Automobiloví dodavatelé, kteří uplatňují své výrobky na německém trhu, musí prokázat splnění speciálních požadavků na systémy jakosti, které jsou nezbytné pro schválení provozu vozidel na pozemních komunikacích. Tyto požadavky stanovil příslušný německý úřad Kraftfahrt – Bundesamt (www.kba.de). Na základě jeho akreditace TÜV NORD provádí audity a vydává certifikáty KBA. Certifikace dle dodatečných požadavků KBA k systému managementu jakosti podle ISO 9001 je orientována na systémy managementu jakosti dodavatelů do automobilového průmyslu s přihlédnutím k plnění požadavků národních a mezinárodních homologačních předpisů o provozu vozidel na pozemních komunikacích Spolkové Republiky Německo. Certifikace probíhá obvykle souběžně s certifikací dle ISO 9001, přičemž se prověřují výše uvedené nadstavbové požadavky KBA. Po certifikačním auditu je vydán samostatný certifikát potvrzující shodu se všemi požadavky KBA.
desierto kba 30663
cestifikát je přiložen v balení a vyražen na plexi
více vám asi napíše tomáš, já to tu na starosti nemám
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
Serial Autoklubu CR o tom, co motorkare ceka (nejen) v ramci STK
Přidané 22.03.2016 19:34
Příspěvků: 201 Registrace: 19.01.14
Dík za odpověd, jen si nemyslím, že by certifikát KBA v případě problému nahradil homologaci dle EHK nebo atest8SD
zdroj: tuv nord:
I přes značnou harmonizaci legislativy EU v oblasti schvalování vozidel a jejich částí je ještě značná část příslušenství vozidel (tzv. aftermarketových dílů) schvalována na úrovni jednotlivých států EU procesem národního (vnitrostátního) schvalování
TÜV SÜD Czech, jako pověřená zkušebna ministerstva dopravy ČR, v této oblasti nabízí:
zkoušky a podpora pro získání národního schválení příslušenství
alarmy
audio a video systémy
čalounění, potahy, koberce
disková kola
elektronické vybavení vozidel
invalidní úpravy
nosiče zavazadel
ochranné rámy vozidel
ovládací ústrojí pro potřeby autoškol
sněhové řetězy
vnější a vnitřní doplňky atd…
Serial Autoklubu CR o tom, co motorkare ceka (nejen) v ramci STK
Přidané 22.03.2016 20:34
Příspěvků: 408 Registrace: 13.04.14
Díky Tome, na tohle jsem čekal.
To je tedy na posrání. Takže desítka za nový kolo, který mělo něco vydržet je vyhozená do luftu. A abych si ještě tento rok zajezdil, abych si vůbec zajezdil, to abych si koupil nový šajze Behr od bmw za 15. Pokud teda Ježek ještě funguje. Jinak si asi hodím mašli.
S tím rychlostním indexem to v článku není jasně uvedené. Nepíšou, že by si snad člověk nemohl něco do vtp dopsat.
Serial Autoklubu CR o tom, co motorkare ceka (nejen) v ramci STK
Přidané 22.03.2016 21:47
Příspěvků: 272 Registrace: 07.07.08
schrek napsal:
Ne vsechny jsou homologovane pro provoz na silnicich.
schrek napsal:
Ne vsechny jsou homologovane pro provoz na silnicich.
To mě zajímá: jaká enduro FIM guma není homologovaná?
Žiju možná v bludu, že označení FIM v podstatě znamená, že guma je legální pro silnici, stejně jako značka M+S nebo mitasácké M/C. To není třeskutá ironie, já fakt nevím jestli to tak na 100% je. Jen to mám takto zažité a nenarazil jsem na gumu, která by z tohoto pravidla vybočovala.
Zatím si s tímto obzorem dovolím vyjádření autora, že "žádná závodní FIM guma nepatří na silnici", označit za kravinu.
Serial Autoklubu CR o tom, co motorkare ceka (nejen) v ramci STK
Přidané 22.03.2016 22:20
Příspěvků: 11113 Registrace: 15.03.07
Sorry - nejsem autor clanku, jen na serialu spolupracuji, prekladam nektere texty Evropske komise, fotky apod.
Neni asi mozne jit uplne do hloubky - to si rovnou muzete precist zakon ale spis upozornit na veci, ktere Z POHLEDU TECH, kteri posuzuji motorky na STK nebo na silnicich (resp. tedy tech, kteri tem konkretnim lidem dodavaji provadeci predpisy a uci je ceho si maji nebo nemaji vsimat), jsou dulezite. Nejde o konkretni detaily ze tahle nebo tamta guma je neschvalena ale aby se clovek nedivil. Zrovna u tech pneu se pry lidi divi, proc je na STK vyhodi kdyz prijedou pneumatikou, ktera na silnici schvalena neni. Zrovna u tech "FIM" to asi chtelo vic rozepsat - treba ze jsou pneumatiky FIM bez "e/E" a ze jsou pneumatiky s oznacenim NFHU a kdyz je technik aktivni a vidi ostry spunty, tak muze to ecko hledat a kdyz ho nenajde, tak je to smula.
S rafky to je celkem stara vec - zkuste nekde od nekoho sehnat neco s atestem - bez sance. V cizine se to moc neresi. Divaji se na vas jako na blazna proc by nekdo chtel atest a ecko. V tom clanku to bylo myslene asi predevsim na choppery. Mozna jsem to nezduraznil - ten clanek neni psany pro bmwgs ale uplne obecne. Takze ignorujte co se vas netyka. Pokud prijedete s VTX1800 a vzadu bude 260mm, asi ro neprojde no.
Serial Autoklubu CR o tom, co motorkare ceka (nejen) v ramci STK
Přidané 22.03.2016 22:23
Příspěvků: 11113 Registrace: 15.03.07
MikeR1 napsal:
Mimochodem, jak je to s doplňky např. Touratech atd (Desierto, kryt pod motor...)?
Jak souvisi plexi nebo kryt pod motor s pneumatikama?
O rade veci jsem psal v diskuzi o STK a najdete to i v tom serialu - v prislusnych kapitolach. Na tom prave pracujeme. Ale prvni clanek byl o kolech, dalsi budou svetla, pak asi vyfuky a potom plexi atd..
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Serial Autoklubu CR o tom, co motorkare ceka (nejen) v ramci STK
Přidané 22.03.2016 22:27
Příspěvků: 370 Registrace: 13.12.10
A nejsi sám koho to zajímá, byl jsem na několika šestidenních a vím určitě že kluci na mitasackých EF normálně přejížděli na rychlostky po silnici v běžným provozu - mnohdy jsme jeli s nimi a dle Mitas se tyhle pneu zařazují do kategorie Mimosilniční pneumatiky - to se teď bude muset přezouvat po jízdě na silnici ??? to né, tomu nevěřím
Serial Autoklubu CR o tom, co motorkare ceka (nejen) v ramci STK
Přidané 22.03.2016 22:42
Příspěvků: 11113 Registrace: 15.03.07
Casem se muze napsat treba detailnejsi upresnujici clanek k tem rafkum nebo pneumatikam. Ted to je zcatek. Uvedomte si, ze tohle vam ma pomoct, upozornit na to, CO BY MOHL byt problem.
Nereste ze nekde nekdo jezdi po silnici s pneumatikama bez ecka. Dokud se nic nestane tak jde o prd. Ale kdyz se stane nehoda, tak to muze byt argument pro pojistovnu proc neplnit z pojisteni apod. Proste to jsou v jedkotlivych kapitolach takove zakladni okruhy.
Kdo chce, muze si najit ty zakony a projit vsech asi 2000 stran a budete to mit do detailu. Tohle bylo myslene jako vycuc s uvedenim urcitych veci, ktere doporucuji mimo jine ti, kteri to zpravovavaji probry techniky stk nebo pro pcr. Jinak o nic nejde, jen se nekdo rozhodl udelat neco pro motorkare co nebude "jedna pani povidala"
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Serial Autoklubu CR o tom, co motorkare ceka (nejen) v ramci STK
Přidané 22.03.2016 22:52
Příspěvků: 11113 Registrace: 15.03.07
sorry - jsem na dovolene a pisu z mobilu na edge pripojeni, ktere se kazdych par minut prepina na gsm ;(
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Serial Autoklubu CR o tom, co motorkare ceka (nejen) v ramci STK
Přidané 24.04.2016 13:26
Příspěvků: 982 Registrace: 29.07.08
Tak to jestli tomu rozumím správně jsem v pytli, protože mám na GSA 2 přídavný dálkový. A nepomůže mi ani jedno odpojit, protože stejně pak nebude to zbývající přídavný a originální dálkový umístěný symetricky.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Serial Autoklubu CR o tom, co motorkare ceka (nejen) v ramci STK
Přidané 25.04.2016 17:14
Příspěvků: 408 Registrace: 13.04.14
Pěkné pěkné, opět. V souvislosti s osvětlením se tedy nekoná žádný hon na čarodejnice a mám dojem, že se snad oproti směrnici ES 009/67/ES, nebo snad i jiného předpisu, nic nezměnilo. Chybí mi tam ale informace přídavného denního svícení. Nevím do jaké kategorie to spadá a zajímá mne to už jen proto, že nějaký policista před pár dny radil na olomouckém deníku, aby si je lidi na mašiny namontovali.
Zaujalo mě taky spojení "rozsah světelného toku" ve smyslu, že by světla provozem neměla měnit svoji orientaci. Znamená to, že nelze namontovat světla u kterých lze přepínat intenzitu svícení? Myslím například Denali DX. Určitě by se našel i jiný produkt. Jestli ty světla mají nebo nemají homologaci nevím, ale v souvislosti s otázkou se jedná o podružnou informaci.
Serial Autoklubu CR o tom, co motorkare ceka (nejen) v ramci STK
Přidané 26.04.2016 09:29
Příspěvků: 11113 Registrace: 15.03.07
awe_cz napsal:
Takze mrizky pred svetly jsou na silnici skutecne zakazane? Achjo.
No tak když tě zastaví, tak jí sundáš no. Na STK to samé. Nicméně už když jsem kupoval 1150 v roce 2003, tak ta origo mřížka byla "určená jen pro offroad použití" - rovnou na to upozorňovali v katalogu. Tak to není žádná změna bych řekl.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Serial Autoklubu CR o tom, co motorkare ceka (nejen) v ramci STK
Přidané 26.04.2016 09:53
Příspěvků: 11113 Registrace: 15.03.07
MotoPaja: ano, tohle ale platilo už celá léta. 2 přídavný světla jsou OK ale ne dvě dálkový.
Nahdar: nezměnilo kromě označení světel homologovaných pro LED zdroje a všechno co s tím souvisí. Ta změna toku se myslí asi pulzování. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Serial Autoklubu CR o tom, co motorkare ceka (nejen) v ramci STK
Přidané 26.04.2016 10:25
Příspěvků: 268 Registrace: 21.06.14
No tak když tě zastaví, tak jí sundáš no. Na STK to samé. Nicméně už když jsem kupoval 1150 v roce 2003, tak ta origo mřížka byla "určená jen pro offroad použití" - rovnou na to upozorňovali v katalogu. Tak to není žádná změna bych řekl.
Zajimave me, ze tusim H&B ma u mrizky v navodu napsano, ze je mrizka schvalena pro pouziti na komunikaci (a ma TUV certifikat). Co v takovem pripade? To by prece melo platit v cele EU, ne?
Druha vec je s tema LED svetlama, kdyz koupim pridavna LED svetla v Nemecku, zadny MD nemaji, jenom Ecko. Opet - neni to nahodou platne v cele EU bez ohledu na nase vymysly?
Upravil awe_cz dne 26.04.2016 10:26
Serial Autoklubu CR o tom, co motorkare ceka (nejen) v ramci STK
Přidané 26.04.2016 10:44
Příspěvků: 408 Registrace: 13.04.14
TomasTT: Jasně. No a jak je to s blinkrama. Tuším že jsem někde zaregistroval, že si stk pracovníci kontrolují stav vozidla s vozidlem z netu nebo snad nějakého katalogu. Možná je to fáma. Nezajímají mě led blinkry nebo dokonce montáž led do původně žárovkových. Ale jejich celkový vzhled. Díl se o tom taky nezmiňuje.
Serial Autoklubu CR o tom, co motorkare ceka (nejen) v ramci STK
Přidané 26.04.2016 16:45
Příspěvků: 11113 Registrace: 15.03.07
awe: TUV neznamená nic víc, než že to má certifikaci německé zkušebny, která může být vyžadovaná v nějakých německy specifických zákonech (národních nařízeních). Mimo území německa to nemá prakticky žádný význam ale na základě TUV atestu se dá udělat další národní atest pro jinou zemi a vyjde to asi levněji nebo rychleji, to nevím. Každopádně evropská homologace (atest) končí (eX) nebo [eX] kde X je číslo dané země EU. To jediné má nadnárodní platnost pro celou EU. Mřížka sama o sobě může mít atesty jaké chce - ale na to, aby získala "éčko" neexistuje předpis zkoušek, takže ho získat nemůže. Jediná (teoretická) možnost by byla, kdyby výrobce světla měl tu mřížku homologovanou jako nedílnou součást světla. Pak by to být mohlo ale o takové situaci jsem nikdy neslyšel.
LED světla - pokud má "éčko" tak bych to neřešil. S1/R1/MD nikdo fakt nebude hledat. Nicméně to MD je trošku zjednodušené protože v mnoha případech jsou ty světla homologovaný pro použití i na autech a v takovém případě to má automaticky i homologaci pro motorku protože proces zkoušení na auto je přísnější než na motorku. Takže když to má éčko, tak to dál neřeš.
Nahdar: no správně by měli ale od ledna jsem neslyšel, že by se něco takového dělalo. Možná kdyby byl spor, že třeba na tomhle Defenderu je z výroby pevnostní nárazník nebo tak nějak. Pokud máš ten díl homologovaný, tak ho podle těch zákonů EU může vyměnit, pokud to neovlivní homologaci vozidla jako celku. Takže když máš blinkry, zrcátka nebo třeba celý světlomet nějakého tvaru, tak to můžeš zaměnit za jiný - homologovaný pro stejný účel. U těhle věcí tam není žádná poznámka o tom, že nový musí mít stejný průměr nebo něco takového. Jednotná evropská homologace je právě dobrá na to, že u těchto výrobků je možné vyměnit jedno zrcátko nebo světlo za jiné a bude to pořád bezpečné pro tebe i pro ostatní. Je to v souladu se zákonem. Tečka. Ale v některých případe se může stát, že by náhrada ovlivnila motorku jako celek a pak se to vyměnit nemůže, i když je ten nový díl homologovaný. Nevím z hlavy žádný příklad ale dejme tomu - nahradíš zadní svítilnu jinou, která sama o sobě má éčko ale bude fyzicky delší, takže nebude osvětlená SPZ, protože světlo bude mířit vedle. Je to asi blbý příklad ale prostě pokud bys tou montáží ovlivnil něco jiného, tak to montovat legální není. Ale jestli jde jen o záměnu oválných blinrů za trojúhelníkové nebo kulatá zrcátka za oválná, to je fakt jedno, pokud mají éčko. Musíš dodržet všechny ty další předpisy - světlo musí dělat to co má dělat a nesmí dělat to co nesmí dělat (vypínání, zapínání, kontrolky...) ale klidně ty věci můžeš takhle zaměnit. Příklad - na jedné fotce v článku je moje 1200GS se zadním světlem tvořeným dvojicí kulatých svítilen. Je to asi čtvrtá fotka v tom článku. Je tam vidět že tyhle světla mají jiný tvar než sériový a blinkry taky. A jsou tam vidět ty homologace R1S1 apod - prostě to tam přesně takhle můžeš nahradit naprosto v souladu se zákonem. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...