první řadě je potřeba si uvědomit, že jakákoli ochrana není všemocná a pokud vletim v rychlosti do stromu, nebo budu metat kotrmelce, popřípadě vletim do auta, je výsledek vcelku jasnej.
Když vynechám přilbu a boty, u kterých, ale výše psané platí taky, je všechna další ochrana určená jen na běžný pády, proti odlétávajícím kamenům, větvím atd. Ze skušeností z dršek, kterých sem hodil nespočet a ježdění s lidma typu Bull, Adam Kubarski, Richard, atd. a hlavně Sqwer, na soutěžích i běžných vyjížďkách, jsem došel k tomu, že krunýře a vesty, který maj jen kousek plastový plotýnky a jinak pouze polstrování jsou sice příjemný a pohodlný na nošení, ale chráněj jen dobrým pocitem, protože letící šutr se zákonitě trefí do místa kde plast chybí, zalomená větev, která umí bejt kurwa ostrá, se zapíchne vždycky do měkýho atd, atd.... Proto sem stejně jako Lenka došel k názoru, že spousta "krunýřů" se za ochranu jen vydává. Já osobně jezdim už 4 sezony v padaně. Je pravda, že síťovina není zrovna kvalitní a trhá se a ani není zrovna moc příjemná na kůži, ale co do chránících ploch je jedna z nejlepších. Pro mě osobně existujou jen dva krunýře a to padana a coerta.
Co se pohodlnosti týče, můžu v tom jezdit celej den a nevim o ní. Odjel se v tom Mong ... měsíc v kuse a každý den sem ji měl na sobě... a žádný nepohodlý sem nepociťoval.
Že se pod tím člověk potí ... když budu opravdu jezdit, zapotim se i v triku.
Co se týče kolen, tam souhlasím, že po čase se polstrování vydře a po zapocení začnou dřít, což není zrovna příjemný. Já tenhle problém vyřešil tím, že sem ustříhnul kus nohavice ze starejch tenkejch podvlíkaček, který natáhnu na kolena pod chrániče. Protože sem ze začátku jezdil jen v kanadách a bez kolen, tak kolení chránče nesundám, ani kdyby dřely kdoví jak. To radši nikam nepojedu. Těch větví a šutrů, který přední kolo vystřelí přesně pod koleno je taky celkem dost a kolikrát je to rána na po...
Hajnej
Upravil Klasika dne 03.01.2009 09:20
Nevadí mi žít v mužském světě, pokud v něm mohu být ženou.
Podle mě se nedá říct, že "tohle je nejlepší" protože každý má jiné nároky. Všemi opěvovaný kolenní chránič mi kupříkladu vůbec nevyhovoval a příšerně tlačil na nohu tak, že jsem vloni jezdil týden v Tunisu (a zdaleka to nebylo jako předtím třeba v maroku že se jelo od rána do noci) jen s maximálním sebezapřením a na dojížďky po silnici jsem to sundával úplně. Takže co vyhovuje jednomu, nemusí vůbec sedět jinému.
Pochopitelně že po celodenním ježdění je to všechno (obvykle i včetně bundy) totálně propocený ale v těch teplých zemích je to snadný - vlezu do sprchy i s tím oblečením komplet a ráno to je suchý. Konkrétně ta moje vesta knox je suchá za pár hodin, věřím že síťované budou ještě dřív. V tom problém nevidím. Myslíte si že integrované chrániče jsou nějak víc prodyšné? Možná tak ty lamelové rukka ale cokoliv co je z plného materiálu bude mít stejný efekt. Ale to ježdění celý den, celý týden - to jsem myslel ne že se v tom člověk potí ale že se v tom cítí pohodlně, že to nevadí a ten knox mi v tom vyhovoval maximálně. Bohužel se už nedělá a nový typ byl přesný opak - příšerný tlaky, pásky na rukách - nesnáším to. Ale respektuju že to někomu může vyhovovat, já to ale nesnesu. Rozhodně bych ale nenapsal že je tohle a tohle "nejlepší" nebo "jediná možnost" protože vím, jak moc je tohle individuální.. Řekl bych že víc než helma nebo boty.
Doc: koukni na tuhle fotku, bude ti to jasný:
Jinak jak jsi to psal s tím tlakem na klíční kost, tak to jsem měl na mysli ale nedokázal jsem to odborně popsat. Přesně to se totiž stalo - kost nepraskla ale popraskalo to posunutím celé kosti a nakonec to bylo horší než kdyby praskla jen ta kost, což je prý mnohem snadnější léčba.
jο ale jak píšeš, tak se už stejně nelělá
asi půjdu rovnou do BMW a to z toho důvodu, že již mám jejich enduro helmu a logicky doplnit tyo jejich síťovaným krunýřem a neckem půjde jednoduše, bude to plánované tak, aby se to vzájemně doplńovalo a nepřekáželo jedno druhému
/a pak mi říkejte pochodující reklama a budete mít pravdu, ale když ono to tak nakonec je, že mají většinou kvalitní, i když předražené to ano, věci a navíc se vhodně kombinují bez velkého hledání co s čím bude sedět apod./
jinak, co říkáte na firmu EVS?
např. Ballistic nebo tohle.....
Doc přiložený následující obrázek:
[23.86Kb]
Upravil Doc dne 03.01.2009 15:00
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[20.91Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Nevypadá to špatně, chtělo by to vidět větší fotky. Jestli to nemá vůbec žádné dírky, tak to bude sauna.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
http://www.evs-sp...Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Doc: no nevím, podle mě to vypadá jako že se to nosí jen tak - že to nahrazuje bundu.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Před asi dvěma lety jsem projel snad všechny motorkářský obchody v Paze a s cílem si koupit tu nejlepší košili s chrániči jak pod dres, tak pod bundu. Oblíkl jsem si na sebe téměř všechny značky a typy, popisované v této diskuzi. Problém ale byl, že všechy (i XXXXXXXXL verze) mi byly na moje téměř dvoumetrové a nepříliš štíhlé tělo malý. Buď rukávy nebo páteřák nebo šířka na hrudi. Asi podle výrobců jezdí na enduru jen prcci.
Nakonec jsem si koupil nepříliš drahý "noname", který mi ale jako jediný ze všech byl.
Pokud narazím na nějaký výrazně kvalitnější, který hlavně pohodně oblíknu, tak asi dojde k výměně, ale tento zatím kupodivu funguje dobře. Bez pevných kolenních hráničů (kolenní protektory v kalhotech jsem už dávno vyhodil) a košile nevyjíždím ani přes ulici. A z budny jsem vyndal všechny protektory.
Ještě k diskutované zlomenině klíčku. Podle mne žádný chránič (nebo alespoň ten, který se standardně používá) nedokáže při pádu klíček spolehlivě ochránit. Chránič je dobrý tak na větve, šutry, nárazy helmou atd (ale to už tady myslím někdo psal). Ale při pádu na rameno vám ochrání naražení či zhmoždění ramene ale určitě ne zlomení klíčku. Před pár měsíci jsem lehce přeletěl na louce přes řidítka. Bohužel jsem nestačil udělat parakotoul a tak jsem v malé rychlosti ale zato celou váhou těla dopadl na pravé rameno. A klíček prasknul jako nic. A při takovým pádu žádné motorkářské brnění klíček nezachrání.
Výběr chráničů je proto hodně individuální záležitost. Musí to pohodlně sedět a zároveň obstojně chránit, aby se s tím dalo třeba dva týdny v kuse v pohodlně jezdit.
Paji přiložený následující obrázek: