Wing>udělám to, jak si napsal ty, je to takový víc logický a když si to vyčet z manuálu BMW, tak to asi pravda bude.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Tak jo příteli, a pak hlavně podej hlášení jak Ti to šlo, jo ? Napoprvé se s tím asi budeš nimrat to je jasné, jako každej . Je to obřad, ale i radost v jednom, ale při dalších synchroseansích, je to již otázka jen pár minut. A hlavně je tu bonus!!!! :
RADOST Z TOHO , ŽE SIS TO UDĚLAL SÁM , POMAZLIL SES S MOTKOU, A SYNCHRA JSOU
UDĚLANÁ PRECIZNĚ.....líp než v jakémkoliv servisu Čus kámo, a těsím se na hlášení jak Ti to šlo.
Držím palce, nic to není ...jen směle do toho.
Tonda napsal:
Kubicek: Na 1200 je to trochu jinak. Tam se nedělá volnoběh jako u 1150.U 12-tky ho "drží" právě ta "serva". Je to tak jak to popsal Wing. Nic na tom není.
aha tak to jsem nevedel, další ubezpečení, že jsem zvolil dobre 1150 děkuji za info
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Tonda napsal:
Kubicek: Na 1200 je to trochu jinak. Tam se nedělá volnoběh jako u 1150.U 12-tky ho "drží" právě ta "serva". Je to tak jak to popsal Wing. Nic na tom není.
A byla tady nekde uz diskuze jak na to na 1150 kdyz se tam dela i volnobeh.Je to tolik odlisne nebo je tam jen nejaky krok navic?
Tonda napsal:
Kubicek: Na 1200 je to trochu jinak. Tam se nedělá volnoběh jako u 1150.U 12-tky ho "drží" právě ta "serva". Je to tak jak to popsal Wing. Nic na tom není.
A byla tady nekde uz diskuze jak na to na 1150 kdyz se tam dela i volnobeh.Je to tolik odlisne nebo je tam jen nejaky krok navic?
milanosor: tady jsem to popisoval + nějaký další potřebný moudra pro 1100 a 1150. Pročti tohle fórum a najdeš to tam. http://www.bmwgs....#post_5500
Upravil Tonda dne 10.01.2009 17:39
Tonda napsal:
milanosor: tady jsem to popisoval + nějaký další potřebný moudra pro 1100 a 1150. Pročti tohle fórum a najdeš to tam. http://www.bmwgs....#post_5500
Tak sem se na to konečně dneska dostal, i když sem byl hrozně zvědavej, jak na tom můj mazel je, ale prostě když byl čas a počasí, tak sem jezdil. Udělal sem to přesně podle návodu Winga, lépe řečeno sem chtěl, ale po zahřátí mašiny a přidání plynu se oba sloupce srovnali vedle sebe a ani se nehli. Na volnoběh vedle sebe poskakovali, to je asi normální, ale jak sem přidal, jedna báseň, vůbec sem na nic nešahal. Ještě se chci zeptat, někde sem to tu myslím vyčet, než se seřizuje vůle ventilů, tak se má před tím ještě seřídit vůle koníků nebo aspoň tak sem to z tý fotky pochopil. Mám dojem, že ten odkaz sem dal taky Wing.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
tady to je : http://www.r1200g...-play.html
a pak následně ventily, dle tohoto velmi hezky zpracovného fotonávodu: http://advwisdom....djust.html
vúle na "koníkách" i ventilové vúle, děláš vždy jen na jedné straně, když je píst ve válci na příslušné straně v horní úvrati a a ventily jsou zavřené = vahadla ventilú jak sací tak výfukové, jsou volné. Pak přetočit a za stejných podmínek dělat komplet válec na druhé straně.
jo, a velice chválím samostatnost v servisu kolego
Upravil W dne 13.05.2009 19:19
Wing napsal:
tady to je : http://www.r1200g...-play.html
a pak následně ventily, dle tohoto velmi hezky zpracovného fotonávodu: http://advwisdom....djust.html
vúle na "koníkách" i ventilové vúle, děláš vždy jen na jedné straně, když je píst ve válci na příslušné straně v horní úvrati a a ventily jsou zavřené = vahadla ventilú jak sací tak výfukové, jsou volné. Pak přetočit a za stejných podmínek dělat komplet válec na druhé straně.
jo, a velice chválím samostatnost v servisu kolego
Jen nechápu, jak se šteluje vůle koníků? To musím povolit šrouby koníku a jen s ním pohnout na vůly 0,05 mm a dotáhnout?
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Ano. Na tom prvním odkazu na druhé fotce to je. Je to díl na kterém jsou čtyři červeně označené šrouby/ 3+1 matice/ .Ten díl lehce posununeš. Ale osobně bych to dělal jen tehdy, jsetliže naměříš větší vúli nežli 0,4 pak ano a to z toto dúvodu : Povoluje se tam totiž i jedna matice co drží hlavu, na tom obrázku označená 15mm. Ale hlava je dotažená 4 těmihle maticemi, které dotahují tak, že nejprve se povolí všechny 4 , pak iniciační moment 20NM všechny a následně dotáhnout křížem na dalších 180st. Z tohohle dúvodu se mi nelíbí povolovat jen jednu matici solo a ostatní nechat natvrdo utažené a dotahovat pak samostatně jen jednu 20NM+180st. Možná je to útlocitný a až přehnaně opatrnický, ale já osobně, jak by byla naměřená vúle nad 0,4 tak :
1/povolit ventilové vúle na cca 0,5
2/ povolit zcela 4 hlavní matice na hlavě
3/ povolit další 3 šrouby dle obrázku dva
4/ dotáhnout 3 hlavní matice hlavy / ty které nejsou vyznačené na obr.2/
předtím dobře olejem namazat podložky po maticemi na 20NM
5/Nastavit vúle na"koníku" , posunutím dílu na obr č2, na vúli 0,05
6/Dotáhnout zbylou matici hlavy na 20NM, opět zaolejovat podložku
7/Dotáhnout zbylé tři matice na obrázku 2
8/přetáhnout 4 matice hlavy na 180stupňú.
9/ nastavit správné ventilové vúle 0,15+0,30
Wing napsal:
Ano. Na tom prvním odkazu na druhé fotce to je. Je to díl na kterém jsou čtyři červeně označené šrouby/ 3+1 matice/ .Ten díl lehce posununeš. Ale osobně bych to dělal jen tehdy, jsetliže naměříš větší vúli nežli 0,4 pak ano a to z toto dúvodu : Povoluje se tam totiž i jedna matice co drží hlavu, na tom obrázku označená 15mm. Ale hlava je dotažená 4 těmihle maticemi, které dotahují tak, že nejprve se povolí všechny 4 , pak iniciační moment 20NM všechny a následně dotáhnout křížem na dalších 180st. Z tohohle dúvodu se mi nelíbí povolovat jen jednu matici solo a ostatní nechat natvrdo utažené a dotahovat pak samostatně jen jednu 20NM+180st. Možná je to útlocitný a až přehnaně opatrnický, ale já osobně, jak by byla naměřená vúle nad 0,4 tak :
1/povolit ventilové vúle na cca 0,5
2/ povolit zcela 4 hlavní matice na hlavě
3/ povolit další 3 šrouby dle obrázku dva
4/ dotáhnout 3 hlavní matice hlavy / ty které nejsou vyznačené na obr.2/
předtím dobře olejem namazat podložky po maticemi na 20NM
5/Nastavit vúle na"koníku" , posunutím dílu na obr č2, na vúli 0,05
6/Dotáhnout zbylou matici hlavy na 20NM, opět zaolejovat podložku
7/Dotáhnout zbylé tři matice na obrázku 2
8/přetáhnout 4 matice hlavy na 180stupňú.
9/ nastavit správné ventilové vúle 0,15+0,30
Jasně, díky. Mám málo najeto, tak si myslím, že to bude ok, akorát sem seřídil ventily, na jednom válci byla vůle větší a cvakalo to.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
nenca napsal:
Nemáte k tomu někdo český manuál nebo mi někdo poraďte, jak se s tím pracuje, ještě sem synchronizaci klapek nikdy nedělal. Dík
a proč si to teda kupuješ na co to vyšlo ? vrátí se ti to vubec ?
Objednával sem to přímo z Anglie a nebylo to tak drahý, mám dojem i s dobírkou kolem 16 stovek. A koupil sem si to, abych moh seřídit klapky. Jak sem tu už psal, sou seřízený úplně přesně, tak sem s tím nic nedělal, ale časem se to určitě hne a budu tak soběstačnej a udělám si to sám.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
nenca napsal:
Nemáte k tomu někdo český manuál nebo mi někdo poraďte, jak se s tím pracuje, ještě sem synchronizaci klapek nikdy nedělal. Dík
a proč si to teda kupuješ na co to vyšlo ? vrátí se ti to vubec ?
Objednával sem to přímo z Anglie a nebylo to tak drahý, mám dojem i s dobírkou kolem 16 stovek. A koupil sem si to, abych moh seřídit klapky. Jak sem tu už psal, sou seřízený úplně přesně, tak sem s tím nic nedělal, ale časem se to určitě hne a budu tak soběstačnej a udělám si to sám.
jo tak to je slušná cena
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!